TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
02. august 2006. a. nr LV-K-1305 |
Turu 49 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 10 lg 5, Tartu linna ehitusmääruse § 5 lg 9, jäätmeseaduse § 12 lg 2, Tartu Linnavolikogu 06. oktoobri 2005. a. määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringu ning arvestades Tartu Linnavolikogu 18. novembri 2004. a. määrusega nr 88 kinnitatud Tartu linna jäätmekava 2005-2009 ja Vabariigi Valitsuse 20. juuli 2006. a. korraldust nr 403 "Maa andmine munitsipaalomandisse", Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Algatada Turu 49 krundi detailplaneeringu koostamine.
2. Kinnitada Turu 49 krundi detailplaneeringu lähteülesanne vastavalt lisale.
3. Korraldus jõustub ................ 2006. a.
Linnapea | |
Linnasekretär |
Lisa | |
Tartu Linnavalitsuse | |
korralduse eelnõu nr LV-K-1305 juurde | |
L Ä H T E Ü L E S A N N E Töö nr LÜ-06-078 1. Ülesande koostamise alus Tartu Linnavalitsuse linnamajanduse osakonna poolt 04.07.2006 esitatud detailplaneeringu koostamise algatamise ettepanek. 2. Planeeringu eesmärk, planeeritava ala suurus, andmed planeeringualal olevate kruntide kohta ja lähteülesande kehtivusaeg Lähteülesanne on kehtiv 18 kuud. 3. Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid 3.1 Tartu Linnavolikogu 06.10.2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneering. 3.2 Tartu Linnavalitsuse 21.12.2004. a. korraldusega nr 2107 kehtestatud krundi Tähe 114b detailplaneering. 3.3 Tartu Linnavolikogu 22.05.003. a. otsusega nr 143 kehtestatud Sepa 21, 21a; Turu 45b ja 45c kruntide detailplaneering. 3.4 Tartu Linnavolikogu 21.11.2002.a. otsusega nr 28 kehtestatud kruntide Turu 47 ja 51 detailplaneering. 3.5 Tartu Linnavolikogu 11.05.2000. a. otsusega nr 129 kehtestatud Ringtee 26, Ringtee 12a, Tähe 116a, Tähe 116b ja Tähe 116c ala detailplaneering. 3.6 Ropka tööstussõlme II ehitusjärjekorra generaalplaani skeem 1979/ 80. Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja projektid asuvad linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis ning Tartu linna veebilehel. 4. Lähteseisukohad planeeringu koostamiseks Planeeringuga esitada: 4.1 Olemasoleva olukorra iseloomustus: 4.4.1 kruntide kasutamise sihtotstarbed ja ehitise kasutamise otstarbed: määrata planeeringuga vastavalt üldplaneeringule ja detailplaneeringu koostamise eesmärgile. 4.4.2 hoonete suurim lubatud arv krundil: määrata planeeringuga; 4.4.3 hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala: määrata planeeringuga; 4.4.4 ehitiste vähim ja suurim lubatud kõrgus (räästa ja katuseharja absoluutkõrgusena): määrata planeeringuga vastavalt kavandatud otstarbele. 4.5. Krundi hoonestusala piiritlemine: hoonestusala siduda krundi piiridega. 4.6 Tänavate maa-alad, liiklus- ja parkimiskorraldus: Vastavalt Eesti Standardile EVS 843:2003 "Linnatänavad". 4.6.1 tänava maa-ala piirid (punased jooned) ja selle elementide (sõidutee, jalgrattatee, kõnnitee, eraldusriba) kirjeldus ja kavandatavad laiused; tänavamaa ja liikluskorraldus peab olema lahendatud kuni olemasolevate tänavateni, näidata vajalikud liikluskorraldusmuudatused. Lahendada mahus, mis tagab lähiristmike tõrgeteta töö ja sujuva liikluse. Näidata ka perspektiivne üldplaneeringu kohane liikluslahendus (p 5.3 nimetatud kaardil) 4.6.2 tänavate ristprofiilid; 4.6.3 tänavate ja ristmike kõrgusarvud; 4.6.4 liikluskorralduse põhimõtteline lahendus (autoliikluse, ühissõidukite liikluse ja kergliikluse sõidurajad, sõidusuunad ja nende eraldatus); 4.6.5 parklate asukohad, suurus ja kuju, krundi planeeritavale kasutusotstarbele ja hoonestusele vastav parkimiskohtade arv koos vastava arvutusega; 4.6.6 kruntidele pääsu asukohad jalakäijatele ja sõidukitele, lubatavad pöörded tänavalt või piiride osad, kust väljasõitude rajamine on keelatud (avaliku ruumi analüüs). 