Õigusakti eelnõu: Sõpruse puiesteed ületava kergliiklussilla ehitamise projekteerimistingimuste määramine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Sõpruse puiesteed ületava kergliiklussilla ehitamise projekteerimistingimuste määramine
Reg. number: LV-K-1013
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 11.07.2007
Koostaja: Peep Margus
Ettekandja: Urmas Ahven
Õigusakt: Sõpruse puiesteed ületava kergliiklussilla ehitamise projekteerimistingimuste määramine
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
korralduse eelnõu nr LV-K-1013 juurde

    Sõpruse puiesteed ületava kergliiklussilla rajamise projekteerimistingimused PTR-07-057

    Projekteerimistingimuste taotleja: Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond
    Projekteerimise tingimused kehtivad 2 aastat alates korralduse jõustumisest

    1. Lähtedokumendid
    1.1 Asukohaskeem lisa 1

    2. Lähteandmed
    2.1 Projekt koostada vastavalt teede- ja sideministri 28. septembri 1999. a määrusele nr 54 “Teeprojekti suhtes esitatavad nõuded”.
    2.2 Projekteerida vastavalt Eesti Standardile EVS 843:2003 “Linnatänavad”. Projekteerimise lähtetase on hea (H). Rahuldava lähtetaseme kasutamine on lubatud juhul kui tingimused seda ette näevad või kui selle kasutamise põhjendus on projektis esitatud.
    2.3 Projekt (selle osad) koostada vastavat tegevusluba omava füüsilise või juriidilise isiku poolt.
    2.4 Arvestamisele kuuluvad Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis asuvad kehtivad planeeringud ja dokumendid:
    2.4.1 Tartu linna üldplaneering 06.10.2005;
    2.4.2 Kalda tee, Ihaste tee, Anne kanali ja Sõpruse silla vahelise ala detailplaneering 14.05.1998;
    2.4.3 Kruntide Kalda tee 1a, 1c, 1d ja Ihaste tee 3, 5 ning lähiala detailplaneering 20.06.2002;
    2.4.4 Emajõe, Sõpruse silla, Pika ja Fortuuna tänavatega piiratud ala detailplaneering 28.03.2006;
    2.4.5 Tartu Linnavolikogu 18.05.2006. a otsus nr 86 "Anne kanali ja Emajõe vahelise maa-ala lõbustuspargi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine".
    2.5 Muud arvestamisele kuuluvad dokumendid, mille kohta saab informatsiooni linnamajanduse osakonnast ja alljärgnevate tööde koostajatelt:
    2.5.1 Tartu linna jalgrattaliikluse arenguskeem, OÜ Hendrikson & Ko;
    2.5.2 Tartu linn, Sõpruse pst, Kalda tee ja Pikk tänava ristmiku rekonstrueerimine, töö nr 05TE89 A-956, AS K&H.
    2.6 Projekti koostamise aluskaardiks võtta aktualiseeritud (olemasolevat situatsiooni tõeselt kajastav, sh tehnovõrgud) digitaalselt mõõdistatud geodeetiline alusplaan täpsusastmega M 1:500, kus on esitatud andmed koostaja kohta (firma nimi, litsentsi nr, töö nr), mõõdistamise aeg. Geodeetiline alusplaan peab olema registreeritud linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna geodeesiateenistuses. Alusele peavad olema kantud kõik puud.
    2.7 Väljastatud projekteerimistingimused, võrguettevõtete tehnilised tingimused ja muu projektiga seonduv informatsioon lisada projekti kausta.

