Nr | Teksti peatükk | Ettepanek | Ettepaneku esitaja |
1. | 5.1 Majandus.
Alalõik: Turism
(avalikule väljapanekule suunatud ettepanek nr 1) | Oleme vastu linnavalitsuse pakutud parandusettepanekule nr 1 (ptk 5.1 teksti täiendamine), ”Toetatakse haagissuvilate- ja telkimisala rajamist Anne kanali ja Emajõe vahelisele alale, et mitmekesistada turistidele pakutavaid teenuseid.” On oluline, et sedavõrd linnasüdames paikneval alal säiliks praegune roheala. Kaaluda kämpinguala rajamise jaoks teisi asukohti. | Erakond Eestimaa Rohelised Tartu osakond;
Tartu Linnavolikogu Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsioon |
2. | 5.1 Majandus.
Alalõik: Turism | Seoses Tartu Pauluse kiriku renoveerimisega, suure linnapoolse ja Kultuuriministeeriumi poolse toetusega lisada ka Pauluse kirik Jaani kiriku ja Toomkiriku kõrval arengukava teksti turismi alalõiku. Täiendada arengukava teksti ptk 5.1 alalõigu “Turism” teist lauset ja sõnastada see järgnevalt: “Tartu arendamine tervikliku turismiobjektina hõlmab nii transpordi infrastruktuuri täiustamist, Emajõe kaldapealsete ja miljööväärtuslike piirkondade arendamist kui ka üksikute turismiobjektide (AHHAA, Toomemägi, ERM , Tartu Pauluse kirik jne.) väljaarendamist või rekonstrueerimist” | SA Tartu Pauluse Kirik |
3. | 5.1 Majandus.
Alalõik: Transpordi infrastruktuur ja liikluskorraldus | Asendada ptk 5.1 alalõigu "Transpordi infrastruktuur ja liikluskorraldus" esimene lause vastavalt Tartu transpordi arengukavas 2009-2013 seatud eesmärgile; uueks sõnastuseks "Tartu linna transpordisüsteemi peaeesmärk on seniste transporditrendide arengu suunamine Tartu linna elanikele, elukeskkonnale ja transpordisüsteemile soodsamas suunas, et vähendada sõltuvust eramootorsõidukitest ja tõsta keskkonnasäästlikumate transpordiliikide kasutust." | Eesti Roheline Liikumine |
4. | 5.1 Majandus.
Alalõik: Transpordi infrastruktuur ja liikluskorraldus | Lisada arengukava teksti peatükki 5.1 ”Majandus” pärast lauset “Parandatakse väikelaevade randumisvõimalusi” uus lause: ”Algatatakse uuringud trammiliikluse arendamise tasuvuse kohta Tartus.” Vastava viite olemasolu aitab võimaluse tekkides taotleda Euroopa Liidu või kahepoolset abi vastava taustauuringu teostamiseks. | Erakond Eestimaa Rohelised Tartu osakond |
5. | 5.1 Majandus.
Alalõik: Transpordi infrastruktuur ja liikluskorraldus | Täiendada ptk 5.1 alalõigus "Transpordi infrastruktuur ja liikluskorraldus" 6. lõigu kolmandat ja neljandat lauset ning sõnastada need järgnevalt: "Teehoiutöödel on prioriteediks kruusakattega tänavate asfalteerimine ja olemasolevate sõiduteede ja kõnniteede asfaltkatete rekonstrueerimine. Olulisel kohal on kõnniteede ja treppide ehitamine ja rekonstrueerimine ning jalgrattateede võrgu oluline laiendamine." | Eesti Roheline Liikumine |
6. | 5.5 Vaba aeg, kultuur ja religioon |
Seoses Tartu Pauluse kiriku renoveerimisega, suure linnapoolse ja Kultuuriministeeriumi poolse toetusega lisada ka Pauluse kirik Jaani kiriku ja Toomkiriku kõrval arengukava teksti peatükki “Vaba aeg, kultuur ja religioon”.
