EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
14. mai 2008. a. nr LV-IP-0155 |
Tartu Linnavolikogu määruse "Eraõiguslikele spordiklubidele ja spordikoolidele toetuse andmise kord" eelnõu esitamine |
Eraõiguslikele spordiklubidele ja spordikoolidele toetuse andmise kord
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 3 p 1 ja § 22 lg 1 p 5 ning spordiseaduse § 3 p 2 ja 3 alusel.
§ 1. Üldsätted
(1) Spordiklubidele ja spordikoolidele toetuse andmise kord (edaspidi: kord) sätestab spordiseaduse alusel toetuse andmise tingimused ja korra Tartu linna haldusterritooriumil registreeritud ja tegutsevatele eraõiguslikele spordiklubidele ja spordikoolidele.
(2) Toetuse andmise eesmärgiks on arendada harrastus– ja võistlusspordi alast tegevust Tartu linnas ning süvendada spordialaseid teadmisi, tagamaks Tartu linna elanike, eelkõige noorte, kehalist ja vaimset vormisolekut.
§ 2. Mõisted
Korras kasutatakse mõisteid järgmises tähenduses:
1) spordiklubi – sportliku tegevuse arendamiseks moodustatud klubi, selts või muu ühing, mis tegutseb mittetulundusühinguna;
2) spordikool – erahuvikool, mis pakub täiendavaid võimalusi spordialase hariduse omandamiseks kinnitatud õppekava alusel;
3) andekas noorsportlane – Tartu linnas asuva spordiklubi või spordikooli treeningrühma liige vanuses 14 - 19 eluaastat, kes on Eesti omavanuste koondise liige ja on osalenud või osaleb koondise koosseisus rahvusvahelistel võistlustel. Silmapaistvate tulemuste korral võib erandkorras lugeda andekaks noorsportlaseks ka nooremat kui 14 aastast isikut.
§ 3. Toetuse andmise kriteeriumid
(1) Toetust, k.a andeka noorsportlase lisatoetust, antakse spordiklubidele ja spordikoolidele (edaspidi: taotleja) Tartu linna haldusterritooriumil toimuvaks sporditegevuseks taotleja nimekirja kantud 7-19-aastase lapse ja noore kohta, kelle elukohaks rahvastikuregistri andmetel on Tartu linn ning kes maksab klubi osalus- või õppemaksu või kes on selle maksmisest vabastatud käesoleva korra kohaselt.
(2) Võimlemisega tegelevatele spordiklubidele ja spordikoolidele antakse erandina, lähtudes ala spetsiifilisusest, toetust ka nimekirja kantud 5-6-aastaste laste kohta.
(3) Toetust antakse spordialade spordiklubidele ja spordikoolidele, mis on Eesti Olümpiakomitee liikmed spordialaliitude ja –föderatsioonide kaudu ning millega tegeletakse aktiivselt Tartu linnas harrastus- ja võistlusspordi arendamise eesmärgil.
(4) Toetust ei anta spordiklubides ja spordikoolides tegutsevatele treeningrühmadele, kelle treeneril või juhendajal puudub vastava spordiala treeneri kutsekvalifikatsioon.
§ 4. Toetuse taotlemine
(1) Taotleja esitab toetuse taotlemiseks Tartu Linnavalitsuse kultuuriosakonnale (edaspidi: kultuuriosakond) elektroonilises vormis taotluse ning selles esitatud andmeid tõendavad dokumendid hiljemalt 1. septembriks läbi veebipõhise toetuste taotlemise keskkonna. Toetuse taotluse vormi kinnitab kultuuriosakond korraldusega.
(2) Taotleja esitab taotluses järgmised andmed:
1) andmed taotleja kohta (nimi, registri- või isikukood, kontaktandmed);
2) taotletava toetuse suurus;
3) toetuse kasutamise otstarve.
(3) Kahe või enama erineva spordialaga tegutsevate taotlejate puhul võetakse taotlusi vastu harrastatavate spordialade lõikes eraldi.
(4) Taotleja esitab iga aasta 1. novembriks spordiklubi või spordikooli treeningrühmade liikmete nimekirjad kultuuriosakonnale läbi veebipõhise toetuste taotlemise keskkonna.
