Õigusakti eelnõu: Tartu Linnavalitsuse 14. novembri 2006. a korralduse nr 1702 "Ringtee silla ja selle juurdepääsude detailplaneeringu algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine ning detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine" muutmine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Tartu Linnavalitsuse 14. novembri 2006. a korralduse nr 1702 "Ringtee silla ja selle juurdepääsude detailplaneeringu algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine ning detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine" muutmine
Reg. number: LV-K-0472
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 27.03.2007
Koostaja: Taavi Pirnipuu
Ettekandja: Urmas Ahven
Seosed: Muudab linnavalitsuse 14.11.2006 korraldust nr 1702
Õigusakt: Tartu Linnavalitsuse 14. novembri 2006. a korralduse nr 1702 "Ringtee silla ja selle juurdepääsude detailplaneeringu algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine ning detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine" muutmine
Failid: ajatabel juuni 07.xls ( 21 kb )
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
korralduse eelnõu nr LV-K-0472 juurde

    Ringtee silla ja selle juurdepääsude detailplaneeringu algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine ning detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine
    (Tartu Linnavalitsuse 14.11.2006 korralduse nr 1702 terviktekst seisuga..........................)

    Planeeringu algatamise ettepaneku tegijaks on Tartu Linnavalitsus, lähtudes Tartu Linnavolikogu 14. septembri 2006. a määrusega nr 35 kinnitatud "Tartu linna arengukava aastateks 2007-2013" lisa punktidest 1.6.2 ja 1.3.2.1.

    Detailplaneeringu sisuks on õiguslike aluste loomine Ringtee silla ja selle juurdepääsude rajamiseks Tartu linna üldplaneeringus ette nähtud alale. Eesmärgi täitmiseks tehakse järgmised tööd:
    · määratakse keskkonnatingmused ja viiakse läbi strateegiline keskkonnamõju hindamine Ringtee silla ja selle juurdepääsude rajamiseks;
    · leitakse lahendus silla ja juurdepääsude asukoha, põhiparameetrite ja põhimõttelise lahenduse osas;
    · määratakse lahenduse realiseerimiseks vajalikud muud tingimused (sh maaeraldused).

    Kuna planeeritav objekt on suuremahuline ning see kavandatakse võimalikku tulevasse sihtkaitsevööndisse, viiakse planeeringu käigus läbi keskkonnamõju strateegiline hindamine, mille tegemise käigus hinnatakse mõju ka Natura 2000 ja perspektiivse Ihaste sihtkaitsevööndi alale.

    Kuna osa planeeritavast alast jääb Ülenurme valla territooriumile, tehakse planeeringut ja keskkonnamõju hindamist puudutavad otsused paralleelselt ka Ülenurme vallas. Planeeringu algatamine Ülenurme valla osas algatati Ülenurme Vallavalitsuse 23. mai 2007. a korraldusega nr 135.

    Tartu linna üldplaneeringus on linna kavandatud liiklusskeemile keskkonnaeksperdi poolt antud positiivne hinnang - seega on silla kavandamine keskkonnakaitselisest aspektist tunnistatud sobivaks. Detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise eesmärk on asuda detailsemate lahenduste ja keskkonnameetmete leidmisele. Planeeringu lähteseisukohtades nähakse ette erinevate sillavariantide esitamine, sh silla pealesõit nii muldel kui sammastel. Nendele variantidele koostatakse keskkonnamõju strateegiline hindamine ning Natura 2000 alasid oluliselt mõjutavate kavade hindamine.

    Planeeringuala määramisel on lähtutud optimaalsuse printsiibist, on valitud minimaalne võimalik ala, et hoida kokku mõõdistus- ja planeerimiskulusid. Turu tänava poolt on alasse haaratud Turu-Ringtee ristmik, et see liiklussõlm saaks lahendatud. Ihaste poolt on planeeringuala valik tingitud sellest, et edasine lõik juurdepääsuteest on haaratud koostamisel olevasse Ihaste põik 2 ja lähiala detailplaneeringu alasse ning seega puudub vajadus selle ala uuesti planeerimiseks. Planeeringulahendused peavad teineteisega arvestama.
    (muudetud Tartu Linnavalitsuse ... ... 2007. a korraldusega nr ..)

    Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 9 lg 12, § 10 lg 5, keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lg 2 p 10 ja lg 3, § 33 lg 1 p 3 ja § 34 lg 1, Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005. a määruse nr 224 "Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise algatamise vajalikkust, täpsustatud loetelu" § 13 p 8, Tartu linna ehitusmääruse § 4 lg-d 5 ja 6, § 36 lg 1 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavalitsus

    o t s u s t a b:

    1. Algatada Ringtee silla ja selle juurdepääsude detailplaneeringu koostamine.

    2. Algatada Ringtee silla ja selle juurdepääsude detailplaneeringu keskkonnamõju strateegiline hindamine. Detailplaneeringu koostamise algataja, koostamise korraldaja ja kehtestaja on Tartu Linnavalitsus, asukohaga Raekoda, Tartu 50089. Strateegilise planeerimisdokumendi koostaja selgitatakse välja riigihanke tulemusel.

    Keskkonnamõju strateegilise hindamise eesmärgiks on hinnata detailplaneeringuga kavandatavate tegevustega kaasnevaid olulisi keskkonnamõjusid ning negatiivsete keskkonnamõjude leevendamise võimalusi. Arvestada keskkonnakaalutlusi detailplaneeringu koostamisel, tagada kõrgetasemeline keskkonnakaitse ja edendada säästvat arengut.

    Ringtee silla ja selle juurdepääsude keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise otsusest teatada ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded ja ajalehes Postimees. Volitada otsustajana Tartu Linnavalitsuse nimel keskkonnamõjude hindamise käigus vajalikke dokumente allkirjastama linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna juhataja Urmas Ahven.

    3. Planeering tuleb koostada vastavalt Tartu Linnavalitsuse 30. oktoobri 2006. a määruse nr 27 Lisale 5 “Detailplaneeringu koosseisu ja vormistamise nõuded”, arvestades järgnevate täiendavate seisukohtadega:

    3.1 Planeeringu kaartide mõõtkavaks on kaardil "Planeeringuala lähipiirkonna funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed" 1: 10 000, teistel kaartidel 1:1000.

    3.2 Ringtee silla ja selle juurdepääsude aluse maa-ala osas moodustada transpordimaa kasutamise otstarbega krundid, jättes neist välja Suur-Emajõe aluse maa. Määrata eraomandis olevate kruntide osad, mis peavad olema avalikult kasutatava tänavamaa osad (esitada krundiomanike seisukohad).

    3.3 Planeeringualasse jäävad kinnistud kaasata planeeringulahendusse ulatuses, mis võimaldab lahendada juurdepääsu (nii sõidukite kui kergliiklejate) avalikult kasutatavalt tänavalt. Määrata lubatavad pöörded tänavalt või piiride osad, kust väljasõitude rajamine on keelatud (avaliku ruumi analüüs).
    (muudetud Tartu Linnavlitsuse ... ... 2007. a korraldusega nr ..)

    3.4. (tunnistatud kehtetuks Tartu Linnavalitsuse ... ... 2007. a korraldusega nr ..)

    3.5 Tänavate maa-alade planeerimisel lähtuda järgnevast: projekteeritavate tänavate liigid: põhitänav, lähtetase hea “H”, planeeringus fikseerida lahenduse aluseks olev projektkiirus. Planeeringuga tuleb muuhulgas määrata sõiduteede, kõnniteede jt ristprofiili elementide esialgsed laiused ning tänavate piirid (punased jooned). Vastavalt liiklusloenduste ja -prognooside (väljastab linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond) tulemusele esitada ristmike lahendusskeem ja põhiparameetrid. Analüüsida etapiviisilise ehitamise võimalusi (sh sild). Määrata ristmike kõrgusarvud, tänavate kõrgus planeerida kõrgemale 1% tõenäosusega üleujutatavast alast. Esitada liikluskorralduse (sh kergliiklus ja ühissõidukid) põhimõtteline lahendus tasemel, mis võimaldab hinnata liiklusohutuse nõuete rakendamise täitmist ja mis koos tänava konstruktsiooniga moodustab ühtse terviku. Silla ja selle pealesõitude põhiparameetrid määrata täpsusega, mis võimaldab hinnata keskkonnatingimustega arvestamist ning vastavust lähtetasemele (pikiprofiili, pöörderaadiuse jms osas). Töö mahus esitada vähemalt kaks varianti, milles erinevad silla ja selle pealesõitude konstruktsioonid (nt postidel, muldega). Töö tellijal on õigus teha täiendavaid variantlahenduste ettepanekuid, mida tuleb sel juhul planeeringus käsitleda võrdselt töö koostaja poolsete variantidega. Koostatud lahendusvariandid tuleb arhiveerida planeeringu lisade kaustas.
    (muudetud Tartu Linnavlitsuse ... ... 2007. a korraldusega nr ..)