    3. Projektlahenduse sisu
    3.1 Projekteerida jalakäijate Sõpruse pst ülatamine eritasandilisena sõiduteest lisas 1 näidatud mahus. Kui projektlahendus seda tingib, võib projekteeritavat ala suurendada või vähendada. Olemasolevad juurdepääsud kruntidele säilitada. Kõrguste vahe ületamiseks projekteerida mõlemale poole sõiduteed trepid koos pandustega. Kui kaubanduskeskuse-poolsel tänavapoolel ei ole võimalik projekteerida pandust lähtetasemel H, projekteerida kergliiklejate teenindamiseks ka liftid.
    Pandused projekteerida kesklinna poolsel alal Pikk tn ja Sõpruse silla suunas. Eedeni kaubanduskeskuse pool projekteerida jalakäijate silla sidumine kaubanduskeskuse korrusparklaga ja pandus Kalda tee suunas.
    Sõpruse pst kõrgusgabariidiks kergliiklussilla all on 5,0 m. Kergliiklussilla kõrgusgabariit on vähemalt 2,5 m ja kergliiklustee käidava osa laiuseks 3,5 m.
    Projekteerida liiklusohutust tagavad meetmed (tähistus, piirded, ohutussaared) projekteeritaval alal tõkestada jalakäijate juurdepääs Sõpruse puiesteele.
    3.2 Kogu ala ulatuses projekteerida normikohased jalgratta- ja kõnniteed. Tagada tuleb väljakujunenud liikumissuundade kasutamise võimalus.
    3.3 Vajadusel näha ette punktis 2.5.2 nimetatud projekti korrigeerimine väiksemas mahus (ülekäiguradade likvideerimine, ohutussaarte konfiguratsioon, tehnovõrkude paiknemine vms). Projektis esitatud põhilahendust mitte muuta.
    3.4 Projekteerida meetmed kuritegevuse riskide minimeerimiseks, et tagatud oleks hea nähtavus ja valgustatus ning selgelt eristatavad juurdepääsud ja liikumisteed. Projekteerida kergliiklussilla ja selle juurdepääsude jälgimise lülitamine Tartu linna videovalvesüsteemi. Projekteeritava objekti konstruktsioonis kasutada atraktiivsed, kvaliteetseid ning vastupidavaid materjale ja värve.
    3.5 Lahendada sillalt sademevee kogumine ja kanaliseerimine (lahendus ja sidumine eesvooluga võib ulatuda väljaspoole projekteeritavat ala).
    3.6 Silla piirded peavad olema nõuetekohased, ilmastiku- ja vandaalikindlad ning silla arhitektuurse lahendusega kokku sobivad. Piirded tuleb kavandada igale poole, kuhu standard (EVS 843:2003), inva- või ohutusnõuded neid ette näevad. Eelistada tuleb väiksemate hoolduskuludega lahendusi.
    3.7 Esitada kergliiklusilla ehitusest tulenev tehnovõrkude rekonstrueerimise/ümbertõstmise lahendus. Taotleda võrguettevõtete tehnilised tingimused. Võtta nõusolek ehitustööde läbiviimiseks projekteeritaval alal olemasolevate ja projekteeritavate tehnovõrkude valdajatelt.
    3.8 Esitada alal likvideeritav ja asendatav haljastus, sh tööde käigus rikutud murupindade taastamine. Puude raieks tuleb taotleda raieluba vastavalt Tartu Linnavolikogu 01.07.2004. a määrusele nr 79 "Puu raiumiseks loa andmise kord". Fikseerida väljakaevatava pinnase maht ja ladustamise koht.
    3.9 Esitada töömahtude koondtabel tööliikide lõikes koos arvestuslike hindadega, ehituse tehnoloogiline järjestus.
    3.10 Projekti mahus esitada silla rajamiseks vajalikud tööjoonised. Enne tööjooniste esitamist tuleb koostada eskiis, kus on kajastatud silla põhiparameetrid ja materjalide valik. Eskiisjoonised esitada ülevaatamiseks linnaplaneerimise ja maakorralduse, linnamajanduse osakonnale ja linnaarhitektile.
    Illustreeriva materjalina esitada ka kergliiklussilla kolmemõõtmeline joonis.

    4. Kooskõlastused (kanda projekti asendiplaanile)
    4.1 Maaomanikud/nende volitatud esindaja;
    4.2 Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakond;
    4.3 Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakond;
    4.4 Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond.

    5. Kooskõlastatud projekt esitada tellijale seitsmes sisuliselt identses eksemplaris (üks eksemplar köidetud vastavalt arhiveerimisnõuetele), millest kaks esitab tellija arhitektuuri ja ehituse osakonnale ehitusloa taotlemiseks ning digitaalselt linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna inseneriteenistusele (sh joonised dgn ja pdf formaadis).

    Lisa 1 Asukohaskeem
    PTR-07-057 juurde





Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Sõpruse puiesteed ületava kergliiklussilla ehitamise projekteerimistingimuste määramine " juurde