Õigusakti eelnõu: Sõpruse silla paadisadama detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine

Akti väljaandja: Tartu Linnavolikogu
Akti liik: Otsus
Teema: Sõpruse silla paadisadama detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine
Reg. number: LVK-O-0126
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 31.08.2006
Koostaja: Aire Priks
Ettekandja: Anto Ili
Esitab: linnavalitsus 28.08.2006 istungi protokoll nr 38
Juhtiv komisjon: Arengu- ja planeerimiskomisjon
Seosed: Arengu- ja planeerimiskomisjoni protokoll nr 18, 06.09.06
Õigusakt: Sõpruse silla paadisadama detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavolikogu
otsuse eelnõu nr LVK-O-0126 juurde

    Sõpruse silla paadisadma detailplaneeringu
    L Ä H T E Ü L E S A N N E
    Töö nr LÜ-06-086

    1. Ülesande koostamise alus
    Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonna esitatud detailplaneeringu koostamise algatamise ettepanek.

    2. Planeeringu eesmärk, planeeritava ala suurus, andmed planeeringualal olevate kruntide kohta ja lähteülesande kehtivusaeg
  • Detailplaneeringu eesmärgiks on Suur-Emajõe äärde Sõpruse silla lähedusse paadisadama ning veesõidukite tankla kavandamine.
  • Planeeritava ala pindala: ca 4,5 ha.
  • Andmed planeeritava ala kohta: maa-alal asub ASile Eesti Raudtee kuuluv raudtee, riigi omandis olev Rebase 22 krunt, ülejäänud maa ei ole kruntideks jaotatud. Planeeritav maa-ala asub arheoloogilises miljööpiirkonnas.
    Lähteülesanne on kehtiv 18 kuud.

    3. Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid
    3.1 Tartu Linnavolikogu 06.10.2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneering.
    3.2 Tartu Linnavolikogu 13.02.2003. a määrusega nr 21 kehtestatud Emajõe kalda- ja sildumisrajatiste teemaplaneering.
    3.3 Tartu Linnavalitsuse 27.02.2003. a korraldusega nr 87 kehtestatud Turu 24 ja Rebase 16 ja 16a kruntide detailplaneering.
    3.4 Tartu Linnavolikogu 06.10.2005. a otsusega nr 488 kehtestatud Rebase 25 ja 27 kruntide detailplaneeringu.
    3.5 Tartu Linnavolikogu 10.05.2001. a otsusega nr 347 kehtestatud Tartu linna jalgrattateede arengukava.

    Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja projektid asuvad linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis ning Tartu linna veebilehel.

