EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
MÄÄRUS |
|
Tartu
|
13. mai 2008. a. nr LVK-M-0097 |
Volituse andmine sisehindamise aruannete kooskõlastamiseks |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 2, haldusmenetluse seaduse § 8 lg 2, koolieelse lasteasutuse seaduse § 242 lg 3, põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 422 lg 3 ja kutseõppeasutuse seaduse § 272 lg 3 alusel.
§ 1. Volitada Tartu Linnavalitsuse haridusosakonna juhatajat Tartu linna kui lasteasutuse või kooli pidaja nimel kooskõlastama Tartu linna koolieelsete lasteasutuste, üldhariduskoolide ja Tartu Kutsehariduskeskuse sisehindamise aruandeid.
§ 2. Määrus jõustub 3. juunil 2008. a.
Õiend
Tartu Linnavolikogu määruse eelnõu "Volituse andmine sisehindamise aruannete kooskõlastamiseks " juurde
Koolieelse lasteasutuse seaduse § 242 lg 3, põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 422 lg 3 ja kutseõppeasutuse seaduse § 272 lg 3 sätestavad, et koolieelsetes lasteasutustes, üldhariduskoolides ja kutseõppeasutuses läbiviidava sisehindamise aruande kooskõlastab kooli/lasteasutuse pidaja. Pidajaks on Tartu linn kui kohalik omavalitsusüksus, kes osaleb õigussuhetes avalik-õigusliku juriidilise isikuna.
Vastavalt kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõikele 2 otsustab linnavolikogu küsimusi, mis on antud kohaliku omavalitsusüksuse pädevusse, samuti võib ta delegeerida otsustamise linnavalitsusele. Haldusmenetluse seaduse § 8 lg 2 kohaselt määratakse haldusorganisiseselt isikud, kes tegutsevad haldusmenetluses haldusorgani nimel.
Käesoleva otsusega annab linnavolikogu linnavalitsuse haridusosakonna juhatajale pädevuse anda sisehindamise aruannetele kooskõlastusi.
Sisehindamise aruanne on asutuse arengu planeerimise seisukohalt oluline dokument, sest sisehindamise aruande alusel koostatakse asutuse arengukava tegevuskava.
Vastavalt PGSile on sisehindamine pidev protsess, mille eesmärk on tagada õpilaste arengut toetavad tingimused ja kooli järjepidev areng, selgitades välja kooli tegevuse tugevused ning parendusvaldkonnad, millest lähtuvalt koostatakse arengukava tegevuskava. Nimetatud eesmärgist lähtuvalt analüüsitakse kooli sisehindamisel õppe- ja kasvatustegevust ja juhtimist ning hinnatakse nende tulemuslikkust.
Sisehindamise aruande kooskõlastamise korraldamise protseduur:
Õppeasutus koostab vastavalt õigusaktidele, juhenditele ja nõustajate soovitustele sisehindamise aruande ning esitab selle pärast valmimist kooskõlastamiseks hoolekogule või nõukogule. Kui hoolekogu või nõukogu kooskõlastab sisehindamise aruande, esitab asutuse juht selle kooskõlastamiseks haridusosakonna juhatajale.