EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
19. detsember 2007. a. nr LV-IP-0497 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamiseks riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine |
Tartu linna idapoolse ringtee on ca 10 km pikkune tee, mille algus on planeeritud Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Ilmatsalu-Uhti maanteelõigu ehitamise käigus rajatava Võru tänava ja Ringtee tänava ristmikule ja lõpp Jõhvi-Tartu-Valga maantee ja Kõrveküla-Lähte tee ristumise piirkonnas. Trass sisaldab Ringtee silda ning mitut kavandatavalt mitmetasandilist ristmikku Tartu linnas, Luunja vallas ja Tartu vallas, Ülenurme valla territooriumile jääb ristmiketa teelõik.
Tartu linna idapoolne ringtee läbib Tartu linna 53% ulatuses kogu trassi pikkusest, Ülenurme valda 3% ulatuses, Luunja valda 17% ulatuses ja Tartu valda 27% ulatuses kogu trassi pikkusest. Planeeritav tee läbib kogu ulatuses üldplaneeringutega määratud tiheasustusala ning kajastub kõigi seotud omavalitsuste olemasolevates või koostatavates üldplaneeringutes.
Tartu linna idapoolse ringtee rajamise eeltöödena on vajalik koostada trassi eelprojekt, mis on aluseks täiendavate rahaliste vahendite taotlemiseks Euroopa ühtekuuluvusfondist. Hetkel on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile esitatud ettepanek Tartu linna idapoolne ringtee lisamiseks investeeringute kavasse 2007-2010/2011-2013. Eelprojekti koostamine on vajalik majanduslikult põhjendatud ja optimaalse lahenduse saamiseks Tartu linna idapoolse ringtee teetrassi ja ristmike teemaa määramisel, mõjualade määramisel, ristmike ja ristete optimaalsete asukohtade ning tehniliselt ja majanduslikult tasuvate lahenduste leidmisel, ettepanekute tegemisel teede ja rajatiste liikide osas, keskkonnamõjude hindamisel, tee projekteerimiseks ja ehitamiseks vajalike detailplaneeringute koostamisel.
Eelprojekti koostamine vajab ühtset projektijuhtimist, et koordineerida nelja omavalitsuse tegevusi. Selle tagamiseks on Ülenurme vald, Luunja vald ja Tartu vald volitanud Tartu linna korraldama eelprojekti koostamise riigihanget nende eest.
Lähtudes eelnevast, võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8 ja Tartu linnavara eeskirja § 7 lg 2 ning arvestades riigihangete seaduse § 13 ja Ülenurme valla, Luunja valla ja Tartu valla antud volitusi Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamise riigihanke korraldamiseks, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamiseks.
2. Otsus jõustub ...... jaanuaril 2008. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine Tartu linna idapoolse ringtee eelprojekti koostamiseks riigihanke korraldamiseks" eelnõu esitamine " juurde
Tartu linna idapoolse ringtee on ca 10 km pikkune tee, mille algus on planeeritud Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee Ilmatsalu-Uhti maanteelõigu ehitamise käigus rajatava Võru tänava ja Ringtee tänava ristmikule ja lõpp Jõhvi-Tartu-Valga maantee ja Kõrveküla-Lähte tee ristumise piirkonnas. Trass sisaldab Ringtee silda ning mitut kavandatavalt mitmetasandilist ristmikku Tartu linnas, Luunja vallas ja Tartu vallas, Ülenurme valla territooriumile jääb ristmiketa teelõik.
Tartu linna idapoolne ringtee läbib Tartu linna 53% ulatuses kogu trassi pikkusest, Ülenurme valda 3% ulatuses, Luunja valda 17% ulatuses ja Tartu valda 27% ulatuses kogu trassi pikkusest. Planeeritav tee läbib kogu ulatuses üldplaneeringutega määratud tiheasustusala ning kajastub kõigi seotud omavalitsuste olemasolevates või koostatavates üldplaneeringutes.