A: Lisada ptk 5.5 esimese lõigu lõppu lause: “Arhitektuuri ja kunstipärandit säilitavatest kultuuriobjektidest toetatakse Jaani kirikut, Toomkirikut ja Pauluse kirikut.”
B: Või täiendada ptk 5.5 viimast lauset ja sõnastada see järgnevalt: “Miljööväärtusega hoonetele ja rajatistele ning muudele kultuuriväärtust omavatele ehitistele planeeritakse restaureerimistoetusi (sh Jaani kvartal, Toomkirik ja Pauluse kirik).” | SA Tartu Pauluse Kirik |
7. | 5.8 Üldised valitsussektori teenused.
Alalõik: Linna juhtimine ja mainekujundus | Lisada ptk 5.8 alalõigu "Linna juhtimine ja mainekujundus" lõppu lause "Suurendatakse linnavalitsuse igapäevategevuse säästvust läbi keskkonnasõbralike rohelise kontori lahenduste rakendamise." | Eesti Roheline Liikumine |
Nr | Ülesanne | Algne maksumus, tuh kr | Muutmis-ettepanek, tuh kr | Selgitus | Ettepaneku esitaja |
8. | 1.3.4.2 Kruusatänavate asfalteerimine | 2009 - 15000 | 2009 - 15200 | Suurendada 2009.a summat arvestades inflatsiooni | Tartu Linnavolikogu Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsioon |
9. | 1.3.4.3 Kõnni- ja jalgrattateed | 2009 – 10000
2010 – 10000
2011 – 10000
2012 – 10000
2013 – 10000 | Moodustada kaks ülesannet ja tuua eraldi välja kõnni- ja jalgrattateede ehitamise ja renoveerimise maksumused | Luua ülesande 1.3.4.3 „Kõnni- ja jalgrattateed“ baasil uus eraldi ülesanne, mis käsitleks vaid jalgrattateede rajamise kulusid. Ohutu liikumise huvides tuleks eelistada jalakäijatest eraldatud jalgrattaradade rajamist, vastavate summade näitamine tegevuskavas koos ei anna selget ülevaadet olulise jalgrattainfrastruktuuri rajamiseks tehtavatest kulutustest. | Erakond Eestimaa Rohelised Tartu osakond |
10. | 1.3.4.13 Munakivikatte-ga tänavate rajamine miljööväärtuse-ga aladel | Uus ülesanne | Summa võtta vajadusel ülesande 1.3.4.2 “Kruusa-tänavate asfalteeri-mine” alt | Mitmed täna kruusakattega tänavad võiks miljööväärtusega piirkondades asfalteerimise asemel katta munakiviga (või taastada nt Supilinnas kruusakatete all säilinud munakividega). Vajaminev summa võtta vajadusel ülesande 1.3.4.2 („Kruusatänavate asfalteerimine“) summadest. | Erakond Eestimaa Rohelised Tartu osakond |
11. | 1.4.9 Linna ühistranspordi konkreetse tegevuskava koostamine | Uus ülesanne | 2009 - 100 | Vastavalt volikogu varasemale otsusele. | Tartu Linnavolikogu Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsioon |
12. | 1.5.6 Rohekoridoride teemaplaneeringu koostamine | Uus ülesanne | 2009 - ? | Lisada tegevuskavasse ülesande 1.5.6 koos vajamineva summa planeerimisega. Vastav eesmärk on kirjeldatud arengukava punktis 5.2 ja on nimetatud ühe valikuna Tartu keskkonna arengukava 2006-2013 punktis "5.2. Maastike ja üksikobjektide kaitse. Ehitatud keskkond." | Eesti Roheline Liikumine |
13. | 2.2.3 Biokäitluse arendamine | 2009 – 1000
2010 – 1000 | 2009 – ?
