Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Tartu Linnavolikogu määruse eelnõu "Tartu linna ametiasutuste palgajuhend" esitamine |
Reg. number: | LV-IP-0189 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 28.05.2008 |
Koostaja: | Jüri Mölder |
Ettekandja: | Jüri Mölder |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
28. mai 2008. a. nr LV-IP-0189 |
Tartu Linnavolikogu määruse eelnõu "Tartu linna ametiasutuste palgajuhend" esitamine |
KUULATI: | Jüri Mölderi ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. esitada linnavolikogule määruse eelnõu "Tartu linna ametiasutuste palgajuhend";
2. ettekandjaks linnavolikogus määrata linnasekretär Jüri Mölder. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 35 ja p 36 ning avaliku teenistuse seaduse § 11 lg 1 alusel.
§ 1. Üldsätted
(1) Tartu linna ametiasutuste palgajuhendiga (edaspidi palgajuhend) määratakse kindlaks Tartu linna ametiasutuste teenistujate töö tasustamise korraldus, tingimused ja tasu maksmise põhimõtted, et tagada õiglane ja arusaadav tasusüsteem, mis arvestab ametikoha väärtust ning tagab palkade sisemise õigluse ja võrdluse palgaturuga.
(2) Tartu linn soovib maksta oma teenistujatele konkurentsivõimelist tasu ja soodustada kvalifitseeritud töötajaskonna hoidmist, otsimist ja arendamist ning võimaldada teenistujatele konkurentsivõimelisi teenistustingimusi.
(3) Tasu maksmise põhimõtted on avalikud ja kättesaadavad kõikidele teenistujatele.
§ 2. Mõisted
Palgajuhendis kasutatakse mõisteid järgmises tähenduses:
teenistuja - Tartu linna ametiasutuste teenistujate koosseisus ettenähtud ametikohale nimetatud ametnik, abiteenistuskohale töölepingu alusel võetud abiteenistuja ning määratud ajaks ajutist iseloomu omavate ülesannete täitmiseks koosseisuvälisena moodustatud kohale võetud ametnik või abiteenistuja;
ametipalk - teenistujale määratud kuupalgamäär, mille aluseks on vastava ametikoha grupile vastav palgamäär;
palgavahemik – palgaklassile vastav kuu ametipalga miinimum- ja maksimummäära vahemik;
lisatasu – ametipalgale lisaks makstav täiendav tasu palgajuhendis kindlaks määratud alustel ülesannete eest, mis ületavad kokkulepitud töömahtu, ei tulene töö sisust või ei ole seotud ametikoha eesmärgiga;
palk - teenistuja ametipalk koos töötulemustel põhinevate lisatasude ja preemiatega;
toetus – tasu, mida makstakse töösoorituse tulemuslikkusest mittesõltuvatel asjaoludel;
preemia – tasu, mida makstakse ühekordselt asutuse, struktuuriüksuse või teenistuja eduka tulemuse eest.
§ 3. Ametikohtade hindamine
(1) Kõik Tartu linna ametiasutuste ametikohad hinnatakse ja vastavalt ametikohtade hindamistulemustele grupeeritakse ametikohale antud väärtuspunktide alusel põhimõttel, et sarnase keerukuse ja/või töö sisuga ametikohad on ühes grupis.
(2) Ametikohtade hindamisel kasutatakse Fontes PMP ASi ja Riigikantselei väljatöötatud metoodikat ametikohtade hindamiseks avalikus sektoris.
(3) Uued ametikohad hinnatakse enne nende moodustamist. Juba hinnatud ametikohtade hindamistulemus vaadatakse üle, kui ametiasutuste struktuuris toimuvad muutused või ametikohtade sisu muutub, kuid mitte harvem kui üks kord kolme aasta jooksul.
(4) Ametikohti hindab linnapea poolt moodustatud vähemalt 5-liikmeline komisjon, kuhu kuuluvad ametikoha järgselt linnasekretär, personalijuht, rahandusosakonna juhataja. Komisjoni ülejäänud liikmed nimetatakse linnavalitsuse struktuuriüksuste juhatajate hulgast.
§ 4. Ametiasutuste ametikohtade grupid
Tartu linna ametiasutuste ametikohad jagunevad kuude erinevasse gruppi. Grupid on moodustatud lähtudes sellest, millised on ametikohtadele esitatavad nõuded ja ootused hariduse, kogemuse, töö reguleerituse, mõtlemisülesande keerukuse, juhtimisülesande täitmise ja vastutuse osas.
