EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
MÄÄRUS |
|
Tartu
|
19. aprill 2006. a. nr LV-M-0013 |
Munitsipaalüldhariduskooli direktori, koolieelse munitsipaallasteasutuse juhataja, huvialakooli direktori ja Tartu Kutsehariduskeskuse direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatava konkursi läbiviimise kord |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 3, põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse § 39 lg 4, koolieelse lasteasutuse seaduse § 21 lg 5, huvialakooli seaduse § 10 lg 2, kutseõppeasutuse seaduse § 25 lg 2 alusel.
1. peatükk
ÜLDSÄTTED
Paragrahv 1. Määruse reguleerimisala
Määrusega kehtestatakse üldhariduskoolina, koolieelse lasteasutusena, huvialakoolina tegutseva munitsipaalõppeasutuse ja Tartu Kutsehariduskeskuse (edaspidi asutus) direktori või juhataja (edaspidi asutuse juht) vaba ametikoha täitmiseks korraldatava avaliku konkursi läbiviimise kord.
2. peatükk
KONKURSI VÄLJAKUULUTAMINE JA AVALDUSTE ESITAMINE
Paragrahv 2. Konkursi väljakuulutamine
(1) Asutuse juhi vaba ametikoht täidetakse avaliku konkursi korras. Konkursi asutuse juhi ametikoha täitmiseks kuulutab välja linnavalitsus ja määrab konkursil osalejale (edaspidi kandidaat) esitatavad nõuded, sõlmitava töölepingu liigi (määramata või määratud ajaks) ning määratud ajaks sõlmitava töölepingu puhul töölepingu tähtaja, konkursil osalemiseks avalduse ja nõutavate dokumentide esitamise tähtpäeva ning konkursiteate avaldamise koha.
(2) Konkurss kuulutatakse välja, kui:
1) asutuse juhi ametikoht on täitmata või
2) ametis oleva asutuse juhiga sõlmitud töölepingu lõppemiseni on jäänud vähem kui kuus kuud.
Paragrahv 3. Konkursiteade
(1) Konkursi väljakuulutamise kohta avaldatakse konkursiteade vähemalt ühes üleriigilises päevalehes ja Tartu linna kodulehel (www.tartu.ee) vähemalt neli nädalat enne konkursil osalemiseks avalduse ja nõutavate dokumentide esitamise tähtpäeva. Konkurss loetakse väljakuulutatuks konkursiteate avaldamisest.
(2) Konkursiteade avaldatakse soovituslikult täiendavalt Õpetajate Lehes või internetis personalivahendusega tegelevas portaalis. Konkursiteate täiendava avaldamise otsustab haridusosakonna või kultuuriosakonna juhataja.
(3) Konkursiteates märgitakse:
1) asutuse nimetus ja aadress;
2) konkursi korras täidetava ametikoha nimetus;
3) määratud ajaks sõlmitava töölepingu tähtaeg;
4) kandidaadile esitatavad nõuded;
5) avalduse ja dokumentide esitamise tähtpäev ja koht (aadress);
6) lisateavet andva isiku kontaktandmed.
Paragrahv 4. Konkursil osalemine
(1) Konkursil osalemiseks esitab kandidaat konkursiteates nimetatud aadressile järgmised dokumendid:
1) kirjalik avaldus;
2) elulookirjeldus, kus on esitatud vähemalt Europassi CV-s nõutavad andmed;
3) kandidaadile esitatud nõuete täitmist tõendavate dokumentide ametlikult kinnitatud ärakirjad.
(2) Konkursil saavad osaleda isikud, kes esitavad lõikes 1 nimetatud dokumendid hiljemalt konkursiteates märgitud avalduste esitamise tähtpäevaks. Konkursiteates märgitud tähtpäeval postitatud avaldused ja dokumendid loetakse tähtaegselt esitatuks. Avalduse ja dokumentide tähtaegset esitamist peab tõendama kandidaat.
(3) Kandidaadi avaldusele teeb avaldust vastuvõttev ametnik vastuvõtmise aja kohta märke enda allkirja, nime ja ametinimetusega.
(4) Kandidaadil on õigus saada konkursiteates nimetatud kontaktisikult lisateavet asutuse juhi ametikoha ja asutuse kohta.
(5) Kandidaadil on õigus igas konkursi staadiumis loobuda kandideerimisest.
3. peatükk
KONKURSIKOMISJONI MOODUSTAMINE JA TÖÖKORD
Paragrahv 5. Konkursikomisjoni moodustamine
(1) Linnavalitsus moodustab konkursi läbiviimiseks hiljemalt konkursiteates märgitud avalduste esitamise tähtpäevaks 5–8-liikmelise konkursikomisjoni (edaspidi komisjon), kinnitab selle koosseisu ning määrab komisjoni esimehe ja aseesimehe.