    3.6 Planeeringus näidata likvideeritav ja säilitatav kõrghaljastus.
    (muudetud Tartu Linnavalitsuse ... ... 2007. a korraldusega nr ..)

    3.7 Koostöös võrguettevõtetega näidata vajadusel tehnovõrkude koridorid tänava maa-alal (vältida sõidutee alla tehnovõrkude kavandamist). Sademevee torustikule ja eelpuhastitele ruumivajaduse määramisel arvestada Tartu Linnavolikogu 14. septembri 2006. a määruse nr 36 skeemiga 6 "Sademetevee perspektiivne põhivõrk ja valgalad". Esitada sademevee kogumise põhimõtted silla maa-alalt.
    (muudetud Tartu Linnavalitsuse ... ... 2007. a korraldusega nr ..)

    3.8 Planeeringule on vajalik keskkonnamõju strateegilise hindamise läbiviimine, mille käigus tuleb muuhulgas hinnata planeerimisdokumendi elluviimise võimalikku mõju Ropka-Ihaste Natura 2000 ala ja selle kavandatava laienduse terviklikkuse ja kaitse-eesmärkide säilimisele ning sellel alal esinevate kaitstavate liikide (sh pehme koeratubaka, mägi-piimputke) kasvukohtade ja elupaikade säilimisele. Kaaluda võimalikke alternatiivseid lahendusi, mis tagaksid Ringtee silla kui liiklusrajatise eesmärkide täitmise vähemalt samaväärsel tasemel. Ettepanekute tegemisel kaitse alla võetud maa-alade ja üksikobjektide kaitserežiimi täpsustamiseks, muutmiseks või lõpetamiseks ja maa-alade või üksikobjektide kaitse alla võtmisel lähtuda Tartumaa Keskkonnateenistuse 21. augusti 2006. a kirjast nr 41-3-1/3386 ja selles nimetatud eksperthinnangust.

    3.9 (tunnistatud kehtetuks Tartu Linnavalitsuse ... ... 2007. a korraldusega nr ..)

    3.10 Planeeringule tuleb hankida planeeringualal asuvate kruntide omanike seisukohad planeeringulahenduse osas. Planeering tuleb kooskõlastada Lõuna-Eesti Päästekeskuse, Tartumaa Keskkonnateenistuse, Veeteede Ameti ja Ülenurme Vallavalitsusega.
    (muudetud Tartu Linnavalitsuse ... ... 2007. a korraldusega nr ..)

    3.11 Märkused
    3.11.1 Planeeringut koostavas töörühmas peab olema vähemalt üks teede projekteerimise tegevusluba omav isik, kes vastutab kavandatud lahenduste tehnilise võimalikkuse eest. Tegevusluba omav isik osaleb ka planeeringu eskiislahendust tutvustaval ja avalikul arutelul.
    (muudetud Tartu Linnavalitsuse ... ... 2007. a korraldusega nr ..)
    3.11.2 Kui planeeringu koostamise käigus muutuvad lähteseisukohad ulatuses, mis ei muuda planeeringu põhilahendust ning linnavalitsus ja linnavolikogu juhtiv komisjon on muudatustega nõustunud, ei kuulu lähteseisukohad muutmisele.
    3.11.3 Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustava arutelu korraldamine on vajalik. Planeeringu eskiislahenduses anda muuhulgas ka p 3.5 lahendus.
    (muudetud Tartu Linnavalitsuse ... ... 2007. a korraldusega nr ..)

    4. Korraldus jõustub 15. novembril 2006. a.

    5. Käesoleva korralduse peale võib esitada Tartu Linnavalitsusele vaide haldusmenetluse seaduses sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korraldusest teadasaamise päevast või päevast, millal oleks pidanud korraldusest teada saama või esitada kaebuse Tartu Halduskohtule halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul arvates korralduse teatavakstegemisest.







Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Tartu Linnavalitsuse 14. novembri 2006. a korralduse nr 1702 "Ringtee silla ja selle juurdepääsude detailplaneeringu algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine ning detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine" muutmine " juurde