Korraldus on kehtestatud kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja Tartu Linnavolikogu 26. jaanuari 2006. a määrusega nr 12 kehtestatud "Tartu linna omandis olevate eluruumide valitsemise, kasutamise ja käsutamise korra" punkti 1.5. alusel.
1. Üldsätted
1.1. Elamukomisjon (edaspidi komisjon) on Tartu Linnavalitsuse poolt elamuküsimuste lahendamiseks, ettepanekute tegemiseks ja eluasemeteenuse osutamise otsustamiseks moodustatav organ.
1.2. Komisjon juhindub oma tegevuses Eesti Vabariigi seadustest, seaduste alusel vastu võetud õigusaktidest, Tartu Linnavolikogu ja Tartu Linnavalitsuse õigusaktidest ning käesolevast põhimäärusest.
1.3. Komisjoni kuuluvad sotsiaalabi osakonda kureeriv abilinnapea, linnavarade osakonda kureeriv abilinnapea, linnavarade osakonna juhataja või tema asetäitja, linnavarade osakonna jurist, kaks linnavarade osakonna töötajat ja neli sotsiaalabi osakonna töötajat. Elamu haldaja esindaja osaleb komisjoni töös sõnaõigusega. Komisjoni liikmed, sealhulgas komisjoni esimehe ja aseesimehe nimetab linnavarade osakonna ja sotsiaalabi osakonna ettepanekul linnavalitsus. Komisjoni liikemete (v.a. esimees ja aseesimees) asendamine nende puhkuse, töövõimetuse või teenistuslähetuses viibimise ajal toimub vastava struktuuriüksuse juhataja käskkirjaga, kus asendatav komisjoni liige töötab.
2. Komisjoni pädevus
2.1. Komisjon otsustab Tartu linnale kuuluva eluruumi üürile andmise, üürilepingu sõlmimise ja erakorralise ülesütlemise küsimustes.
2.2. Komisjon otsustab isiku eluasemeteenuse vajajana arvele võtmise, arvele jätmise, arvelt kustutamise ning sotsiaaleluruumi üürilepingu muutmise või erakorralise ülesütlemise.
2.3. Komisjon võtab seisukoha ja teeb ettepaneku Tartu linnale kuuluva asustamata või vabanenud eluruumi edasise kasutamise või käsutamise viisi osas.
2.4. Komisjon võtab seisukoha ja teeb linnasekretärile ettepaneku linna omandis olevast eluruumist kohtuotsuse alusel väljatõstetava isiku suhtes täitemenetluse edasilükkamiseks, peatamiseks või lõpetamiseks.
2.5. Kui komisjon leiab, et otsuse langetamiseks esitatud materjalid on puudulikud või vajavad täpsustamist, lükkab komisjon asja otsustamise edasi kuni puuduste kõrvaldamiseni või materjalide täiendamiseni.
2.6. Komisjon kutsub isiku eluasemeteenuse vajajana arvele võtmise otsustamiseks komisjoni arutamise juurde, kui see on vajalik taotluse arutamiseks. Taotlejat teavitatakse sellest neli tööpäeva enne komisjoni koosoleku toimumist sekretäri poolt.
2.7. Kui taotleja ei ilmu elamukomisjoni ette ettenähtud ajal, langetab komisjon otsuse taotleja kohalolekuta.
2.8. Komisjon on otsustusvõimeline, kui koosolekust võtavad osa vähemalt pooled komisjoni liikmed, sealhulgas komisjoni esimees või aseesimees. Otsused langetatakse kohalviibivate liikmete poolthäälteenamusega. Poolt- ja vastuhäälte võrdsuse korral on otsustav koosoleku juhataja hääl.
3. Komisjoni töökorraldus
3.1. Komisjoni tööd juhatab esimees, tema puudumisel aseesimees.
3.2. Komisjoni tehnilist tööd korraldab sotsiaalabi osakonna juhataja poolt määratav komisjoni sekretär, tema äraolekul sotsiaalabi osakonna juhataja poolt määratav asendaja.
3.3. Komisjoni töövormiks on koosolek. Koosoleku kokku kutsumise otsustab komisjoni esimees. Koosoleku toimumise aja, koha ja päevakorra teatab sekretär komisjoni liikmetele hiljemalt kaks tööpäeva enne koosoleku toimumist.
3.4. Komisjoni liikmetele on koosolekutel osalemine kohustuslik. Kui komisjoni liige ei saa mõjuval põhjusel koosolekul osaleda, teatab ta sellest komisjoni sekretärile hiljemalt koosoleku toimumisele eelneval tööpäeval. Kui ilmneb, et koosolekul ei saa osaleda piisavalt liikmeid, et komisjon oleks otsustusvõimeline, määrab komisjoni esimees koosoleku uue toimumisaja.
3.5. Koosoleku juhatajal on õigus vajaduse korral kutsuda koosolekust sõnaõigusega osa võtma isikuid, kes ei kuulu komisjoni koosseisu.
3.6. Koosoleku päevakorra koostab sekretär linnavarade osakonna, sotsiaalabi osakonna ja elamu haldaja poolt arvutifailina esitatud nõuetekohaste materjalide alusel. Materjalid peavad sisaldama probleemi kirjeldust, otsustamiseks vajalikku taustinformatsiooni, ettepanekut ning muud komisjoni poolt nõutavaks loetud informatsiooni.
3.7. Punktide 3.3. ja 3.6. kohaselt koostatud ja esitatud päevakorra väliste küsimuste päevakorda võtmise otsustab koosoleku juhataja.
3.8. Koosolekut protokollib sekretär. Protokoll vormistatakse viie tööpäeva jooksul koosoleku toimumisest arvates ja sellele kirjutavad alla koosoleku juhataja ja protokollija. Protokolli kantakse protokolli number, koosoleku toimumise aeg ja koht, koosolekul osalenud komisjoni liikmete ja teiste isikute nimed, arutlusel olnud küsimused, komisjoni poolt võetud seisukohad ja tehtud otsused ning otsuste motiveering.
3.9. Protokollide vormistamist, säilitamist ja väljavõtete tegemist korraldab sekretär, juhindudes Tartu Linnavalitsuse asjaajamise korrast.
4. Komisjoni õigused
4.1. Komisjonil on õigus saada linnavalitsuse struktuuriüksustelt oma tööks vajalikke dokumente ja informatsiooni.
5. Rakendussätted
5.1. Tunnistada kehtetuks Tartu Linnavalitsuse järgmised korraldused:
5.1.1. 16. oktoobri 2003.a. korraldus nr 3706 " Elamukomisjoni põhimääruse kinnitamine";
5.1.2. 23. augusti 2005.a. korraldus nr 1257 "Elamukomisjoni põhimääruse kinnitamine" muutmine;
5.1.3. 7. veebruari 2006.a. korraldus nr 208 "Elamukomisjoni põhimääruse kinnitamine" muutmine.
5.2. Korraldus jõustub .... juunil 2007. a.