TARTU LINNAVOLIKOGU | |
OTSUS | |
Tartu |
21. märts 2006. a. nr LVK-O-0067 |
Tartu Maarja Kooli põhimääruse kinnitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 34 ning põhikooli- ja gümnaasiumiseadus § 12 lg 4 ja Tartu Linnavolikogu 02. detsembri 1999. a määrusega nr 8 kehtestatud "Tartu linna ametiasutuste hallatavate asutuste asutamise, haldamise, ümberkorraldamise ja lõpetamise korra" punkt 2.6., Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kinnitada Tartu Linnavalitsuse hallatava asutuse Tartu Maarja Kooli põhimääruse vastavalt lisale.
2. Tunnistada kehtetuks Tartu Linnavolikogu 20. novembri 2003. a otsuse nr 232 "Üldhariduskoolide põhimääruste kinnitamine" punkt 1.9.
3. Otsus jõustub 03. aprillil 2006. a.
Esimees | |
Lisa | |
Tartu Linnavolikogu | |
otsuse eelnõu nr LVK-O-0067 juurde | |
Tartu Linnavolikogu .......... märtsi 2006. a
otsusele nr Tartu Maarja Kooli põhimäärus 1. Üldsätted Paragrahv 1. Nimetus Asutuse nimetus on Tartu Maarja Kool (edaspidi haridusasutus). Paragrahv 2. Haldusala Haridusasutuse kõrgemalseisvaks organiks on Tartu Linnavalitsus. Haridusasutus on Tartu Linnavalitsuse haridusosakonna haldusalas tegutsev munitsipaalõppeasutus, mis lähtub oma tegevuses käesolevast põhimäärusest, seadustest ning nende alusel antud õigus- ja haldusaktidest. Paragrahv 3. Liik (1) Haridusasutus on ühe asutusena tegutsev koolieelne lasteasutus ja põhikool (lasteaed-põhikool), kus õpetatakse ja kasvatatakse hariduslike erivajadustega lapsi. (2) Koolieelse lasteasutuses (edaspidi lasteasutus) tegutsevad lastesõim ja lasteaed. Paragrahv 4. Asukoht ja lahtioleku aeg (1) Haridusasutus asub aadressil Puiestee 126, 50604 Tartu. (2) Lasteasutus tegutseb hooajaliselt põhikooli õppeperioodi ajal, mille päevase lahtioleku aja ja selle erisused otsustab Tartu Linnavalitsus, arvestades haridusasutuse hoolekogu ettepanekut. Paragrahv 5. Teeninduspiirkond Haridusasutuse teeninduspiirkonna määrab Tartu Linnavolikogu. Paragrahv 6. Õppevorm Põhikoolis toimub õppetöö päevases õppevormis. Paragrahv 7. Pitsat, eelarve, sümboolika ja arvelduskonto (1) Haridusasutusel on eelarve, oma nimetusega pitsat ja sümboolika. (2) Haridusasutus kasutab Tartu Linnavalitsuse haridusosakonna arvelduskontosid. Paragrahv 8. Asjaajamiskeel ja õppekeel (1) Haridusasutuse asjaajamiskeel on eesti keel. (2) Haridusasutuse õppekeel on eesti keel. Paragrahv 9. Haldusmenetlus Haridusasutuse tegevusega seotud haldusmenetlusele kohaldatakse haldusmenetluse seaduse sätteid, arvestades haridusasutuse tegevust reguleerivatest seadustest tulenevate erisustega. 2. Tegevuse eesmärgid ja ülesanded Paragrahv 10. Tegevuse eesmärk Haridusasutuse tegevuse eesmärgid on: 1) võimaldada mõõduka, raske ja sügava vaimupuude, liitpuude ja raskete psühhootiliste käitumishäiretega lastele koolikohustuse tekkimiseni hoidu ja alushariduse omandamist; 2) võimaldada mõõduka, raske ja sügava vaimupuude, liitpuude ja raskete psühhootiliste käitumishäiretega õpilastel koolikohustuse täitmist ja põhihariduse omandamist; 3) toimida