§ 5. Tasustamise üldpõhimõtted
(1) Teenistujatele tasu maksmisel kasutatakse järgmisi tasukomponente:
1) ametipalk;
2) lisatasu;
3) preemia;
4) toetused;
5) rahalised soodustused.
(2) Iga ametikohtade grupp ja neile vastavad palgavahemikud moodustavad palgaklassid. Palgaklassi keskmise väärtuspunkti tasemete erinevus ehk palgaklassi samm on 25-40%.
(3) Palgaklasside palgavahemike määramisel arvestatakse palgaanalüüside tulemusi ja palgaturuuuringutest saadavat palgainfot ametikohtade väärtusest turul.
(4) Kord aastas viiakse läbi palkade sisemise õigluse analüüs ja palkade konkurentsivõime analüüs.
(5) Palkade siseanalüüsi tulemusena arvutatakse välja asutuste palgasirge. Siseanalüüsis arvestatakse, et sisemise õigluse printsiibile vastavad palgad, mis ei paikne asutuse palgasirgest rohkem kui 20% üleval- või allpool.
(6) Palkade konkurentsivõime analüüsis võetakse aluseks palgatase, mis vastab 80%le palgaturu Tallinn-Harjumaa mediaanpalgatasemest. Konkurentsivõime analüüsis võetakse aluseks Fontes PMP ASi palgauuring.
(7) Palgaklasside palgavahemikud vaadatakse üle üks kord aastas. Palgavahemikke korrigeeritakse:
1) et hoida linnavalitsuse palgatase kooskõlas palgaturuga;
2) kui enamike ametikohtade palga suurus hakkab jõudma vastava palgaklassi ülemisele tasemele.
Linnavalitsus esitab ettepaneku palgavahemiku korrigeerimiseks koos järgmise aasta eelarve eelnõuga.
§ 6. Teenistuja ametipalk
(1) Teenistuja ametipalga kindlaksmääramise aluseks on ametikoha kuuluvus hindamistulemuste alusel vastavasse palgaklassi.
(2) Ametipalga määramisel arvestatakse teenistuja tööalast kompetentsust, töötulemusi ja töö eripära iseloomustavaid näitajaid (nt töö intensiivsust, võrdlust palgaturuga, materiaalset vastutust, juhi asendamise kohustust jms).
(3) Ametiasutuste tegevuse ja eesmärkide saavutamise mõttes kriitiliste ametikohtade puhul (ametikohad, mis on eriti olulised eesmärkide saavutamisel ja vastavate tööde palk turul ületab ametikoha palgaklassi palgataset) võib teenistujale määrata lubatud palgavahemikust kõrgema ametipalga. Sellise palga määramine tuleb kooskõlastada linnapeaga. Teenistujale määratav palk ei tohi siiski ületada palgaturu uuringus samalaadsete ametikohtade Tallinn-Harjumaa 75% taset.
(4) Teenistujale võib katseajal määrata kuni 20% vastava palgavahemiku miinimummäärast madalama palga. Sama põhimõtet võib rakendada ka määratud ajaks teenistusse võetud ajutiselt äraoleva ametniku asendajale ja teisele ametikohale üleviidud ametnikule, kuid mitte kauem kui kuus kuud.
(5) Teenistuja ametipalk vaadatakse üle kord aastas kalendriaasta lõpus ja ametipalga muutus vormistatakse uue aasta algusest, v.a ametipalga muutmine pärast katseaja lõppu. Muul ajal tohib ametipalka suurendada vaid kooskõlastatult linnapeaga.
(6) Puhkuse, sh õppepuhkuse ajaks säilitatakse teenistujale ametipalk. Päevatasu alusel arvutatakse teenistujale puhkusetasu üksnes juhul, kui sel alusel arvutatav puhkusetasu on teenistuja jaoks soodsam.
§ 7. Palgaklasside palgavahemikud
Palga- klass | Palgavahemik | Ametikohtade grupp | ||
Min tase | Palgaklassi keskmine palgatase | Max tase |
| |
1 | 7800 | 9700 | 11600 | Spetsialistid 1 |
2 | 9600 | 12000 | 14400 | Peaspetsialistid 1, Spetsialistid 2 |
3 | 12000 | 15000 | 18000 | Peaspetsialistid 2 |
4 | 14300 | 17900 | 21500 | Teenistuste juhatajad 1, Tippspetsialistid |
5 | 17000 | 21200 | 25400 | Osakonna juhataja asetäitjad, Teenistuste juhatajad 2 |
6 | 21200 | 26600 | -* | Osakonnajuhatajad |