Õigusakti eelnõu: Krundi Paju 1a välja arvamine planeeringualast ning Emajõe, Sõpruse silla, Pikk ja Fortuuna tänavatega piiratud ala detailplaneeringu kehtestamine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Krundi Paju 1a välja arvamine planeeringualast ning Emajõe, Sõpruse silla, Pikk ja Fortuuna tänavatega piiratud ala detailplaneeringu kehtestamine
Reg. number: LV-K-0500
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 24.03.2006
Koostaja: Indrek Ranniku
Ettekandja: Liisa Unt
Õigusakt: [ | Open link in HCL Notes (Link õigusaktile: Krundi Paju 1a välja arvamine planeeringualast ning Emajõe, Sõpruse silla, Pikk ja Fortuuna tänavatega piiratud ala detailplaneeringu kehtestamine)] Krundi Paju 1a välja arvamine planeeringualast ning Emajõe, Sõpruse silla, Pikk ja Fortuuna tänavatega piiratud ala detailplaneeringu kehtestamine
Failid: Olemasolevoluk (1).pdf ( 792 kb )
P6hijoonis (1).pdf ( 2029 kb )
EELNÕU




1. Kuna planeeritav hoone on üle 45 meetri maapinnast (55 m) tuleb planeering kooskõlastada lennuametiga (tegelikult omavalitsuse ülesanne).
2. Pos 2 hoonestusõigus on segaselt määratud, (hoonete arv krundil 1, hoonete alune pind -, parkimine arvutatud 87 m2 kohta).
3. Pikk 63 ja Paju 1a kruntide liitmine on kajastatud ainult maakasutuse joonisel ja ka seal segaselt.
4. Pikk tänava laiendus kavandada vastavalt varem koostatud projektile (AS K&H 2002 Pika tänava Roosi – Paju tänava lõigu rekonstrueerimine II etapp).
5. Planeeringu rakendamise osas sätestada, et vajalikud ümberehitused avalikel tänavatel teeb vastavalt silla poolele pos 4 ja 1 omanik.
6. Pos 4 ees juurdepääsu tee ees puud, mis on säilitatavad. Kuidas ja miks neid peab säilitama?
7. Pos 3 mitte ette näha eraldi juurdepääsuteed vaid parkimine.
8. Soojavarustuse osas sätestada konkreetselt, et hoonete kütmine on lubatud vastavalt üldplaneeringule.
9. Pos 4 peasisse pääsu ees ja põhjaosas on vana hoonestus, mis ei ole likvideeritavaks määratud. Miks ei ole? Kuidas saab säilida kui uus maja ehitatakse otsa.
10. Pos 3 tagant läheb jalakäijate tee sillale üle kiviparkettplaatide. Tundub, nagu oleks sillalt mahatulek sealt kõrgem. Kas see on reaalselt ka võimalik, et jalakäijad sealt käia saavad? Kas seal pole mitte piire ees, jalakäijad ronivad üle piirde?
11. Pos 1 hoone säilib nagu aru võib saada, likvideeritavaks pole määratud. Kuskil ei ole öeldud ehitusõigust samas. Seletuskirjas on kriips selle koha peal, kus peaks olema hoonealune pindala. Anda üheselt mõistetavalt.
12. Pos 4 ees, põhja- ja läänepoolsel küljel, parkimis- ja juurdesõidualal tänavavalgustuspostid säilitatavad?! Kuidas see võimalik on? Ongi nii mõeldud? Reaalselt ju suht võimatu.
13. Kõiki tingmärke pole eksplikatsioonis.
14. Miks servituudialad on dubleeritud nii maakasutuse kui tehnovõrkude joonisel? Pole vaja.
15. Kruntimise joonis sellisel kujul suht mõttetu ja sisulage. Tabel oli enne vigane, selle asemel, et tabel kaardile vastavalt sisule korda teha, on see lihtsalt maha võetud. Nüüd ei ole ju aru saada, mis krundist mis moodustub ja suurused. Teha korda.
16. Tabel 1 on nimeks kruntide ehitusõigus. Samas on antud ka arhitektuuri ja muud nõuded. Panna siis tabelile õige pealkiri. Tabel teha korda vastavalt teadmistele, et ehitusõigus koosneb neljast asjast: 1. krundi kasutamise sihtotstarve; 2. hoonete suurim lubatud arv krundil; 3. hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala; 4. hoonete suurim lubatud kõrgus. Ja sellises sõnastuses ka ehitusõigust kasutada. Muud nõuded on vastavalt muule sisule (nt arhitektuurinõuded, milleks on ka korruselisus, see ei käi kõrguse alla).
17. Tabelis 1 on tingimus, et hoone peasissepääsu poolse külje põhimaht ei tohi olla lähemal kui 8 m krundi piirist. Mälu järgi tundub, et sellest nõudest oli juttu siis, kui krundi piir oli teise koha peal. On kindel, et sellise lahenduse kohaselt on see nõue soovitav pos 4 realiseerija poolt.
18. Ahven käskis kunagi sõnastada see nii: “projekteerimisel tuleb tagada lahendus, kus uus hoonemaht arvestaks kruntide Pikk 68, 70, 76 ja 80 senist kasutust;”.
19. Mahu kõrgus on 55 m/ 15 korrust/89,5 m üle mere pinna, hoone 1-3 korruselise põhimahu maksimaalne kõrgus on 46,5m üle mere pinna, hoone ±0.00 on 34,5m. Praegu on 44,5 m.
20. Tabelis kohati on L-transpordimaa, kohati tänava ja kõnniteede maa. Kõikjal peab olema transpordimaa.
21. Pos 3 parkimist ei ole üldse lahendatud. Pole ka seletuskirjas lahti kirjutatud, kus on võimalik.
22. Pos 1 parkimine ei vasta ka normile. Kus saab parkida, pole öeldud.
23. Põhijoonise asemel peab olema põhikaart.
24. lk 20 lõppeb peatükk nr 16. Järgmine on peatükk 19. Kus on vahelt puudu 17 ja 18? Anda korrektselt järjest.
25. Keskkonnamõju hindamise vajadus määrata vastavalt kehtivale seadusele seletuskirjas nimetatud seadust pole olemas.
26. Planeering on osakondades ja päästekeskuses kooskõlastamata.
27. Puuduvad tehnovõrkude omanike originaal kooskõlastused, muidu väga vanad siis oli lahendus ju teistsugune.
28. Silla parklas olevad olemasolevad objektid on likvideeritavatena näitamata.
29. Planeeritavaid tehnovõrk mitte kavandada olemasolevatele säilivatele puudele mitte lähemale kui 2 m.
30. Asfalteeritavale alale jäävad puud näidata likvideeritavana.
31. Näidata kõigile erakruntidele kavandatavatele tehnovõrkudele servituudialad.
32. Pos 5.
33. Lisade kaust on nummerdamata.
34. Põhikaustas joonised ja kaardid nummerdamata ja kiledes.
35. Kitsenduste punktis tuleb käsitleda ka kalda ehituskeelu vööndit.
36. Tehnovõrkude joonisele ei ole kantud positsioonide numbreid.
37. Kui on planeeritud sadam (ehitise kasutuse järgi) on vaja määrata ka akvatoorium ja maa sihtotstarve peab siis olema tootmismaa.
38. Likvideerida planeeringust ka muud hooletusvead.



Olemasolevoluk (1).pdfP6hijoonis (1).pdf