EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
19. september 2006. a. nr LVK-O-0143 |
Loa andmine sotsiaalteenuste osutamiseks vajalike riigihangete korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8 ja Tartu linnavara eeskirja § 6 lg 1 p 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihanked:
1.1. viipekeele tõlketeenuse ostmiseks ajavahemikul 01.01.2007 - 31.12.2009;
1.2. päevakeskuse teenuse ostmiseks Ropka, Variku ja Tammelinna piirkonna elanikele ajavahemikul 01.01.2007 - 31.12.2009;
1.3. päevakeskuse teenuse ostmiseks Karlova ja Kesklinna piirkonna elanikele ajavahemikul 01.01.2007 - 31.12.2009;
1.4. tugiisiku teenuse ostmiseks intellektipuudega lastele ajavahemikul 01.01.2007 - 31.12.2008;
1.5. kooliabistaja teenuse ostmiseks liikumispuudega lastele ajavahemikul 01.01.2007 - 31.12.2009;
1.6. transporditeenuse ostmine puuetega lastele sõiduks lasteaeda ja kooli ajavahemikul 01.01.2007- 31.12.2008;
1.7. transporditeenuse ostmine psüühikahäiretega eakatele psühhogeriaatrilisse päevakeskusesse sõiduks ajavahemikul 01.01.2007. -31.12.2008;
1.8. perekülastusteenuse ostmine ajavahemikul 01.01.2007- 31.12.2009;
1.9. hooldusperede koolitus- ja nõustamisteenuse ostmine ajavahemikul 01.01.2007-31.12.2009;
1.10. ema ja lapse varjupaiga teenuse ostmine ajavahemikul 01.01.2007-31.12.2009.
2. Otsus jõustub 3. oktoobril 2006. a.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine sotsiaalteenuste osutamiseks vajalike riigihangete korraldamiseks " juurde
Viipekeele tõlketeenuse ostmine.
Tartu linn on viipekeele tõlketeenust Tartu kuulmispuudega elanikele ostnud alates 1998. aastast. Viipekeele tõlketeenuse osutamiseks aastatel 2004-2006 on Tartu Linnavalitsuse sotsiaalabi osakonna ja Tartumaa Kurtide Ühingu vahel sõlmitud leping 2003. a läbiviidud riigihanke alusel.
Teenust saavate klientide arv on iga-aastaselt suurenenud paari kliendi võrra. 2006. aastal on viipekeele tõlketeenuse kliente 133. Viipekeele tõlketeenust kasutab keskmiselt 70 inimest kuus. 2004-2006 hankeperioodi rahaliseks kogumahuks oli 823,5 tuhat krooni, sellest 2006. aastal 283 tuhat krooni. 2006. aastal on teenuse maht kokku 2800 tundi. Teenuse rahaline maht võimaldab kliendil saada keskmiselt 3,3 tundi teenust kuus.
Teenuse ostuks uue hanke korraldamisel ei ole planeeritud muudatusi teenuse sisus. Teenuse pakkuja peab tagama teenuse tellimuste vastuvõtmise kurtidele sobivate infotehnoloogiliste võimaluste kaasabil ja tagama teenuse osutamise Tartu linna elanikele soovitud mahus. Eelmisel hankeperioodil oli teenustunni maksumus 101 krooni, millest kaeti kõik teenuse osutamisega seotud palga- ja bürookulud.
Sotsiaalabi osakond peab otstarbekaks kuulutada välja kolmeaastane hange, mis annaks kindluse teenuse osutajale, võimaldaks eelarve kulutuste pikaajalist planeerimist ja vähendaks teenuse korraldamisega seotud asjaajamist. Hankeperioodil planeerime iga-aastaselt osta 3000 tundi viipekeele tõlketeenust, keskmiselt 3,6 tundi kliendi kohta kuus.
Päevakeskuse teenuse ostmine.
Päevakeskuse teenust osutavad Tartus kaks linnale kuuluvat asutust. Lisaks sellele on Tartu linn ostnud päevakeskuse teenust MTÜlt Tartu Puuetega Inimeste Koda Ropka-Karlova piirkonnas kolmeaastase riigihanke lepinguga kogumahus 407,9 tuhat krooni. Sellest on 2006. aasta maht 408 tuhat krooni. Hankeleping lõpeb 2006. aastal.
Kesklinna, Karlova, Ropka, Tammelinna ja Variku piirkonna eakatele pakuvad päevast huvitegevust MTÜ Tartu Puuetega Inimeste Koda, MTÜ Kodukotus ja MTÜ Rahvatervise ja Loodusravi Ühing. Käesoleval aastal finantseeriti päevakeskuse tegevusi Tartu Puuetega Inimeste Koja ja Kodukotuse juures kokku 573,5 tuhande krooniga. MTÜ Rahvatervise ja Loodusravi Ühing on taotlenud tegevuse toetamist 2007. aastaks.
