EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
30. oktoober 2008. a. nr LV-IP-0356 |
Informatsioon Tartu Loomemajanduskeskuse käivitamisest |
KUULATI: |
Raul Oreškini ettekannet |
OTSUSTATI:
|
1. Võtta informatsioon teadmiseks.
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Informatsioon Tartu Loomemajanduskeskuse käivitamisest " juurde
7. oktoobril 2008 istungi protokollilise otsusega nr 32 otsustas Tartu Linnavalitsus lubada Tartu Linnavalitsuse kultuuriosakonnal käivitada Tartu loomemajanduse keskuse tegevus aadressil Kalevi 13, 15, 17.
32. | Informatsioon Tartu loomemajanduse keskuse rajamisest aadressile Kalevi 13, 15, 17 |
Alljärgnevalt esitatakse konkreetsem tegevusplaan eelnimetatud otsuse täitmiseks.
1. oktoobrist 2008 - 31. maini 2009 teostab Tartu loomemajanduskeskuse käivitamise esimesi toiminguid loomemajanduse koordinaator Katriin Fisch-Uibopuu, kellega on kultuuriosakond sõlminud käsunduslepingu.
Et käivitada Tartu loomemajanduskeskuses jaanuris/veebruaris esmased tegevused, tuleb kinni pidada järgmisest ajakavast:
1. 05. novembril 2008 kuulutab kultuuriosakond välja inkubatsiooniteenuse saamise konkursi. Selleks kasutatakse järgmisi kanaleid:
• koduleht www.tartu.ee/loomemajandus
• reklaam Postimehes
• pressikonverents ajakirjanikele
• plakatid linnaruumis ja ülikoolides
• üleskutse listides
• e-bannerid Tartu kodulehel ja Kultuuriaknas
• reklaam bussiekraanidel (5.11-15.12)
(esmane huvi inkubatsiooniteenuse vastu on olnud kõrge, ruume soovivad üürida isegi Eesti mastaabis tuntud Tartu loovisikud)
Kultuuriosakonnal on koostöös loomemajanduse koordinaatoriga välja töötatud konkursi kutse, konkursi tingimused ja konkursi taotluse blankett.
2. Taotluste vastuvõtmine toimub kuni 19. detsembrini 2008.
3. Esmane taotluste hindamine toimub kuni 30. detsembrini 2008 (täiendava info küsimine taotlejatelt jmt)
4. Hindamiskomisjon vaatab esitatud taotlused läbi hiljemalt 9. jaanuariks 2009.
Kultuuriosakonnal on vaja kokku kutsuda hindamiskomisjon ning välja töötada hindamiskomisjoni töö aluseks olevad objektiivsed hindamiskriteeriumid.
Hindamiskomisjoni töö tulemusel selgunud konkursi võitjatega (inkubatsiooniteenuse saajatega) annab linnavalitsus loa sõlmida loomemajanduse keskuses inkubatsiooniteenuse saamise lepingud ja üürilepingud.
5. Inkubatsiooniteenuse saajatega sõlmitakse lepingud jaanuarikuu jooksul. Inkubanditega sõlmitakse leping:
5.1 ruumide üürimiseks (standardsed LVO poolt sõlmitavate üürilepingu tingimused, mis on kohaldatud inkubantide spetsiifikale)
5.2 inkubatsiooniteenuse saamiseks (deklaratiivse sisuga, et määrata inkubantide kohustused ja õigused tegutsemisel).
6. Inkubatsiooniteenuse saajad alustavad tegevust Kalevi 13 hoones hiljemalt 2. veebruaril 2009.
7. Kui Kalevi 13 osad ruumid jäävad peale esimest konkurssi välja üürimata, kuulutatakse 6. aprillil välja teine konkursivoor (seotud TÜ ettevõtluskodu loomemajandusteemalise koolituskursuse lõppemisega, mille tulemusena valmib prognoositavalt kuni 10 loomemajanduse valdkonna ettevõtte äriplaani).
KO ettepanek on asutada alates juunist 2009 kultuuriosakonna allasutus Tartu Loomemajanduskeskus. Kultuuriosakond teeb ettepaneku käivitada loomemajanduskeskus kultuuriosakonna allasutusena, kuna selline vorm võimaldab linna paremat kontrolli keskuse juhtimisel. Linna kanda jääksid nii hoone haldamisega seotud kulud kui ka teatud personali- ja majandamiskulud.
Põhiliste eelistena allasutuse vormi juures võib välja tuua alljärgneva:
1. Allasutusena toimub keskuse raamatupidamine linnavalitsuse haridusosakonna raamatupidamisosakonna kaudu.
2. Allasutuse aastaaruanne ei vaja eraldi auditeerimist.
3. Parem ligipääs erineva tasandi maakondlikele ja riiklikele ning EL-i tugistruktuuride toetustele.
4. Allasutus ei vaja eraldi kõrgemalseisva organi moodustamist, mis oleks nõutav näiteks SA vormi puhul.
Eelarve vajadused:
2008. a:
1. Maja on vaja katta internetivõrguga – 39 000 kr
2. TLMK töötaja kabinetis ja nõupidamisruumis on vaja teostada remont (ruumid 46, 47 ja 44) – 124 000 kr
3. Reklaamikampaania – 9 500 kr
4. Koordinaatori töötasu – 17 396 kr
Kokku: 189 896 kr
Sh KO – 26 896
Sh LRF – 163 000 kr
2009. a:
Hoones Kalevi 13 on võimalik välja üürida 427 m2 (so 60% kogumahust)
Keskmine üüriihind 35 kr/m2, mis annab omatulu 179 000 kr aastas.
Arvestades keskmist kultuuriasutuse hoonete ülapidamiskulu on Kalevi 13 aastane ülalpidamiskulu 335 000 krooni, mille katteallikad on:
- LVO eelarvest 156 000 krooni (sellest summast 79 000 krooni on LVO eelarves olemas,
Kalevi 13 hoone püsikuludena ja 77 000 krooni tuleb LVO-l 2009. aastaks juurde planeerida);
- inkubantide üürituludest (koos kommunaalteenustega) 179 000 krooni.
Lisaks hädavajalik remont (lõhutud akende vahetused + san remont ühiskasutatavates ruumides).
IT-teenistuse järgmise aasta hankest on vajalik taotleda 4 töökohaarvutit, esitlustehnika ja printer ning paljundusmasin (ostes 130 000 kr, võimalik kasutada ka fondidest taotletavaid finantse)
KO eelarvest kaetakse personalikulud, koolitus- ja nõustamisteenused, trükised, koduleht, inkubantide ühisüritused summas 500 000 kr.
2009. a eelarves vajalik planeerida täiendavaid vahendeid 579 000 kr ulatuses.
Lisaks on vaja soetada/rentida riistvara, teostada Kalevi 13 ühiskondlikes ruumides remont ning teostada hoonete Kalevi 15 ja 17 projekteerimine, et tagada valmisolek investeeringute teostamiseks vajalike taotluste esitamiseks.