(5) Taotleja esitab andeka noorsportlase lisatoetuse taotlemiseks iga aasta 1. veebruariks elektroonilises vormis taotluse kultuuriosakonnale läbi veebipõhise toetuste taotlemise keskkonna. Toetuse taotluse vormi kinnitab kultuuriosakond korraldusega.
§ 5. Taotluste menetlemine
(1) Kultuuriosakonna sporditeenistus kontrollib esitatud taotluse nõuetekohasust, selles esitatud andmete õigsust ja taotleja nõuetele vastavust.
(2) Kui taotleja ja taotluse nõuetekohasuse kontrollimise käigus selgub, et taotleja või taotlus ei vasta nõuetele, annab sporditeenistus taotlejale kuni 10 päeva puuduste kõrvaldamiseks. Kui taotleja ei kõrvalda määratud tähtajaks puudusi, lõpetatakse taotluse menetlemine.
(3) Kultuuriosakonnal on õigus nõuda Eesti Olümpiakomitee poolt kinnitatud treeneri kutsekvalifikatsiooni tunnistuse koopiat.
(4) Sporditeenistus vaatab läbi esitatud taotlused hiljemalt iga aasta 1. detsembriks ning esitab Tartu Linnavalitsusele ettepaneku toetuse andmise, toetuse suuruse ning laste ja noorte arvu kohta klubide lõikes.
§ 6. Toetuse andmise otsustamine
(1) Toetust antakse spordiklubidele ja spordikoolidele taotlemise aastale järgnevaks kalendriaastaks.
(2) Toetuse andmise otsustab Tartu Linnavalitsus hiljemalt kahe kuu jooksul pärast eelarve kinnitamist Tartu Linnavolikogu poolt arvestades eelarves selleks eraldatud vahendite suurust. Toetuse suuruse määramisel lähtutakse Tartu Linnavalitsuse kehtestatud toetuse arvutamise juhendist.
(3) Tartu Linnavalitsusel on õigus eelarveaasta jooksul toetuse suurust spordiklubidele ja spordikoolidele muuta juhul, kui:
1) õpilaste arv spordiklubis või spordikoolis väheneb võrreldes õpilaste arvuga, kelle kohta linnavalitus on taotlejale toetust eraldanud;
2) spordiklubi või spordikooli nimekirja kantud lapsed või noored lähevad üle teise spordiklubisse või spordikooli;
3) spordiklubi või spordikooli toetuse kasutamise leping lõpetatakse ennetähtaegselt korra §-s 9 sätestatud juhtudel.
(4) Andeka noorsportlase lisatoetuse taotlused vaatab läbi ning toetuse andmise otsustab kultuuriosakonna juhataja poolt kinnitatud vähemalt 5-liikmeline komisjon. Toetuse andmine otsustatakse 45 päeva jooksul pärast andekate noorsportlaste taotluste esitamise tähtpäeva.
(5) Toetust antakse sihtotstarbeliselt. Toetust kasutavad spordiklubid ja spordikoolid esmajärjekorras treenerite ja juhendajate tasustamiseks ning treeningpaikade kasutamise kulude katteks. Kui eelnevad tingimused on täidetud, võib toetust kasutada ka muuks noortespordi tegevuse arendamiseks (võistlussõidud, treeningkogunemised, spordiinventar jm). Andeka noorsportlase lisatoetust võib spordiklubi või spordikool kasutada sihtotstarbeliselt selle noore sportlikuks tegevuseks, kelle jaoks toetus on antud.
(6) Toetuse andmisest keeldutakse, kui taotleja ei ole esitanud varasema saadud toetuse kasutamise kohta nõuetekohast aruannet.
(7) Toetuse andmisest või toetuse andmisest keeldumisest teavitab osakond taotlejat kirjalikult hiljemalt ühe kuu jooksul Tartu Linnavalitsuse vastava otsuse vastuvõtmisest.
§ 7. Lepingu sõlmimine ja toetuse ülekandmine
(1) Taotlejaga, kellele on otsustatud toetust anda (edaspidi: toetuse saaja), sõlmib kultuuriosakonna juhataja toetuse kasutamise lepingu. Lepingu tüüpvormi kinnitab kultuuriosakond korraldusega.
