EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
05. juuni 2007. a. nr LVK-O-0267 |
Loa andmine Ühtekuuluvusfondi projektis "Ohuprobleemide likvideerimine raudtee ja maantee samatasandilistel lõikumistel" osalemiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8 ja Tartu Linnavolikogu 20. aprilli 2006. a määruse nr 20 "Välisprojektides osalemise kord" § 1 lg 2 p 2 ja § 3 lg 2 p 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada Tartu Linnavalitsusel osaleda Ühtekuuluvusfondi projektis "Ohuprobleemide likvideerimine raudtee ja maantee samatasandilistel lõikumistel" partnerina.
2. Punktis 1 nimetatud projekti rahastamise korral tagada Tartu linna poolne omafinantseering summas kuni 4 400 000 (neli miljonit nelisada tuhat) krooni.
3. Otsus jõustub 19. juunil 2007. a.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine Ühtekuuluvusfondi projektis "Ohuprobleemide likvideerimine raudtee ja maantee samatasandilistel lõikumistel" osalemiseks " juurde
Raudteeinspektsioon on läbi viimas hanget Ühtekuuluvusfondi projekti "Ohuprobleemide likvideerimine raudtee ja maantee samatasandilistel lõikumistel" realiseerimiseks.
Ühtekuuluvusfondi projekti "Ohuprobleemide livideerimine raudtee ja maantee samatasandilistel lõikumistel" eesmärgiks on ohutuse suurendamine raudteeülesõitudel, liiklusummikute ja negatiivsete keskkonnamõjude vähendamine ning raudtee läbilaskevõime suurendamine. Ülesõitude valikul on kriteeriumiteks ülesõidu asumine üle-euroopalisel TEN-T raudteevõrgustikul, liiklustihedus ja kohaliku omavalitsuse valmisolek projekti kaasfinantseerimiseks. Käesoleva projekti eesmärgiks on allpool loetletud objektide ehitusprojektide koostamine. Ehitusprojektide koostamisele järgneb Ühtekuuluvusfondi toel objektide ehituse läbiviimine. Projektis osalevad Tallinna, Tartu, Rakvere, Tapa ja Keila linnad alljärgnevate objektidega:
Tallinn:
Pärnu mnt (Nõmme) raudteeülesõit (sild või tunnel) – eelprojekt ja tehniline projekt.
Pärnu mnt (Pääskula) raudteeülesõit (tunnel) – eelprojekt ja tehniline projekt.
Tartu linn:
Näituse tänava raudteeülesõit (3,8 m tunnel) - tehniline projekt.
Betooni ja Aardla tänava raudteeületuste variantide trassivalik, tasuvusuuring ja variantide tehno-, majanduslik- ja finantsvõrdlus, mille eesmärgiks on otsustada, milline variant on tasuv ja koostada eelistatuima variandi eelprojekt ja tehniline projekt.
Rakvere linn:
Võidu tänava raudteeülesõit - silla või tunneli eelprojekt ja tehniline projekt.
Tapa linn:
Ambla mnt - Valgejõe pst. raudteeülesõit
Keila linn:
Ülesõidu tänava raudteeülesõit-silla või tunneli eelprojekt.
Projekti eesmärgid Tartu linna osas:
Näituse tänava raudteeülesõit (3,8 m tunnel) - tehniline projekt.
Betooni ja Aardla tänava raudteeületuste variantide trassivalik, tasuvusuuring ja variantide tehno-, majanduslik- ja finantsvõrdlus, mille eesmärgiks on otsustada milline variant on tasuv ja koostada eelistatuima variandi eelprojekt ja tehniline projekt.
Eelprojekti koostamise käigus ja järel koostab konsultant detailplaneeringu kehtestamiseks vajalikud dokumendid ja viib läbi vajalikud avalikustamised ning esitab seejärel tellijale vajalikud materjalid detailplaneeringu kehtestamiseks.
Eelprojektide ja tehniliste projektide koostamisel peab konsultant lähtuma eeldusest, et ehitustööde teostamisel kasutatakse Ühtekuuluvusfondi kaasfinantseerimist. Kõik koostatavad projektid ja dokumendid peavad vastama Ühtekuuluvusfondi poolt rahastatavatele objektidele esitatavatele nõuetele. Konsultandi ülesandeks on Ühtekuuluvusfondi rahastamistaotluse koostamine kõigi eespoolnimetatud objektide ehituse kaasfinantseerimiseks
Konsultandi saavutatavad tulemused Tartu linna osas:
Alltoodud uuringud ja ülesanded on täidetud ning heakskiidetud:
Näituse tänava raudteeülesõit (3,8 m tunnel) - tehniline projekt.
Betooni ja Aardla tänava raudteeületuste variantide trassivalik, tasuvusuuring ja variantide tehno-, majanduslik- ja finantsvõrdlus. Esitatud tellijale ettepanek eelistatuima variandi (valik Betooni ja Aardla ülesõitude vahel) valikuks. Tellijapoolse heakskiitmise järel koostatud eelistatuima alternatiivi eelprojekt ja tehniline projekt.
Projektide kohta on koostatud:
Keskkonnamõju hinnang ning raudtee ja tänavate piirkonna täpsustamine.
Avalikustamine ja teabeuuring (avalikustamiseks vajalike materjalide ettevalmistamine).
Vajalikud materjalid detailplaneeringu kehtestamiseks.
Ühtekuuluvusfondi rahastamistaotlus.
Käesoleva aasta eelarves on projekti objektide realiseerimiseks 1 750 000 krooni. Projekti lõppemisel on vaja tasuda lisaks 2 650 000 krooni.