EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
14. märts 2008. a. nr LVK-O-0382 |
Tartu linna ja ASi Tarbus (praegune AS GoBus) vahel 05. oktoobril 2005. a sõlmitud avaliku bussiliiniveo teostamise töövõtulepingu L-163 muutmine |
AS GoBus teostab Tartu linnas avalikku bussiliinivedu Tartu linna ja ASi Tarbus vahel 05. oktoobril 2005. a sõlmitud töövõtulepingu nr L-163 alusel. Liinivedusid finantseeritakse bussipiletite müügist laekuvatest rahalistest vahenditest ja Tartu linna poolt makstavast dotatsioonist. Töövõtulepingu p 1.2.2 alusel on ASil GoBus kulude põhjendatud muutuse korral õigus esitada Tartu Linnavalitsusele taotlus piletihinna muutmiseks. Viimati muudeti Tartu linna avaliku bussiliiniveo sõidupileti hindasid Tartu Linnavolikogu 10. mai 2007. a määrusega nr 61 alates "Ühistranspordi sõidupileti hinna kehtestamine" 01. juunist 2007. a.
AS GoBus on esitanud Tartu Linnavalitsusele põhjendatud taotluse avaliku bussiliiniveo sõidupiletite hindade tõstmiseks alates 01. märts 2008. a. Vastavalt töövõtulepingu p 1.2.2 on alus hinnatõusu taotlemiseks olemas. Taotletud piletihinna tõusuga kaasneks piletitulu 9,7% tõus. Lähtuvalt ASi GoBus põhjendatud taotlusest ja 2007. a toimunud bussipiletite hinnatõusust on otstarbekas jätta avaliku bussiliiniveo sõidupiletite hinnad muutmata ja tõsta Tartu linna poolt makstavat dotatsiooni, et tagada liinivedude finantseerimise tõus põhjendatud ulatuses.
Arvestades eelnevat ja võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, riigihangete seaduse § 69 lg 3 ning arvestades ASi GoBus 07. veebruari 2008. a taotlust nr 28, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada Tartu Linnavalitsusel sõlmida ASiga GoBus töövõtulepingu nr L-163 lisa, millega muudetakse Tartu linna ja ASi Tarbus (praegune AS GoBus) vahel 05. oktoobril 2005. a sõlmitud töövõtulepingu nr L-163 punkte 3.1.3, 3.1.4 ja 3.1.5 ja sõnastatakse alljärgnevalt:
3.1.3. 2008. aastal ajavahemikul 01. jaanuar - 29. veebruar 8,19 krooni, ajavahemikul 01. märts - 31. detsember 8,98 krooni;
3.1.4. 2009. aastal - 9,42 krooni;
3.1.5. 2010. aastal - 9,81 krooni.
2. Otsus jõustub 1. aprillil 2008. a.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Tartu linna ja ASi Tarbus (praegune AS GoBus) vahel 05. oktoobril 2005. a sõlmitud avaliku bussiliiniveo teostamise töövõtulepingu L-163 muutmine " juurde
Tartu linnas teostab avalikku bussiliinivedu AS GoBus vastavalt töövõtulepingule nr L-163. Leping annab vedajale õiguse kulude põhjendatud muutuse korral esitada tellijale taotlus piletihindade muutmiseks koos põhjendustega. Põhjendustes tuleb näidata vastavalt uutele piletihindadele laekuv piletitulu. Põhjendustes esitatud liinikilomeetri hinna kalkuleerimise aluseks on vastavalt lepingu lisale 5 kalkuleeritud liinikilomeetri hind.
Lepingu lisas nr 5 toodud liinikilomeetri hinna arvestamise valemit kasutades saame liinikilomeetri kallinemise indeksi väärtuseks
I= 0,3 x 13,65/14,15+0,26 x 1,058 + 0,44 x 11562/9287 = 1,1122
Piletihinna tõstmise taotlus on põhjendatud, kuna liinikilomeetri kallinemise indeks kasvab 11,2%.
Arvestuse aluseks on võetud järgmised väärtused: Tartu maakonna II kvartali keskmine brutopalk aastatel 2006 ja 2007, vastavalt 9287 krooni ja 11 562 krooni, tarbijahinnaindeksi muutus 2007. aasta juunikuus võrreldes 2006. aasta juunikuuga, mis on 5,8%, ja kütusehind ASi Eesti Statoil tanklas 1. juulil 2007. a võrreldes 1. juuli 2006. a hinnaga, vastavalt 13,65 krooni ja 14,15 krooni. Koefitsendid on liinikilomeetri kallinemise indeksi arvutamisel järgmised: kütuse hinnamuutuse osatähtsuse koefitsent 0,3, tarbijahinna indeksi muutuse osatähtsus 0,26 ja keskmise palga muutuse osatähtsus 0,44. Valemis kasutatavaid koefitsente on muudetud vastavalt tegelikule kulude struktuurile.
AS GoBus on esitanud taotluse piletihindade muutmiseks alates 1. märtsist 2008. a ja lisanud piletitulu prognoosi muudetud piletihindadega.
AS GoBus piletitulu prognoos 2008. aastaks:
Pileti liik praegu kehtiv hind kehtestatav hind kasv % ühe sõidu hind
| ID pilet | Esitaja-
pilet | ID pilet | Esitaja-
pilet | ID pilet | Esitaja-
pilet | ID pilet | Esitaja-
pilet |
30 päeva pilet | 240 | 280 | 250 | 300 | 4,2 | 7,2 | 4,1 | 4,92 |
30 päeva sooduspilet õpilased | 80 | 90 | 100 | 140 | 25 | 55 | 1,64 | 2,30 |
30 päeva sooduspilet | 120 | 135 | 120 | 150 | 0 | 11 | 1,97 | 2,46 |
90 päeva pilet | 550 | 625 | 550 | 650 | 0 | 4 | 3,01 | 3,55 |
Piletihinna tõusuga saavutatakse vedaja sõnul vedude teostamiseks vajalike rahaliste vahendite suurenemine, võttes aluseks 2007. aastal müüdud piletitega 9,7% ning prognoositav piletitulu kasv on 3 450 000 krooni.
Lähtuvalt ASi GoBus põhjendatud taotlusest ja 2007. a toimunud bussipiletite hinnatõusust on otstarbekas jätta avaliku bussiliiniveo sõidupiletite hinnad muutmata ja tõsta Tartu linna poolt makstavat dotatsiooni tagamaks liinivedude finantseerimise tõus põhjendatud ulatuses.
Vedajaga sõlmitud lepingus on tellija poolt tasutavaks ühe liinikilomeetri maksumuseks 2008. aastal 8,19 krooni, 2009. aastal 8,59 krooni ja 2010. aastal 8,94 krooni. Arvestades bussiettevõtte ettepanekut piletihindade tõstmiseks 9,7% ning suurendades ettevõttele makstavat dotatsiooni eeltoodud määra võrra, saame vedajale makstavaks liinikilomeetri dotatsiooni maksumuseks 2008. aastal 8,98 krooni, 2009. aastal 9,42 krooni ja 2010. aastal 9,81 krooni.
Kui AS GoBus teostab käesoleval aastal liinivedu samas mahus kui aastal 2007 ehk 3 413 000 km, siis on aastane täiendava dotatsiooni vajadus kilomeetri hinna tõusu tõttu 2 696 tuh. krooni.