EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
04. juuni 2008. a. nr LV-IP-0202 |
Tartu Linnavolikogu määruse "Tartu linna eelarvest kultuuriühingutele, noorsootööühingutele ja avatud noortekeskustele toetuste andmise kord" eelnõu esitamine |
Tartu linna eelarvest kultuuriühingutele, noorsootööühingutele ja avatud noortekeskustele toetuse andmise kord
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 3 p 1 ja § 22 lg 1 p 5 ning noorsootöö seaduse § 6 lg 1 p 3 alusel.
§ 1. Korra reguleerimisala
Kultuuriühingutele, noorsootööühingutele ja avatud noortekeskustele toetuste andmise kord (edaspidi: kord) sätestab Tartu linna eelarvest kultuuriühingutele, noorsootööühingutele ja avatud noortekeskustele toetuse andmise tingimused ja korra.
§ 2. Toetuse andmise eesmärk
Toetuse andmise eesmärgiks on arendada kultuuri- ja noorsootööalast huvitegevust ning avatud noortekeskuste tegevust Tartu linnas omaalgatuse toetamise kaudu.
§ 3. Mõisted
Käesolevas korras kasutatakse mõisteid alljärgnevas tähenduses:
1) kultuuriühing – Tartu linna haldusterritooriumil tegutsev mittetulundusühing või juriidiliseks isikuks mitteolev ühendus, mille eesmärgiks on kultuurialase huvitegevuse korraldamine;
2) noorsootööühing – Tartu linna haldusterritooriumil tegutsev mittetulundusühing, mille eesmärgiks on noorsootööalase huvitegevuse korraldamine;
3) noorteühendus – Tartu linna haldusterritooriumil tegutsev noorsootööühingu vorm, mille liikmeskonnast moodustavad kaks kolmandikku 7-26-aastased noored või noorte katusorganisatsiooni kuuluvad juriidilised isikud ning mille eesmärgiks on noorsootöö korraldamine ja noorte osaluse edendamine;
4) avatud noortekeskus – Tartu linna haldusterritooriumil tegutsev mittetulundusühing, mis tegutseb avatud noorsootöö põhimõttel ilma kindlaksmääratud osalejaskonnata;
5) avatud noorsootöö – ilma kindla õppekavata läbiviidav noorsootöö, mis on suunatud noorte omaalgatuse toetamisele ning erinevate noori huvitavate ja arendavate tegevuste läbiviimiseks vajalike tingimuste loomisele;
6) tegevuses osaleja – ühingu korraldatavas huvitegevuses regulaarselt osalev isik;
7) saavutustoetus – toetus, mida Tartu linn annab ühingule, mis on aktiivselt osalenud oma valdkonna suurüritustel ja ise üritusi korraldanud, ning ühingule, mis on saavutanud silmapaistvaid tulemusi üleriigilistel või rahvusvahelistel konkurssidel, võistlustel ja festivalidel;
8) pearaha – toetus, mida Tartu linn annab ühingule huvitegevuse korraldamise kulude katmiseks ühe käesolevas määruses toodud tingimustele vastava isiku kohta.
§ 4. Kultuuri- ja noorsootööühingute ning noorteühenduse toetamise kriteeriumid
(1) Kultuuri- ja noorsootööühingutele (edaspidi: ühing) antav toetus koosneb pearahast, millele lisandub saavutustoetus, kui ühing vastab käesolevas paragrahvis sätestatud tingimustele.
(2) Noorteühendusele antav toetus on tegevustoetus, mida antakse noorteühendusele tegevuse korraldamise osaliseks hüvitamiseks. Noorteühendusele antavale toetusele laienevad ühingute toetamise kriteeriumid käesolevas korras sätestatud tingimustel.
(3) Toetust antakse kultuuriühingutele, mis tegutsevad rahvakultuuri (koorimuusika, puhkpillimuusika, rahvamuusika, rahvatants, harrastusteater, harrastuskunst ja käsitöö) valdkonnas. Toetuse saamiseks peab huvitegevus kultuuriühingus toimuma vähemalt 9 kuul aastas 1 kord nädalas, ajavahemikus jaanuarist juunini ning septembrist detsembrini.