(2) Komisjoni koosseisu võivad kuuluda:
1) haridus- ja kultuurivaldkonda kureeriv abilinnapea;
2) linnavolikogu haridus- või kultuurivaldkonnaga tegeleva komisjoni liige (volitatud protokollilise otsusega);
3) Tartu Koolijuhtide Ühenduse, Tartu linna Koolieelsete Lasteasutuste Juhtide Ühenduse või muu asutuste juhte ühendava liidu esindaja (volitatud protokollilise otsusega);
4) asutuse hoolekogu liige (volitatud protokollilise otsusega);
5) asutuse töötajate esindaja (volitatud töötajate üldkoosoleku protokollilise otsusega);
6) haridusosakonna või kultuuriosakonna juhataja;
7) asutuse tegevuse koordineerimisega tegelev haridusosakonna või kultuuriosakonna ametnik;
8) haridusosakonna või kultuuriosakonna jurist.
(3) Komisjonil on protokollija, kes vastutab komisjoni koosolekute protokollimise ja komisjoni nimel asjaajamise eest. Linnavalitsus määrab komisjoni koosseisu kinnitamisel protokollija. Protokollijaks ei tohi olla komisjoni liige.
Paragrahv 6. Komisjoni koosolek
(1) Komisjoni töö toimub koosoleku vormis. Komisjoni koosolek on kinnine.
(2) Kõikide komisjoni liikmete nõusolekul võib kiireloomuliste otsuste tegemine toimuda kirjaliku menetluse vormis, mille puhul väljendavad komisjoni liikmed oma poolt või vastu seisukohta allkirja andmisega. Sellisel juhul toimub avalik hääletamine, isegi juhul, kui käesolev kord näeb ette salajast hääletamist.
(3) Hiljemalt kümne tööpäeva jooksul avalduste esitamise tähtaja möödumisest toimub komisjoni esimene koosolek, mille kutsub kokku protokollija komisjoni esimehe ettepanekul.
(4) Komisjoni koosolek on otsustusvõimeline, kui kohal on komisjoni esimees või tema eemalviibimisel aseesimees ja vähemalt pooled komisjoni liikmetest.
(5) Komisjoni koosolekud protokollitakse. Protokollile kirjutavad alla komisjoni esimees või tema eemalviibimisel aseesimees ja protokollija. Komisjoni koosolekute protokollimisel lähtutakse Tartu linna ametiasutuste ja ametiasutuste hallatavate asutuste asjaajamiskorrast ning protokollid registreeritakse ühtses dokumendiregistris.
(6) Komisjoni koosolekute arvu, kandidaatide hindamise viisi, koosolekute toimumise aja ja koha otsustab komisjon.
(7) Komisjoni koosoleku toimumisest teatatakse komisjoni liikmetele vähemalt kolm tööpäeva enne koosoleku toimumist, kui koosolekul pole otsustatud teisiti.
Paragrahv 7. Kandidaatide hindamine
(1) Komisjoni koosolekule kutsutakse nõuetele vastavate kandidaatide hulgast komisjoni poolt valitud kandidaadid või komisjoni esimehe otsusel kõik nõuetele vastavad kandidaadid. Vajadusel asub komisjon otsuse vormis seisukohale, kas kandidaat vastab esitatud nõuetele või mitte või annab nõutud dokumentides esinevate puuduste kõrvaldamiseks täiendava tähtaja.
(2) Protokollija teavitab kandidaati avalduses märgitud telefoninumbril või e-posti aadressil komisjoni koosolekule kutsumisest kolme tööpäeva jooksul pärast koosolekule kutsumise otsustamist, teatades koosoleku toimumise koha ja aja. Protokollija teavitab kandidaati komisjoni koosolekule mittekutsumisest kirjalikult viie tööpäeva jooksul pärast vastava otsuse tegemist.
(3) Komisjoni liikmetel on õigus esitada kandidaatidele küsimusi. Komisjonil on õigus nõuda kandidaatidelt essee kirjutamist või teha teste nõuetele vastavuse kindlaksmääramiseks.
(4) Komisjonil on õigus vastavalt vajadusele kasutada oma töös eksperte. Eksperdil ei ole otsuste tegemisel hääleõigust. Eksperdil on õigus tutvuda kõikide dokumentide, esseede ja testidega.
(5) Kandidaat võib komisjoni koosolekul osaleda ainult tema küsitlemise või testides osalemise ajal.
