EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
07. november 2008. a. nr LV-K-1337 |
Ohuolukordade likvideerimise projekti teostatavusanalüüsi kinnitamine |
KUULATI: Linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak´i ettekannet
OTSUSTATI: 1. Kinnitada ohuolukordade likvideerimise projektide Aardla tänava ja Betooni tänava raudteeületuskohtade kohta koostatud teostatavusuuringu aruanne.
2. Avalikustada teostatavusuuringu aruanne Tartu linna veebilehel.
3. Linnamajanduse osakonnal korraldada teostatavusuuringu aruande tutvustamiseks avalik arutelu.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Ohuolukordade likvideerimise projekti teostatavusanalüüsi kinnitamine " juurde
Ohuolukordade likvideerimise projekti koostaja AS Teede Tehnokeskus on esitanud Tartu Linnavalitsuse tellimusel Aardla ja Betooni tänavate raudteeülesõitude kohta koostatud teostatavusanalüüsi aruande.
Uuringus käsitletakse erinevaid variante viaduktide, tunnelite ja kanalite sobivuse hindamiseks ning projektiga hõlmatud tänavavõrgustiku rekonstrueerimiseks.
Konsultant AS Teede Tehnokeskus, on töötanud mõlemal ülesõidul eraldi välja erinevad variandid, kus võrdlus teostatakse raudteeületuskohtade asukoha põhiselt. Teostatavusuuringu lihtsustamiseks on analüüsitud aspektid jagatud nelja peamisse gruppi: liiklus, rajamine ja ehituslikud erinevused, kavandatava tegevuse mõju keskkonnale ja tasuvusarvutus.
Liikluskorralduse aspektist on Aardla raudteeületuskohal eelistatum ja optimaalsem Variant 1 ja Betooni raudteeületuskoha puhul Variant 4.
Rajamise ja ehituslikest erinevustest lähtudes on Aardla ületuskoha puhul on Variant 1 ja Variant 4 võrdse väärtusega, Betooni ületuskoha puhul on optimaalne Variant 4.
Kavandatava tegevuse mõju keskkonnale eelhindamise aluseks on mõjutatavad objektid: inimene, loodus, raudteeohutus ja integreeritus linnatänavavõrku. Aardla tänava ületuskoha olemasolevate andmete põhjal ekspertgrupi arvates on parim Vaiant 4. Betooni tänava ületuskoha puhul Variant 4, kus tänav ja Tartu-Tapa raudtee eritasandiline ristumine on nihutatud ligikaudu 570 m loode suunas paralleelselt raudteega.
Aruandes toodud tulu – kulu koefitsient väljendab erinevusi lähtuvalt teekasutajakulude, -tulude seisukohast. Raudteel või raudteeülesõidukohtadel aset leida võivaid katastroofi ulatusega õnnetusi pole arvesse võetud EWS metoodikaga – pole võimalik täpselt hinnata tekkida võivate kahjude rahalist väärtust. Aspekt on arvesse võetud hinnates põhieesmärgi saavutamist Tasuvusarvutuste tulemusena nii Aardla ülesõidukoha kui ka Betooni ülesõidukohta käsitletavates variantides tulu-kulu suhe on negatiivse väärtusega. See tähendab, et nii Aardla kui ka Betooni tänavate raudteeületuskoha projektid ei ole majanduslikust aspektist tasuvad, kuid täidavad projekti üldist eesmärki- vähendada raudteest tingitud ohtusid.
Kokkuvõtteks teostatavusuuringu tulemusena teeb konsultant ettepaneku valida projekti "Ohuprobleemide likvideerimine raudtee ja maantee samatasandilistel lõikumistel Tartu linnas Aardla tänava raudteeületuskoha põhivariandiks Variant 4 - Aardla ja Roopa tänavate süvendisse viimine (kanal/tunnel) ning Betooni raudteeületuskoha põhivariandiks Variant 4 - kanal/tunnel, kus tänava ja Tartu-Tapa raudtee eritasandiline ristumine on nihutatud ligikaudu 570 meetrit loode suunas paralleelselt raudteega.
Valitud tehniliselt teostatavad põhivariandid on aluseks hilisemalt koosatatavale keskkonnamõju hindamisele.
Teostatavus- tasuvusuuring:
Linnamajanduse osakonnal tuleb korraldada vähemalt nädal aega enne avaliku väljapaneku algust järgmise teate ilmumine ajalehes “Postimees” ja Tartu linna kodulehel: "Tartu Linnavalitsus kinnitas ohuolukordade likvideerimise projekti Aardla tänava ja Betooni tänava raudteeületuskohtade osas koostatud teostatavusuuringu ja suunas selle avalikule väljapanekule. Uuringu koostamise eesmärk oli käsitleda erinevaid variante viaduktide, tunnelite ja kanalite sobivuse hindamiseks ning projektiga hõlmatud tänavavõrgustiku rekonstrueerimiseks. Valitud tehniliselt teostatavad põhivariandid on aluseks hilisemalt koostatavale keskkonnamõju hindamisele. Avalik väljapanek toimub 27. november 2008. a kuni 11. detsember 2008. a linnavalitsuse infopunktis Raekojas. Avalik arutelu toimub neljapäeval, 18. detsembril kell... Raekoja plats.....ruum nr ...".