TARTU LINNAVALITSUS | |
MÄÄRUS | |
Tartu |
16. oktoober 2006. a. nr LV-M-0029 |
Tartu linna ehitusmääruse rakendusaktide kinnitamine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja Tartu Linnavolikogu 28. septembri 2006. a määruse nr 40 "Tartu linna ehitusmäärus" § 4 lg 1, § 4 lg 6, § 8 lg 2, § 8 lg 3, § 25 lg 1, § 26 lg 5 ning § 29 lg 1 alusel.
§ 1. Kinnitada detailplaneeringu koostamise algatamise ettepaneku vorm vastavalt määruse lisale 1.
§ 2. Kinnitada detailplaneeringu lähteseisukohtade vorminõuded vastavalt määruse lisale 2.
§ 3. Kinnitada:
(1) detailplaneeringu koostamise korraldamise ja rahastamise õiguse üleandmise lepingu vorm vastavalt lisale 3;
(2) detailplaneeringu koostamise ja rahastamise lepingu vorm vastavalt lisale 4.
§ 4. Kinnitada detailplaneeringu koosseisu ja vormistamise nõuded vastavalt lisale 5.
§ 5. Kinnitada:
(1) projekteerimistingimuste taotluse hoone(te) projekteerimiseks vorm vastavalt lisale 6;
(2) projekteerimistingimuste taotluse rajatise projekteerimiseks vorm vastavalt lisale 7.
§ 6. Kinnitada:
(1) hoonete projekteerimistingimuste vorminõuded vastavalt lisale 8;
(2) rajatiste projekteerimistingimuste vorminõuded vastavalt lisale 9.
§ 7. Kinnitada poolelioleva hoone ehitusprojekti muutmise taotluse vorm vastavalt lisale 10.
§ 8. Enne 1. novembrit 2006. a algatatud planeeringu vormistamisel võib kuni 2007. a 1. novembrini lähtuda Tartu Linnavalitsuse 25. novembri 2003. a korraldusega nr 4305 kinnitatud juhendist "Detailplaneeringu koosseis ja vormistamise nõuded".
§ 9. Määrus jõustub 06. novembril 2006. a.
Linnapea | |
Linnasekretär |
Lisa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tartu Linnavalitsuse | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
määruse eelnõu nr LV-M-0029 juurde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tartu Linnavalitsuse……määrusele nr….
Lisa 2 Tartu Linnavalitsuse……määrusele nr…. Detailplaneeringu lähteseisukohtade vorminõuded 1. Detailplaneeringu (edaspidi planeeringu) lähteseisukohad kinnitatakse linnavalitsuse korralduse või linnavolikogu planeeringu koostamise algatamise otsusega. 2. Planeeringu koostamise algatamise või sellest loobumise otsuse eelnõu motiveerivas osas tuleb välja tuua järgnev: 2.1 planeeringu koostamise algatamise ettepaneku (edaspidi ettepaneku) tegija; 2.2. ettepaneku sisu (vastavalt ettepaneku vormis toodule); 2.3 ülevaade maa-ala kohta kehtivatest liigilt üldisematest planeeringutest ning neis sisalduvatest tingimustest planeeritava maa-ala kohta ja selle olemasolul samaliigilisest planeeringutest; 2.4. eelnõu otsustavas osas välja toodud seisukohtade põhjendus (nii juhul, kui need on samased ettepanekuga kui ka siis, kui need on erinevad); 2.5 informatsioon ettepanekust erinevate planeeringu lähteseisukohtade kujunemisel tehtud järelepärimistest ettepaneku tegijale ning selle tulemusest; 2.6 planeeritava ala (kui ala määratakse erinevalt ettepanekus toodust) ja analüüsitava lähipiirkonna piiride määramise põhjendus. 3. Planeeringu algatamise eelnõu otsustavas osas tuleb välja tuua järgnev: 3.1 õigusaktid, liigilt üldisemad planeeringud ja muud haldusaktid, ettepaneku tegija ning algatamise eelnõu ettevalmistamisega seonduv kirjavahetus ja viide eelnõu motiveeriva osa kohta, millele otsustamisel tuginetakse; 3.2 algatamise otsus, kus on nimetatud planeeringu pealkiri, planeeringu eesmärk ning viide lisale, kus kaardil on antud planeeritava ala piir; 3.3 seisukoht, kas planeeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustava arutelu korraldamine on vajalik; 3.4 nõue, et planeering tuleb koostada vastavalt Tartu Linnavalitsuse……… määruse..