Õigusakti eelnõu: "Tartu linna arengukava aastateks 2007-2013" muutmine ja tegevuskava osas uue redaktsiooni kinnitamine

Akti väljaandja: Tartu Linnavolikogu
Akti liik: Määrus
Teema: "Tartu linna arengukava aastateks 2007-2013" muutmine ja tegevuskava osas uue redaktsiooni kinnitamine
Reg. number: LVK-M-0073
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 31.08.2007
Koostaja: Elvi Tani
Ettekandja: Anto Ili
Esitab: Linnavalitsuse 30.08.2007 istungi protokoll nr. 40
Juhtiv komisjon: Arengu- ja planeerimiskomisjon
Komisjonid: Kultuurikomisjon
Linnamajanduskomisjon
Linnavarakomisjon
Rahanduskomisjon
Sotsiaalkomisjon
Seosed: Linnavalitsuses menetletud eelnõu:
Arengu- ja planeerimiskomisjoni protokoll nr 36:
Kultuurikomisjoni protokoll nr 25:
Linnamajanduskomisjoni protokoll nr 31:
Linnavarakomisjoni protokoll nr 22:
Rahanduskomisjoni protokoll nr 28:
Sotsiaalkomisjoni protokoll nr 25:
Õigusakt: "Tartu linna arengukava aastateks 2007-2013" muutmine ja tegevuskava osas uue redaktsiooni kinnitamine
Failid: AK 2007-2013 tegevuskava uus redaktsioon.xls ( 236 kb )
EELNÕU





Tartu linna arengukava aastateks 2007-2013 avaliku väljapaneku ajal esitatud muutmisettepanekud

1. Arengukava teksti muutmisettepanekud
Teksti peatükkEttepanekEttepaneku esitaja Linnavalitsuse otsusLinnavolikogu otsus
5.5 Vaba aeg, kultuur ja religioonPunkti lõppu lisada eraldi lõik: “Tartu linn toetab säästva renoveerimise ja restaureerimise koolitus- ja infokeskuse rajamist koostöös mittetulundusühendustega. Koolitus- ja infokeskuse eesmärk on propageerida miljööväärtusega hoonestusaladel asuvate vanade hoonete taastamisel säästva renoveerimise ja restaureerimise põhimõtteid ning tõsta linnaelanike keskkonnateadlikkust.” Säästva Renoveerimise Infokeskus, Tartu Restauraatorite klubi, Karlova Selts Arvestatud olemasolevates arengukavades.
Üldine säästev areng sisaldab ka säästvat renoveerimist (arengustrateegia Tartu 2030, lk 19; Tartu linna arengukava aastateks 2007-2013, lk 15).