nõustamis- ja õppekeskusena puudega lapse vanemale või lapse muule seaduslikule esindajale (edaspidi lapsevanem); 4) koordineerida rehabilitatsioonialast koostööd; 5) võimaldada õpilastele võimetekohaste käsitööoskuste omandamist tööõppebaasis. Paragrahv 11. Ülesanded Haridusasutuse ülesanneteks on: 1) luua lapse vanusele ja erivajadusele vastavad tingimused ning võimalused lapse hoidmiseks; 2) luua tingimused ja võimalused alushariduse omandamiseks arvestades lapse ealisi, soolisi individuaalseid vajadusi ja iseärasusi; 3) luua lapse erivajadustele vastavad tingimused ning võimalused koolikohustuse täitmiseks ja põhihariduse omandamiseks; 4) kujundada sobiv õpi- ja arengukeskkond; 5) luua võimalused mõõduka, raske ja sügava vaimupuude ja liitpuude ning raskete psühhootiliste käitumishäiretega laste võimetekohaseks individuaalseks õpetamiseks nende maksimaalse iseseisvuse saavutamisel; 6) luua õpilastele tingimused kultuuri- ja sporditegevuseks; 7) luua lastele mitmekülgsed võimalused huvialategevuseks; 8) korraldada õpilaste toitlustamine vastavalt päevakavale; 9) teha õppe- ja kasvatustegevuse korraldamisel koostööd lapsevanema, sotsiaal- ja tervishoiutöötajate, lastekaitse spetsialistide, Tartu Linnavalitsuse, selle struktuuriüksuste ja asutuste ning muude organisatsioonidega; 10) luua töötajatele tingimused oma erialaste ja pedagoogiliste teadmiste täiendamiseks; 11) toimida praktikabaasina Tartu Ülikooli ja teiste õppeasutuste eripedagoogika, sotsiaaltöö ja arstiteaduskonna üliõpilastele. 3. Õppe- ja kasvatuskorralduse alused Paragrahv 12. Struktuur (1) Lasteasutuses tegutsevad erivajadustega lastele erirühmad, mille moodustamise otsustab haridusasutuse direktori ettepanekul Tartu Linnavalitsus. (2) Lasteasutuse rühmade liigid ja nende lõikes lasteasutuse kohtade arvu kinnitab Tartu Linnavalitsus haridusasutuse direktori ettepanekul. (3) Põhikoolis on 1. – 9. klass, mis tegutsevad toimetuleku- või hooldusklassina. (4) Haridusasutuses töötavad vajadusel ja Tartu Linnavalitsuse nõusolekul pikapäevarühmad, aine- ja huvialaringid. (5) Haridusasutusel on raamatukogu, mis tegutseb oma põhimääruse alusel. Haridusasutuse raamatukogu põhimääruse kinnitab haridusasutuse direktor käskkirjaga. Paragrahv 13. Õppekava (1) Lastele alushariduse võimaldamine toimub alushariduse raamõppekava alusel koostatud lasteasutuse õppekava järgi. Haridusasutuse kolleegiumi poolt heakskiidetud õppekava kinnitab pärast haridusasutuse hoolekogu arvamuse ärakuulamist haridusasutuse direktor käskkirjaga. (2) Toimetulekuklassi õpilastele toimub põhihariduse võimaldamine toimetuleku riikliku õppekava alusel koostatud põhikooli õppekava järgi. Haridusasutuse kolleegiumi poolt heakskiidetud õppekava kinnitab haridusasutuse direktor käskkirjaga. (3) Hooldusklassi õpilase õpetamine toimub individuaalse õppekava järgi. (4) Õppe- ja kasvatustöös kasutatakse waldorfpedagoogika elemente ja lähtutakse ravipedagoogika põhimõtetest. (5) Põhikooli valikainete valikul arvestab haridusasutus oma võimalusi ning õpilaste, lapsevanemate