…..... Lisale 5 “Detailplaneeringu koosseisu ja vormistamise nõuded”, arvestades järgnevate täiendavate seisukohtadega (alljärgnevad täpsustused tuuakse eelnõus vajadusel): 3.4.1 täpsustus planeeringu kaartide mõõtkava valiku ja vajadusel täiendavalt mõõdistatavate objektide (olemasolevate hoonete räästa ja harja kõrgus, üksikud puud, veekogu põhja mõõdistus vms) vajaduse kohta; 3.4.2 täiendavate andmete esitamine olemasoleva olukorra iseloomustamisel (dendroloogilise hinnangu esitamine, olemasolevate hoonete kõrgused jms); 3.4.3 võimalikud täpsustavad nõuded maa-ala kruntimise kohta; 3.4.4 võimalikud täpsustavad nõuded krundi ehitusõiguse määramise kohta (lubatavad krundi ja ehitise kasutamise otstarbed, hoonete lubatud vähim ja/või suurim pindala, hoonete vähim ja/või suurim lubatud arv ja kõrgus, piirangud olemasolevate hoonete rekonstrueerimise, restaureerimise, lammutamise ja/või laiendamise kohta). Vajadusel täpsustada, kas hoone kõrgust tuleb käsitleda Tartu linna ehitusmääruses antud üldreeglist erinevalt; 3.4.5 võimalikud tingimused krundi hoonestusala piiritlemise kohta; 3.4.6 võimalikud tingimused tänavate maa-alade ning liiklus- ja parkimiskorralduse kohta ning liiklusrajatiste (sillad, estakaadid, viaduktid, tunnelid jms) parameetrite esitamise kohta, võimalikud ehitamise etapid, ristmike rekonstrueerimise vajadus jms. Vajadusel nimetada liiklusuuuringu koostamise nõue. 3.4.7 võimalik nõue eramaal asuva tänava või selle maa-ala avalikuks kasutamiseks määramise kohta; 3.4.8 võimalike planeeringualal asuvate puude ja muu haljastuse inventeerimise nõude seadmine, kohustuslikult säilitatavate ja/või üksikute uute puude asukohtade või istutamise piirkonna võimalik määratlemine ning haljastuslahenduse detailsuse astme määratlemine, vajadusel nõude seadmine fotode esitamise kohta säilitatavate puude osas; 3.4.9 võimalikud täpsustavat nõuded tehnovõrkude- ja rajatiste asukoha määramise ning tänavavalgustuse ja maa-ala vertikaalplaneerimise ja kuivendamise üldpõhimõtete kohta. Täpsustus selle kohta, kas planeeringu mahus tuleb anda hoonete tehnovõrkudega varustamiseks hoonete arvestuslikud põhinäitajad. 3.4.10 võimalik nõue esitada planeeringu mahus keskkonnaseisundi ülevaade koos täpsustusega, milliseid saasteallikaid ja nende võimalikku mõju ning mille suhtes tuleb hinnata ning milliseid võimaliku kahjuliku keskkonnamõju näitajaid tuleb kavandatava tegevuse osas hinnata ning leevendavaid meetmeid seada; 3.4.11 võimalikud ettepanekud maa-alade ja üksikobjektide kaitserežiimi täpsustamiseks, muutmiseks, lõpetamiseks või kaitse alla võtmiseks; 3.4.12 võimalikud täpsustused miljööväärtuslike hoonestusalade määramiseks ja/või kaitse- ja kasutustingimuste seadmiseks; 3.4.13 võimalikud täpsustavad nõuded ehitiste põhiliste arhitektuurinõuete määramiseks. Korterelamute planeerimisel tuleb anda lubatud suurim korterite arv, mille määramisel tuleb lähtuda Tartu Linnavalitsuse……… määruse…. Lisa 5 p 3.4.3.14. 3.4.14 võimalikud täpsustavad nõuded servituutide vajaduse määramise kohta; 3.4.15 võimalikud täpsustavad tingimused planeeringu elluviimise kohta; 3.4.16 võimalikud nõuded täiendavate kaartide, hoonete arhitektuursete eskiislahenduste ja/või maketi esitamise kohta. 4. Nõusoleku hankimise vajaduse määramine (planeeringuala elanikud, naabrid, kelle krundi senist kasutust võidakse planeeringu elluviimisega muuta jne). _______________________________________________________________________________