Tartu linna idapoolse ringtee rajamise eeltöödena on vajalik koostada trassi eelprojekt, mis on aluseks täiendavate rahaliste vahendite taotlemiseks Euroopa ühtekuuluvusfondist. Hetkel on Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile esitatud ettepanek Tartu linna idapoolne ringtee lisamiseks investeeringute kavasse 2007-2010/2011-2013. Eelprojekti koostamine on vajalik majanduslikult põhjendatud ja optimaalse lahenduse saamiseks Tartu linna idapoolse ringtee teetrassi ja ristmike teemaa määramisel, mõjualade määramisel, ristmike ja ristete optimaalsete asukohtade ning tehniliselt ja majanduslikult tasuvate lahenduste leidmisel, ettepanekute tegemisel teede ja rajatiste liikide osas, keskkonnamõjude hindamisel, tee projekteerimiseks ja ehitamiseks vajalike detailplaneeringute koostamisel.
Eelprojekti koostamine vajab ühtset projektijuhtimist, et koordineerida nelja omavalitsuse tegevusi. Selle tagamiseks on Ülenurme vald, Luunja vald ja Tartu vald volitanud Tartu linna korraldama eelprojekti koostamise riigihanget nende eest.
Planeeritav Tartu linna idapoolne ringtee täpsem kirjeldus on järgmine:
Tee kulgeb Tartu linnas piki olemasolevaid tänavaid järgmistes lõikudes: Võru tn - Ringtee tn ristmik kuni Ringtee tn – Turu tn ristmik mööda Ringtee tänavat; Mõisavahe tn – Nõlvaku tn ristmik kuni Nõlvaku tn Jaama tn ristmik mööda Nõlvaku tänavat.Planeeritaval teel on järgmised ristumised ja risted:
1) Jalaka tänavaga Tartu linnas. Aasta keskmine liiklussagedus 124 sõidukit ööpäevas;
2) Tähe tänavaga Tartu linnas. Aasta keskmine liiklussagedus 512 sõidukit ööpäevas;
3) Turu tänavaga Tartu linnas. Aasta keskmine liiklussagedus 1304 sõidukit ööpäevas;
4) Ihaste tee tänavaga Tartu linnas. Aasta keskmine liiklussagedus 151 sõidukit ööpäevas.
5) Lammi tänavaga Tartu linnas. Aasta keskmine liiklussagedus 298 sõidukit ööpäevas;
6) Mõisavahe tänavaga Tartu linnas. Aasta keskmine liiklussagedus 403 sõidukit ööpäevas;
7) Endise Raadi sõjaväelennuvälja territooriumile planeeritavate tänavatega;
8) Kõrvalmaanteega nr 22253 Rõõmu-Viira. Aasta keskmine liiklussagedus 2006.a. 1491 sõidukit ööpäevas;
9) Tugimaanteega nr 45 Tartu-Räpina-Värska. Aasta keskmine liiklussagedus 2006.a oli 6090 sõidukit ööpäevas.
10) Põhimaanteega nr 3 Jõhvi-Tartu-Valga maantee. Aasta keskmine liiklussagedus 2006.a oli 5320 sõidukit ööpäevas;
11) Suure Emajõega, mis on piirkonnas 70-90 m laiune.
Eelnõu kohaselt taotletava riigihanke raames on plaanis teha järgmised tööd:
1) läbi viia järmised uurimused - liiklusohutuse analüüs, liiklusuuring, geodeetilised mõõdistused ja geoloogiline analüüs;
2) teostada teetrassi, ristmike ja silla lahenduste võrdlev analüüs;
3) koostada tee eelprojekt;
4) läbi viia tasuvus- ja finatsanalüüs;
5) teostada keskkonnamõjude hindamine;
6) koostada vajalikud detailplaneeringud.
Ülalnimetatud töö eeldatavaks maksumuseks on planeeritud kuni 15 000 000 krooni. Kavandatav kulude jaotus Tartu linna, Ülenurme valla, Luunja valla ja Tartu valla vahel selgub lähiajal. Kavandatav tööde teostamise aeg on eelprojekti osas 12 kuud ja detailplaneeringute osas 18 kuud.