ja pedagoogide ettepanekuid. (6) Põhikooli õpikud, töövihikud ja tööraamatud valib õpetaja haridus- ja teadusministri poolt kinnitatud õpikute, töövihikute ning tööraamatute loetelust. Paragrahv 14. Õppe- ja kasvatustegevuse korraldus lasteasutuses (1) Lasteasutuse igal rühmal on tegevus- ja päevakava, mille koostamisel arvestatakse lasteasutuse õppekava ja laste erivajadusi ning korrektsioonitöö võimalusi. Lasteasutuse tegevus- ja päevakavad kinnitab haridusasutuse direktor käskkirjaga. (2) Haridusasutusel on kodukord, mille kiidab heaks kolleegium ja hoolekogu ning kinnitab haridusasutuse direktor käskkirjaga. (3) Lasteasutuse õppekava läbinud lapsele annab haridusasutus välja õiendi. (4) Haridusasutus võimaldab lastele eripedagoogilist abi. (5) Haridusasutuse ja kodu koostöö korraldamiseks toimuvad haridusasutuses rühma lapsevanemate koosolekud ja lapsevanemate üldkoosolekud ning lapse õpetaja, lapsega tegeleva erialaspetsialisti ja lapsevanema vahelised vestlused lapse arengukirjeldusest. Paragrahv 15. Õppe- ja kasvatustöö korraldus põhikoolis (1) Õppeperioodi pikkus on vähemalt 175 õppepäeva. (2) Õppeperioodi arvestusühikud on õppetund, õppepäev, õppenädal ja õppeveerand. (3) Õppetöö põhivormiks on õppetund. (4) Õppetunni pikkus põhikoolis on 45 minutit, vahetunni pikkus on vähemalt 10 minutit. Õppetundide arv ja nende järjekord õppepäevas määratakse haridusasutuse direktori käskkirjaga kinnitatud tunniplaanis. Vahetunni pikkus on määratud haridusasutuse kolleegiumi poolt kinnitatud päevakavas. (5) Põhikooli õppe- ja kasvatustöö on korraldatud põhikooli üldtööplaani järgi. Üldtööplaani kinnitab haridusasutuse direktor käskkirjaga. (6) Haridusasutus võimaldab koolikohustuse täitmist koduõppe vormis ja põhihariduse omandamist individuaalse õppekava järgi õigusaktidega kehtestatud korras. Haridusasutus arvestab õpilaste hariduslike erivajadustega. (7) Haridusasutus võimaldab õpilastele logopeedilist, teraapilist ja psühholoogilist abi. (8) Usuõpetuse õppimine on vabatahtlik. (9) Klassitunnistusega antakse õpilase õppimisele hinnang sõnalises vormis. (10) Põhikooli lõpetamine toimub õigusaktidega kehtestatud korras. Põhikooli lõpetamisel ei soorita õpilased lõpueksameid. (11) Haridusasutusel on kodukord, mille kiidab heaks kolleegium ja hoolekogu ning kinnitab haridusasutuse direktor käskkirjaga. (12) Haridusasutuse ja kodu koostöö korraldamiseks kutsub haridusasutuse juhtkond kokku lapsevanemate üldkoosoleku vähemalt üks kord aastas. Kui kolmandik klassi õpilaste vanemaid nõuab, on haridusasutuse juhtkond kohustatud kokku kutsuma selle klassi õpilaste vanemate koosoleku. Koosolekul võivad lapsevanemad teha haridusasutuse direktorile ettepanekuid õppe- ja kasvatustöö korraldamiseks. Paragrahv 16. Lasteasutusesse laste vastuvõtt ja väljaarvamine Lasteasutusse laste vastuvõtu ja sealt väljaarvamise korra kehtestab Tartu Linnavalitsus. Paragrahv 17. Põhikooli vastuvõtt Õpilaste vastuvõtt põhikooli toimub nõustamiskomisjoni otsuse ja lapsevanema kirjaliku taotluse alusel õigusaktidega kehtestatud korras. Paragrahv 18. Põhikoolist väljaarvamine Õpilase põhikoolist väljaarvamine toimub õigusaktidega kehtestatud korras. Paragrahv 19. Lapse tervise kaitse Haridusasutus tagab lapse haridusasutuses viibimise ajal tema ohutuse ja tervise kaitse vastavalt õigusaktides kehtestatud nõuetele. 