2. Tegevuskava muutmisettepanekud


Nr

Ülesanne
Algne maksu-mus, tuh kr Muutmis-ette panek, tuh kr
Selgitus
Ettepaneku esitaja Linnavalitsuse otsusLinnavolikogu
otsus
1. 1.2.4 Loodusturismi keskuse kontseptsiooni väljatöötamine ja käivitamine 2008- 250Konverentsiturismi kõrval loodusturismi jt. „mittekommertslike“ turismi-liikide arendamine ja toetamine. Tartu linna-volikogu IML fraktsioon ja RP saadikurühmMitte arvestada, põhimõtet arvestatakse koostatavas turismi arengukavas.
Institutsionaalsed eeldused loodusturismi arendamiseks Tartus on juba täna olemas. 2007. a valmivasse Tartu turismi arengukavasse on loodusturismialased tegevused planeeritud. Arengukava tegevuskavas määratakse iga-aastaste investeeringute vajadused.
2.1.3.1.1 Tartu raudteesõlme tegevuse ümberkorraldamine, II etapi ettevalmistustööd (LV osalus) 2008-1500I etapina on käesolevas käsitluses mõeldud tollipunkti väljaviimist mis toimub Koidula piiripunkti väljaehitamise järel, II etapina mõeldakse nn kaubajaama väljaviimist linna südamest linnaäärde või väljapoole linna. Tartu linna-volikogu IML fraktsioon ja RP saadikurühmMitte arvestada.
Tartu linn teeb antud küsimuses aktiivset koostööd nii ASi Eesti Raudtee kui ka naaberomavalitsustega.
Uuringuteks ja vajalike planeeringute koostamiseks saab raha eraldada 2008.a tegevuskava p 1.5.2, 1.6.1 ja 1.6.2 alusel.
3.1.8.6 või 5.2.8 Aleksandri 41 hoonete renoveerimine säästva renoveerimise koolitus- ja infokeskuse rajamiseks (LV osalus) Aastateks2008-2010 kokku ca 890 (projekteerimine ja ehituse kaasfi-nantsee-rimine 30% ulatuses kogumak-sumusest) Võimalik kaasata EL fondide ja programmide vahendeid.
Koolitus- ja infokeskuse eesmärk oleks tegeleda teabe koondamise ja vahenduse ning koolitusega, millega kokkuvõttes aitaks ta kaasa mitmetele arengukavas soovitud arengusuundadele, nagu kodanikualgatuse arengule, miljööväärtuslike hoonestusalade arhitektuurse keskkonna säilimisele ja eksponeerimisele, linnaruumi jätkusuutlikule kasutamisele, linnaelanike keskkonnateadlikkuse tõusule ning linnaruumi kui elukeskkonna väärtustamisele. Koolituskeskus toimiks ka kultuurikeskusena ja toetaks turismi arengut miljööväärtusega hoonestusaladel.
Koolituskeskuse rajamiseks on otstarbekas kasutada seni linna jaoks probleemseid, lagunenud ja asustamata, kuid kordategemist vajavaid ehitisi miljööväärtusega hoonestusalal (nt Aleksandri 41 hooned Aleksandri tänava alal). Neist saaks avaliku sektori ja mittetulundusühenduste koostöös kujundada restaureerimise ja säästva renoveerimise põhimõtteid järgides tervikliku kompleksi ja samas n.ö näidismaja. Selline näidismaja tutvustaks linnarahvale häid tavasid ja ehitusvõtteid oma hoonete renoveerimiseks ning oleks ühiseks tegutsemiskohaks vastava valdkonna mittetulundusühendustele.
Alus: Tartu 2030 eesmärk E10.
Säästva Renoveerimise Infokeskus, Tartu Restauraatorite klubi, Karlova Selts Arvestada.
Lisada tegevuskavasse p 1.8.6 Hoone Aleksandri 41 renoveerimine säästva renoveerimise koolitus- ja infokeskuse tarbeks (LV osalus), Tartu 2030 eesmärk E10, 2008-200, vastutaja LVO.
4.3.2.4 Säästva energia- ja elamumajanduse programmi käivitamine
(LV osalus)
2008-3000Seoses kütteenergia käibemaksu märkimisväärse tõusuga jms kasvab järgnevatel aastatel elanike hulgas huvi energia säästmise vastu. Järsult kasvanud ehituse-, ehitusmaterjalide jm hinnad, samuti mõnede varem toiminud toetussüsteemide „kokkukuivamine“ (KREDEXi toetus ühistutele) raskendavad vajalike projektide elluviimist. Otstarbekas on stimuleerida energiasäästu alast tegevust linna poolt analoogselt parklate asfalteerimise, jäätmemajade rajamise jms toetusega. Tartu linna-volikogu IML fraktsioon ja RP saadikurühmArvestada.
Lisada tegevuskavasse p 3.2.4 Säästva energia- ja eluasemevaldkonna programmi koostamine.
(LV osalus), Tartu 2030 eesmärk E10, 2008 - 1 000, vastutajad LMO ja LVO.

