EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
MÄÄRUS |
|
Tartu
|
02. oktoober 2008. a. nr LVK-M-0108 |
Tartu linna 2008. a eelarve muutmine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 1, valla- ja linnaeelarve seaduse § 12 lg 1, Tartu Linnavolikogu 20. detsembri 2007. a määruse nr 78 "Tartu linna 2008. a eelarve kinnitamine" ja 24. aprilli 2008. a määruse nr 88 "Tartu linna 2008. a eelarve muutmine" ning arvestades Tartu Linnavolikogu 01. juuli 2004. a määrust nr 78 "Tartu linna eelarve koostamise, vastuvõtmise ja täitmise kord", Tartu Linnavolikogu
m ä ä r a b:
§ 1. Kinnitada Tartu linna 2008. aasta eelarve muutmine kogumahus -103 682 000 krooni.
§ 2. Kinnitada:
1) Tartu linna 2008. a koondeelarve muutmine vastavalt lisadele 1- 4;
2) Tartu linna 2008. a investeeringute eelarve muutmine vastavalt lisale 5;
§ 3. Määrus jõustub 10. novembril 2008. a.
TULUBAAS muutub järgmiste tululiikide osas (vt määruse lisa 2):
-385,0 tuh krooni maksud, sh:
laekumise kasv on kavandatud lähtudes senisest laekumisest (01.09.08 seisuga laekumine 81%);
-985,0 teede ja tänavate sulgemise maks
laekumise vähendus on seotud ehitustööde mahu vähenemisega ( plaani täitmine 01.09.08 seisuga 46%);
1366,0 tuh krooni kaupade ja teenuste müük, sh:
-1498,2 tulud haridusalasest tegevusest, sh:
357,0 finantseerimiseelarvesse on kavandatud laekumised teistelt omavalitsustelt lähtudes linnakoolides ja lasteaedades käivate laste arvust ja õpilaskoha maksumusest.
-1855,2 majandamiseelarves, sh:
213,0 lasteaedades suurendatakse lapsevanema poolt toitlustuskulude katmiseks laekuvat tasu 250,0 tuh krooni seoses Maarjamõisa lasteaias uue rühma avamisega ning Ploomikese lasteaias tulude täpsustamisega. Tulu õppekava välisest tegevusest vähendatakse 37,0 tuh krooni seoses Meelespea lasteaias basseini sulgemisega ning Kivikese lasteaias tasuliste ringide töö lõpetamisega.
-2068,2 gümnaasiumides vähendatakse lapsevanema poolt koolilõuna kulude hüvitamiseks kavandatud eelarvet 2108,2 tuh krooni, kuna Tamme Gümnaasiumis ning Mart Reiniku Gümnaasiumis oli 2008. aasta eelarvesse planeeritud lapsevanema poolt koolilõuna kulude hüvitamiseks 14 kr koolilõuna kohta. Tegelikult kaeti 14 kr ulatuses koolilõuna kulud riigi- ja linnaeelarvest. Miina Härma Gümnaasiumi eelarves suurendatakse 100,0 tuh krooni õppekava välisest tegevusest saadud tulu seoses uute tasuliste ringide ja tundide rakendamisega alates 01. septembrist 2008. a ja vähendatakse 60,0 tuh krooni muust majandustegevusest saadud tulu.
588,4 tulud kultuuri- ja kunstialasest tegevusest, sh:
143,4 finantseerimiseelarvesse
seoses huvikoolide õppetasude korrigeerimisega alates 01.09.08 tõusevad õppetasud 50 krooni kuus (uus õppemaks muusikakoolides 300 krooni ja kunstikoolis 150 krooni).
445,0 Majandamiseelarvesse, sellest:
250,0 Mänguasjamuuseumi põhitegevusest (piletitulu ja ruumide kasutusse andmine tunnitasu alusel);
100,0 kultuuriosakonnale noorsootööalasel konverentsil "Noorsootöötaja leitud küberdžunglist" osalemistasud.
75,0 ettevõtluse osakonnale hansalaada müügikoha tasud. Sel aastal osales laadal rekordarv kauplejaid.
20,0 Linnamuuseumi põhitegevusest - Laulupeomuuseumi ruumide ja pargi kasutusse andmisest tunnitasu alusel.