4. Laste ja õpilaste õigused ning kohustused Paragrahv 20. Laste õigused lasteasutuses koha kasutamisel Lapsel on õigus: 1) võtta osa tegevustest, mis tagavad alushariduse omandamise; 2) vaimselt ja füüsiliselt tervislikule keskkonnale ja päevakavale; 3) eneseusaldust ja igakülgset arengut toetavale tegevusele; 4) pedagoogide igakülgsele abile ja toetusele alushariduse omandamisel. Paragrahv 21. Õpilaste õigused Õpilasel on õigus: 1) võtta osa õppetööst; 2) õppida individuaalse õppekava järgi; 3) täita koolikohustust koduõppe vormis õigusaktidega sätestatud alustel; 4) omandada tasuta üldharidus; 5) saada õppekavas ettenähtu omandamiseks õpetajalt täiendavat abi ja konsultatsioone õpetaja tööaja piires; 6) osaleda aine- ja huviringide töös; 7) saada materiaalset toetust õigusaktidega kehtestatud korras; 8) saada õppepäeva jooksul meditsiinilist abi; 9) võtta osa kõigist klassivälistest õpilasüritustest; 10) pöörduda abi saamiseks haridusasutuse töötajate poole; 11) kasutada klassivälises tegevuses tasuta haridusasutuse kasutuses olevaid ruume, rajatisi, raamatukogu ja õppe-, spordi-, tehnilisi jm vahendeid; 12) pöörduda seadusliku esindaja kaudu oma õiguste kaitseks Tartu Linnavalitsuse haridusosakonna, Haridus- ja Teadusministeeriumi, lastekaitseorganisatsiooni, maavanema, haridusasutuse hoolekogu, politseiametniku või sotsiaaltöötaja poole; 13) saada põhikoolis õppimise perioodiks õpilaspilet; 14) saada seadusliku esindaja kaudu haridusasutusest ja Tartu Linnavalitsuse haridusosakonnast teavet haridusasutuse töökorralduse, õppe- ja kasvatustegevuse ning oma õiguste kohta; 15) omada muid õigusaktidest tulenevaid õigusi. Paragrahv 22. Lapsevanemate õigused Lapsevanemal on õigus: 1) tuua laps haridusasutusse lasteasutuse lahtiolekuaegadel arvestades Tartu linna koolieelse munitsipaallasteasutuses koha kasutamise lepingust (edaspidi leping), õigus- ja haldusaktidest tulenevate nõuetega; 2) nõuda vajalike tingimuste loomist lapse mitmekülgseks arenguks ja kasvamiseks, tehes tingimuste loomisel koostööd pedagoogidega; 3) saada nõu õppe- ja kasvatustegevuse ning korrektsioonitöö küsimustes; 4) tutvuda haridusasutuse õppekava, tegevus- ja päevakava, tunniplaani ja üldtööplaaniga; 5) külastada lapse rühma; 6) olla valitud hoolekogu liikmeks; 7) saada haridusasutusest ja Tartu Linnavalitsuse haridusosakonnast teavet haridusasutuse töökorralduse, õppe- ja kasvatustegevuse ning oma õiguste kohta; 8) pöörduda oma õiguste kaitseks Tartu Linnavalitsuse haridusosakonna, Haridus- ja Teadusministeeriumi, lastekaitseorganisatsiooni, maavanema, haridusasutuse hoolekogu, kolleegiumi ja direktori, politseiametniku ja sotsiaaltöötaja poole; 9) omada muid õigusi. Paragrahv 23. Lapsevanemate kohustused