Lisa 3 Tartu Linnavalitsuse … määrusele nr…. DETAILPLANEERINGU KOOSTAMISE KORRALDAMISE JA RAHASTAMISE ÕIGUSE ÜLEANDMISE LEPING NR Tartu ____________ a . Tartu linn (edaspidi linn), keda esindab Tartu Linnavalitsuse _____ korralduse nr ___ alusel _____osakonna juhataja_________________________________________________________ , ja ___________________________________________________________(edaspidi huvitatud isik), (juriidilise või füüsilise isiku nimi ja juriidilise isiku registrikood) keda esindab __________________________________________________________________, (ametikoht, nimi, vajadusel volikirja kuupäev ja number) (edaspidi pool või koos pooled), leppisid kokku alljärgnevas: 1. Lepingu alus ja ese Võttes aluseks planeerimisseaduse § 10 lg 6 ja Tartu Linnavolikogu 28. septembri 2006 määruse nr 40 “Tartu linna ehitusmäärus” § 8 lg 2 annab linn huvitatud isikule õiguse korraldada ja rahastada Tartu Linnavalitsuse/Linnavolikogu _____________________ korraldusega/otsusega nr _____ algatatud detailplaneeringu (edaspidi detailplaneering) koostamist ____________________________ krundile. 2. Poolte kohustused 2.1 Huvitatud isik kohustub: 2.1.1 korraldama lepingu punktis 1 nimetatud maa-alale detailplaneeringu koostamise vastavalt Tartu Linnavalitsuse/Linnavolikogu _______________korraldusega/otsusega nr ____________ kinnitatud lähteseisukohtadele_______________ (edaspidi lähteseisukohad) ning esitamise vastavalt Tartu Linnavalitsuse……….. määruse nr …… Lisas 5 kinnitatud nõuetele. 2.1.2 tellima detailplaneeringu koostamise vastavat õigust omavalt isikult ning rahastama oma vahenditest detailplaneeringu koostamise kulud; 2.1.3 esitama linnale kirjalikult informatsiooni detailplaneeringu koostaja andmete ja detailplaneeringu valmimise tähtaegade kohta mitte hiljem kui viie tööpäeva jooksul detailplaneeringu koostajaga kokkuleppe saavutamisest; 2.1.4 tagama detailplaneeringu eskiislahenduse (juhul, kui eskiislahenduse esitamine on lähteseisukohtadega nõutud) ja detailplaneeringu koostamise ja vormistamise vastavalt lähteseisukohtadele ning kehtivatele õigusaktidele; 2.1.5 sõlmima vajadusel detailplaneeringu koostamise ajal kirjalikud kokkulepped detailplaneeringu rakendamise ja kahjude hüvitamise osas. 2.1.6 tagama detailplaneeringus avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu tulemusel teostatavate võimalike vajalike paranduste ja täienduste tegemise mõistliku aja jooksul, arvates linnalt vastavate kirjalike ettepanekute kättesaamisest. 2.2 Linn kohustub: 2.2.1 andma huvitatud isikule tasuta üle detailplaneeringu koostamiseks vajaliku linna käsutuses oleva informatsiooni ja materjalid; 2.2.2 võtma detailplaneeringu huvitatud isikult vastu, kui see on koostatud kooskõlas punktis 2.1.1 nimetatud lähteseisukohtade ja kehtivate õigusaktidega ning vajaduse ilmnemisel on sõlmitud lepingu punkti 2.1.5 kohased kirjalikud kokkulepped; 2.2.3 korraldama detailplaneeringu läbiviimisel planeerimisseaduse ja teiste kehtivate õigusaktidega kohalikule omavalitsusele kohustuseks tehtud toimingud, mis ei ole käesoleva lepinguga üle antud huvitatud isikule. 3. Detailplaneeringu tagastamine selles esinevate puuduste tõttu Linn vaatab detailplaneeringu eskiislahenduse (juhul, kui eskiislahenduse esitamine on lähteseisukohtadega nõutud) ja detailplaneeringu läbi ja juhul, kui see ei vasta lepingu punktile 2.1.4, teatab selles esinevatest puudustest mõistliku aja jooksul, tagastades detailplaneeringu huvitatud isikule. 4. Poolte vastutus 4.1 Seadusest tulenevatel põhjustel detailplaneeringu menetlemise peatamisest tulenevad võimalikud kahjud ei kuulu linna poolt huvitatud isikule hüvitamisele, kui seadusest ei tulene teisiti. 4.2 Lepingust tulenevate kohustuste mittetäitmist või mittenõuetekohast täitmist ei loeta lepingu rikkumiseks, kui selle põhjuseks olid asjaolud, mille saabumist pooled lepingu sõlmimisel ei näinud ette ega võinud ette näha (vääramatu jõud). Pool, kelle tegevus lepingujärgsete kohustuste täitmisel on takistatud vääramatu jõu asjaolude tõttu, on kohustatud sellest koheselt teisele poolele kirjalikult teatama. 5. Lepingu kehtivus, muutmine ja lõpetamine 5.1 Leping jõustub selle allkirjastamise päeval ja lõpeb poolte lepinguliste kohustuste täitmisega. 