(4) Toetust antakse noorsootööühingutele, mis tegutsevad noorsootöö valdkonnas. Toetuse saamiseks peab huvitegevus noorsootööühingus toimuma vähemalt 9 kuul aastas 2 korda nädalas, ajavahemikus jaanuarist juunini ning septembrist detsembrini. Toetuse taotlemiseks peab noorsootööühingus olema vähemalt 8 osalejat, kelle elukohaks rahvastikuregistri andmetel on Tartu linn.
(5) Toetust antakse noorteühendustele,mis tegutsevad noorsootöö valdkonnas. Toetuse saamiseks peab tegevus noorteühenduses toimuma vähemalt 9 kuul aastas.
(6) Saavutustoetust antakse huvitegevuse korraldamiseks kultuuriühingule, mis on aktiivselt osalenud oma valdkonna suurüritustel, mis on ise korraldanud üritusi, mis on saavutanud silmapaistvaid tulemusi üleriigilistel või rahvusvahelistel konkurssidel, võistlustel ja festivalidel, mille juhendajatest on vähemalt 50%-l erialane haridus ning mis vastab muudele käesoleva korra nõuetele.
(7) Saavutustoetust antakse huvitegevuse korraldamiseks noorsootööühingule, mis on saavutanud silmapaistvaid tulemusi üleriigilistel või rahvusvahelistel konkurssidel, võistlustel ja festivalidel, mille juhendajatest on vähemalt 50%-l erialane haridus ning mis vastab muudele käesoleva korra nõuetele.
(8) Pearaha antakse huvitegevuse korraldamiseks kultuuri- või noorsootööühingule 7-26-aastase tegevuses osaleja kohta, kelle elukohaks rahvastikuregistri andmetel on Tartu linn.
(9) Pearaha antakse huvitegevuse korraldamiseks kultuuriühingule 60-aastase ja vanema tegevuses osaleja kohta, kelle elukohaks rahvastikuregistri andmetel on Tartu linn.
(10) Toetust ei anta ühingule, mis tegutseb erakoolina või õppeasutuse tunniplaanis ettenähtud tegevuse raamides.
§ 5. Avatud noortekeskuste toetamise kriteeriumid
(1) Avatud noortekeskusele antav toetus koosneb baastoetusest, millele lisandub personalikulude ning hoonete ja ruumide majandamiskulude osaline hüvitamine.
(2) Toetust antakse avatud noortekeskusele, mis tegutseb aktiivselt vähemalt 10 kuul aastas ja on nädalas avatud kokku vähemalt 30 tundi, mille kasutuses olevate ruumide kogupindala on suurem kui 40 m² ja kus töötab vähemalt üks täiskoormusega noorsootöötaja, kes omab (või kes omandab) haridust noorsootöö valdkonnas.
(3) Toetust antakse avatud noortekeskusele, mis pakub tegevusi arendavaks vaba aja veetmiseks 7-26-aastastele noortele. Toetust taotlev noortekeskus ei või dubleerida Tartu linna samas piirkonnas juba olemasolevat avatud noortekeskuse teenust. Toetuse andmisel arvestatakse taotleja tegevuse vastavust käesoleva korra nõuetele ja Tartu linna noorsootöö valdkonna arengukava tegevuskavale. Toetuse andmisel eelistatakse noortekeskust, kellel on märkimisväärseid saavutusi noorsootööalase tegevuse korraldamisel Eestis.
§ 6. Toetuse taotlemine
(1) Taotleja esitab toetuse taotlemiseks kultuuriosakonnale elektroonilises vormis taotluse ning selles esitatud andmeid tõendavad dokumendid hiljemalt 15. augustiks läbi veebipõhise toetuste taotlemise keskkonna. Toetust antakse järgmiseks kalendriaastaks.
(2) Taotluses märgitakse andmed taotleja kohta, eeldatav tegevuses osalejate arv ja taotleja tegevusvaldkond.