90,5 tulud spordi- ja puhkealasest tegevusest laekuvad majandamiseelarvesse tasulistelt teenustelt Lille Majale 80,5 tuh krooni ja Anne Noortekeskusele 10,0 tuh krooni.
487,0 tulud sotsiaalabialasest tegevusest laekuvad majandamiseelarvesse, sh:
430,0 Hooldekodule, sellest:
320,0 hoolealuste omaosalus on kasvanud seoses pensionitõusuga;
60,0 puudetoetuse laekumine on kasvanud seoses hooldatavate puude raskusastme tõusuga;
50,0 laekumine tasulistelt teenustelt on kasvanud seoses teenushinna tõusuga (tasulised kohad);
45,0 Laste Turvakodus on viibinud rohkem lapsevanemaid, kes tasuvad 20% oma sissetulekust ülalpidamiskulude katteks ja ka teiste omavalitsuste lapsi, kelle ülalpidamiskulud hüvitatakse omavalitsuste poolt arvete alusel;
100,0 üldvalitsemise tulud ettevõtluse osakonna majandamiseelarvesse osalustasud ettevõtjatele korraldatavatest kursustest. Planeeritust suurem laekumine tuleneb ettevõtjate suurest huvist linna poolt korraldatavate koolituste vastu.
1598,3 üür ja rent, sh:
1300,0 finantseerimiseelarvesse
laekumise kasv on kavandatud lähtudes senisest laekumisest (01.09.08 seisuga laekumine 78%);
298,3 majandamiseelarvesse, sh:
202,0 lasteaedadele;
94,3 põhikoolidele (Kesklinna Kooli võimla);
-80,0 gümnaasiumides renditakse ruume välja kavandatust vähem Miina Härma Gümnaasiumis;
22,0 noorte huvialamajadele ja keskustele (Anne Noortekeskus);
10,0 muuseumidele (Laulupeomuuseum);
50,0 Tähtvere Päevakeskusele.
-95 713 tuh krooni toetused, sh:
-89 213,0 toetused põhivara soetuseks, sh:
-15 000,0 Haridus- ja teadusministeeriumi kavandatud projekt omavalitsustes uute lasteaiakohtade loomise toetamiseks käesoleval aastal ei käivitunud;
-6450,0 kergliiklusteede ehituseks kavandatud toetus Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt linnaliste piirkondade arendamise meetmest sel aastal ei laeku;
-67 763,0 Kutsehariduskeskuse õpilaskodu renoveerimiseks on kavandatud toetus kokku 67 763,0 tuh krooni, sellest fondidest majandamiseelarvesse 48 812,0 tuh krooni ja rahandusministeeriumi kaasfinantseerimisena finantseerimiseelarvesse 18 951 tuh krooni. Tõukefondide rahade kohta saadi otsus alles augustis ning tulude laekumine planeeritakse järgmise aasta eelarvesse;
-6500,0 toetused tegevuskuludeks, sh:
-6 500,0 Maavalitsuse kaudu eraldatavat bussidotatsiooni laekub kavandatust (7000,0 tuh krooni) vähem;
-10 350,0 tuh krooni tulud varadelt muudatused on kavandatud lähtudes laekumistest 01.09.08 seisuga, sh:
400,0 intressitulu on laekunud 78,5%;
250,0 vee erikasutusest on laekunud 88,1%;
-10 000,0 maa müügist on laekunud 26,1%;
-1000,0 hoonete, rajatiste müügist on laekunud 37,1%.
1450,0 tuh krooni muud tulud, sh:
1900,0 lähtudes linnamajanduse osakonna poolt kogutava parkimise viivistasu laekumisest;
-500,0 lähtudes saastetasude kolme kvartali laekumisest (64,6% aastaplaanist).
KULUD:
Vastavalt määruse lisale 1 suunatakse kulud:
tegevuskuludeks 3849,0 tuh krooni
investeeringuteks -107 531,0 tuh krooni.
Vastavalt määruse lisadele 3, 4 ja 5 tehakse eelarves järgmised muutmised:
-4 750,0 tuh krooni üldistes valitsussektori teenustes, sh:
-500,0 linnakantselei eelarves, sh:
-300,0 tegevuskulude eelarvet. Kavandatud (500,0 tuh krooni) majandustarkvara Microsoft Dynamic AX arendust käesoleval aastal ei tellitud. 200,0 tuh krooni eest soetati infotehnoloogia seadmeid (väikevara), mille võrra vähendatakse
-200,0 investeeringute eelarvet.