4. peatükk
KONKURSI TULEMUSED
Paragrahv 8. Komisjoni otsus
(1) Komisjon võtab vastu tööks vajalikke otsuseid avalikul hääletamisel kohalolevate komisjoni liikmete häälteenamusega. Igal komisjoni liikmel on üks hääl.
(2) Komisjon otsustab linnapeale esitatava asutuse juhi kandidaadi komisjoni koosseisuliste liikmete häälteenamusega salajasel hääletusel. Kui esimeses voorus ei kogu ükski kandidaat komisjoni koosseisuliste liikmete häälteenamust, korraldatakse kahe enim hääli saanud kandidaadi vahel samal päeval teine hääletusvoor.
(3) Teises hääletusvoorus osutub ametikohale esitatavaks kandidaat, kes kogub kohalolevate komisjoni liikmete häälteenamuse. Häälte võrdse jagunemise korral otsustab komisjoni esimehe või tema eemalviibimisel aseesimehe hääl, kes peab pärast teiste liikmete poolt häälte andmist oma hääle avalikult andma.
(4) Salajasel hääletamisel loeb hääli komisjoni esimees või tema eemalviibimisel aseesimees teiste komisjoni liikmete juuresolekul.
(5) Kui komisjoni koosolekule on kutsutud ainult üks kandidaat ja ta ei kogu käesoleva paragrahvi 2. lõikes ettenähtud arvul hääli, teeb komisjon linnavalitsusele ettepaneku konkursi luhtunuks kuulutamiseks.
(6) Komisjonil on keelatud kandidaate ebavõrdselt kohelda Eesti Vabariigi töölepingu seaduse §-s 10 lg 3 loetletud põhjustel.
Paragrahv 9. Valimistulemus
(1) Komisjoni otsus linnapeale esitatava kandidaadi kohta protokollitakse ning see esitatakse linnapeale, kes teeb selle alusel linnavalitsusele ettepaneku asutuse juhi ametisse kinnitamiseks.
(2) Protokollija teavitab kandidaati tema suhtes vastuvõetud komisjoni otsusest kirjalikult viie tööpäeva jooksul pärast komisjoni koosoleku toimumist.
(3) Asutuse juhi kinnitab ametisse linnavalitsus linnapea ettepanekul või otsustab mitte nõustuda esitatud kandidaadi ametisse kinnitamisega.
(4) Asutuse juhi ametisse kinnitamisel otsustab linnavalitsus ametisse kinnitamise aja ja asutuse juhi kuupalgamäära.
Paragrahv 10. Avalduste esitamise tähtaja pikendamine
(1) Komisjoni esimees võib teha linnavalitsusele ettepaneku avalduste ja dokumentide esitamise tähtpäeva edasilükkamiseks (tähtaja pikendamiseks).
(2) Kui linnavalitsus otsustab avalduste ja dokumentide esitamise tähtpäeva edasi lükata, avaldatakse sellekohane teade konkursiteate avaldamiseks ettenähtud korras.
Paragrahv 11. Esitatud kandidaadi loobumine tööleasumisest
Kui valituks osutunud kandidaat loobub tööleasumisest, kutsub protokollija komisjoni esimehe ettepanekul loobumisele järgneva viie tööpäeva jooksul kokku komisjoni uue koosoleku. Komisjonil on uuel koosolekul õigus otsustada, kas esitada linnapeale valimistulemuste alusel poolt häältearvult järgmine kandidaat või teha linnavalitsusele ettepanek konkursi luhtunuks kuulutamiseks.
Paragrahv 12. Konkursi luhtumine ja uue konkursi kuulutamine
(1) Linnavalitsus tunnistab konkurss luhtunuks, kui:
1) pärast avalduste ja dokumentide esitamise tähtaja pikendamist ei ole esitatud tähtpäevaks asutuse juhi ametikohale kandideerimiseks avaldusi ja nõutud dokumente või ükski kandidaat ei vasta konkursil esitatud nõuetele;
2) ühegi konkursil esitatud nõuetele vastava kandidaadiga ei sõlmita töölepingut või tööleping tühistatakse enne tööleasumist;
3) komisjon rikkus käesolevat korda ja see ilmneb enne esitatud kandidaadi ametisse kinnitamist;
4) linnavalitsus ei nõustu esitatud kandidaadi ametisse kinnitamisega;
5) komisjon on teinud motiveeritud ettepaneku konkursi luhtunuks kuulutamiseks muul põhjusel.
(2) Konkursi luhtumisel kuulutab linnavalitsus kahe kuu jooksul konkursi luhtunuks tunnistamisest asutuse juhi valimiseks välja uue konkursi.
(3) Uus konkurss korraldatakse käesolevas määruses sätestatud korras.
