Õigusakti eelnõu: Tartu Linnavalitsuse 25. novembri 2004 määruse nr 31 “Arengukavade koostamise, muutmise ja täitmise aruandluse kord” muutmine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Määrus
Teema: Tartu Linnavalitsuse 25. novembri 2004 määruse nr 31 “Arengukavade koostamise, muutmise ja täitmise aruandluse kord” muutmine
Reg. number: LV-M-0011
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 16.05.2008
Koostaja: Imbi Lang
Ettekandja: Urmas Ahven
Õigusakt: Tartu Linnavalitsuse 25. novembri 2004 määruse nr 31 “Arengukavade koostamise, muutmise ja täitmise aruandluse kord” muutmine
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
määruse eelnõu nr LV-M-0011 juurde

    Arengukavade koostamise, muutmise ja täitmise aruandluse kord
    (Terviktekst)

    Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja Tartu linna põhimääruse § 39¹ lg 7 alusel.

    1. Üldsätted
    1.1. Käesolev määrus sätestab arengukavade koostamise ning muutmise eelnõude menetlemise ja arengukavade täitmise kohta esitatava aruandluse põhimõtted ja korra.
    1.2. Määrusega määratakse struktuuriüksuste, linnavalitsuse hallatavate asutuste (edaspidi asutus) ja ametiisikute pädevus korralduse punktis 1.1. nimetatud tegevuste läbiviimisel.

    2. Arengustrateegia
    2.1. Arengustrateegia koostamise algatamise otsustab linnavolikogu. Eelnõu valmistab ette linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arenguteenistus (edaspidi arenguteenistus).
    2.2. Arengustrateegia koostamise ajakava, täpsema korralduse ning juhtrühma koosseisu kinnitab linnavalitsus. Vastava eelnõu valmistab ette arenguteenistus. Arengustrateegia koostamist koordineerib linnavalitsuse määratud abilinnapea.
    2.3. Arengustrateegia eelnõu vormistab arenguteenistus ja esitab selle linnavalitsusele. Pärast arengustrateegia eelnõu heakskiitmist linnavolikogus korraldab linnavalitsus selle avalikustamise, arutelu toimumise ja ettepanekute esitamise linnavolikogu poolt määratud tähtajal.
    2.4. Avalikustamisel esitatud ettepanekutele annab linnavalitsus omapoolse seisukoha. Arengustrateegia eelnõu koos tehtud ettepanekutega ja linnavalitsuse seisukohtadega esitatakse linnavolikogule.
    2.5. Arengustrateegia ülevaatamine toimub Tartu linna põhimääruses sätestatud tähtajal. Ülevaatamise korraldamiseks kinnitab linnavalitsus vastava ajakava. Ülevaatamise käigus selgitatakse välja, kas arengustrateegias seatud eesmärke järgitakse ja hinnatakse arengustrateegia muutmise vajadust.
    2.6. Arengustrateegia ülevaatamise tulemused esitatakse linnavolikogule. Sellekohase eelnõu koostab arenguteenistus. Samaaegselt esitab linnavalitsus ettepanekud arengustrateegia muutmise kohta. Arengustrateegia muutmine toimub samadel alustel selle vastuvõtmisega.
    2.7. Hiljemalt üks aasta enne arengustrateegia tähtaja möödumist koostatakse arengustrateegia täitmise kohta ülevaade. Arengustrateegia ülevaate koostamist korraldab ja linnavolikogu otsuse eelnõu koostab arenguteenistus.