5.2 Lepingut võib muuta või lepingu võib lõpetada poolte kokkuleppel või lepingus või seaduses ettenähtud muul alusel. 5.3 Lepingu muudatused ja täiendused tehakse poolte kokkuleppel kirjalikult. 5.4 Linnal on õigus lepingust taganeda, kui huvitatud isik on lepingut oluliselt rikkunud. Oluliseks rikkumiseks loetakse muuhulgas: 5.4.1 kui huvitatud isik on detailplaneeringu koostamisel oluliselt rikkunud lähteseisukohtade tingimusi ja/või kehtivate õigusaktide nõudeid ega vii detailplaneeringut nendega kooskõlla; 5.4.2 kui huvitatud isikust olenevatel põhjustel ei ole kahe aasta jooksul arvates planeeringu koostamise algatamise otsuse tegemisest detailplaneeringut vastu võetud vastavalt Tartu linna ehitusmääruse §-le 12. 5.5 Linn võib tunnistada detailplaneeringu koostamise algatamise otsuse kehtetuks Tartu linna ehitusmääruse § 6 lg 1 alusel. Enne detailplaneeringu koostamise algatamise otsuse kehtetuks tunnistamist informeerib linn huvitatud isikut planeeringu koostamise algatamise otsuse kehtetuks tunnistamise kavatsusest ja annab talle mõistliku tähtaja oma seisukoha esitamiseks. 6. Muud sätted 6.1 Lepingust tulenevad vaidlused lahendatakse eelkõige pooltevaheliste läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel lahendatakse vaidlused seaduses ettenähtud korras. 6.2 Lepinguga seotud teated peavad olema kirjalikud, välja arvatud informatsioonilised teated, millel ei ole õiguslikke tagajärgi. 6.3 Leping on sõlmitud ____ identses võrdset õigusjõudu omavas eksemplaris, millest üks antakse linnale ja teine huvitatud isikule. 7. Poolte andmed Linn Huvitatud isik ______________________ _______________________ Lisa 4 Tartu Linnavalitsuse … määrusele nr…. DETAILPLANEERINGU KOOSTAMISE JA RAHASTAMISE LEPING NR Tartu ____________ a Tartu linn (edaspidi linn), keda esindab Tartu Linnavalitsuse ___________korralduse nr ____ alusel ___________________________ osakonna juhataja_______________________________, ja ______________________________________________________(edaspidi huvitatud isik), (juriidilise või füüsilise isiku nimi ja juriidilise isiku registrikood) keda esindab ______________________________________________________________ja (ametikoht, nimi vajadusel volikirja kuupäev ja number) ______________________________________________________________(edaspidi täitja), (juriidilise või füüsilise isiku nimi ja juriidilise isiku registrikood) keda esindab ________________________________________________________ (ametikoht, nimi vajadusel volikirja kuupäev ja number) (edaspidi kõik koos osapooled), leppisid kokku alljärgnevas: 1. Lepingu alus ja ese Võttes aluseks planeerimisseaduse § 10 lg 6 ning Tartu Linnavolikogu 28. septembri 2006 määruse nr 40 “Tartu linna ehitusmäärus” § 8 lg-d 1 ja 2 tellib linn käesoleva lepinguga (edaspidi leping) täitjalt ______________detailplaneeringu (edaspidi detailplaneering) koostamise ning annab huvitatud isikule üle õiguse rahastada detailplaneeringu koostamist. 2. Osapoolte kohustused: 2.1 Huvitatud isik kohustub: 2.1.1 tasuma täitjale oma vahenditest lepingu punktis 1 nimetatud detailplaneeringu koostamise kulud. 2.2 Täitja kohustub: 2.2.1 koostama detailplaneeringu lepingu punktis 1 nimetatud maa-alale vastavalt Tartu Linnavalitsuse/Linnavolikogu _______korraldusega/otsusega _____ kinnitatud lähteseisukohtadele _____ (edaspidi lähteseisukohad) ning esitama vastavalt Tartu Linnavalitsuse……….. määruse nr …… Lisas 5 kinnitatud nõuetele. 