(2) Leping spordiklubi või spordikooliga, s.h leping andeka noorsportlase lisatoetuse andmiseks, sõlmitakse hiljemalt kahe kuu jooksul toetuse andmise otsuse tegemisest. Lepingus sätestatakse:
1) toetuse saaja andmed;
2) toetuse saamise otstarve;
3) toetuse suurus;
4) toetatavate laste ja noorte arv;
5) toetuse saaja kohustus vabastada sotsiaalabi osakonna tõendi olemasolul vähekindlustatud või paljulapselistest peredest pärit 7-19 aastased spordiklubi või spordikooli treeningrühmade nimekirjadesse kantud noored osalusmaksust (õppemaksust), eeldusel, et selliste noorte koguarv ei ületa 20% nimekirjadesse kantud 7-19 aastaste noorte koguarvust;
6) toetuse ülekandmise tähtaeg või maksegraafik;
7) toetuse sihipärase kasutamise kontrollimise tingimused;
8) vastutus lepingu rikkumise korral.
(3) Kui pooled lepingu sõlmimisel kokkuleppele ei jõua, lõpetatakse toetuse määramise menetlus.
(4) Enne lepingu kohaselt taotlejale toetuse andmist kontrollib sporditeenistus taotleja maksuvõlgnevuse puudumist. Taotleja maksuvõlgnevuse korral keeldub kultuuriosakond toetuse ülekandmisest ja lõpetab lepingu.
§ 8. Aruandlus ja kontroll
(1) Toetuse saaja on kohustatud:
1) esitama toetuse kasutamise kohta kultuuriosakonnale aruande veebipõhise toetuste taotlemise keskkonna kaudu üks kord aastas, hiljemalt 5. veebruariks. Aruande vormi kinnitab kultuuriosakond korraldusega;
2) kajastama läbi veebipõhise toetuste taotlemise keskkonna spordiklubi või spordikooli treeningrühmade liikmete nimekirjade muutusi aastaringselt.
(2) Kultuuriosakonnal on õigus:
1) nõuda toetuse kasutamise aruande juurde kuludokumentide koopiaid, seletusi ja vahearuandeid;
2) nõuda spordiklubi või spordikooli liikmemaksu, osalusmaksu või õppemaksu kogumise aruandeid, koos maksust vabastatud laste ja noorte nimekirjadega;
3) teostada spordiklubides ja spordikoolides kontrolli eraldatud toetuse sihipärase kasutamise ja esitatud nimekirjade õigsuse kohta.
§ 9. Toetuse kasutamise lepingu lõpetamine
Leping toetuse saajaga lõpetatakse ja kultuuriosakonna nõudel kohustub toetuse saaja kandma toetuse tagasi, kui:
1) toetuse saaja ei kasutanud toetust sihtotstarbeliselt;
2) toetuse saaja on toetuse taotlemisel esitatud valeandmeid;
3) tegevus, mille jaoks toetus eraldati, ei toimunud;
4) muudel lepingus sätestatud juhtudel.
§ 10. Rakendussätted
(1) Tartu Linnavolikogu 30. juuni 2005. a määrus nr 119 "Eraõiguslikele spordiklubidele ja spordikoolidele toetuse andmise kord" ning Tartu Linnavolikogu 28. juuni 2006. a määrus nr 65 "Tartu Linnavolikogu 30. juuni 2005.a määruse nr 119 Eraõiguslikele spordiklubidele ja spordikoolidele toetuse andmise kord" muutmine" tunnistatakse kehtetuks.
(2) Määrus jõustub "..."............... 2008. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu määruse "Eraõiguslikele spordiklubidele ja spordikoolidele toetuse andmise kord" eelnõu esitamine " juurde
Praegu kehtiva korra on Tartu Linnavolikogu kehtestanud 30. juuni 2005. a määrusega nr 119 "Eraõiguslikele spordiklubidele ja spordikoolidele toetuse andmise kord". 2007. a määrusega nr 65 muudeti ja täiendati antud korda 15 erinevas punktis.
Seoses eelkõige Eesti spordiseadusest tuleneva treeneri kutsekvalifikatsiooninõude täieliku käivitumise ja kultuuriosakonna elektroonilise andmebaasi käivitumisega, on tekkinud vajadus toetuste andmise korda viia sisse täiendavad muudatused..
