Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 punkti 2 ja Tartu linna põhimääruse § 45 lõiget 2, Tartu Linnavalitsus otsustab kinnitada Tartu linnakantselei põhimääruse alljärgnevalt:
1. Üldsätted
1.1. Tartu linnakantselei (edaspidi: linnakantselei) on Tartu Linnavalitsuse struktuuriüksus, mis täidab talle linnavolikogu ja linnavalitsuse poolt seaduse alusel antud ja käesolevas põhimääruses sätestatud ülesandeid.
1.2. Linnakantseleil on oma nime ja Tartu linna vapi kujutisega pitsat. Linnakantselei tegevust finantseeritakse Tartu linna eelarvest.
1.3. Linnakantselei aadress on Raekoda, Tartu 50089.
1.4. Linnakantselei kasutusse antud linnavara valdamine, kasutamine ja käsutamine toimub linnavolikogu poolt kehtestatud korras.
1.5. Linnakantselei on aruandekohustuslik linnavalitsuse ees.
2. Haldusala ja õigused
2.1. Linnakantselei haldusalaks on linnavalitsuse töö funktsionaalne kindlustamine, linnavalitsuse asjaajamise korraldamine, infotehnoloogiline varustamine ja nõustamine, väärteomenetlusealane teenindamine, presonaliteenindus, raamatupidamise korraldamine, teenistusliku järelevalve eesmärgil sisekontrolli korraldamine linnavalitsuse struktuuriüksustes ja linnavalitsuse hallatavates asutustes (edaspidi: asutused), õigusteeninduse korraldamine, välisabi sisaldavate projektide alane teenindamine ja nõustamine.
2.2. Põhimääruses sätestatud ülesannete täitmiseks on linnakantseleil õigus:
2.2.1. sõlmida Tartu linna nimel lepinguid linnavolikogu poolt kehtestatud korras;
2.2.2. koostada ja esitada linnavalitsusele linnakantselei pädevusse kuuluvates küsimustes linnavalitsuse ja -volikogu õigusaktide eelnõusid;
2.2.3. moodustada linnakantselei haldusalas olevate küsimuste lahendamiseks alalisi või ajutisi komisjone ja muid töögruppe;
2.2.4. nõuda teistelt linnavalitsuse struktuuriüksustelt ja asutustelt linnakantselei haldusalas olevate küsimuste lahendamiseks informatsiooni ja asjassepuutuvaid materjale.
2.3. Sisekontrolli teenistusel on õigus talle pandud ülesannete täitmiseks:
2.3.1. tutvuda kõigi kontrollitava struktuuriüksuse või asutuse dokumentidega;
2.3.2. siseneda kontrollitava struktuuriüksuse või asutuse ruumidesse;
2.3.3. saada struktuuriüksuse ametiisikutelt ja asutuse juhilt vajalikku informatsiooni ning nõuda kirjalikke seletusi.
3. Linnakantselei juhtimine
3.1. Linnakantselei tegevust planeerib ja juhib linnasekretär, kelle ülesandeks on tagada linnakantselei majanduslik ja organisatsiooniline funktsioneerimine ning koordineerida linnakantselei struktuuris olevate teenistujate ja teenistuste igapäevast tegevust.
3.2. Linnasekretär:
3.2.1. korraldab linnakantseleile eraldatud eelarvevahendite kasutamist ja tagab nende sihipärase kasutamise;
3.2.2. korraldab linnakantselei valitsemisel oleva vara valdamist, kasutamist ja käsutamist linnavolikogu poolt kehtestatud korras;
3.2.3. kinnitab linnakantselei ametnike ja abiteenistujate ameti- ja tööjuhendid;
3.2.4. kinnitab linnakantselei ametnike ja abiteenistujate puhkuste ajakava;
3.2.5. linnapea volituse alusel nimetab ametisse ja vabastab ametist linnakantselei ametnikke ning sõlmib, muudab ja lõpetab töölepingud abiteenistujatega, kohaldab nende suhtes ergutusi ja distsiplinaarkaristusi;
3.2.6. allkirjastab linnakantseleis koostatud dokumendid, annab kooskõlastusi;
3.2.7. annab linnavalitsusele aru linnakantselei tegevusest;
3.2.8. täidab muid linnavolikogu või linnavalitsuse poolt talle pandud ülesandeid;
3.2.9. vastutab oma ametijuhendis, käesolevas põhimääruses sätestatud ja linnavolikogu ning -valitsuse poolt linnakantseleile seaduse alusel pandud ülesannete õigeaegse, täpse ja õiguspärase täitmise eest.
3.3. Linnasekretär annab töö korraldamiseks seaduse alusel käskkirju ning suulisi ja kirjalikke korraldusi linnakantselei töötajatele.
3.4. Linnasekretärile määrab tema äraolekul asendaja linnapea.
4. Linnakantselei struktuur
4.1. Linnakantselei struktuuris on järgmised teenistused: asjaajamis-, infotehnoloogia, menetlus-, personali-, raamatupidamis-, sisekontrolli-, õigus- ja välisprojektide teenistus.