2.2.2 koostama ja vormistama detailplaneeringu eskiislahenduse (juhul, kui eskiislahenduse esitamine on lähteseisukohtadega nõutud) ja detailplaneeringu vastavalt lähteseisukohtadele ja õigusaktidele; 2.2.3 informeerima osapooli viimaste soovil detailplaneeringu koostamise käigust; 2.2.4 viivitamatult informeerima osapooli detailplaneeringu koostamise käigus ilmnevatest asjaoludest ja probleemidest, mis võivad tähtsust omada lepingu nõuetekohasel täitmisel; 2.2.5 juhul, kui linn avastab detailplaneeringu koostamise käigus detailplaneeringu projektis puudused, kõrvaldama puudused omal kulul mõistliku aja jooksul, arvates sellekohase kirjaliku teate kättesaamisest või linna poolt teates tähtaja andmise korral antud tähtaja jooksul; 2.2.6 tegema detailplaneeringus avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu tulemusel teostatavad võimalikud vajalikud parandused ja täiendused mõistliku aja jooksul, arvates linnalt vastavate kirjalike ettepanekute kättesaamisest. 2.3 Linn kohustub: 2.3.1 andma täitjale tasuta üle detailplaneeringu koostamiseks vajaliku linna käsutuses oleva informatsiooni ja materjalid; 2.3.2 korraldama detailplaneeringu läbiviimisel planeerimisseaduse ja teiste kehtivate õigusaktidega kohalikule omavalitsusele kohustuseks tehtud toimingud; 2.3.3 võtma detailplaneeringu täitjalt vastu, kui see on koostatud kooskõlas punktis 2.2.1 nimetatud lähteseisukohtade ja kehtivate õigusaktidega. 3. Detailplaneeringu vastuvõtmine 3.1 Täitja poolt esitatud detailplaneeringu eskiislahenduse (juhul, kui eskiislahenduse esitamine on lähteseisukohtadega nõutud) ja detailplaneeringu vaatab linn läbi ja juhul, kui see ei vasta lepingu punktile 2.2.2, teatab täitjale mõistliku aja jooksul kirjalikult puudused ning tagastab detailplaneeringu eskiislahenduse/detailplaneeringu. 3.2 Täitja kõrvaldab punktis 4.1 nimetatud puudused mõistliku aja jooksul, arvates teate kättesaamisest või linna poolt teates tähtaja andmise korral antud tähtaja jooksul. 4. Osapoolte vastutus 4.1. Detailplaneeringu koostamise maksumuse ja tasumise korra lepivad huvitatud isik ja täitja omavahel kokku iseseisva kokkuleppega. 4.2 Seadusest tulenevatel põhjustel detailplaneeringu menetlemise peatamisest tulenevaid võimalikke kahjusid ei hüvitata linna poolt teistele osapooltele. 4.3 Lepinguga enesele võetud kohustuste täitmata jätmise või mittenõuetekohase täitmise eest vastutavad osapooled lepingus ja seaduses ettenähtud korras. 4.4 Lepingust tulenevate kohustuste mittetäitmist või mittenõuetekohast täitmist ei loeta lepingu rikkumiseks, kui selle põhjuseks olid asjaolud, mille saabumist pooled lepingu sõlmimisel ei näinud ette ega võinud ette näha (vääramatu jõud). Osapool, kelle tegevus lepingujärgsete kohustuste täitmisel on takistatud vääramatu jõu asjaolude tõttu, on kohustatud sellest koheselt teistele osapooltele kirjalikult teatama. 5. Lepingu kehtivus, muutmine ja lõpetamine 5.1 Leping jõustub selle allkirjastamise päeval ja lõpeb osapoolte lepinguliste kohustuste täitmisega. 5.2 Lepingut võib muuta või lepingu võib lõpetada osapoolte kokkuleppel või lepingus või seaduses ettenähtud muul alusel. 5.3 Lepingu muudatused ja täiendused tehakse osapoolte kokkuleppel kirjalikult. 5.4 Linnal on õigus lepingust taganeda, kui täitja või huvitatud isik on lepingut oluliselt rikkunud. Oluliseks rikkumiseks loetakse muuhulgas: 5.4.1 kui täitja on detailplaneeringu koostamisel oluliselt rikkunud lähteseisukohtade tingimusi ja/või õigusaktide nõudeid ega vii detailplaneeringut nendega kooskõlla; 5.4.2 kui huvitatud isikust või täitjast olenevatel põhjustel ei ole kahe aasta jooksul planeeringu koostamise algatamise otsuse tegemisest arvates detailplaneeringut vastu võetud vastavalt Tartu linna ehitusmääruse §-le 12. 5.5 Linn võib tunnistada detailplaneeringu koostamise algatamise otsuse kehtetuks Tartu linna ehitusmääruse § 6 lg 1 alusel. Enne detailplaneeringu koostamise algatamise otsuse kehtetuks tunnistamist informeerib linn osapooli detailplaneeringu koostamise algatamise otsuse kehtetuks tunnistamise kavatsusest ja annab neile mõistliku tähtaja oma seisukoha esitamiseks. 