Õigusakti eelnõu: Sihtasutusest Tartu Eluasemefond tagastatud eluruumide elanikele antavate toetuste ja laenu ülemmäära muutmine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Sihtasutusest Tartu Eluasemefond tagastatud eluruumide elanikele antavate toetuste ja laenu ülemmäära muutmine
Reg. number: LV-K-0963
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 01.06.2006
Koostaja: Kadi Kirves
Ettekandja: Kunnar Jürgenson
Õigusakt: Sihtasutusest Tartu Eluasemefond tagastatud eluruumide elanikele antavate toetuste ja laenu ülemmäära muutmine
EELNÕU





Käesoleva Tartu Linnavalituse korralduse projekti aluseks on Tartu Linnavolikogu 25.juuni 1998.a. määrus nr 54 "Tagastatud eluruumi elanikele laenude ja toetuste andmise korra kinnitamine".

Eelnimetatud kord oli eluasemefondi nõukogu ning linnavarade osakonna töötajate ühise nõupidamise päevakorras 26. mail 2006. a. Otsustati esitada Tartu Linnavalitsusele ettepanek tõsta tagastatud eluruumide elanikele antava kolimistoetuse ülemmäära alljärgnevalt:
1) üürnikele, kes asuvad ümber Tartu Linnavalitsuse poolt eraldatud üüripinnale 2 000 kroonilt 3 000 kroonile;
2) üürnikele, kes asuvad ümber mujale kui linnavalitsuse poolt üürile antud eluruum, 10 000 kroonilt 20 000 kroonile.

Selgitus:

Sihtasutus Tartu Eluasemefond alustas tagastatud eluruumide elanikele erinevate toodete väljastamist 1997. aastal. Kolimistoetus on olnud üsnagi nõutud ning seda on tänaseks väljastatud 428 leibkonnale kogusummas 1,3 miljonit krooni. Eluaseme ostmiseks laenu ja ostmistoetust on kokku väljastatud 459 leibkonnale, kogusummas 33,1 miljonit krooni.

Täna on eluasemefondil tagastatud eluruumide üürnike laenu põhiosa kustutamiseks ja toetusteks maksuvaba ressurssi 1,74 miljonit krooni (munitsipaalvara erastamisest ning Tartu linna eelarvest Tartu Eluasemefondile laekunud vahendid, millest on maha lahutatud senised kustutamised ja toetused).

Eluasemefondi nõukogu ning linnavarade osakond leidsid ühiselt, et kolimistoetust tuleb tõsta alljärgnevatel põhjustel:

1) kütuse- ja tööjõuhinna tõusu taustal toimunud kolimisteenuse kallinemine;
2) kinnisvarahindade kasvuga paralleelselt toimunud korterite üürihindade tõus (vabaturult korterit üürijatele võiks kolimistoetus muuhulgas katta kahe-kolme kuu üüri, mida üürileandja lepingu sõlmimisel nõuab);
3) vajadusest kiirendada tagastatud eluruumide elanike probleemide lahendamist (motivatsioon ümberasumist kaaluvatele üürnikele);
4) 2005. a aprillis tehtud kolimistoetuse suurendamise otsusest tulenenud positiivne efekt (hüppeliselt kasvas kolimistoetuse saajate arv, kui esimese kolme kuuga väljastati neli kolimistoetust, siis järgneva üheksa kuuga juba 45 kolimistoetust);
5) soovitakse rohkem abi pakkuda isikutele, kes suudavad ka ise anda panuse enda probleemi lahendamiseks ning ei taotle sotsiaaleluruumi.

Arutati ka võimalust piirata uues kehtestatavas summas kolimistoetuse saamist neile, kes registreerivad end üürnike registris pärast uue ülemmäära kehtestamist. Otsustati jätta antud küsimus linnavalitsuse otsustada.

Muuhulgas arutati ka tagastatud eluruumide elanikele pakutava laenu ja ostmise toetuse ülemmäära muutmist. Tulenevalt piiratud ressursist otsustati laenu ning ostmise toetuse määra mitte muuta ning jätta need vastavalt 400 tuhandele ning 40 tuhandele kroonile.

Seisuga 01.06.06 on tagastatud majade üürnike registris arvel 438 leibkonda.




Koostaja:
Kadi Kirves
7361 123

Vastuvõetud akt saata:
LVO 2 eksemplari