(3) Kultuuri- ja noorsootööühingu huvitegevuse korraldamiseks toetuse taotlemisel esitab taotleja läbi veebipõhise toetuste taotlemise keskkonna lisaks järgmised dokumendid:
1) juriidiliseks isikuks mitteoleva taotleja tegutsemise aluseks oleva lepingu;
2) taotleja järgmise kalendriaasta kavandatava eelarve;
3) tegevuskohana kasutatava hoone või ruumide omandiõigust või kasutusõigust tõendavad dokumendid;
4) taotleja tegutsemisaegu (nädalapäevad ja kellaaeg) tõendava kinnituse;
5) järgneva kalendriaasta tegevuskava ja korraldatavate ürituste kalenderplaani;
6) ülevaade eelmise ja jooksva kalendriaasta tegevustest ja saavutustest;
7) ühingu huvitegevuse juhendaja erialast haridust tõendava tunnistuse;
8) noorsootööühingu puhul kinnituse, et ühingu töötajatel ei esine noorsootöö seaduses sätestatud piiranguid ühingus töötamiseks;
9) ühingu tegevuses osalejate vormikohase nimekirja hiljemalt 15. oktoobriks.
(4) Noorteühenduse toetuse taotlemisel esitab taotleja läbi veebipõhise toetuste taotlemise keskkonna lisaks järgmised dokumendid:
1) taotleja järgmise kalendriaasta kavandatav eelarve;
2) tegevuskohana kasutatava hoone või ruumide omandiõigust või kasutusõigust tõendavad dokumendid;
3) järgneva kalendriaasta tegevuskava ja korraldatavate ürituste kalenderplaani ning infovahetuse plaani sihtgrupiga;
4) ülevaate eelmise ja jooksva kalendriaasta tegevustest ja saavutustest;
5) noorteühenduse liikmete nimekirja.
(5) Avatud noortekeskuse tegevuseks toetuse taotlemisel esitab taotleja veebipõhisesse toetuste taotlemise keskkonda käesoleva paragrahvi lõike 3 punktides 1-6 nimetatud dokumendid ning lisaks:
1) andmed avatud noortekeskuse kavandatavate personali- ja majandamiskulude kohta taotluse esitamise aastale järgneval kalendriaastal;
2) andmed avatud noortekeskuses lepingu alusel või vabatahtlikuna töötavate noorsootöötajate arvu ja töökoormuse kohta ning noorsootöötajate erialast haridust tõendavad dokumendid;
3) kinnituse, et noortekeskuse töötajatel ei esine noorsootöö seaduses sätestatud piiranguid noortekeskuses töötamiseks;
4) ruumide kasutamiseks antud Tervisekaitseinspektsiooni loa koopia;
5) avatud noortekeskuse tegevuse prioriteedid ja infovahetuse plaani sihtgrupiga.
§ 7. Taotluse läbivaatamine ja toetuse andmise otsustamine
(1) Kultuuriosakond kontrollib esitatud taotluse nõuetekohasust, selles esitatud andmete õigsust ja taotleja nõuetele vastavust.
(2) Kui taotleja ja taotluse nõuetekohasuse kontrollimise käigus selgub, et taotleja või taotlus ei vasta nõuetele, annab kultuuriosakonna vastav teenistus taotlejale 10 päeva puuduste kõrvaldamiseks. Kui taotleja ei kõrvalda määratud tähtajaks puudusi, lõpetatakse taotluse menetlemine.
(3) Kultuuriosakond kontrollib Tartu linna elanikest ühingu tegevuses osalejate arvu vastavust rahvastikuregistri andmetele kolme kuu jooksul alates § 6 lõikes 5 nimetatud nimekirjade esitamisest.
(4) Kultuuriosakond esitab taotluste kohta ettepanekud linnavalitsusele.
(5) Toetuse andmise otsustab linnavalitsus hiljemalt kahe kuu jooksul pärast eelarve kinnitamist linnavolikogu poolt arvestades eelarves selleks eraldatud vahendite suurust. Toetuse suuruse määramisel lähtutakse linnavalitsuse kehtestatud toetuse arvutamise juhendist.