5.6 Lepingut ennetähtaegselt lõpetada sooviv osapool on kohustatud teatama kirjalikult teistele osapooltele oma kavatsusest leping lõpetada ette mõistliku aja jooksul, arvates lepingu lõpetamise aluseks olevatest asjaoludest teadasaamisest või kohustuse täitmiseks antud täiendava tähtaja möödumisest. 6. Muud sätted 6.1 Lepingust tulenevad vaidlused lahendatakse eelkõige osapoolte vaheliste läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamise korral lahendatakse vaidlused seaduses ettenähtud korras. 6.2 Lepinguga seotud teated peavad olema kirjalikud, välja arvatud informatsioonilised teated, millel ei ole õiguslikke tagajärgi. 6.3 Käesolev leping on sõlmitud ___ identses võrdset õigusjõudu omavas eksemplaris, millest üks antakse igale osapoolele. 7. Osapoolte andmed ja allkirjad Linn Huvitatud isik Täitja ______________ ________________ _________________ Lisa 5 Tartu Linnavalitsuse……määrusele nr…. Detailplaneeringu koosseisu ning vormistamise nõuded 1. Detailplaneeringu lähteseisukohad 1.1 Detailplaneeringu (edaspidi planeeringu) lähteseisukohad kinnitatakse linnavalitsuse korralduse või linnavolikogu planeeringu koostamise algatamise otsusega. 1.2 Planeeringu lähteseisukohtadega määratakse planeeritava ala ja lähipiirkonna piirid ning vajadusel esitatakse käesolevas juhendis toodud nõudeid täpsustavad ja täiendavad tingimused planeeringu sisu ja koosseisu kohta ning määratakse planeeringu eskiislahenduse koostamise vajadus. 2. Planeeringu eskiislahendus 2.1 Planeeringu eskiislahendus (juhul, kui see on lähteseisukohtadega nõutud) esitatakse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnale ühes eksemplaris järgmises mahus: 2.1.1 eskiislahenduse tiitelleht; 2.2 Planeeringu eskiislahendus esitada mahus, mis võimaldab hinnata kavandatava ruumimuudatuse sobivust ja mõju linnaruumis. 3. Nõuded detailplaneeringu koostamisele ja vormistamisele 3.1 Planeering vormistatakse planeeringu kaustana ja planeeringu lisade kaustana. 3.4.3.11 Keskkonnatingimused planeeringuga kavandatava elluviimiseks ning vajaduse korral ehitised, mille ehitusprojekti koostamisel on vaja läbi viia keskkonnamõju hindamine või riskianalüüs. Juhul, kui planeeringu lähteseisukohtadega on seda nõutud, tuleb seletuskirjas esitada planeeritava maa-ala keskkonnaseisundi ülevaade. Ülevaates tuleb nende olemasolul kirjeldada planeeritava maa-ala ja lähiümbruse saasteallikaid (lokaalkatlamajad, kütusemahutid, tanklad, tööstusettevõtted, parklad, puhastusseadmed, tänava- ja raudteeliiklus jm) ja nende võimalikku mõju, looduskeskkonda (kaitstavad looduse üksikobjektid, haljastus, põhjavesi, pinnavesi, veekogud, vääriselupaigad jm) ja loodusressursside kasutamist, tehnovõrkude ja –rajatiste seisukorda ning piirkonna üldist heakorda. Hinnata tuleb kavandatava tegevusega (planeeringu rakendamisega) võimalikku kaasnevat keskkonnamõju (vee, pinnase või õhu saastatus, jäätmeteke, müra, vibratsioon, valgus, soojus, kiirgus või lõhn) ning mõju inimeste tervisele, sh. olemasolevate hoonete isolatsioonitingimuste muutumist planeeringuga kavandatavast ehitustegevusest tulenevalt. Vajaduse korral määrata täiendavad nõuded negatiivse keskkonnamõju leevendamiseks ja/või ennetamiseks ning detailplaneeringu või ehitusprojekti mahus teostatavate uuringute koostamise vajadus. Seletuskirjas tuleb kõikide planeeringute puhul anda ülevaade planeeritaval maa-alal tekkivatest jäätmetest ja määrata tekkivate jäätmete käitlemise põhimõtted. Vajadusel lahendada taaskasutavate jäätmete kogumine liikide kaupa, soovitatavalt hoonete mahus või jäätmemajades, juhindudes jäätmehoolduseeskirja nõuetest. Üksikelamute maa-alal näha ette maa-alad ühiskasutusega kogumismahutite paigaldamiseks. Majandustegevusest tekkivaid jäätmeid käsitleda olmejäätmetest eraldi.