    3. Arengukava
    3.1. Linna arengukava eelnõu koostamise algatab linnavalitsus ja koostamist koordineerib arenguteenistus.
    3.2. Linnavalitsus kinnitab algatamisel eelnõu koostamise ajakava ja koostamise täpsema korralduse.
    3.3. Struktuuriüksused esitavad ajakavas märgitud tähtajal oma ettepanekud arenguteenistusele. Ettepanek peab sisaldama:
    3.3.1. eesmärki ja tegevusi, sealhulgas alternatiivseid tegevusi, selle saavutamiseks;
    3.3.2. eesmärgi põhjendust linna arengu seisukohast, sealhulgas seos kehtiva arengukavaga ning üldplaneeringuga;
    3.3.3. eesmärgi saavutamiseks vajalikke rahalisi vahendeid ja nende saamise allikaid;
    3.3.4. isikuid (huvigruppe), kellega tehakse koostööd eesmärgi saavutamiseks;
    3.3.5. kriteeriume eesmärgi saavutamise hindamiseks;
    3.3.6. informatsiooni uuringute ja/või muude andmete kohta, mis on eesmärgi püstitamise ja tegevuste kavandamise aluseks.
    3.4. Arenguteenistus koostab esitatud ettepanekute alusel arengukava eelnõu, võttes arvesse esitatud ettepanekute vastavust arengustrateegiale ja üldplaneeringule ning esitab selle linnavalitsusele.
    3.5. Linnavalitsus esitab eelnõu linnavolikogule heakskiitmiseks. Linnavalitsus korraldab linna arengukava avalikustamise, ettepanekute esitamise ja avaliku arutelu linnavolikogu poolt sätestatud tähtajal.
    3.6. Arenguteenistus koostab avalikustamisel esitatud ettepanekute kohta kokkuvõtte ning esitab ettepanekud linnavalitsusele seisukoha võtmiseks. Arengukava kohta tehtud ettepanekud esitab linnavalitsus koos oma seisukohaga linnavolikogule.
    3.7. Hiljemalt iga aasta 1. oktoobriks vaatab linnavolikogu läbi linna arengukava täitmise kohta koostatud aruande ja teeb otsuse selle täitmise või vajadusel muutmise kohta. Kui linnavalitsus ei ole sätestanud teistsugust tähtaega, esitavad struktuuriüksused arengukava täitmise aruande koostamiseks arenguteenistusele eelneva aasta kohta hiljemalt 01. maiks järgmised andmed:
    3.7.1. eesmärgi saavutamiseks läbi viidud tegevused;
    3.7.2. kasutatud rahalised vahendid ja nende saamise allikad (s h linnaeelarve);
    3.7.3. hinnang eesmärgi saavutamise ja/või arengukava muutmise vajalikkuse kohta.
    3.8. Arenguteenistus koostab esitatud andmete põhjal aruande arengukava täitmisest vastavalt Tartu linna põhimääruse § 40¹ lg-s 4 sätestatud nõuetele ja esitab selle linnavalitsusele. Linnavalitsus annab arengukava täitmisele omapoolse hinnangu ning teeb vajadusel ettepanekuid arengukava muutmiseks. Arengukava muutmise eelnõu koostab arenguteenistus.
    3.9. Linnavalitsus esitab linnavolikogule arengukava täitmise aruande ja arengukava muutmise eelnõu üheaegselt linnaeelarve täitmise aruandega.
    3.10. Linnavalitsus korraldab arengukava muudatuste avalikustamise Tartu linna põhimääruses sätestatud korras ja tähtajal. Avalikustamise ajal esitatud ettepanekute kohta koostab kokkuvõtte arenguteenistus ning esitab need seisukohavõtuks linnavalitsusele. Linnavalitsus esitab arengukava muutmise eelnõu linnavolikogule koos ettepanekute kohta antud seisukohtadega.
    3.11. Kehtetu - alates 10.04.2006
    3.12. Linnavalitsus esitab linna arengukava ühe kuu jooksul pärast volikogu poolt tehtud otsust arengukava vastuvõtmise või muutmise kohta maavanemale ja Siseministeeriumile.