(6) Toetuse andmisest keeldutakse kui taotleja ei ole esitanud varasema saadud toetuse kasutamise kohta nõuetekohast aruannet.
(7) Toetuse andmisest või toetuse andmisest keeldumisest teavitab osakond taotlejat kirjalikult hiljemalt ühe kuu jooksul linnavalitsuse vastava otsuse vastuvõtmisest.
§ 8. Lepingu sõlmimine
(1) Taotlejaga, kellele linnavalitsus on otsustanud toetust anda, sõlmib kultuuriosakonna juhataja toetuse kasutamise lepingu. Lepingu tüüpvormi kinnitab kultuuriosakond korraldusega.
(2) Lepingus sätestatakse:
1) toetuse suurus;
2) toetuse sihtotstarve ja toetuse ülekandmise tähtaeg või maksegraafik;
3) noorsootööühingute ja kultuuriühingute puhul tegevuses osalejate arv, kelle elukohaks rahvastikuregistri andmetel on Tartu linn;
4) kultuuriosakonna õigused toetuse sihipärase kasutamise kontrollimisel;
5) kultuuri- või noorsootööühingu kohustus vabastada sotsiaalabi osakonna tõendi olemasolul vähekindlustatud või paljulapselistest peredest pärit 7-19-aastased tegevuses osalejad ühingu tegevuses osalemise tasust eeldusel, et selliste tegevuses osalejate koguarv ei ületa 20% ühingu tegevuses osalejate koguarvust;
6) vastutus lepingu rikkumise korral;
7) poolte muud õigused ja kohustused.
(3) Enne lepingu kohaselt taotlejale toetuse andmist kontrollib osakond taotleja maksuvõlgnevuse puudumist. Taotleja maksuvõlgnevuse korral keeldub osakond toetuse ülekandmisest ja lõpetab lepingu.
§ 9. Aruandlus ja kontroll
(1) Toetuse saaja on kohustatud esitama toetuse kasutamise aruande kultuuriosakonnale läbi veebipõhise toetuste taotlemise keskkonna hiljemalt toetuse kasutamisele järgneva aasta 5. veebruariks. Aruande vormi kinnitab kultuuriosakond korraldusega.
(2) Aruande lisana esitab kultuuri- või noorsootööühing ühingu tegevuses osalemise tasu maksmisest vabastatud tegevuses osalejate nimekirja.
(3) Kontrolli toetuse kasutamise sihipärasuse üle teostab kultuuriosakond. Kontrollijal on kontrolli teostamisel õigus nõuda toetuse saajalt kuludokumentide koopiaid, seletusi ja vahearuandeid ning viibida toetatava tegevuse läbiviimise juures.
(4) Leping toetuse saajaga lõpetatakse ja kultuuriosakonna nõudel kannab toetuse saaja toetuse tagasi, kui:
1) toetuse saaja ei kasutanud toetust sihtotstarbeliselt;
2) toetuse saaja on toetuse taotlemisel esitanud valeandmeid;
3) toetuse saaja on oma tegevuse lõpetanud enne selle kalendriaasta lõppu, milleks toetus eraldati;
4) muudel lepingus sätestatud juhtudel.
§ 10. Rakendussätted
(1) Tartu Linnavolikogu 14. septembri 2006. a määrus nr 38 “Tartu linna eelarvest kultuuriühingutele, noorsootööühingutele ja avatud noortekeskustele toetuse andmise kord” ja Tartu Linnavolikogu 28. juuni 2007. a määrus nr 66 „Tartu linna eelarvest kultuuriühingutele, noorteühingutele ja avatud noortekeskustele toetuste andmise kord muutmine" tunnistada kehtetuks.
