Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Otsus |
Teema: | Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine |
Reg. number: | LVK-O-0473 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 30.09.2008 |
Koostaja: | Ingrid Perner |
Ettekandja: | Anto Ili |
Esitab: | linnavalitsus, 30.09.2008 istungi protokoll nr 46 |
Juhtiv komisjon: | Arengu- ja planeerimiskomisjon |
Komisjonid: | Linnamajanduskomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Arengu- ja planeerimiskomisjoni protokoll nr 56: Linnamajanduskomisjoni protokoll nr 48: |
Õigusakt: | Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine |
Failid: | DPseletuskiri-2008sept.pdf ( 226 kb ) DPkoondplaan2008sept.pdf ( 2997 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
OTSUS | |
Tartu |
30. september 2008. a. nr LVK-O-0473 |
Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine |
Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneering algatati Tartu Linnavalitsuse 08.03.2005 korraldusega nr 326. Planeeringu koostamise eesmärgiks on Ropka silla asukoha ja parameetrite, sillale juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori kavandatud tänavale eelprojekti täpsusele vastavate tehniliste lahenduste esitamine ning selle alusel reserveeritavate maa-alade määramine.
Planeeringuala hõlmab lõigus Väike kaar kuni Turu tänav ning Turu tänav kuni Kalda tee ca 67 ha suurust maa-ala.
Perspektiivne Ropka sild saab alguse Turu tn 39a krundi juurest ning kulgeb üle Turu tänava, Ropka tee ning Emajõe. Peale- ja mahasõidud Ropka sillale antud alal on lubatud ainult parempööretega. Sild kulgeb betoonpostidel peaaegu Ihaste teeni. Planeeritud Ropka silla sammastel oleva osa kogupikkuseks on 1220 meetrit. Emajõe ja Ihaste tee vaheline osa on ette nähtud rajada maksimaalses osas betoonsammastele, et tagada sealse ala taimestiku, loomastiku ja lindude elukeskkonna säilimine. Detailplaneeringus on näidatud silla orienteeruv pikiprofiil ning olemasolev maapinnaprofiil. Silla täpne tüüp ning tehnilised lahendused antakse hilisema projekteerimise käigus (samuti peale- ja mahasõidurampide pikikalded, silla piki- ja põikkalded).
Käesolevas detailplaneeringus on tulenevalt Tartu linna üldplaneeringust ning detailplaneeringu lähteülesandest ühe variandina näidatud Emajõe ja Ihaste tee vahelise maa-ala planeeringulahendus juhuks, kui rajatakse perspektiivne sõudekanal.
Planeeritud sildadel on mõlemas sõidusuunas kaks sõidurada. Kergliiklusteed on planeeritud silla mõlemale poolele. Kergliiklustee laiuseks on 3,0 ja 4,0 meetrit. Silla kogulaius ristiprofiilis on 28,5 meetrit.
Planeeringus on näidatud võõrandatavate maade vajadus. Seoses perspektiivse tänavatrassi kulgemisega läbi mitmete erakinnistute, kuulub võõrandamisele kokku 56 897 m².
Detailplaneeringus näidatud olemasolevad ja planeeritud tänavad on ette nähtud avalikus kasutuses olevate sõiduteede ja kergliiklusteedena. Planeeritud sõidu- ja kergliiklusteede ehitamise koos sajuvete ärajuhtimisega ning mürakaitseseinte ja tänavahaljastuse rajamise kohustus on Tartu linnal.
Ropka silla ja suurema kui 1200 m² ehitusaluse pindalaga hoonete puhul on vajalik parima lahenduse leidmiseks vähemalt kolme maineka osavõtjaga arhitektuurikonkursi korraldamine.
Planeering on kooskõlastatud Veeteede Ameti poolt, kes esitas tingimused olemasoleva laevateega arvestamiseks.
Detailplaneeringu koostamisega paralleelselt on toimunud kavandatavate tegevuste keskkonnamõju strateegiline hindamine. Käesolevas planeerimisettepanekus on arvestatud keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande seisukohtadega.
Avaliku väljapaneku korraldamise eesmärgiks on avalikkuse kaasamine planeeringu koostamise protsessi, et välja selgitada kõikide planeeringust huvitatud isikute seisukohad planeeringu lahenduse osas. Pärast huvitatud isikute seisukohtade selgumist on võimalik, et linnavalitsuse kaalutlusotsuste tulemusel järgnevates planeerimismenetluse etappides planeeringulahendus muutub, kuna planeerimismenetluse eesmärk on tagada kõiki osapooli rahuldava lahenduse leidmine planeeringu kehtestamise hetkeks.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, planeerimisseaduse § 18 lg 1, lg 2 p 2 ja lg 6 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005 määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Võtta vastu Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneering vastavalt lisale.
2. Linnavalitsusel korraldada Ropka silla, selle juurdepääsude ja sadamaraudtee koridori (lõigus Väike kaar – Turu tn) kavandatava tänava ja lähiala detailplaneeringu avalik väljapanek.
3. Määrata avaliku väljapaneku kestuseks 24. november 2008. a kuni 08. detsember 2008. a ja kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna fuajee Raekoja plats 3.
4. Linnavalitsusel korraldada detailplaneeringu avaliku väljapaneku toimumise aja ja asukoha, kavandatava hoonestuse iseloomu ning olulisemate maakasutus- ja ehitustingimuste kohta teate ilmumine ajalehes “Postimees” ja Tartu linna kodulehel vähemalt nädal aega enne avaliku väljapaneku algust.
5. Otsus jõustub 21. oktoobril 2008. a.
Esimees | |