Õigusakti eelnõu: Sotsiaaleluruumide üürileandmise kord

Akti väljaandja: Tartu Linnavolikogu
Akti liik: Määrus
Teema: Sotsiaaleluruumide üürileandmise kord
Reg. number: LVK-M-0072
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 18.06.2007
Koostaja: Karin Traks
Ettekandja: Mait Raig
Esitab: linnavalitsus, 18.06.2007 istungi protokoll nr 28
Juhtiv komisjon: Sotsiaalkomisjon
Komisjonid: Linnavarakomisjon
Õigus- ja korrakaitsekomisjon
Seosed: Linnavalitsuses menetletud eelnõu:
Sotsiaalkomisjoni protokoll nr 24:
Linnavarakomisjoni protokoll nr 21:
Õigus- ja korrakaitsekomisjoni protokoll nr 22:
Õigusakt: Sotsiaaleluruumide üürileandmise kord
EELNÕU





Sotsiaaleluruumide üürileandmise korra muutmine on tingitud praktikast tulenevast vajadusest täpsemalt reguleerida sotsiaaleluruumide üürile andmist.

Sotsiaaleluruumide üürileandmise korda reguleeriv määruse eelnõu on viidud vastavusse Vabariigi Valitsuse poolt kehtestatud õigusaktidele esitatud normitehnilistele nõuetega. Näitena võib nimetada sellest tulenevat määruse vormistamist paragrahvsüsteemis.

Järgnevalt sotsiaaleluruumide üürileandmise korda sisseviidud põhilised muutused:

§ 1. Üldsätted
Täpsustatakse isikud, kellele vastavalt sotsiaalhoolekande seaduse § 9 lg 1 on Tartu linn kohustatud eluasemeteenuse andmist korraldama ehk isikud, kelle elukohana on Eesti Rahvastikuregistris registreeritud Tartu linn.

§ 2. Sotsiaaleluruumi taotlemine
Sotsiaaleluruumi üürile andmist ja eluasemeteenuse vajajana arvele võtmise taotlemise õigust sätestav ning eluasemeteenuse vajajana arvele võtmiseks seatud näitajatele viitav punkt viiakse üle sotsiaaleluruumi üürile andmise ja sotsiaaleluruumi taotlejate arvele võtmist reguleeriva paragrahvi alalõiguks (§ 4 lg 1).
Määratletakse kirjaliku taotluse esitamise nõue elukohajärgse linnavalitsuse sotsiaalabi osakonna piirkonnakeskuse sotsiaaltöötajale. Muudatus on tingitud sotsiaaltööteenistuse töökorralduse muutmisest alates 1. jaanuarist 2007. a, kus eluasemeteenust vajava kliendi juhtumi terviklikuks käsitlemiseks ja kliendile teiste sotsiaaltoetuste ja -teenuste senisest parema juurdepääsu tagamiseks menetletakse sotsiaaleluruumi taotlus kliendi elukohajärgse sotsiaalabi osakonna piirkonnakeskuse sotsiaaltöötaja poolt.

Täpsustatakse taotletavale eluruumile esitatavate miinimumnõuete nimistut. Jäetakse välja nõuded mugavuste ja heakorrastatuse kohta ning lisatakse nõuded veevärgi olemasolu, ahi- või keskkütte ning ligipääsetavuse kohta.

§ 3. Taotluse menetlemine
Tuginedes haldusmenetluse seadusele jäetakse määruse eelnõust välja punkt, mis sätestas nõuetekohase taotluse vastuvõtmisel taotlejale sotsiaaltöötaja poolt vastava teate väljastamise nõuet.