4.3 Nõuded planeeringu digitaalse kaardi failidele. 4.3.1 Fail peab olema kahemõõtmeline L-Est 97 koordinaatsüsteemis. Linnaplaneerijatel on õigus vajadusel juurde nõuda 3-mõõtmelist joonist olukorra paremaks visualiseerimiseks. 4.3.2 Planeeritud objektid peavad olema üheselt identifitseeritavad vastavalt tabelis 5.2.2 esitatud nõuetele elementide kihi ja nime järgi. 4.3.3 Sidusaid objekte kujutav geomeetria peab olema ka digitaalses esituses sidus (hoone peab olema kinnine kontuur, planeeritud trass peab kaevust kaevuni olema sidus). 4.3.4 Kinnisasja piir peab olema pruuni ja planeeritava krundi piir punast värvi. 4.3.5 DGN faili töökeskkonna alguspunkt ehk Global Origin=21474 836,48 ; 21474 836,48 4.3.6 Autocad ´i dwg/dxf fail peab olema konverteeritav MicroStation DGN failiks nii, et konverteerimise käigus säilivad kõik elementide joone ja stiilitüübid vastavalt käesoleva korra lisades toodud nõuetele ja L-Est 97 koordinaatsüsteem. Vajadusel tuleb lisada kasutatud ressurssifailid. 4.3.7 Kui kasutatakse geoalust faili osana, mitte referentsfailina, siis peavad planeeringuandmetega levelid olema eristatavad nime / numbriga geoaluse levelitest. 4.3.8 Soovitav on kasutada levelite nimetamisel selgitavaid nimesid (tabel 5.2.2), mitte numbreid. 4.4 Lõppsätted 4.4.1 Digitaalselt teostatav detailplaneering lõppeb graafiliste dokumentide ja aruande üleandmisega linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonda nii paberkandjal kui ka digitaalsel kujul. 4.4.2 Vigade ilmnemisel esitab tuvastatud valeandmete esitaja omavahendite arvelt uued andmed nii paber- kui ka magnetkandjal linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnale. 4.4.3 Käesolev kord kehtib kuni Eesti Vabariigi poolt vastava korra kehtestamiseni. _______________________________________________________________________________ Lisa 6 Tartu Linnavalitsuse ....... määrusele nr _______________________________________________________________________________
Lisa 7 Tartu Linnavalitsuse……määrusele nr…. Lisa 8 Tartu Linnavalitsuse……määrusele nr…. Hoonete projekteerimistingimuste vorminõuded 1. Projekteerimistingimuste määramiseks tuleb arhitektuuri ja ehituse osakonnale esitada taotlus vastavalt linnavalitsuse poolt kinnitatud vorminõudele koos lisadega. 2. Detailplaneeringu koostamise kohustuse puudumisel otsustab hoonete projekteerimistingimuste määramise või arhitektuursete ja ehituslike lisatingimuste väljastamise vajaduse arhitektuuri ja ehituse osakond sõltuvalt projekteerimistingimuste taotluses kavandatavast ehitustegevusest. 3. Detailplaneeringu koostamise kohustuse puudumise korral planeerimisseaduse paragrahv 9 lõike 10 mõistes on ehitusprojekti koostamise aluseks projekteerimistingimused. 3.1 Uute hoonete püstitamisel tuleb projekteerimistingimuste kavand eelnevalt kooskõlastada naaberkinnistute omanikega. 3.2 Kui naaberkinnistute omanikud ei põhjenda projekteerimistingimuste kooskõlastamata jätmist või põhjendused on ebaolulised ja asjasse mittepuutuvad, on linnavalitsusel õigus kõiki asjaolusid kaaludes määrata projekteerimistingimused ilma naaberkinnistute omanike nõusolekuta. Kinnistul, millel on rohkem kui kuus kaasomanikku, võib projekteerimistingimused kooskõlastada korteriomanike ühisuse või korteriühistu üldkoosolek otsusega. 3.3 Hoone projekteerimistingimustega määratakse sõltuvalt kavandatavast ehitustegevusest: 1) ehitusala, seotuna krundipiiridega; 2) lubatav hoonete suurim ehitusalune pindala; 3) hoone suurim lubatud kõrgus; 4) hoone esimese korruse põrandapinna kõrgus(+/- 0,00); 5) ehitise kasutamise otstarve; 6) katusekalle, harja suund, katuse tüüp ja materjal; 7) fassaadimaterjal; 8) muinsuskaitse ja miljööväärtusliku hoonestusalaga seotud nõuded; 9) piirete tüüp, materjal ja kõrgus; 10) haljastuse ja heakorrastuse nõuded; 11) ehitusjäätmete käitlemine; 12) muud vajalikud lähteandmed ja nõuded. 4. Muudel juhtudel, mis ei vaja projekteerimistingimuste määramist planeerimisseaduse paragrahv 9 lõike 10 mõistes või ehitusmääruse paragrahv 26 lõikes 1 nimetatud detailplaneeringu täpsustamist vajaval juhul, väljastab arhitektuuri ja ehituse osakond oma vastuskirjaga taotlejale arhitektuursed ja ehituslikud lisatingimused ning annab juhised ehitusprojekti koostamiseks. Lisa 9