(2) Määrus jõustub ............ 2008. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu määruse "Tartu linna eelarvest kultuuriühingutele, noorsootööühingutele ja avatud noortekeskustele toetuste andmise kord" eelnõu esitamine " juurde
Tartu Linnavalitsuse kultuuriosakonna eestvedamisel valmis 2006. aasta sügiseks uus kultuuriühingute, noorsootööühingute ja avatud noortekeskuste toetuse andmise kord, mida muudeti Tartu Linnavolikogu 28. juuni 2007. a määrusega nr 66 „Tartu linna eelarvest kultuuriühingutele, noorteühingutele ja avatud noortekeskustele toetuste andmise kord”.
Aasta jooksul töö käigus saadud kogemuste ja tagasiside põhjal ning seoses Tartu Linnavalitsuse kultuuriosakonna veebipõhise toetuste taotlemise keskkonna rakendumisega ning veebipõhiste andmeregistrite kättesaadavaks muutumisega on tekkinud vajadus senine toetuse andmise kord tühistada ja kinnitada uus kord.
Kultuuriosakond teeb ettepaneku kehtestada Tartu linna eelarvest kultuuriühingutele, noorsootööühingutele ja avatud noortekeskuste toetuse andmise uus kord alljärgnevate muudatustega:
1. Muudatused, mis on seotud veebipõhise toetuste taotlemise keskkonna kasutusele võtmisega ja mis võimaldavad esitada nii taotlusi, lisadokumente, osalejate nimekirju kui ka aruandeid veebipõhises keskkonnas. 2007. aastal võttis Tartu Linnavalitsuse kultuuriosakond kasutusele veebipõhise toetuste taotlemise keskkonna, mille eesmärk on muuta taotluste esitamine lihtsamaks ja nii taotlejate kui ka taotluse läbivaatajate omavaheline suhtlemine efektiivsemaks ning selgemaks.
2. Muudatused, mis tulenevad üleriigiliste veebipõhiste andmeregistrite kättesaadavaks muutumisega ametnikele ja kaotavad vajaduse nõuda taotlejalt maksuvõlgnevust või selle puudumist tõendavat dokumenti või tema tegutsemise aluseks olevat dokumendi koopiat, kui see on ligipääsetav mõnes veebipõhises andmeregistris.
3. Muudatused, mis tühistavad ühingute ja avatud noortekeskuse eelneva vähemalt aastase tegutsemisnõude. Nõude kaotamine loob võrdsed võimalused senistele ja uutele ühingutele ning avatud noortekeskuse teenuse pakkujatele, toetades teenuse kvaliteedil põhinevat konkurentsi.
4. Muudatused, mis täpsustavad avatud noortekeskuste toetamise kriteeriume ja nõudeid toetuse taotlemisel esitatavatele dokumentidele. Muudatused on tingitud hetkeolukorrast, kus avatud noortekeskuste tegevuste korraldamisel rakendatakse sageli vabatahtlikke, kellel puudub ettevalmistus noorsootööks. Muudatuste eesmärgiks on toetada avatud noortekeskuste tegevuse kvaliteedi tõusu nõudega rakendada noorsootöös erialase ettevalmistusega tööjõudu.
5. Muudatused, mis on seotud uue noorsootööühingu vormi loomisega. Noorteühenduste eraldi käsitlemine on seotud faktiga, et need ühingud ei tegele huvitegevusega selle tavapärasel viisil, vaid noorsootöö korraldamisega noorte osaluse ja teavitamise valdkonnas.
6. Muudatus, mis puudutab noorsootöö seadusesse 2007. a viidud noorsootööasutuse töötajaga seonduvaid piiranguid (k.a §-s 71). Noorsootööasutuse töötaja ei tohi olla isik, keda on karistatud alaealise väärkohtlemise ja teiste seaduses väljatoodud alaealiste vastu korda pandud kuritegude eest või kellele on kohaldatud sundravi. Noorsootööasutus on Haridus- ja Teadusministeeriumi hallatav riigiasutus, kohaliku omavalitsuse asutus või eraõigusliku juriidilise isiku asutus, mille põhitegevuseks on noorsootöö korraldamine.
Anne Õuemaa
noorsooteenistuse peaspetsialist