5.5.1.3 Toomemäe ja Toometaguse kultuuripargi kontseptsiooni väljatöötamine ja elluviimise käivitamine (LV osalus) 2008-1000Toomel (Tähetorn, Vana Anatoomikum, Toomkirik jt) ja Toometagusel alal (Uus Anatoomikum, ERMi peahoone Veski tn jt) paiknevate hoonete kultuuriotstarbelise kasutamise võimaluste määratlemine ja tegevuste käivitamine nende võimaluste elluviimiseks (linnapoolne toetus, ühine tegutsemine sihtasutuse vms vormis, riigieelarvest ja EL struktuurfondidest renoveerimiseks rahastamise taotlus vms). Tartu linna-volikogu IML fraktsioon ja RP saadikurühmArvestada.
Lisada tegevuskavasse p 5.1.3 Toometaguse kultuuripargi kontseptsiooni väljatöötamine, Tartu 2030 eesmärk E18, 2008- 100, vastutajad AEO ja KO.
6.5.1.4 Tartu Rahu memoriaali rajamise ettevalmistamine (LV osalus) 2008-2000Seoses eesoleva Tartu Rahu 90 aastapäevaga alustada koostöös Vabariigi Valitsusega ettevalmistustöid Tartu Rahu memoriaali loomiseks. Tartu linna osalusena rahastada vastavat konkurssi. Tartu linna-volikogu IML fraktsioon ja RP saadikurühmArvestatud olemasolevas arengukavas.
Tegevuskavas on p 5.1.2 Monumentide rajamine ja remont, 2008-1 000.
2008. a viiakse läbi arhitektuurikonkurss (200 tuh krooni).
LVK 15.03.2007. a otsuses nr 185 „Eesti riigimehele Jaan Poskale mälestusmärgi püstitamine” on monumendi võimaliku asukohana nimetatud hoonet Vanemuise 35 või selle vahetus naabruses.
7.5.2.8 Tartu Maarja kiriku restaureerimine (linnavalitsuse osalus) 2008-100Maarja kiriku taastamise ideekonkursi läbiviimiseks.Tartu Maarja Kiriku SihtasutusArvestatud olemasolevas arengukavas.
Tegevuskavas on punkt 5.2.6 Kultuuriväärtuslike ehitiste restaureerimistoetused, 2008 -3 000.
8.Ülesanded 5.5.3, 5.5.4 ja 5.5.5 Linnaraamatukogu harukogude rajamine 2008-02008-6000 Seoses O. Lutsu raamatukogu uue hoone ehitamise kontseptsiooni ümbermõtestamisega tuua planeeritust varasemaks arengukavas ette nähtud harukogude rajamine (Veeriku, Supilinna-Tähtvere, Uus-Ihaste). Tartu linna-volikogu IML fraktsioon ja RP saadikurühmMitte arvestada.
Kontseptsiooni pole ümber mõtestatud. Nimetatud harukogud rajatakse arengukavas määratud ajal.
9.5.7.4 Raadi universaalhalli rajamine 2009-500
2012-2500
2013-40 000
2009-0