    4. Lähteseisukohad planeeringu koostamiseks
    Planeeringuga esitada:
    4.1 Olemasoleva olukorra iseloomustus:
  • planeeritava ala piir, krundipiirid;
  • planeeringuga määratava akvatooriumi ulatuses vee-aluse maa geodeetiline mõõdistus;
  • planeeringualal asuvate või sellele ulatuvate kitsenduste asukoht;
  • senised kokkulepped maakasutuse kitsenduste kohta;
  • perioodiliselt üleujutatava maa-ala ulatus;
  • võimalikku keskkonnaohtu kujutavad objektid ja tegurid;
  • olemasolevat olukorda iseloomustavad muud andmed, k.a haljastus.
    4.2 Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed:
  • lähiümbruse olemasolev ja planeeritav liiklusskeem, sh juurdepääsud planeeritavale alale, sõiduteed, jalakäijate ja jalgratturite liikumissuunad;
  • Sõpruse sillalt jalakäijate juurdepääsu rajamise vajaduse ja võimaluste analüüs.
    4.3 Planeeritava maa-ala kruntideks jaotamine:
  • määrata veesõidukite tankla krunt ning paadisadama krunt ja akvatoorium. Paadisadama territooriumi ja akvatooriumi määramisel arvestada järgnevat:
    - paadisadamasse sissesõidu ja akvatooriumi navigatsioonimärgistus peab tagama ohutuse;
    - hüdrotehnilised rajatised peavad tagama paatide ja väikelaevade turvalise seismise sadamas.
  • anda maakasutuse koondtabel (planeeringu algatamise eelne olukord ja kavandatavad kruntide pindalad, kruntide kasutamise sihtotstarbed, sh avalikku kasutusse planeeritavad maa-alad).
    4.4 Kruntide ehitusõigus:
    4.4.1 kruntide kasutamise sihtotstarbed ja ehitise kasutamise otstarbed: määrata planeeringuga vastavalt detailplaneeringu koostamise eesmärgile, arvestades muuhulgas, et paadisadamas osutatakse järgmisi teenuseid:
1) joogivee võtmine ja tualeti kasutamine, peab olema korraldatud pilsivee, kasutatud õlide ja jäätmete vastuvõtt;
2) talveperioodil paatide hoidmine;
3) elektri-ja sidevarustus, slipp või (auto)kraana kasutamise võimalus.
Sadama maa-ala käsitleda veeliiklusobjektide teenindamiseks vajaliku maa-alana. Planeeringuga määrata võimalik maksimaalne sildumiskohtade arv. Määrata veesõidukite tankla asukoht.
    4.4.2 hoonete suurim lubatud arv krundil: määrata planeeringuga, tagades p.4.4.1 esitatud nõuete täitmise paadisadama toimimiseks;
    4.4.3 hoonete suurim ehitusalune pindala: määrata planeeringuga;
    4.4.4 ehitiste vähim ja suurim lubatud kõrgus: määrata planeeringuga.
    4.5 Krundi hoonestusala piiritlemine: hoonestusalad siduda krundi piiridega.
    4.6 Tänavate maa-alad, liiklus- ja parkimiskorraldus: Vastavalt Eesti Standardile EVS 843:2003 "Linnatänavad".
    4.6.1 juurdepääsutänava maa-ala piirid (punased jooned) ja selle elementide (sõidutee, jalgrattatee, kõnnitee, eraldusriba) kirjeldus ja kavandatavad laiused. Tänavamaa ja liikluskorraldus peab olema lahendatud kuni olemasolevate tänavateni, näidata vajalikud liikluskorralduse muudatused. Lahendada mahus, mis tagab lähiristmike tõrgeteta töö ja sujuva liikluse. Lahenduse õigsuse tõestamiseks esitada vajadusel liikluse modelleerimised. Võimalusel (tulenevalt p 4.2 analüüsist) anda Sõpruse sillalt jalakäijate juurdepääsu rajamine.
    4.6.2 tänava ristprofiil ja tänava ning ristmike kõrgusarvud;
    4.6.3 ala läbiva nõuetekohase kallasraja paiknemine.
    4.6.4 parklate asukohad, suurus ja kuju, krundi planeeritavale kasutusotstarbele ja hoonestusele vastav parkimiskohtade arv koos vastava arvutusega;
    4.6.5 nõuded puuetega inimeste liikumise tagamiseks;
    4.6.6 transpordimaa sihtotstarbega krundid tänavarajatiste kavandamiseks.
    4.7 Haljastuse ja heakorrastuse põhimõtted:
    4.7.1 säilitatav ja likvideeritav kõrghaljastus;
    4.7.2 planeeritav kõrg- ja madalhaljastus;
    4.7.3 kruntide piirded (vajadusel materjal, kõrgus, tüüp);
    4.7.4 vaatesuunda varjava kõrghaljastuse rajamise keeluala;
    4.7.5 vertikaalplaneerimise põhimõtted (maapinna kõrguse muutmine, iseloomulikud kõrgusarvud, sademete vee ärajuhtimine jmt).
    Vertikaalplaneerimisel arvestada maapinna minimaalseks kõrguseks 33,5 m absoluutkõrgust.
    4.8 Ehitistevahelised kujad: vastavalt normatiivdokumentidele koos viitega seadusandlikule aktile.
    4.9 Tehnovõrkude ja -rajatiste asukohad:
    4.9.1 olemasoleva olukorra iseloomustus;
    4.9.2 planeeritavate hoonete ja rajatiste tehnovarustuse arvestuslikud põhinäitajad ja põhimõtteline lahendus (veevarustus, heitvee ja sademete vee kanalisatsioon, soojavarustus, elektrivarustus, välisvalgustus, sidevarustus) kuni liitumiseni olemasoleva tehnovõrguga (võib ulatuda väljapoole planeeringuala);
    4.9.3 näidata rajatiste jaoks vajalik maa-ala;
    4.9.4 lubatud/keelatud lahendused hoonete ja rajatiste tehnovarustuse tagamisel;
    4.9.5 tehnovõrkudele ja -rajatistele reserveeritavad maa-alad;
    4.9.6 vajadusel võimalikud tehnovarustuse variandid;
    4.9.7 hüdrantide ja tuletõrje veevõtukohtade paiknemine;
    4.9.8 tehnovõrkude koondtabel (planeeringu algatamise eelsed ja planeeringuga kavandatavad tehnovõrgud).
    4.10 Keskkonnatingimused planeeringuga kavandatava elluviimiseks ning vajaduse korral ehitised, mille ehitusprojekti koostamisel on vaja läbi viia keskkonnamõju hindamine või riskianalüüs.
    Planeeringu mahus anda keskkonnatingimused paadisadama rajamiseks. Keskkonnatingimuste seadmisel lähtuda rajatiste kasutusfunktsioonist, veekogu eripärast, veemajanduslikust, looduskaitselisest ja maastikulisest väärtusest ning avalikust huvist. Määrata objektid, mille projekteerimisel on vaja läbi viia keskkonnamõju hindamine ja riskianalüüs.
    4.11 Vajaduse korral ettepanekud kaitse alla võetud maa-alade ja üksikobjektide kaitserežiimi täpsustamiseks, muutmiseks või lõpetamiseks, ettepanekud maa-alade või üksikobjektide kaitse alla võtmiseks.
    4.12 Vajaduse korral miljööväärtusega hoonestusalade määramine ning nende kaitse- ja kasutustingimuste seadmine - vajadus puudub.
    4.13 Arhitektuurinõuded ehitistele:
    Nõuded planeeritavatele hoonetele:
  • lubatud korruselisus: üks;
  • katusekalded: määrata planeeringuga;
  • katusekatte materjalid: määrata planeeringuga;
  • välisviimistluse materjalid: kvaliteetsed esinduslikud materjalid;
  • ±0.00 sidumine.
    4.14 Servituutide vajaduse määramine. Juhul kui planeeringulahendus tingib servituudi määramise vajaduse väljaspool planeeringuala, näidata see joonisel 5.3 ning võtta krundiomaniku nõusolek.
    4.15 Kuritegevuse riske vähendavad nõuded ja tingimused: vastavalt Eesti standardile EVS 809-1:2002.
    4.16 Muud seadustest ja teistest õigusaktidest tulenevad kinnisomandi kitsendused ning nende ulatus.
    4.17 Planeeringu kehtestamisest tulenevate võimalike kahjude hüvitaja.
    4.18 Planeeringu rakendamise võimalused: anda vastavalt Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg 1 nõutule.