Et tagada võimalike teenusepakkujate võrdne kohtlemine, on otstarbekas kahes Tartu linna piirkonnas päevakeskuse teenuse pakkujate leidmiseks hanke väljakuulutamine.
Päevakeskuse teenuse pakkujal peavad olema vajalikud ruumid, ringide juhendajad, arvutite kasutamise võimalus, kohvi ja tee valmistamise võimalus, tegevuste administreerimisega tegelevad töötajad, vajalik on huvi- ja sporditegevuse inventari olemasolu.
Teenuse pakkuja peab korraldama eakate juriidilist nõustamist, huviringe, igakuiselt tantsuõhtuid, kohtumisi, üritusi piirkonna eakatele, iga-aastaselt on teenuse pakkujatel kohustus läbi viia puuetega inimeste päeva ja eakate päeva.
Tugiisiku teenuse ostmine intellektipuudega lastele.
Tugiisik aitab intellektipuudega lapsel mõista ümbritsevat keskkonda ja luua ning hoida suhteid, toetab perekonda intellektipuudega lapse järelevalve ja hoidmise tagamisel, võimaldades perele või pereliikmele vaba aega.
Tugiisiku teenust intellektipuudega lastele ostetakse alates 2006. aastast. Eelnevalt on finantseeritud autistlike laste tugiisikuteenust. 2007. a eelarve koostamisel laekus neli sotsiaalhoolekandealast projekti, milles sooviti alustada tugiisiku teenuse osutamist. Parima ja ökonoomseima pakkuja leidmiseks peame vajalikuks kaheaastase riigihanke läbiviimist.
2006. a ostetakse teenust kokku 145 tuhande krooni eest keskmiselt 20le intellektipuudega lapsele. 2006. a jooksul on teenust taotlevate inimeste arv pidevalt kasvanud, samuti on kasvanud kliendile eraldatavate teenustundide arv. Hankeperioodiks planeerime 11430 teenustunni ostu 20 kliendile.
Kooliabistaja teenuse ostmine liikumispuudega lastele.
2006. a käib tavakoolis neli liikumispuudega last. Tundides osalemise ja koolis liikumise abistamiseks on neile osutatud kooliabistaja teenust. Teenust on seni ostetud üheaastaste hangetega. Teenuse osutamine on stabiilne ja pikaajaliselt planeeritav, seetõttu ei ole iga-aastaste hangete läbiviimine otstarbekas. 2006. a on teenuse osutamise mahuks 96 tuhat krooni.
Otstarbekas on kaheaastase hanke väljakuulutamine. 2007. aastaks on planeeritud 3200 teenustunni ostu, mis võimaldab teenuse osutamist neljale õpilasele ja 2008. a 4000 teenustunni ostu, mis võimaldab teenuse osutamist viiele õpilasele.
Transporditeenuse ostmine puuetega lastele sõiduks lasteaeda ja kooli.
2006. a käib igapäevaselt lasteaias ja koolis keskmiselt 30 puudega last. Transporditeenust puudega laste kooli ja lasteaeda sõiduks on siiani kaetud invataksoteenuse vahenditest. See pole otstarbekas, kuna teenuse sisu on üksiksõitudel ja kooliringidel erinev.
Laste kooli ja lasteaeda transportimiseks on välja kujundatud kindlad sõidumarsruudid vastavalt laste elukohtadele, koolide ning lasteaedade asukohtadele ning tundide algusaegadele. Teenus on kõigile lastele tasuta. Kõikide teenust saavate laste õigeaegseks transportimiseks teeb taksobuss päevas 4 ringi hommikul ja 4 ringi õhtupoolikul. Ühe ringi pikkuseks on arvestuslikult 40 kilomeetrit ning kilomeetri hinnaks praegusel hetkel on 10 krooni. Koolitranspordi teenust osutatakse septembrist kuni juunini ning lasteaiatransporti vastavalt vajadusele aastaringselt. Orienteeruv kulu puuetega laste transpordiks on 2006. aastal 600 tuhat krooni.
Teenuse osutamiseks on vajalik 2 kohandatud väikebussi olemasolu. Otstarbekas on kuulutada välja kaheaastane hange, mis tagab teenuse osutamise stabiilsuse.
Transporditeenuse ostmine psüühikahäiretega eakatele sõiduks psühhogeriaatrilisse päevakeskusesse.
2006. a ostetakse aastase lepingu alusel psüühikahäiretega eakate transportimiseks Kaunase pst 22 asuvasse päevakeskusesse transporditeenust 100 tuhande krooni ulatuses. Psüühikahäiretega eakate päevakeskuse teenust kasutab keskmiselt 35 inimest. Transporditeenuse osutamisega on tagatud võimalus päevahoiuteenuse kasutamiseks eakatele, kelle lähedastel puudub endal võimalus pereliikme päevakeskusesse transportimiseks. Kliendi omaosalus on 5 krooni sõidu eest, teenuse kilomeeter maksab 12 krooni. Keskmiselt kasutab transporditeenust igakuiselt 11 inimest. Teenuse rahaliseks mahuks on 2006. aastal on 110,3 tuhat krooni.
