Kalle Kulbok
E-post: kalle@eenet.ee
06.05.08 | 1. Planeeringu põhjendus ei anna alust muuta üldplaneeringut. Hoonemahtude vähendamine eeldab, et 6-korruseline Raatuse 22 väheneb üle tee kuni 5-korruseliseks hoonemahuks. Ka ei ole võistlustöö "Õnneloomus" midagi eripärast, mis tingiks üldplaneeringu muutmist. Lisaks on küsitavad mõne hoone suhtelised kõrgused (21,5 m võimaldab ehitada lausa 7-korruselise hoone).
Teen ettepaneku piirduda üldplaneeringus määratletud hoonemahtudega ja
vähendada ehitusõigusega antavaid hoonekõrgusi. | Mitte arvestada. Hoonemahud on antud põhimõttel, kus tänavafrondis on planeeritud kõrgemad hooned ja edasi mahud vähenevad.Teie poolt viidatud Raatuse 22 hoone vastastänava poolele sobib linnaehituslikust aspektist enim sama kõrge hoone.
Linnavalitsuse seisukohalt tagab arhitektuurivõistluse võidutöö kohane hoonestamine kvartali funktsionaalselt ja ruumiliselt tervikliku arengu, mis tasakaalustatult arvestab majandusliku, sotsiaalse ja kultuurilise keskkonna pikaajalisi suundumusi ja vajadusi. |
| 2. Liikluslahendus planeeringu elluviimisel lähiaastatel on puudustega.
Puudub vajadus haljasriba rajamiseks Pika tn keskele ja tänava 4-realiseks muutmiseks. Pikk-Raatuse ristil on põhjendatud Annelinna poolt vasakpöörderaja väljatoomine, ent seda saab teha osaliselt ka tänavat põhja suunas laiendades.
Samal ristil puudub vajadus Pikal tänaval vasakraja väljatoomiseks
Annelinna suunas. Senine lahendus eraldi paremrajaga on liiklussituatsiooni arvestav.
Kaugemas perspektiivis on vajalik Raatuse tn laiendamine (Narva risti
läheduses eeldab olemasolev hoonestus tänava laiendamist ida poolt), arvestades kava suunata ka Raatuse tänavalt liiklust Põhja ringile. Ent lähiperspektiivis ei aita tänava laiendamine vähendada hommikust tippkoormust (piiratud on Raatuse-Narva risti läbilaskevõime Narva mnt ootavate autode tõttu).
DP-ga halveneb Raatuse-Pikk ristmikul nähtavus. Mõistlik oleks
arvestada ülekäigukoha ja ülekäiguraja erinevusega (kavandatavas liiklusseaduses on seda tehtud). Teen ettepaneku muuta DP liiklusskeemi ja tänavate planeeringut arvestades tegelike vajadustega. | Mitte arvestada.
1.Linnavalitsus on seisukohal, et Haljasriba rajamiseks Pika tänava keskele on olemas vajadus, kuna sellega luuakse müra ja heitgaaside kahjulikku mõju leevendav roheline koridor. Tänava kavandamine 4-realiseks on põhjendatud arvestades linna üldplaneeringut.
2. Annelinna ja Pikk tänava poolt vasakpöörderadade kavandamine on lähtunud põhimõttest, kus tulevikus on ristmik lahendatav foorreguleeritavana. Seetõttu puudub vajadus tänavat põhja poole nihutada.
3.Kaugemas tulevikus on vajalik Raatuse tänava laiendamine. Koostamisel oleva detailplaneringuga seda ette ei nähta, kuid maa-ala selleks on reserveeritud. Küll aga on detailplaneeringuga ette nähtud ristmiku rekonstrueerimine foorreguleeritavaks ristmikuks ning seejärel läbilaskevõime. Kui ristmik on rekonstrueeritud foorreguleeritavaks, lahenevad ristmiku nähtavuse küsimused ja ettepanekus eeldatavasti mõeldud probleemid jalakäijate ülekäigurajaga.
Eeltoodut arvestades on linnavalitsus seisukohal, et koostatud liiklusskeem arvestab tegelikke vajadusi.
Pikk tänava ja Raatuse tänava ristmikul Pikk tänavalt Kivi tn poolt äärelinna suunas vasakpöörderaja planeerimine on tingitud ristmiku terviklahendusest, kus Pärna tn poolt linna suunduva vasakpöörde raja vastas üle Raatuse tänava ei saa olla otsesõidu rada.
|
|