Lapsevanema on kohustatud: 1) looma lapsele soodsad tingimused arenemiseks, alushariduse ja põhihariduse omandamiseks; 2) looma lapsele tingimused koolikohustuse täitmiseks ja õppetöös osalemiseks; 3) järgima haridusasutuse päevakava, tunniplaani ja laste tervisekaitse ja tervise edendamise nõudeid; 4) tasuma lapsevanema poolt kaetavat osa ja toidukulu; 5) sõlmima kirjaliku lepingu; 6) täitma haridusasutuse kodukorda, sõlmitud lepingut ning kandma vastutust nende rikkumise eest; 7)informeerima haridusasutust lapse tervisehäiretest; 8) hoidma haridusasutuse kasutuses olevat linnavara; 9) täitma muid lepingus kokkulepitud või õigusaktides sätestatud kohustusi. 5. Haridusasutuse töötajad Paragrahv 24. Haridusasutuse töötajad Haridusasutuse töötajad (edaspidi personal) on: 1) pedagoogid, kelleks on direktori asetäitja õppe- ja kasvatustöö alal, õpetajad, eripedagoogid ning koolipsühholoog; 2) sotsiaaltöötaja; 3) terapeudid; 4) teised haridusasutuse majandamist tagavad ning pedagooge abistavad töötajad (teenindav personal). Paragrahv 25. Personali koosseisu määramine ja töölepingud (1) Haridusasutuse personali koosseisu määrab haridusasutuse direktor, arvestades õigusaktidega kehtestatud nõudeid, ja esitab selle Tartu Linnavalitsuse haridusosakonna kaudu kinnitamiseks Tartu Linnavalitsusele. (2) Töölepingud personaliga sõlmib, muudab, peatab ja lõpetab, samuti võtab vastutusele tööülesannete ja –kohustuste täitmata jätmise või mittenõuetekohase täitmise eest haridusasutuse direktor vastavuses õigusaktidega. Paragrahv 26. Konkursi korraldamine ja atesteerimine (1) Õpetajate, direktori asetäitja õppe- ja kasvatustöö alal ning teiste õppe- ja kasvatusalal töötavate isikute vabade ametikohtade täitmiseks korraldatakse konkurss vastavalt direktori ettepanekul haridusasutuse hoolekogu poolt kinnitatud korrale. (2) Pedagoogide kutseoskuste ja kutsemeisterlikkuse ning kvalifikatsioonitaseme üle otsustamiseks korraldatakse nende atesteerimine õigusaktidega kehtestatud korras. Paragrahv 27. Personali tööülesanded ja -kohustused, õigused ja vastutus (1) Personali tööülesanded ja -kohustused, õigused ja vastutus määratakse käesoleva põhimääruse, töösisekorraeeskirja, töölepingu (sh ametijuhendi), kollektiivlepingu ja õigusaktidega. (2) Tööinspektsiooniga kooskõlastatud töösisekorraeeskirja kinnitab haridusasutuse direktor käskkirjaga ja teeb selle töötajatele teatavaks allkirja vastu. (3) Pedagoogide ülesanne on laste õpetamine, kasvatamine ja arendamine, mis tugineb laste, lapsevanemate ja pedagoogide vastastikusele lugupidamisele, üksteisemõistmisele ning koostööle, samuti hoolitseda laste elu ja tervise eest haridusasutuses. (4) Pedagoogid on kohustatud nõustama lapsevanemaid õppe- ja kasvatusküsimustes. (5) Haridusasutuse teenindava personali ülesandeks on tagada haridusasutuse häireteta töö ja majandamine ning linnavara säilimine ja korrasolek. (6) Personalil on keelatud avalikustada lapselt saadud teavet lapse ja tema perekonna kohta. (7) Personal on kohustatud andma teavet Tartu Linnavalitsuse ametnikule, kelle pädevusse kuuluvad sotsiaaltöö või lastekaitseküsimused, kui on selgunud, et lapse kodune kasvukeskkond on ebarahuldav või kui laps on kehalise, emotsionaalse või seksuaalse väärkohtlemise ohver. 