    Märkus: Kui planeeringu koostamise käigus muutuvad lähteseisukohad ulatuses, mis ei muuda planeeringu põhilahendust ning linnavalitsus ja linnavolikogu juhtiv komisjon on muudatustega nõustunud, ei kuulu lähteülesanne muutmisele.

    5. Detailplaneeringu koosseisus esitatavad kaardid ja joonised
    5.1 Situatsiooniskeem, M 1:10 000;
    5.2 Olemasolev olukord vastavalt p 4.1, M 1:1000;
    5.3 Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed vastavalt p 4.2 M 1: 5000;
    5.4 Planeeringu põhikaart vastavalt p 4.3-4.8 ja 4.10, 4.11, 4.13, 4.15, M 1:1000;
    5.5 Planeeritud maakasutus ja kitsendused vastavalt p 4.3, 4.12, 4.14, ja 4.16, M 1:1000;
    5.6 Tehnovõrkude planeering vastavalt p 4.9, M 1:1000;
    5.7 Detailplaneeringu lahendust illustreeriv kolmemõõtmeline joonis M 1:1000;
    5.8 Sadama ala detailne lahendus M 1:500.

    6. Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine
    Koostöö detailplaneeringu koostamisel (vastavalt planeerimisseaduse § 16 lõikele 11 ka keskkonnaministeeriumi või keskkonnaministri poolt volitatud isikuga), avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine toimub vastavalt Tartu Linnavolikogu 19. juuni 2003. a määrusega nr 33 "Tartu linna ehitusmäärus" sätestatud korrale.
    Planeering esitada vastavalt Tartu Linnavalitsuse 25. novembri 2003. a korraldusega nr 4305 kinnitatud juhendile “Planeeringu koosseis ja vormistamise nõuded”.
    Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks on vajalik.
    Detailplaneeringule hangitakse planeeringu koostaja poolt kooskõlastused:
  • linnamajanduse osakonnalt;
  • arhitektuuri ja ehituse osakonnalt;
  • Lõuna-Eesti Päästekeskuselt.
Linnavalitsus kooskõlastab planeeringu:
  • Tartumaa Keskkonnateenistusega;
  • Veeteede Ametiga.


planeeringuala piir
krundipiirid




Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Sõpruse silla paadisadama detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine " juurde