    4. Valdkonna arengukava ja tegevuskava
    4.1. Valdkonna arengukava eelnõu koostab struktuuriüksus, mille haldusalas vastav valdkond asub, kui linnavalitsus ei otsusta teisti.
    4.2. Valdkonna arengukava peab juhul, kui seaduses pole sätestatud teisiti, sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
    4.2.1. Sissejuhatus.
    4.2.2. Arengukava koostamise põhimõtted (sh arengukava koostamise vajalikkuse põhjendus, seosed riiklike ja Tartu linna kehtivate arengudokumentidega, kasutatud põhimõisted).
    4.2.3. Olukorra analüüs, kus on välja toodud olulisemad arengusuundumused eelmise arengukava perioodil (või 3 eelneval aastal).
    4.2.4. Visioon – arengukava perioodi lõpuks saavutada soovitud seisundi üldisem kirjeldus.
    4.2.5. Eesmärgid, mis väljendavad arengukava elluviimisel taotletavat mõju ning mille saavutamine on mõõdetav või hinnatav.
    4.2.6. Eesmärkide saavutamise seire mõõdikud koos soovitud saavutustasemetega arengukava perioodi lõpuks.
    4.2.7. Tegevussuunad (meetmed eesmärkide saavutamiseks, sh olulisemate tegevuste kirjeldused).
    4.2.8. Arengukava elluviimise ja muutmise põhimõtted.
    4.2.9. Lisad (koostajad, kasutatud materjalid, teostatud uuringud).
    4.3. Struktuuriüksus on kohustatud kaasama valdkonna arengukava koostamisse arenguteenistuse esindaja ja teiste valdkonnaga seotud struktuuriüksuste ning struktuuriväliste asutuste, organisatsioonide ja mittetulundusühenduste esindajad.
    4.4. Valdkonna arengukava eelnõu kooskõlastatakse kõigi struktuuriüksustega, kellele arengukavaga täiendavaid kohustusi on pandud.
    4.5. Pärast struktuuriüksustes kooskõlastamist esitatakse valdkonna arengukava eelnõu arenguteenistusele. Arenguteenistus kontrollib valdkonna arengukava vastavust linna üldplaneeringule, arengustrateegiale ja linna arengukavale ja lisab eelnõule sellekohase kirjaliku arvamuse.
    4.6. Linnavalitsus esitab valdkonna arengukava linnavolikogule heakskiitmiseks. Linnavalitsus korraldab valdkonna arengukava avalikustamise, ettepanekute esitamise ja avaliku arutelu linnavolikogu pool sätestatud tähtajal.
    4.7. Valdkonna arengukava koostanud struktuuriüksus koostab avalikustamise ajal esitatud ettepanekute kohta kokkuvõtte ja esitab need seisukohavõtuks linnavalitsusele. Linnavalitsus esitab valdkonna arengukava eelnõu linnavolikogule koos ettepanekute kohta antud seisukohtadega.
    4.8. Valdkonna arengukava täitmise aruanne koostatakse ja vaadatakse läbi samaaegselt ja samadel alustel linna arengukava täitmise aruandega. Täitmise aruande koostab vastav struktuuriüksus.
    4.9. Valdkonna arengukava muutmine toimub Tartu linna põhimääruses sätestatud korras ja samadel alustel linna arengukava muutmisega.
    4.10. Valdkonna arengukava tähtaja möödumisel koostab vastav struktuuriüksus valdkonna arengukava täitmise aruande ja esitab selle arenguteenistusele. Valdkonna arengukava täitmise aruanne esitatakse linnavolikogule linna arengukava täitmise aruande koosseisus. Kui valdkonna arengukava tähtaeg on linna arengukava perioodist erinev, esitatakse valdkonna arengukava täitmise aruanne linnavolikogule eraldi.
    4.11 Linnavalitsus esitab valdkonna arengukava ühe kuu jooksul pärast volikogu poolt tehtud otsust arengukava vastuvõtmise või muutmise kohta maavanemale ja Siseministeeriumile.
    4.12. Peale valdkondliku arengukava kinnitamist linnavolikogu poolt koostab struktuuriüksus selle elluviimiseks tegevuskava, mis peab hõlmama vähemalt kolme eelarveaastat.
    4.13. Tegevuskava täiendatakse struktuuriüksuse poolt iga-aastase ülevaatamise ajal nii, et kogu aeg oleks ees vähemalt kolme aasta rahastamisvajadus.
    4.14. Tegevuskava peab sisaldama vähemalt järgmisi andmeid:
    4.14.1 tegevussuunad ja konkreetsed tegevused valdkonna arengukavas püstitatud eesmärkide saavutamiseks;
    4.14.2 kavandatud tegevuste rahastamisvajadus aastate kaupa;
    4.14.3 rahastamise allikad;
    4.14.4 tegevuste täitmise eest vastutajad.
    4.15. Seadusandja poolt reguleerimata valdkondliku arengukava tegevuskava ja selle muudatused kinnitab linnavalitsus.

    5. Linnavalitsuse hallatava asutuse arengukava
    5.1. Linnavalitsuse hallatava asutuse (edaspidi asutus) arengukava koostatakse samaks perioodiks linna arengukavaga ja/või valdkonna arengukavaga. Juhul, kui valdkonna arengukava periood on erinev linna arengukavast, koostatakse asutuse arengukava samaks perioodiks valdkonna arengukavaga. Asutuse arengukava koostamise vajalikkuse otsustab linnavalitsus.
    5.2. Asutuse arengukava eelnõu koostab asutus vähemalt kolm kuud enne kehtiva arengukava perioodi möödumist. Asutus esitab arengukava eelnõu kooskõlastamiseks osakonnale, mille haldusalas ta tegutseb. Asutuse arengukava peab enne selle avalikustamist heaks kiitma linnavalitsus.
    5.3. Asutuse arengukava eelnõu või selle muutmise eelnõu avalikustatakse asutuses kõigile kättesaadavas asukohas ning linnavalitsuse veebilehel enne vastuvõtmist vähemalt 3 nädala jooksul. Avalikustamisel lisatakse eelnõule informatsioon ettepanekute esitamise aja ja viisi ning avaliku arutelu toimumise kohta. Avaliku arutelu korraldab asutus.
    5.4. Avalikustamisel esitatud ettepanekud esitab asutus osakonna kaudu linnavalitsusele seisukoha andmiseks.
    5.5. Asutus koostab arengukava eelnõu võttes arvesse esitatud ettepanekuid ning esitab selle linnavalitsusele kinnitamiseks.
    5.6. Ettepanekud kehtiva asutuse arengukava muutmiseks esitab asutuse juhataja linnavalitsusele hiljemalt iga aasta 1.juuniks. Linnavalitsus vaatab muudatusettepanekud läbi ja võtab vastu otsuse arengukava muutmise kohta hiljemalt iga aasta 1. oktoobriks.
    5.7. Asutuse arengukava tähtaja möödumisel koostab asutus hiljemalt 6 kuu jooksul arengukava täitmise aruande. Linnavalitsus vaatab asutuse arengukava täitmise aruande läbi ja teeb selle täitmise kohta otsuse hiljemalt 1. oktoobriks.




Õiend
Tartu Linnavalitsuse määruse eelnõu "Tartu Linnavalitsuse 25. novembri 2004 määruse nr 31 “Arengukavade koostamise, muutmise ja täitmise aruandluse kord” muutmine " juurde