6. Haridusasutuse tegevuse korraldamine Paragrahv 28. Haridusasutuse direktor (1) Haridusasutust juhib direktor. Direktor kannab vastutust haridusasutuse üldseisundi ja arengu ning rahaliste vahendite õiguspärase ja otstarbeka kasutamise eest, samuti vastutab haridusasutuse direktor haridusasutusele kasutada antud linnavara heaperemeheliku majandamise ja selle säilimise ning korrashoiu eest. (2) Haridusasutuse direktor kindlustab haridusasutuse tulemusliku ja häireteta töö ning haridusasutuse kodukorra täitmise, juhib õppe- ja kasvatustegevust koostöös kolleegiumi, haridusasutuse hoolekogu, Tartu Linnavalitsuse, selle struktuuriüksuste ja asutuste ning muude organitega. (3) Haridusasutuse direktori vaba ametikoha täitmiseks korraldatakse avalik konkurss vastavalt Tartu Linnavalitsuse poolt kehtestatud korrale. (4) Haridusasutuse direktori kinnitab ametisse, vabastab ametist ja määrab palga Tartu Linnavalitsus linnapea ettepanekul. Direktoriga sõlmib, muudab, peatab ja lõpetab töölepingu, võtab vastutusele tööülesannete ja –kohustuste täitmata jätmise või mittenõuetekohase täitmise eest Tartu linnapea või tema volitatud ametiisik. Paragrahv 29. Haridusasutuse direktori ülesanded Haridusasutuse direktor: 1) esindab haridusasutust ja teeb oma pädevuse piires tehinguid, mis on suunatud käesolevas põhimääruses, õigus- ja haldusaktides, töölepingus (sh ametijuhendis) sätestatud ülesannete täitmisele; 2) korraldab haridusasutuse kolleegiumi tegevust; 3) esitab ühe kuu jooksul õppeaasta algusest haridusasutuse hoolekogu koosseisu Tartu Linnavalitsuse haridusosakonna kaudu Tartu Linnavalitsusele kinnitamiseks; 4) sõlmib, muudab ja lõpetab lapsevanemaga lepingu; 5) kinnitab käskkirjaga lepingu alusel lapse rühma nimekirja arvamise ja sealt väljaarvamise vastavalt õigus- ja haldusaktidega kehtestatud nõuetele; 6) kinnitab käskkirjaga õpilase põhikooli vastuvõtmise ja põhikoolist väljaarvamise vastavalt õigusaktidega kehtestatud nõuetele; 7) sõlmib, muudab, peatab ja lõpetab personaliga töölepingud, võtab vastutusele tööülesannete ja –kohustuste täitmata jätmise või mittenõuetekohase täitmise eest; 8) kinnitab käskkirjaga õigusaktidega kehtestatud nõuetele vastava töösisekorraeeskirja ja muud haridusasutuse tegevust korraldavad dokumendid; 9) tagab haridusasutuse hoolekogu ja kolleegiumi seaduslike otsuste täitmise; 10) esitab Tartu Linnavalitsusele Tartu Linnavalitsuse haridusosakonna kaudu õigusaktidega sätestatud nõuetele vastava haridusasutuse eelarve eelnõu; 11) tagab haridusasutuse eelarve täitmise vastavalt õigusaktidega sätestatud nõuetele; 12) tagab õigusaktidega ettenähtud aruannete koostamise ja esitamise; 13) esitab Tartu Linnavalitsusele ja haridusasutuse hoolekogule kirjaliku ülevaate õppe- ja kasvatustegevusest, majanduslikust seisust ja raha kasutamisest, samuti teatab