2010 – ? | Soovitame suurendada tegevuskavas ülesande 2.2.3 rahastust praeguselt 2 miljonilt kroonilt. Arengukava tekstis nimetatakse biolagunevate jäätmete kompostimissüstee-mi rajamist hädavajalikuks tegevuseks ning selle kulud on ilmselt suuremad. | Eesti Roheline Liikumine |
14. | 2.2.4 Kortermajade juurde jäätmemajade rajamise toetamine | 2009 – 1000;
2010 – 1000;
2011 – 1000. | 2009 – 2000;
2010 – 2000;
2011 – 2000. | Vähemalt kahekordistada summasid tegevuskava ülesande 2.2.4 täitmiseks. | Erakond Eestimaa Rohelised Tartu osakond ja Eesti Roheline Liikumine |
15. | 2.2.5 Lokaalsete jäätmekogumis-punktide rajamine | 2009 – 1000;
2010 – 0. | 2009 – 3000;
2010 – 3000. | Suurendada tegevuskava ülesande 2.2.5 rahastamist. Olmejäätmete liigiti kogumise kehv infrastruktuur vajab kiiresti suuremaid investeeringuid, et elanikkond ei kaotaks huvi sorteerimise vastu. | Erakond Eestimaa Rohelised Tartu osakond ja Eesti Roheline Liikumine |
16. | 3.2.2 Linnale kuuluvate eluruumide renoveerimine ja munitsipaal-elamispinna suurendamine | 2009 – 7500
2010 – 8000
2011 – 7000
2012 – 8000
2013 – 8000 | Moodustada kaks ülesannet:
“Linnale kuuluvate eluruumide ehitamine” ja “Munitsipaalelamispinna suurenda-mine” | Juhul, kui tegevuskava ülesande 3.2.2 raames nähakse ette ka uute munitsipaalkorterite ehitamist või ostmist, siis võiks ülesande selguse huvides kaheks ülesandeks jagada. | Erakond Eestimaa Rohelised Tartu osakond |
17. | 5.1.4 J. Poska monumendi eskiisprojekti koostamine | Uus ülesanne | 2009 - 200 | Vastavalt volikogu varasemale otsusele. | Tartu Linnavolikogu Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsioon |
18. | 5.1.5 Fortuuna-Pärna-Uue ja Raatuse t vahelise kvartali näidisrenoveeri- mine | Uus ülesanne | 2013 – 250
Eelarve – 250
Vastutajad – LMO, LVO, AEO, KOV |
Võttes aluseks meie kirjas nr.11, 08.02.2008.a. Tartu Linnavolikogule ja LV-le esitatud "Taotluse" materjalid ja Linnavolikogu vastuskirja 18.03.2008 nr.19-3.3/03268, milles "...Tartu linn on taolise linnaruumi korrastamisega päri.", teen alljärgneva parandus-täiendusettepaneku. Punkt 5 "Vaba aeg, kultuur ja religioon" alalõigule 5.1. "Linnakujundus" täiendada teksti p. 5.1.4.: Fortuuna-Pärna-Uue ja Raatuse tänavate vahelise kvartali, nn. "Fortuuna Emajõekääru hruštsovkade kvartali näidisrenoveeri-mine”. Arengukava vastavatesse veergudes (10-14) suurendada summasid alates 250 tuh kr kuni 30 000 tuh kr vastavalt võimalikule rahastamismahule; detailplaneeringu algatamise protsessist ( 250 000.-kr.) kuni kogu "näidisrenoveerimise" teostamiseni ( ca 30 000 000.-kr.).Rahalisteks allikateks oleksid Euroopa struktuuritoetused (85%) + KOV +renoveeritava kvartali kinnistuomanikud; vastutajad: LMO, LVO, AEO ja KO. | Enn Uiga |
19. | 6.1.4
Lastehoiu toetamine (avalikule väljapanekule suunatud ettepanek nr 35) | Kulu aastate lõikes (avalikule väljapanekule suunatud ettepanek):
2009 – 3800
2010 – 4200
2011 – 4500
2012 – 5000
2013 – 5500 | Suurendada maksumust:
2009 – 3950
2010 – 4950
2011 – 6425
2012 – 8500
2013 - 10000 | Muuta avalikule väljapanekul olnud ettepaneku nr 35 maksumust ja täiendada ettepaneku selgitavat teksti ning sõnastada see järgnevalt:
“Alates 2009. aastast soovitakse muuta Tartu Linnavalitsuse 29. jaanuari 2008.a määrust nr 3 “Lapsehoiuteenuse toetuse suuruse kinnitamine 2008. aastaks”, nähes ette toetuse suurused lapsehoiuteenuse osutamiseks. Lähtutakse 75%lisest munitsipaallasteasutuse arvestuslikust kulust. 2008. aastal on toetuse suurus ühele sõimeealisele lapsele 2 100 krooni ja aiaealisele lapsele 1 400 krooni kuus.
