EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
12. juuni 2007. a. nr LVK-O-0274 |
Loa andmine riigihanke "Sõpruse pst - Kalda tee - Pikk tn ristmiku rekonstrueerimine ajavahemikul 2007 kuni 2008" korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8 ja Tartu linnavara eeskirja § 7 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange "Sõpruse pst - Kalda tee - Pikk tn ristmiku rekonstrueerimine ajavahemikul 2007 kuni 2008".
2. Otsus jõustub 3. juulil 2007. a.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine riigihanke "Sõpruse pst - Kalda tee - Pikk tn ristmiku rekonstrueerimine ajavahemikul 2007 kuni 2008" korraldamiseks " juurde
Linnamajanduse osakond on tellinud Sõpruse pst - Kalda tee - Pikk tn ristmiku rekonstrueerimise projekti ASilt K & H. Projekt on koostatud arvestades Tartu Linnavalitsuse 31. mai 2005. a korraldusega nr 859 kinnitatud projekteerimistingimusi.
Projekti järgi on ringristmiku läbilaskevõime parandamiseks lisatud sõidurajad nii pealesõitudele kui ringile: kaetud parempöörde rajad Sõpruse pst harudele ja Pikale tänavale, kolmas rada Kalda tee mõlemale suunale ja kolmas rada Kalda teest Pika tänavani. Jalakäijate ülekäigurajad on projekteeritud kolmele harule. Jalakäijate ohutuse suurendamiseks on liiklussaared kõikide radade vahel.
Tänava ja jalgtee piki- ja põikikalletega tagatakse sademevee juhtimine tänava rentslis asuvatesse restkaevudesse.
Sõpruse pst, Pikk tn ja Kalda tee ristmik on neljaharuline ja kahe kuni kolmerajalise ringiga ringliiklusristmik. Ristmikul on Sõpruse pst mõlemal harul ja Pika tänava harul vabad parempöörded. Kalda tee pealesõidul on kolm rada, ülejäänutel lisaks vabadele parempööretele kaks rada. Väljasõiduradu on Pikal tänaval ja Sõpruse pst Annelinnapoolsel harul üks ning ülejäänud kahel harul kaks rada. Kalda tee - Ihaste tee ristmik on foorijuhitav.
Eesmärgiga võimaldada Tartu ühe olulisema ristmiku ümberehituse korraldamist selliselt, et tagada ka liikluse funktsioneerimine ehitustööde läbiviimisega samaaegselt, ja arvestades investeeringu mahtu, peame mõistlikuks ehitustööde läbiviimist kuni kahe ehitusperioodi jooksul. Lisaks liiklusprobleemide leebemale lahendamisele võimaldab pikema ehitusperioodiga hange ehituse läbiviimist kavandada selliselt, et tööde ettevalmistamiseks ja läbiviimiseks on piisavalt aega. Seeläbi saab tagatud võimalus aegsasti materjale tellida, mis välistab vajaduse kiiremate tarnetähtaegade saavutamise eesmärgil ette näha lisavahendeid. Samuti võimaldab pikem ehitusperiood paremini korraldada töögraafikuid nii, et saab välditud vajadus ette näha lisatasusid ületunnitöö eest. Sellised riskid on üheaastase hanke korral praegust tee-ehitusturgu arvestades sisuliselt paratamatud.
Praeguste prognooside kohaselt maksavad nimetatud lõigu tehnovõrgud 10 miljonit krooni ja 15 miljonit krooni tee-ehituslik osa.