Tartu Linnavalitsusele kirjalikult haridusasutuse majandusliku seisundi olulisest halvenemisest ja järelevalve tulemusena tehtud ettekirjutustest; 14) esitab haridusasutuse tegevust kajastavaid andmeid ja dokumente Tartu Linnavalitsuse haridusosakonnale; 15) annab oma pädevuse piires käskkirju ning suulisi ja kirjalikke korraldusi; 16) moodustab vajadusel ajutisi nõuandvaid töögruppe ja komisjone; 17) täidab muid talle pandud kohustusi ja ülesandeid. Paragrahv 30. Haridusasutuse kolleegium (1) Haridusasutusel on ühe organina tegutsev õppenõukogu ja pedagoogiline nõukogu, mida nimetatakse kolleegiumiks. (2) Haridusasutuse kolleegiumisse kuuluvad haridusasutuse pedagoogid. (3) Kolleegiumi ülesanne on haridusasutuse õppe- ja kasvatustegevuse eesmärkide kindlaksmääramine, haridusasutuse toimimise, edukuse ning õppe- ja kasvatustegevuse analüüsimine, hindamine ning direktorile, hoolekogule ja Tartu Linnavalitsusele õppe- ja kasvatustegevuse parandamiseks ettepanekute tegemine. (4) Kolleegium tegutseb õigusaktidega kehtestatud korras ja oma põhimääruse alusel, mille kinnitab haridusasutuse direktor käskkirjaga. Paragrahv 31. Haridusasutuse hoolekogu (1) Haridusasutusel on Tartu Linnavalitsuse poolt alaliselt tegutseva organina moodustatud hoolekogu. Hoolekogu moodustatakse õigusaktides kehtestatud korras. Haridusasutuse hoolekogu koosseisu kinnitab Tartu Linnavalitsus ja nimetab Tartu Linnavolikogu otsuse alusel hoolekogu koosseisu ühe isiku, kes jälgib haridusasutuse tegevuse vastavust Tartu linna huvidele. (2) Haridusasutuse hoolekogu ülesanne on pedagoogide, Tartu Linnavolikogu, vanemate, vilistlaste ja haridusasutust toetavate organisatsioonide ühistegevus haridusasutuse õppe- ja kasvatustegevuse jälgimisel ja selleks tegevuseks paremate tingimuste loomisele kaasaaitamisel. (3) Haridusasutuse hoolekogu pädevused ja tegutsemise kord on määratud õigusaktides ja hoolekogu põhimääruses. Hoolekogu põhimääruse kinnitamise otsus on vastu võetud, kui selle poolt on vähemalt 2/3 hoolekogu liikmetest. (4) Haridusasutuse hoolekogul on õigus saada haridusasutuse direktorilt ning Tartu Linnavalitsuselt või selle struktuuriüksustelt oma tööks vajalikku informatsiooni. (5) Haridusasutuse hoolekogu võib teha Tartu Linnavalitsusele ettepanekuid haridusasutusega seotud küsimuste paremaks lahendamiseks. (6) Direktor on hoolekogu ees aruandekohustuslik. 7. Vara, finantseerimine, aruandlus ja järelevalve Paragrahv 33. Vara (1) Haridusasutuse kasutuses olevaks linnavaraks on Tartu Linnavalitsuse poolt haridusasutusele sihtotstarbeliseks valdamiseks, kasutamiseks ja käsutamiseks antud maa, hooned, rajatised, seadmed, inventar ja muud asjad, õigused ning hüved. Haridusasutuse kasutuses olevate esemete omanikuks on Tartu linn. (2) Linnavara valdamine, kasutamine ja käsutamine ning Tartu linnale rahaliste kohustuste võtmine toimub õigusaktidega kehtestatud korras. Paragrahv 34. Rahalised vahendid (1) Haridusasutuse eelarve tulud moodustavad eraldised riigieelarvest ja Tartu linna eelarvest, lapsevanema poolt