Arvestades tekkinud olukorda, on mõistlik tunnistada kehtetuks hetkel kehtiv ning korra juba muudetud toetuste andmise kord ja kinnitada uus versioon.
Uus kord on oma põhimõttelt sarnane eelmise versiooniga ning suuri muudatusi toetuste jagamise süsteemis kaasa ei too. Lisaks teatavatele muudatustele on uuenenud ka ülesehitus ja numeratsioon, tagamaks dokumendi parem loetavus ja arusaadavus
Tegevuste ja sõnastuste muudatused on sisse viidud järgmistes punktides
§ 2 punkt (2) on muudetud sõna "iluvõimlemisega" ära sõnaks "võimlemisega". Iluvõimlemine on võimlemise üks alaliike ja seega on raske määratleda, kes tegeleb konkreetselt iluvõimlemisega ja kes muu võimlemise alaliigiga (N. rühmvõimlemisega). Seega on otstarbekas liigitada kõik võimlemisega tegelejad ühtse nimetaja alla "võimlemine".
§ 3 tekstist on välja jäetud alapunktid mis sätestasid, et toetust ei anta taotlejatele, kes tegutsevad Tartus noortespordiga esimest aastat või kelle kohta sporditeenistusel puuduvad andmed eelmise aasta kohta noortespordi valdkonnas. Antud muudatus on tingitud asjaolust, et tänaseks on käivitunud täielikult treenerite kutsekvalifikatsiooni nõue ning seetõttu on välistatud selliste klubide teke, kelle treeneriteks on suvalised vastavat haridust mitteomavad isikud. Samuti on suuremalt jaolt ka turg stabiliseerunud ning uusi juurdetulijaid on minimaalselt ning nende kõigi kohta on enamasti ka taust teada..
§ 3 punkt (4) sõnastus on muudetud uuele korrale sobilikumaks. Punkti mõte on jäänud sarnaseks s.t linn ei toeta spordiklubide või - koolide rühmi, kelle treeneril pole erialase kutsekvalifikatsiooni kohta tunnistust.
§ 4 punkt (1), punkt (4) ja punkt (5) on lisatud täiendus "veebipõhine toetuste taotlemise keskkond" seoses kultuuriosakonna elektroonilise andmebaasi käivitumisega.
§ 4 Punkt (4) sulgudes olnud nimekirjade täpsustavad andmed on välja jäetud, kuna elektroonilise andmebaasi tabelites on vajalikud väljad olemas ja eraldi pole neid vaja korras välja tuua.
§ 6 punkti (3) muudatus seisneb ühe kuu kinnitamise perioodi pikendamist kahele kuule. Praktika on näidanud, et kultuuriosakond on jõudnud lõplikud andmed kinnitamiseks esitada linnavalitsusele jaanuarikuu teisel poolel. Viimastel aastatel on volikogu kinnitanud eelarve detsembri teises pooles. Seega on ühe kuu kinnitamise nõue üsna piiri peal ja kui peaks tekkima lisavajadus toetuste veelkordseks kontrolliks või ümberarvutamisteks, läheksime me korra mõistes vastuollu.
§ 6 punkt (5) antakse andekatele noorsportlastele lisatoetuse määramise komisjoni moodustamise õigused kultuuriosakonna juhatajale, enne linnavalitsus.
§ 6 punkt (7) on muudetud toetuse andmisest või mitteandmisest teavitamise aega kümnelt tööpäevalt ühele kuule. Antud muudatus samastub teiste sarnaste kultuuriosakonna õigusaktidega (projektitoetuste andmise kord jm) ning ka praktika on näidanud, et selline vastamise periood on loogilisem ja hajutab ka vastava ala ametnike niigi pingelist töökoormust aasta algul.
§ 7 punkt (5) on uus punkt ja annab osakonnale õiguse lõpetada vajadusel lepingupõhised väljamaksed kui teisel osapoolel on ilmnenud võlgnevused maksude osas.
§ 8 alapunkt 1). on täiendatud lausega, kus antakse aruande vormi kinnitamise õigus osakonna juhatajale.
Antud korra vastuvõtmise järel viib kultuuriosakond vastavusse ka toetuste arvutamise juhendi, mille kinnitab linnavalitsus.
Veljo Lamp
sporditeenistuse juhataja