4.6.7 nõuded puuetega inimeste liikumise tagamiseks. 4.6.8 transpordimaa sihtotstarbega krundid tänavarajatiste kavandamiseks. 4.7 Haljastuse ja heakorrastuse põhimõtted: 4.7.1 säilitatav ja likvideeritav kõrghaljastus; 4.7.2 planeeritav kõrg- ja madalhaljastus; 4.7.3 kruntide piirded (vajadusel materjal, kõrgus, tüüp); 4.7.4 vertikaalplaneerimise põhimõtted (maapinna kõrguse muutmine, iseloomulikud kõrgusarvud, sademete vee ärajuhtimine jmt). 4.8 Ehitistevahelised kujad: vastavalt normatiivdokumentidele koos viitega seadusandlikule aktile. 4.9 Tehnovõrkude ja -rajatiste asukohad: 4.9.1 olemasoleva olukorra iseloomustus; 4.9.2 planeeritavate hoonete ja rajatiste tehnovarustuse arvestuslikud põhinäitajad ja põhimõtteline lahendus (veevarustus, heitvee ja sademete vee kanalisatsioon, soojavarustus, elektrivarustus, välisvalgustus, sidevarustus) kuni liitumiseni olemasoleva tehnovõrguga (võib ulatuda väljapoole planeeringuala); 4.9.3 lubatud või keelatud lahendused hoonete ja rajatiste tehnovarustuse tagamisel; ala asub kaugkütte piirkonnas; 4.9.4 tehnovõrkudele ja -rajatistele reserveeritavad maa-alad; 4.9.5 vajadusel võimalikud tehnovarustuse variandid; 4.9.6 hüdrantide ja tuletõrje veevõtukohtade paiknemine; 4.9.7 tehnovõrkude koondtabel (planeeringu algatamise eelsed ja planeeringuga kavandatavad tehnovõrgud). 4.10 Keskkonnatingimused planeeringuga kavandatava elluviimiseks ning vajaduse korral ehitised, mille ehitusprojekti koostamisel on vaja läbi viia keskkonnamõju hindamine või riskianalüüs: 4.12 Vajaduse korral miljööväärtusega hoonestusalade määramine ning nende kaitse- ja kasutustingimuste seadmine. Vajadus puudub. 4.13 Arhitektuurinõuded ehitistele: Nõuded planeeritavatele hoonetele: 4.15 Kuritegevuse riske vähendavad nõuded ja tingimused: vastavalt Eesti standardile EVS 809-1:2002. 4.16 Muud seadusest ja teistest õigusaktidest tulenevad kinnisomandi kitsendused ning nende ulatus. 4.17 Planeeringu kehtestamisest tulenevate võimalike kahjude hüvitaja. 4.18 Planeeringu rakendamise võimalused: anda vastavalt Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg 1 nõutule. Märkus: Kui planeeringu koostamise käigus muutuvad lähteseisukohad ulatuses, mis ei muuda planeeringu põhilahendust ning linnavalitsus ja linnavolikogu juhtiv komisjon on muudatustega nõustunud, ei kuulu lähteülesanne muutmisele. 5. Detailplaneeringu koosseisus esitatavad kaardid ja joonised 5.1 Situatsiooniskeem, M 1:5 000; 5.2 Olemasolev olukord vastavalt p 4.1, M 1:1000; 5.3 Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed vastavalt p 4.2 M 1: 1000; 5.4 Planeeringu põhikaart vastavalt p 4.3-4.8 ja 4.10, 4.11, 4.13, 4.15, M 1:1000; 5.5 Planeeritud maakasutus ja kitsendused vastavalt p 4.3, 4.12, 4.14, ja 4.16, M 1:1000; 5.6 Tehnovõrkude planeering vastavalt p 4.9, M 1:1000; 5.7 Detailplaneeringu lahendust illustreeriv joonis M 1:1000. 6. Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine toimub vastavalt Tartu Linnavolikogu 19. juuni 2003 a. määrusega nr 33 "Tartu linna ehitusmäärus" sätestatud korrale. Planeering esitada vastavalt Tartu Linnavalitsuse 25. novembri 2003.a korraldusega nr 4305 kinnitatud juhendile “Planeeringu koosseis ja vormistamise nõuded”. Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks on vajalik. Detailplaneeringule hangitakse planeeringu koostaja poolt kooskõlastused: Turu 49 krundi detailplaneeringuala situatsiooniskeem |