Tartu Linnavalitsuse……määrusele nr…. Rajatiste projekteerimistingimuste vorminõuded 1. Projekteerimistingimuste koostamise vajaduse otsustab rajatiste puhul linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond. Vajaduse puudumisel korral teavitab osakond sellest taotlejat kirja teel. 2. Projekteerimistingimused määratakse linnavalitsuse korralduse lisana. 2.1 Korralduse motivatsioonilises osas esitatakse lisaks koostamise alusele projekteerimistingimuste taotleja soovidele mittevastavuse korral põhjendus projekteerimistingimuste sellise määramise kohta ja taotleja asjakohane seisukoht. Osakonnal on õigus lisada motivatsioonilisse ossa ka muud asjassepuutuvat olulist informatsiooni. 2.2 Korralduse otsustavas osas nimetatakse määratavad projekteerimistingimused, määratakse projekteerimistingimuste avalikustamise korraldaja ja viis, korralduse jõustumise aeg ning korralduse peale vaide esitamise kord. 3. Projekteerimistingimuste määramisest keeldumine vormistatakse linnavalitsuse korraldusega. Korralduse motivatsioonilises osas esitatakse keeldumise põhjused ja taotleja asjakohane seisukoht. 4. Osakond kooskõlastab projekteerimistingimuste eelnõu vastavalt vajadusele riigiasutuste, teiste ametkondade või huvitatud isikutega. 5. Projekteerimistingimustele määratakse dokumendihaldussüsteemis projekteerimistingimuste taotluse alusel number (PTR), mis peab sisalduma projekteerimistingimuste pealkirjas. Projekteerimistingimustes tuleb nimetada projekti tellija ja projekteerimistingimuste kehtivuse aeg. Projekteerimistingimused (korralduse lisa) koosnevad reeglina viiest osast: 5.1 Lähtedokumendid, mis sisaldavad asukohaskeemi ja vajadusel väljavõtteid planeeringutest või teistest dokumentidest. Lähtedokumendid lisatakse projekteerimistingimustele. 5.2 Lähteandmed, kus sätestatakse nõuded töö koostamise ja vormistamise kohta, arvestamisele kuuluvad dokumendid, nõuded projekti koostamise aluskaardile ja muud lähteandmed projekteerimiseks. Vajadusel nähakse ette nõue projekti eskiislahenduse esitamiseks tellijale selle põhilahenduse sobivuse kontrollimiseks ja/või täiendavate eeltööde tegemiseks (muinsuskaitse eritingimused, ekspertiis, botaaniline analüüs, tehniliste tingimuste taotlemise nõue). 5.3 Projektlahenduse sisu, kus esitatakse põhinõuded projektlahendusele. Sõltuvalt projekteeritava rajatiste iseloomust ja paiknemisest on nõuded erinevad. 5.4 Kooskõlastused - sisaldab lisaks projekteerija poolt hangitavatele vajalikele kooskõlastustele ka arhitektuuri ja ehituse osakonna poolt korraldatava linnavalitsuse struktuuriüksuste sisese ülevaatuse ametnike või üksuste loetelu. 5.5 Projekti esitamise nõuded. Juhul kui tellijaks on linnavalitsuse struktuuriüksus esitatavate eksemplaride arv ja projekti digitaalse esitamise nõuded. Nõue ehitusloa või kirjaliku nõusoleku taotlemiseks esitatavate eksemplaride ja nende vormistamise kohta (ühe originaalkooskõlastustega kausta vastavus arhiveerimisnõuetele). 5.6 Kuna rajatiste puhul on tegu paljude erineva iseloomuga objektidega (tänav, toru, sildumisala, kaldakindlustus, park, monument) võib projekteerimistingimustes esineda ka muid osi või nõudeid. 6. Projekteerimistingimused peavad olema koostatud kehtivate vormistusnõuete kohaselt dokumendihaldussüsteemis. Et lihtsustada viitamist peavad projekteerimistingimuste osad ja alapunktid olema ühtses numeratsioonisüsteemis. Lisa 10 Tartu Linnavalitsuse……määrusele nr…. |