-100,0 avalike suhete osakonna ühistegevuskulude eelarves on kavandatud projektide teostamine osutunud odavamaks.
-650,0 linnavarade osakonna ülalpidamiskulude eelarves on kokkuhoid küttekuludes kavandatust väiksema hinnatõusu ja soodsate ilmastikutingimuste tõttu.
-3500,0 rahandusosakonna tegevuskulude eelarves on kokkuhoid valitsussektori võla teenindamise kuludes, sest laenu võtmine lükati II poolaastasse.
-14 820,0 tuh krooni majanduskuludes, sh:
0,0 ettevõtluse osakonna eelarve maht ei muutu:
-100,0 finantseerimiseelarves vähendatakse üldmajanduslikeks majandusprojektideks kavandatud kulusid;
100,0 majandamiseelarvesse täiendavalt laekunud tulude arvel suurendatakse kursuste korraldamise eelarvet.
-5960,0 linnamajanduse osakonna eelarves, sh:
-11 450,0 teede ja tänavate korrashoiu investeerimiskuludes:
Kruusakattega tänavate asfalteerimiseks kavandatud tööde hanked (eelarve 15 300,0 tuh krooni) kujunesid odavamaks;
Ülekatete tegemiseks kavandatud tööd (eelarve 13 500,0 tuh krooni) kujunesid odavamaks;
Kõnni- ja jalgrattateede eelarve vähendus tuleneb sellest, et ehituseks kinnitatud eelarvele (10 000,0 tuh krooni) kavandati toetus 6450,0 tuh krooni Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt linnaliste piirkondade arendamise meetmena, mis aga käesoleval aastal ei laeku;
Uuselamurajoonide infrastruktuuri arenduse toetused (eelarve 3000,0 tuh krooni) jäävad osaliselt välja maksmata, kuna osades uuselamurajoonides ei ole täidetud toetuse saamise tingimusi.
Projekteerimiste vähendamine on seotud ringtee silla käesoleva aasta mahu vähenemisega. Täiendava objektina lisatakse Fr. R. Kreutzwaldi tn (Tähtvere silla juures perspektiivse juurdepääsutee rajamise) projekteerimine;
190,0 liikluskorralduse tegevuskuludes, sh:
340,0 parkimiskorralduse teenustasu on ette nähtud 18% tuludest (käesolevas eelnõus suurendatakse parkimise viivistasu 1900,0 tuh krooni).
-150,0 kokkuhoid liikluse korraldamise ja jooksevremondi kuludes.
5300,0 transpordikorralduse eelarves,sellest
6000,0 tegevuskuludes ühistranspordi dotatsiooni suurendamine seoses liinikilomeetri hinna tõusu, täiendavate lisasoodustuste andmise ning kütusehinna tõusu kompenseerimisega;
-700,0 investeerimiskuludes kavandati toetus GoBusile busside soetuseks.
-8770,0 linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna eelarves, sh:
-4870,0 üldmajanduslike arendusprojektide tegevuskulude eelarves, kuna ringtee silla ja juurdepääsu eelprojekti kaasfinantseeringust (eelarve 4000,0 tuh krooni) makstakse hanke järgi 2008. aastal 1200,0 tuh krooni ja vahendid on olemas linnamajanduse osakonna eelarves. Mitmete algatatud detailplaneeringute hanked tegemisel, kuid tööde valmimine ja tasumine lükkuvad järgmisse aastasse.
-3900,0 maakorralduseinvesteeringutes (maade ost) ei ole ostu kokkuleppeid.
-90,0 linnavarade osakonna investeeringute eelarves, sh:
-90,0 Antoniuse õue kompleksi kuuluva hoone (Lutsu 3) rekonstrueerimise projekt kujunes hankega kavandatust odavamaks (eelarve 600,0 tuh krooni).