Teenuse osutajal peab olema väikebuss. Teenuse osutaja peab tagama eakate transportimise päevakeskusesse hommikul ja õhtul koju. Teenuse stabiilsuse saavutamiseks on otstarbekas kuulutada välja kaheaastane hange.
Perekülastusteenuse ostmine.
Tartu linn on perekülastusteenust ostnud sotsiaalsetes toimetulekuraskustes peredele alates 2001. aastast. Siiani on perekülastusteenust ostetud üheaastaste hangete alusel.
Uue riigihanke korraldamisel ei ole sotsiaalabi osakond planeerinud muudatusi teenuse sisus. Perekülastusteenuse sihtgrupiks on väikelastega riskipered, kel on raskusi laste eest hoolitsemisel. Perekülastaja ja lastekaitsetöötaja koostöös on võimalik toetada pere enda ressursse toimetulemiseks ja seeläbi vältida laste paigutamist hoolekandeasutustesse. 2006. aastal on teenuse maksumus kokku 160 tuhat krooni. Hind ühe pere kohta kuus on 900 krooni, mis sisaldab kolme kodukülastust, üht pereüritust ja üht harivat seminari, kus käsitletakse väikelapse arenguga seotud teemasid.
Otstarbekas on leida teenuse teostaja kolmeaastaseks hankeperioodiks, mis annaks kindluse teenuse osutajale, võimaldaks eelarve kulutuste pikaajalist planeerimist ja vähendaks teenuse korraldamisega seotud asjaajamist.
Hankeperioodi esimesel aastal planeeritakse teenuse ostu korraga vähemalt 20 perele kuus ning seejärel iga-aastast kasvu vähemalt 5 pere võrra. Perekülastusteenuse laiendamine on õigustatud, kuna on olnud seni tõhusaimaks abivahendiks ennetavas töös peredega.
Hooldusperede koolitus- ja nõustamisteenuse ostmine.
Tartu linn on hooldusperede koolitus- ja nõustamisteenust ostnud kasuperedele alates 2003. aastast. Senini on koolitus- ja nõustamisteenuse osutamine toimunud üheaastaste hankelepingute alusel.
Teenuse eesmärgiks on PRIDE-programmi metoodikaga koolitada peresid, kes on või soovivad hakata hoolduspereks. Koolitus annab kogu perele praktilise ja teoreetilise ettevalmistuse, et toime tulla kasulapsega. Kasutatav metoodika on seni ainus Sotsiaalministeeriumi poolt tunnustatud ja sisseostetud hooldus- ja adoptiivperesid ettevalmistav programm.
Uue hanke korraldamisel ei ole planeeritud muudatusi teenuse sisus. 2006. aastal on maksumus ühe pere kohta aastas 3571 krooni. Teenus on planeeritud 56 perele, üldsummas 200 tuhat krooni. Nõustamis- ja koolitusteenus toimub iganädalaselt.
Otstarbekas on välja kuulutada kolmeaastane hange, mis annaks kindluse teenuse osutajale, võimaldaks eelarve kulutuste pikaajalist planeerimist ja vähendaks teenuse korraldamisega seotud asjaajamist. Hankeperioodil planeeritakse teenuse ostu 56 perele aastas.
Ema ja lapse varjupaiga teenuse ostmine.
Tartu linn on ema ja lapse varjupaiga teenust ostnud Tartu linna peredele alates 2003. aastast. Senini on ema ja lapse varjupaiga teenuse osutamiseks kuulutatud välja iga-aastane hange. 2006. aasta lepingumaht on 230 tuhat krooni.
Uue hanke korraldamisel ei ole planeeritud muudatusi teenuse osutamisel. Teenuse eesmärgiks on toetada ja aidata Tartu linna emasid sotsiaalsete probleemide lahendamisel, mis on seotud raseduse ja lapse sünniga. Sihtgrupil, kelleks on enamasti noored emad, puudub sageli toetav tugivõrgustik ning lapse sünd põhjustab hulgaliselt sotsiaalseid probleeme. Nendega toimetulemiseks vajavad emad toetust, nõustamist ja abi.
Otstarbekas on kuulutada välja kolmeaastane hange, mis annaks kindluse teenuse osutajale, võimaldaks eelarve kulutuste pikaajalist planeerimist ja vähendaks teenuse korraldamisega seotud asjaajamist.
Järgneval hankeperioodil peab teenuse osutaja kindlustama varjupaiga vähemalt 5 emale koos lastega.
Palume luba hangete väljakuulutamiseks eelpool loetletud sotsiaalhoolekande teenustele, kuna hangete tulemusena sõlmitakse hankelepingud tähtajaga üle ühe eelarveaasta.
Indrek Sooniste
Eakate ja puuetega isikute hoolekandeteenistuse juhataja-hooldusala peaspetsialist
Sirli Peterson
Lastekaitseteenistuse juhataja-lastekaitse peaspetsialist