Iga-aastaseks juurdekasvuks on planeeritud +10%. Laste arvuks on planeeritud 155 , sh 120 sõimeealist ja 35 aiaealist last. 35 aiaealist last lisandub aastal 2009, igal aastal lisandub 35 last. Lisaks jooksvale hoidmiskulule makstakse investeerimiskuludeks füüsilisse keskkonda 1000 krooni aastas iga lapse kohta.” | Tartu Linnavolikogu Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsioon |
20 | 6.1.7 Lastehoiu avamine Supilinnas | Uus ülesanne | 2009 – 4000
2010 - 4000
2011 - 4000
2012 - 4000
2013 - 4000
Eelarve: 50%
Muud allikad: 50% | Lisada uue ülesandena lastehoiu avamine Supilinnas 12 lapsele - ja seda võimalikult lähiajal, sügisest 2009. Lastehoidu on avatud Tartu linnas ka varem, kuid seda on tehtud linnaosades, kus mingi linna-lasteaed ees leidub. Supilinnas puudub organiseeritud lastehoidmise võimalus täiesti.
Samas on Supilinnas olemas lapsed ja lastehoiust huvitatud lapsevanemad, põhimõtteliselt leidub ka ruume, mis ehitada aasta jooksul (sügiseks 2009) lastehoiu nõuetele vastavaks. Lastehoiu avamine eeldab linna dotatsiooni ruumide ülesehitamise, inventari jms sellise jaoks.
Lastehoiuks vajalikud vahendid laekuvad programmi "Igale lapsele lasteaiakoht" toel (1/2 vahendeist). Tartu veebilehe uudisest ilmneb, et 120 lapsekohta läheb maksma 40 miljonit krooni (programmi "Igale lapsele lasteaiakoht" järgi oleks summa veel veidi suurem), analoogiliselt tuleks 12-lapselise nõuetekohase hoiu avamisele planeerida kuni 4 miljonit krooni. Supilinna lapsevanemate ja kodanikualgatuste nõul-jõul saaks toimida ka odavamalt, kuna siin on lastehoiu puudumine väga suur probleem ja elanike motiveeritus selle lahendamiseks kõrge. | Mait Raun |
21. | 7.3.2 Sõltuvusprobleemidega isikute rehabilitatsiooni- keskuse rajamine
(avalikule väljapanekule suunatud ettepanek nr 45) | Kulu aastate lõikes (avalikule väljapanekule suunatud ettepanek):
2009 – 0
2010 – 0 | Jätta ülesanne sisse.
2009 – 1000
2010 – 8000 | Mitte arvestada avalikul väljapanekul olnud ettepanekut nr 45, mille kohaselt soovitakse ülesanne 7.3.2 tegevuskavast välja jätta. Teenuse osutajaid väljaspool Tartut ei ole nii palju, et oleks võimalik teenust sisse osta. | Tartu Linnavolikogu Isamaa ja Res Publica Liidu fraktsioon |
22. | Tegevuskava | | | Soovitame oodata Tartu arengukava arutelu ja vastuvõtmisega, kuni on selgunud paralleelselt menetleteva Tartu transpordi arengukava 2009-2013 sisu. Transpordi arengukava tuleks enne lõpetada, et selle eesmärgid ning rakenduskavast lõplikud summad üle tuua Tartu arengukavasse. | Eesti Roheline Liikumine |
23. | Tegevuskava | | | Kuna arengukava on juba poolteist aastat rakendatud, siis võiks selle tegevuskavas kõik aasta 2007 (ja võimalusel 2008) investeeringuid kajastavad summad viia vastavusse tegelikult tehtud kulutustega. | Erakond Eestimaa Rohelised Tartu osakond |