EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
14. märts 2007. a. nr LV-IP-0098 |
Tartu Linnavolikogule määruse "Ühistranspordi sõidupileti hinna kehtestamine" eelnõu esitamine |
TARTU LINNAVOLIKOGU
MÄÄRUS
Tartus, "....." ........................................... 2007. a nr ...
Ühistranspordi sõidupileti hinna kehtestamine
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja ühistranspordiseaduse § 5 lg 1 p 9, § 24 lg 2 p 4, § 29 lg 1 p 1 ja lg 3 alusel.
§ 1. Avaliku bussiliiniveo sõidupileti hinnad
Kehtestada Tartu linna sisesel avalikul bussiliiniveol sõidupileti hinnad (kroonides) järgmiselt:
§ 2. Täiendavad sõidusoodustused
Kehtestada Tartu linna sisesel avalikul bussiliiniveol täiendav tasuta sõidu õigus isikutele, kelle elukohana Eesti rahvastikuregistris on registreeritud Tartu linn:
1) perekondadele, kus on 4 või enam kuni 18 aasta vanust last (sotsiaalabi osakonna tõendi esitamisel);
2) hoolekandeasutuses viibivatele lastele (sotsiaalabi osakonna tõendi esitamisel);
3) 65-aastastele ja vanematele isikutele (isikutunnistuse või pensionitunnistuse esitamisel);
4) raske liikumis- ja/või nägemispuudega isikutele, kellel on pensionitunnistuses lisamärge liikumis- ja/või nägemisfunktsiooni puudulikkuse kohta (pensionitunnistuse esitamisel);
5) puudega lapse või sügava puudega isiku saatjale.
§ 3. Rakendussätted
(1) Tunnistada kehtetuks Tartu Linnavolikogu 04. novembri 2004. a määrus nr 87 "Ühistranspordi sõidupileti hinna kehtestamine" .
(2) Määrus jõustub ................................. 2007. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule määruse "Ühistranspordi sõidupileti hinna kehtestamine" eelnõu esitamine " juurde
Tartu linnas teostab avalikku bussiliinivedu AS GoBus vastavalt töövõtulepingule nr L-163. Leping annab vedajale õiguse kulude põhjendatud muutuse korral esitada tellijale taotlus piletihindade muutmiseks koos põhjendustega. Põhjendustes tuleb näidata vastavalt uutele piletihindadele laekuv piletitulu.
AS GoBus on esitanud taotluse piletihindade muutmiseks alates 01. juunist 2007. a. Piletihindade tõstmise vajadus tuleneb vedaja sõnul sellest, et alates avaliku liiniveo teostamise lepingu allkirjastamisest 05. oktoobrist 2005. a kuni käesoleva ajani on toimunud reisijateveo kõikide põhiliste kuluartiklite oluline suurenemine.
Tänasel päeval kehtivad bussipiletihinnad on kehtestatud Tartu linnavolikogu 04. novembri 2004. määrusega nr 87 ja kehtivad alates 01. jaanuarist 2005. Alates eelnimetatud määruse vastuvõtmise ajast on diislikütuse hind, keskmine palk ja tarbijahinna indeks oluliselt suurenenud.
Diislikütuse hind on muutunud Statoili tanklas järgnevalt: 01. juuli 2004 10,25 krooni liiter, 01. juuli 2005 13,20 krooni liiter ning 01. juuli 2006 14,15 krooni liiter. Keskmine brutopalk Tartu maakonnas võrreldes aastaga 2004, mil kehtestati praegu kehtivad piletihinnad, on tõusnud 01. jaanuariks 2007 ca 30%. Tarbijahinna indeksi muutus oli vabariigis 2006. aastal 2005. aasta keskmisega võrreldes 4,4% ja 2005. aastal 2004. aasta keskmisega võrreldes 4,1%.
Linnavalitsuse ettepankute kohaselt võiks tõsta bussipiletite hinda järgnevalt:
Pileti liik | praegu kehtiv hind | Kehtestatav hind | kasv % | sõitude arv | ühe sõidu hind ID | ühe sõidu hind |
ID pilet | esitaja-
pilet | ID pilet | esitaja-
pilet |
Üksikpilet eelmüügist | 10 | | 13 | | 30% | 1 | | 13 |
Üksik sooduspiletpilet eelmüügist | | | 8 | | 0% | 1 | | 8 |
Üksikpilet bussist (muutub tunnipiletiks) | 12 | | | | | | | |
Tunnipilet | | 15 | 16 | | | 2 | 7,5 | 8 |
Päevapilet (ID pilet ja bussis müüdav pilet) | 30 | 33 | 40 | 10% | 33,3% | 4 | 8,25 | 10 |
10 päeva pilet | 100 | 110 | 125 | 10% | 25% | 20 | 5,5 | 6,25 |
10 päeva sooduspilet | 50 | 55 | 65 | 10% | 30% | 20 | 2,75 | 3,25 |
30 päeva pilet | 220 | 240 | 280 | 9,1% | 27,3% | 61 | 3,93 | 4,59 |
30 päeva sooduspilet | 110 | 120 | 135 | 9% | 22,7% | 61 | 1,97 | 2,21 |
30 päeva pilet õpilasele | 75 | 80 | 90 | 13,3% | 20% | 61 | 1,39 | 1,48 |
90 päeva pilet | 500 | 550 | 625 | 10% | 25% | 183 | 3 | 3,42 |
Bussis müüdav üksikpilet asendub tunnipiletiga ning lisaks hakatakse bussist müüma kuupäevapileteid.
Lisaks seni kehtinud pileti liikidele teeme ettepaneku võtta kasutusele eelmüügist müüdav soodushinnaga üksikpilet õpilasele ja üliõpilasele hinnaga 8 krooni Sooduspiletid kehtivad soodustust tõendava dokumendi ja sõidupileti esitamisel.
ID pileti ja esitajapileti hinnavahe peaks hoogustama elektrooniliste piletite kasutuselevõttu. ID piletite hinnatõus on planeeritud keskmiselt ca 10%.
ÜTS § 29 lg (1) Avalikul liiniveol antakse maantee- ja veeliikluses ning raudteeliikluses linnasisesel või muul riigisisesel rongiliinil, kui sõitja sõidu lähte- ja sihtpunkt asuvad ühe linna piires, õpilasele, sügava puudega isiku saatjale, puudega lapse saatjale ja Vabadussõja veterani saatjale sõidusoodustust kuni 50 protsenti pileti täishinnast. Iga-aastase sõidusoodustuse ulatuse määrab teeliikluses valla- ja linnavolikogu valla- või linnaliinile.
§ 29 lg (3) Valla- ja linnavolikogu võivad lisaks kehtestada avalikul liiniveol oma eelarvest sõidusoodustusi veel teatava kategooria sõitjatele, samuti suurendada sõidusoodustuse määra.
Ülaldootud piletihindu ja 2006. aasta piletimüüki piletiliikide lõikes aluseks võttes võib prognoosida piletite müügitulu kasvu 26,2% ehk ca 8 miljonit krooni aastas.