2012-
0

2013-
0
Arvestades asjaolu, et nii kohaliku omavalitsuse, kui riigi- ja erasektori poolt on rajatud või rajamisel Tartusse piisaval arvul ehitisi, rajatisi ja muid objekte, mille funktsioone kavandati paigutada Raadi universaalhalli (vastavalt linna poolt tellitud tasuvusuuringule) ning silmas pidades ka tulevaste linnaeelarvete kasvavat pingelisust mahukate objektide ehitamiseks või rajamiseks Tartus, ei ole otstarbekas alustada Raadi universaalhalli rajamist enne 2014. aastat. Tartu linna-volikogu IML fraktsioon ja RP saadikurühmMitte arvestada.
Raadi Halliga seonduvaid tegevusi 2008. aastaks tegevuskavas planeeritud ei ole.
10.5.7.11 Avaujula (väliujula) taastamine 2008-2000 Seoses mõningase ebamäärasusega Anne kanali ja planeeritud sõudekanali väljaarendamisel muuta arengukava ülesannete täitmise ajalist järjekorda, alustada avaujula taastamisega 2008 aastal. Tartu linna-volikogu IML fraktsioon ja RP saadikurühmMitte arvestada.
Tegevuskavas on p 5.8.5 Väliujula rekonstrueerimine, 2009 - 2 000.
11.5.9.10 Säästva renoveerimise alase koolitus- ja nõustamistegevuse toetamine 30 aastasKoolituste läbiviimiseks on võimalik kaasata Euroopa Liidu fondide ja programmide vahendeid.
Alus: Tartu 2030 eesmärk E10.
Säästva Renoveerimise Infokeskus, Tartu Restauraatorite klubi, Karlova Selts Mitte arvestada.
Tegevuskavas on p 5.9.6 Kultuuriprojektide toetused. Igal aastal on võimalik projektideks taotlusi esitada.
12.6.1.5 Alternatiivsete lastehoiuvõimaluste loomise toetus 2008-3000Seoses ajutise (seotud arvukamate sünnipõlvkondade jõudmisega perekonna loomise vanusesse) sündimuse tõusuga on kasvanud vajadus lastehoiu kohtade järele. Otstarbekas on probleemile lahenduste otsimisel teha koostööd paindliku erasektoriga. Toetada erasektorit uute hoiukohtade loomisel, kui sellega kaasneb hoonete või ruumide rekonstrueerimise, ümberehitamise vms vajadus kuni 100 tuhande krooniga 1 koha pealt. Tartu linna-volikogu IML fraktsioon ja RP saadikurühmMitte arvestada.
Tegevuskavas on p 6.1.4 Perepäevahoiu toetamine, 2008 -
3 000.
13.6.1.4 Perepäevahoiu toetamine Arengukava koostamise ajal kasutati terminit „perepäevahoid”. Sotsiaalhoolekande seaduse muutmise seadusega sätestati alates 01.01.2007 mõiste „lapsehoiuteenus”. Viia seadusega kooskõlla. Linnavalitsus Arvestada.
Muuta p 6.1.4 sõnastust Lapsehoiuteenuse toetamine.
14.7.2.12 Eakate päevakeskuse projekteerimine Veerikule 2008-620Seoses eakate elanike arvu kasvuga Veeriku linnaosas on suurenenud vajadus eakate päevakeskuse rajamiseks Veeriku linnaosasse. Veeriku linnaosas vastav päevakeskus või alternatiivid päevakeskustes pakutavatele teenustele puuduvad. Tartu linna-volikogu IML fraktsioon ja RP saadikurühmMitte arvestada.
Tegevuskavas on p 7.1.4 Multifunktsionaalsete
päevakeskuste rajamine. Kavas on Tammelinna päevakeskuse rajamine aastatel 2009-2011, arvestusega, et see katab ka Veeriku linnaosa elanike vajadused.
15.7.2.13 Hädaabi (hädakutse) süsteemi käivitamine eakate ja puuetega üksielavate tartlaste jaoks 2008-1700Mitte vähendada arengukavas sotsiaalhoolekande ülesannete rahastamist, kasutada vabanevaid vahendeid (arengukava p 7.2.2 ja 7.2.10) eakate ja puuetega inimeste hädakutse süsteemi loomiseks. Tartu linna-volikogu IML fraktsioon ja RP saadikurühmMitte arvestada.
Häiresüsteemi kasutuselevõtuks eakate hoolekandes viiakse eelnevalt läbi tegevused, mis on vajalikud teenuse käivitamiseks: sh odavaima ja kasutajasõbralikuma süsteemi väljaselgitamine, teeninduspersonal – teenuse ost või koduhooldusteenuse raames teenuse pakkumine, käitumismallid hädaolukorras, sihtgrupp. Rahad uuringuteks ja süsteemi loomiseks saadakse 2008.a tegevuskulude eelarvest.


1