4779,0 tuh krooni keskkonnakaitse kuludes (linnamajanduse osakonna eelarves), sh:
7779,0 tegevuskulud, sh:
7879,0 tänavate puhastuseks. Eelmine pikaajaline leping lõppes 31.05.08. Uue pikaajalise hanke tulemused ei saanud linnavalitsuse poolt kinnitust ning lubati korraldada lühiajalised hanked perioodideks 01.06-31.07 ja 01.08.-31.12.08. Kinnitatud eelarves oli käesolevaks aastaks kavandatud tänavapuhastuskulude kasvuks 27%, hangete tulemusel on lisaraha vajadus 7879,0 tuh krooni, mis kokkuvõttes annab linnapuhastamise eelarve kasvuks võrreldes 2007. aastaga 68,2%.
-100,0 haljastuse jooksevremondi eelarve kokkuhoid;
-3000 investeeringutes, sh:
-3000 jäätmemajanduse projektide arendamine Torma prügila baasil ei olnud otstarbekas.
-1950,0 tuh krooni elamu- ja kommunaalmajanduse kuludes, sh:
-1200,0 linnamajanduse osakonna eelarves, sh:
-850,0 tegevuskuludes, millest:
-500,0 tänavavalgustuse elektrikulude kokkuhoid;
-350,0 muudes elamu- ja kommunaalmajanduse kuludesoli säästva energia programmi teostamine kavandatud kaasfinantseeringuna, esitati taotlus, kuid see sai eitava vastuse. Uus taotlus on esitatud, kuid sel aastal täeis mahus projekti läbi viia ajaliselt enam ei õnnestu.
-350,0 investeeringutes, millest
-350,0 linnapoolse randumisrajatise omafinantseering.
-750,0 linnavarade osakonna investeeringute eelarves, sh:
-1750,0 Jaamamõisa elanike ümberpaigutamised lükkuvad järgmisse aastasse, et probleem komplekselt lahendada;
1000,0 täiendavad vahendid on vajalikud Rahu 15 asuvate korterite remondiks ja seenetõrjeks.
670,9 tuh krooni vaba aja ja kultuuri eelarves, sh:
75,0 ettevõtluse osakonna majandamiseelarves, sh:
75,0 eelarve suurendus Hansalaada müügikoha üleplaanilise tasu laekumisest suunatakse hansalaada korralduskulude katteks;
635,9 kultuuriosakonna tegevuskulude eelarves, sh:
143,4 laste muusika- ja kunstikoolide finantseerimiseelarves,sh:
49,7 laste kunstikooli töötajate personalikuludeks;
93,7 muusikakoolidele pillide ostuks;
112,5 laste huvialamajade ja -keskuste majandamiseelarves
32,0 Anne Noortekeskuse personalikuludeks 5,0 tuh krooni, inventari hoolduseks 12,0 tuh krooni, raadioateljee remondiks 5,0 tuh krooni, sügisperioodi ürituste 10,0 tuh krooni (õpilasfirmade laat ja sügismatk) korraldamiseks;
80,5 Lille Maja personalikuludeks 8,0 tuh krooni, 27,0 tuh krooni ruumide remondiks ja noortekohviku ehituseks, 5,0 tuh krooni kohviku sisustamiseks ning 39,5 tuh krooni sügisperioodi ürituste (linnalaager, Lille Jõulumägi) korralduskuludeks.
280,0 muuseumide majandamiseelarves,sh:
250,0 Mänguasjamuuseumi personalikuludeks 40,0 tuh krooni, administree- rimiskuludeks 16,0 tuh krooni , koolituseks 75,0 tuh krooni, ruumide majandamiskuludeks 52,0 tuh krooni, inventari kuludeks 22,0 tuh krooni, ürituste korralduskuludeks 45,0 tuh krooni (sh püsiekspositsiooni osaline muutmine);
30,0 Laulupeomuuseumi ruumide majandamiskuludeks 10,0 tuh krooni ja Linnamuuseumi lähetuskuludeks (õppereisiks Berliini muuseumidesse) 20,0 tuh krooni.
100,0 Muu vaba aja majandamiseelarves, sh:
100,0 Tartus noorsooalase konverentsi "Noorsootöötaja leitud küber- džunglist" korralduskuludeks novembris 2008. a. Laekunud vahenditest korraldatakse osalejatele toitlustamist ja kaetakse osaliselt välisesinejate majutuskulud.
-40,0 tuh krooni linnavarade osakonna laste huvikoolide investeeringutes, sh:
-40,0 Laste Kunstikooli (Tiigi 61) hoone projekteerimise hange ja ekspertiis kujunesid eeldatust soodsamaks (eelarve 600,0 tuh krooni).