(4) Linnavalitsus määrab asutuse juhi kohusetäitja kuni avaliku konkursi korras ametikoha täitmiseni, kui konkursi tulemused ei selgu asutuse juhi töölepingu lõppemise ajaks. Konkursi teistkordsel luhtumisel on linnavalitsusel õigus määrata asutuse juhi kohusetäitja kuni avaliku konkursi korras ametikoha täitmiseni, kuid hiljemalt ühe aasta möödumisel korraldab linnavalitsus uue konkursi.
Paragrahv 13. Vaidlustamine
Kui kandidaat leiab, et konkursi läbiviimise käigus on rikutud tema õigusi või piiratud tema vabadusi, on tal õigus pöörduda linnavalitsuse poole või kohtusse seadusega ette nähtud tingimustel ja korras.
5. peatükk
TÖÖLEPINGU SÕLMIMINE
Paragrahv 14. Töölepingu sõlmimine
(1) Kui linnavalitsus kinnitab esitatud kandidaadi asutuse juhi ametikohale, sõlmib haridusosakonna või kultuuriosakonna juhataja asutuse juhi ametikohale kinnitatud isikuga töölepingu konkursiteates märgitud tingimustel, tööleasumise ajaga alates ametisse kinnitamise päevast ning linnavalitsuse määratud kuupalgamääraga.
(2) Kui pärast isiku ametisse kinnitamist ja enne tööleasumist esitab isik avalduse sooviga mitte asuda asutuse juhi ametikohale või ilmnevad töölepingu sõlmimist takistavad asjaolud, jätab haridusosakonna või kultuuriosakonna juhataja töölepingu sõlmimata või tühistab sõlmitud töölepingu ning teeb linnavalitsusele ettepaneku konkursi luhtunuks tunnistamiseks ja asutuse juhi kohusetäitja määramiseks.
6. peatükk
RAKENDUSSÄTTED
Paragrahv 15. Määruse kehtetuks tunnistamine
Tartu Linnavalitsuse 07. detsembri 1999. a määrus nr 52 “Üldhariduskooli direktori, lasteasutuse juhataja ning huvialakooli direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatava konkursi läbiviimise korra kinnitamine” tunnistatakse kehtetuks.
Paragrahv 16. Määruse jõustumine
Käesolev määrus jõustub 01. mail 2006. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse määruse eelnõu "Munitsipaalüldhariduskooli direktori, koolieelse munitsipaallasteasutuse juhataja, huvialakooli direktori ja Tartu Kutsehariduskeskuse direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatava konkursi läbiviimise kord " juurde
Tartu Linnavalitsusele on antud õigusaktidega õigus kinnitada oma hallatavate asutuste juhtide ametikohtade täitmiseks korraldatavate konkurside läbiviimise kord. Praegu kehtiv kord on kinnitatud Tartu Linnavalitsuse 07. detsembri 1999. a määrusega nr 52 “Üldhariduskooli direktori, lasteasutuse juhataja ning huvialakooli direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatava konkursi läbiviimise korra kinnitamine”.
Tegemist on peaaegu 7 aastat vana korraga, mille regulatsioon on puudulik ning ebatäpne. Samuti on muutunud vahepeal asjaolud. Nt pole olemas enam linnavolikogu komisjoni, mille esindaja peab konkursi komisjoni kuuluma, samuti pole olemas osakonna juhataja asetäitajat haridusosakonnal. Kuna laiemalt on tegemist ametnikega, siis see sai asendatud terminiga "ametnik".
Põhimõtteliselt on eelnõu koostamisel arvestatud praegu kehtiva korraga, kuid seda on täiendatud, täpsustatud ja korrigeeritud. Täiendavalt on abimaterjalidena kasutatud erinevate ministrite poolt kehtestatud asutuste direktorite ametikohtade täitmiseks korraldatavate konkursside läbiviimise kordasid, eelkõige haridus- ja teadusministri ja kultuuriministri kehtestatud kordasid.
Rõhutamist vajab ka asjaolu, et kord on koostatud ikkagi lähtudes Tartu linna oludest ja vajadustest.
Kuna tradistiooni järgi on üks kord reguleerinud nii haridusosakonna haldusalas kui ka kultuuriosakonna haldusalas tegutsevate asutuste juhtide ametikohtade täitmist, siis jäi see ka uues korras nii.
Vajadus uue ja täpsema korra järele on seetõttu aktuaalne, kuna lähima kahe nädala jooksul tuleb linnavalitsusel välja kuulutada 3 kooli direktori ametikoha täitmiseks konkurss. 2006. aastal tuleb veel korraldada konkurss 21 koolieelse lasteasutuse juhataja ametikoha täitmiseks.