kaetavast osast, laekumised sihtasutustelt, eraldised ja annetused äriühingutelt, organisatsioonidelt ning füüsilistelt isikutelt ning tulud haridusasutuse tasulisest tegevusest. (2) Haridusasutuse kasutuses olevaid hooneid on renoveeritud The Dutch Cooperating Fondations for Central and Eastern Europe toetuste abil. (3) Haridusasutuse tasuliseks tegevuseks on haridusasutuse kasutuses oleva linnavara üürimine ja rentimine, huviringide läbiviimine, laste toitlustamine päevakava alusel. (4) Käesoleva paragrahvi 3. lõikes nimetatud tegevuste hinnad kehtestatakse õigusaktidega ette nähtud korras. (5) Haridusasutuse raamatupidamisarvestust korraldab Tartu Linnavalitsuse haridusosakond koos haridusasutuse direktoriga vastavalt õigus- ja haldusaktidele. (6) Haridusasutuse tegevust kontrollivad Tartu Linnavalitsuse haridusosakonna, linnakantselei sisekontrolliteenistuse ja rahandusosakonna ametnikud. Paragrahv 35. Asjaajamine ja aruandlus (1) Haridusasutuse asjaajamine toimub vastavalt Tartu Linnavalitsuse kehtestatud korrale. (2) Haridusasutuse õppe- ja kasvatustegevuse alaste kohustuslike dokumentide täitmine ja pidamine toimub õigusaktidega kehtestatud korras. (3) Haridusasutus esitab oma tegevuse kohta statistilise ja eelarve täitmise aruande õigusaktidega kehtestatud tähtaegadel ja korras. Paragrahv 36. Järelevalve (1) Riiklikku järelevalvet haridusasutuse õppe- ja kasvatustegevuse üle teostatakse õigusaktidega sätestatud alustel ja korras. (2) Haridusasutuse ja haridusasutuse direktori tegevuse õiguspärasuse ja otstarbekuse üle teostab järelevalvet Tartu Linnavalitsus vastavalt õigus- ja haldusaktidele. 8. Ümberkorraldamine, ümberkujundamine ja tegevuse lõpetamine Paragrahv 37. Haridusasutuse ümberkorraldamine, ümberkujundamine ja tegevuse lõpetamine (1) Haridusasutuse korraldab ümber, kujundab ümber ja tema tegevuse lõpetab Tartu Linnavolikogu otsuse alusel Tartu Linnavalitsus õigusaktidega sätestatud alustel ja korras. (2) Haridusasutuse ümberkorraldamine, ümberkujundamine ja tema tegevuse lõpetamine toimub pärast õppeperioodi lõppu. (3) Haridusasutuse ümberkorraldamise, ümberkujundamise ja tegevuse lõpetamise otsusest teavitatakse kirjalikult Haridus- ja Teadusministeeriumi, õpilasi, lapsevanemaid, personali ning maavanemat hiljemalt kuus kuud enne uue õppeaasta algust ja hiljemalt neli kuud enne ümberkorraldamist, ümberkujundamist või tegevuse lõpetamist. (4) Haridusasutuse tegevuse lõpetamisel tagab Tartu Linnavalitsus lastele võimaluse jätkata lasteasutuse teenuse kasutamist teises lasteasutuses ja põhikooli õpilastele võimaluse jätkata õppimist teises koolis. (5) Haridusasutuse tegevuse lõpetamisel täidab haridusasutuse direktor haridusasutuse tegevuse käigus Tartu linnale võetud kohustused ja nõuab sisse võlad vastavalt Tartu Linnavalitsuse poolt moodustatud likvideerimiskomisjoni otsusele. 9. Lõppsätted Paragrahv 38. Haridusasutuse põhimääruse kinnitamine, muutmine ja täiendamine Haridusasutuse põhimääruse kinnitab, muudab, täiendab ja tunnistab kehtetuks Tartu Linnavolikogu. |