-85 872,9 tuh krooni hariduse eelarves, sh:
-71 052,9 haridusosakonna eelarves, sh:
-1685,0 lasteaiad, sh:
415,0 tegevuskulude majandamiseelarves,
omatulude täiendavast laekumisest saadavad tulud suunatakse 250,0 tuh krooni toitlustamiseks, 183,5 tuh krooni ruumide majandamiskuludeks, 5,0 tuh krooni mänguväljakule, vähendatakse õppevahendite soetamist 23,5 tuh krooni.
-2100,0 investeeringute eelarves, millest
-2000,0 LA Karoline (Kesk 6) uue rühmakomplekti ruumide ehitamiseks kavandati 2000,0 tuh krooni. Objekti hind kujunes oodatust kallimaks ning ehitus lükkub edasi järgmisse aastasse;
-100,0 LS Mesipuu (Õpetaja 10) veranda renoveerimise hange kujunes kavandatust odavamaks.
94,3 põhikoolide majandamiseelarve omatulude täiendav laekumine suunatakse Kesklinna Kooli spordisaali inventari soetamiseks.
-2026,2 gümnaasiumide eelarves, sh:
-831,2 tegevuskulude muutmised, millest:
1317,0 gümnaasiumide finantseerimiseelarvesse kavandati teistes valdades õppivate laste koolitusteenuse eest tasumiseks 12 458,0 tuh krooni, mis ei ole piisav.
-2148,2 gümnaasiumide majandamiseelarvesse olid ekslikult kavandatud tulud toitlustamisest, mille võrra vähendatakse Tamme Gümnaasiumi ja Mart Reiniku Gümnaasiumi toitlustuskulusid 2108,2 tuh krooni. Vastavalt muudatustele Miina Härma Gümnaasiumi omatulude laekumises suurendatakse kooli majandamiseelarve personalikulusid 100,0 tuh krooni (täiendavad ringid), vähendatakse ürituste korralduskulusid 40,0 tuh krooni ja ruumide majandamiskulusid 100,0 tuh krooni.
-1195,0 investeeringute eelarves, millest:
-950,0 Mart Reiniku Gümnaasiumi (Vanemuise 35) mööbli soetamise hange kujunes odavamaks (eelarve oli 5500,0 tuh krooni);
-200,0 Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt laekus majandamiseelarvesse sihtotstarbeliselt Forseliuse Fümnaasiumi mänguväljaku rajamiseks 450,0 tuh krooni, mistõttu vabanes linna eelarvelisi vahendeid.
-45,0 Vene Lütseumi (Uus 54) renoveerimise II etapi tööd kujunesid odavamaks.
-67 763,0 vähenevad Kutsehariduskeskuse investeeringud. Käesolevaks aastaks kavandatud ERDFi ja riigi kaasfinatseerimisega kavandatud Õpilaskodu (Kopli 1) projekteerimine ja renoveerimine sai rahastamise otsuse k a augustis, mille järgi lükkub projekti teostus kahele järgmisele aastale;
327,0 muudeks hariduskulude eelarves,sh:
327,0 investeeringud avariide likvideerimiseks. 01.09.08 seisuga oli 1500,0 tuh kroonisest aasta eelarvest kasutatud 1458,5 tuh krooni. Täiendavad vahendid on vajalikud põhiliselt lasteaedade katuste remondiks.
-14 820,0 linnavarade osakonnaeelarves, sh:
-14 820,0 lasteaedade investeeringute eelarves, millest:
-15 000,0 Kaunase pst 22 uue lasteaia ehituseks kavandati kokku 24 000,0 tuh krooni, millest toetus 15 000,0 tuh krooni riigilt programmist "Igale lapsele lasteaiakoht!". Kuna programmi algus lükkus edasi ja uus programmi ajakava ei sobinud uue lasteaia plaanilise avamisega 2009. a märtsis, siis finantseeritakse uue lasteaia ehitust linna eelarvest;
180,0 Kummeli 5 hoone ja krundi projekteerimise (eelarve 2240,0 tuh krooni) hange kujunes odavamaks. Samas vajavad projektlahendust ka lasteaia parkla ja juurdepääsuteed (1300 m2) ning ekspertiisid, milleks aga vabanenud vahenditest ei piisa.