§ 4. Sotsiaaleluruumi taotlejate arvele võtmine
Lisatakse varem sotsiaaleluruumi taotlemise peatüki all sätestatud eluasemeteenuse vajajana arvele võtmise taotlust esitama õigustatud isikute määratlust käsitlevad punktid.
Seni kehtinud punkt, kus arvele võtmisel või arvele jätmisel hindab elamukomisjon taotleja poolt esitatud miinimumnõuete põhjendatust ning otsustab, milliste miinimumnõuetega taotleja arvele võetakse või arvele jäetakse, tühistatakse. Eluasemeteenuse vajajana arvele võtmisel seatud miinimumnõuded eraldatavale eluruumile on sageli eluasemeteenuse osutamisel takistuseks, sest teenust vajavale isikule ei saa pakkuda miinimumnõuetele mittevastavat eluruumi.
Lisatakse punkt, mille alusel hindab elamukomisjon taotleja poolt esitatud miinimumnõuete põhjendatust ning otsustab, milline on põhjendatud miinimumnõuetega korteri eraturult üürimise hind. Eesmärgiks on selgitada välja eluasemeteenust vajava isiku materiaalsed võimalused eraturult eluruumi üürimiseks.
Elamukomisjoni otsustest isiku teavitamist käsitlevad punktid muudetakse, kuna vastavalt toimivale töökorraldusele teavitatakse klienti komisjoni protokollilise otsusega, mitte teatisega.

§ 5. Arvel olevate isikute andmete uuendamine
Muudetakse punktide sõnastust eesmärgiga täpsustada taotluste menetlemise korda.

§ 6. Isiku arvelt kustutamine

Seni kehtinud punkt, kus sotsiaalabi osakonna töötaja kustutab isiku arvelt sotsiaaleluruumi kasutamiseks üürilepingu sõlmimisel, tühistatakse. Praktikas on eluasemeteenuse vajajana arvel olev isik üürilepingu sõlmimise järgselt eluasemeteenuse saaja, seega ei kuulu isik arvelt kustutamisele, vaid lisatakse teenuse saajate hulka.

§ 7. Sotsiaaleluruumi üürile andmine
Lisatakse varem sotsiaaleluruumi taotlemise peatüki all sätestatud sotsiaaleluruumi üürile andmist käsitlev ja eluasemeteenuse vajajana arvele võtmiseks seatud näitajatele viitav punkt, s.o § 7 lg 2.
Seoses miinimumnõuete kaotamisega isiku eluasemeteenuse vajajana arvele võtmisel ei arvesta elamukomisjon sotsiaaleluruumi üürile andmisel eluruumi vastavust miinimumnõuetele ja sotsiaaltöötaja esitab sotsiaaleluruumi eraldamiseks elamukomisjonile loetelu kõigist arvel olevatest isikutest.
Kehtestatakse tähtaeg sotsiaaleluruumi üürilepingu sõlmimiseks, mis on viisteist tööpäeva arvates vastava teate saamisest.
Seni kehtinud punkt, kus sotsiaaleluruumi üürnikul on õigus elamukomisjoni otsuse alusel majutada sotsiaaleluruumi oma abikaasat, töövõimetuid vanemaid, alaealisi lapsi või üürileandja nõusolekul teisi isikuid, tühistatakse ning lisatakse punkt, mille alusel sotsiaaleluruumi üürnikul ei ole õigust majutada eluruumi teisi isikuid. Eesmärgiks on saavutada olukord, kus eluasemeteenust taotlevad ja sotsiaaleluruumi ühiselt kasutavad isikud määratlevad end perekonnana, kelle abivajaduse hindamisel arvestatakse kõikide pereliikmete sissetulekuid. Seni kehtinud korra kohaselt ei arvestatud majutatava isiku sissetulekuid eluasemeteenuse osutamisel perekonna sissetulekute hulka, mis ei võimaldanud anda objektiivseid hinnanguid perekonna abivajadusest.
Lisatakse punkt, mille alusel on põhitaotlejal üürilepingu kehtivuse ajal õigus esitada taotlus uute kaastaotlejatega ja millele kohaldatakse esmase taotluse kohta käivaid sätteid. Pere koosseisu suurenemisel on taotleja kohustatud esitama uue sotsiaaleluruumi taotluse, kus liitunud isik märgitakse kaastaotlejaks.


Inge Kool
sotsiaaltööteenistuse juhataja