-1739,0 tuh krooni sotsiaalse kaitse eelarves, sh:
-1500,0 linnavarade osakonna investeeringutes, sh:
-1500,0 Rehabilitatsioonikeskuse (Jaamamõisa 38) hoone projekteerimise alustamiseks on 2008. aasta eelarves ette nähtud 1 500,0 tuh krooni. Jaamamõisa 38 detailplaneering (DP) peaks eelduste kohaselt valmima 2008. a sügisel, millest tulenevalt alustatakse hoone projekteerimist 2009. aasta alguses.
-239,0 sotsiaalabi osakonna tegevuskulude eelarves, millest:
-200,0 puuetega isikute hoolekandeasutused, sh:
-100,0 psüühikahäiretega eakate ööpäevaringsel hooldusel viibinud isikute arv planeeritust väiksem ja suurenenud hoolealuse omaosalus (pensioni tõus);
-100,0 psüühikahäiretega eakate päevahooldusel viibinud isikute arv planeeritust väiksem;
-1284,0 muu puuetega isikute sotsiaalne kaitse, sh:
750,0 hooldajatoetuse maksmiseks seoses toetuse saajate arvu kasvuga (kavandatud 3000-lt 3170-le) ja toetuse suuruse muutumisega (puude aste);
-2100,0 hooldajatoetuse sotsiaalmaksudeks oli kavandatud 8600,0 tuh krooni 800 isiku eest, kuid paljud hooldajatoetuse saajad on läinud tööle ning esimesel poolaastal on tasutud sotsiaalmaksu 630 isiku eest;
-56,0 kooliabistaja teenus on osaliselt kaetud toimetulekutoetuse vahenditest;
60,0 psüühikahäiretega eakate transpordiks päevakeskusesse
62,0 isikliku abistaja teenusmahu suurenemine
50,0 päevakeskused - Päevakeskus Tähtvere majandamiseelarvesselaekuv üüritulu suunatakse personalikuludeks (4,0 tuh krooni), sõidukite remondi- ja hoolduskuludeks (6,0 tuh krooni), pesumasina ostuks (30,0 tuh krooni) ning toitlustamiskuludeks (10,0 tuh krooni).
430,0 Hooldekodud - Tartu Hooldekodu majandamiseelarvesse laekunud täiendav tulu hoolealustelt suunatakse administree- rimiskuludeks 145,0 tuh krooni, hoonete ülalpidamiskuludeks 108,0 tuh krooni, sõidukite ülalpidamiseks 20,0 tuh krooni, inventari hoolduseks ja soetamiseks 20,0 tuh krooni, toitlustamiseks 42,0 tuh krooni, meditsiini ja hügieenitarvete soetuseks 95,0 tuh krooni.
340,0 lastekodude (teenuse ostu) eelarve (1728,0 tuh krooni) suurendamiseks seoses hooldusel olevate laste arvu kasvuga 18-lt 22-le.
45,0 muude laste hoolekandeasutuste - Laste Turvakodumajandamiseelarvessetäiendavalt laekunud tuludest suunatakse 31,0 tuh krooni hoovi korrastuseks ja kiikpingi paigaldamiseks ning 14,0 tuh krooni laste mänguväljakule ronila soetamiseks.
700,0 muu perede ja laste sotsiaalse kaitse eelarve (9300,0 tuh krooni) suurendamiseks seoses laste arvu kasvuga 1270-lt 1390-le.
-118,0 muude riskirühmade hoolekande asutused (Varjupaik ja teenuse ost), sh:
-130,0 ema ja lapse varjupaiga teenuse kasutamiseks (eelarve 371,0 tuh krooni) ei ole olnud kavandatud nõudlust;
12,0 Varjupaiga majandamise eelarvesse täiendavalt laekunud vahendid suunatakse ruumide remondikuludeks.
-202,0 muuks riskirühmade sotsiaalse kaitse eelarves, sh:
-130,0 eelarvesse kavandati toetus projektile "Tugiisikuteenus sotsiaaleluruumi toimetulekuraskustes noortele". Kavandatud kulude katteks eraldati vahendid Sotsiaalministeeriumi poolt majandamiseelarvesse.
-72,0 eelarvesse kavandati toetus MTÜ-le Ühendus Abi toitlustusteenuse osutamiseks. MTÜ lõpetas tegevuse.