EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
17. veebruar 2006. a. nr LV-IP-0065 |
Tartu Ülenurme Lennujaama regulaarliini avamise eel-tasuvusuuringu tellimiseks hanke korraldamine |
KUULATI: |
Karin Jaansoni ettekannet |
OTSUSTATI:
|
1. Ettevõtluse osakonnal korraldada Tartu Ülenurme Lennujaama regulaarliini avamise eel-tasuvusuuringu tellimiseks riigihange vastavalt Tartu Linnavalitsuse 22. juuli 2004. a määruse nr 17 "Riigihangete teostamise kord" punktile 8.2.
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Ülenurme Lennujaama regulaarliini avamise eel-tasuvusuuringu tellimiseks hanke korraldamine " juurde
Riigihangete seaduse § 2 lõige 7 sätestab eeldatava hankelepingu maksumuse, mille puhul tuleb riigihange viia läbi riigihangete seaduses sätestatud korras. Teenuste tellimisel on hankelepingu eeldatavaks maksumuseks, mille suhtes peab kohaldama riigihangete seaduses sätestatud korda, 300 000 (ilma käibemaksuta) krooni ja üle selle.
Tartu Linnavalitsuse 22. juuli 2004. a määruse nr 17 "Riigihangete teostamise kord" punkt 8 sätestab riigihanke teostamise korra, kui hankelepingu eeldatav maksumus teenuste ostmise puhul on alla 300 000 krooni. Tartu Ülenurme Lennujaama regulaarliini avamise eel-tasuvusuuringu tellimiseks sõlmitava lepingu eeldatav maksumus on alla 300 000 krooni.
Ettevõtluse osakond koostab hanke aluseks oleva eel-tasuvusuuringu lähteülesande, mis sätestab täpselt uuringu eesmärgid ning väljundid.
Eel-tasuvusuuringu eesmärgiks on määratleda Tartu Ülenurme Lennujaama majanduslikult tasuvad sihtkohad analüüsides ning võttes arvesse lennujaama soovitaval (vastavalt nõudluse analüüsile) tasemel opereerimiseks vajaminevat varustatuse (investeeringute) taset.
Tartu linna kasvav rahvusvahelistumine nii hariduse, turismi kui ka ettevõtluse valdkondades esitab üha suuremaid nõudmisi kiirema ja töökindlama transpordiühenduse järele Tartu linna ja muu maailma vahel. Uuringu raames tehakse kindlaks olemasolev ja prognoositav nõudlus õhutranspordi järele Tartu linnas ja Lõuna-Eestis. Samuti peab uuring analüüsima vajaminevaid eeltingimusi regulaarliinide avamiseks Tartu linna ja potentsiaalsete sihtkohtade vahel. Käesoleval hetkel puuduvad regulaarlennuliinid Tartu Ülenurme Lennujaamas. Tartu Ülenurme Lennujaamal on väga oluline roll Eesti lennundusajaloos, kuid hetkel kasutatakse Ülenurme Lennujaama vaid mitteregulaarliinide teenindamiseks. Linnadevahelise transpordina on Eestis valdavaks bussitransport. Olulisimaks Tartu ja Tallinna vaheliseks transpordivahendiks on hetkel 50 regulaarbussiliini, mis väljuvad Tartust iga 15-20 min järel. Läbisõiduaeg kahe linna vahel on ca 2,5 tundi.
Eel-tasuvusuuring kätkeb põhjalikke analüüse regulaarliinide kuluefektiivsusest, statistilist analüüsi reisijatest ja kaubatranspordist Eestis ja Tartu maakonaas ning hinnangut tulevikusuundumustele.
Eel-tasuvusuuringu eeldatav struktuur:
1. Turuülevaade
- olemasolevad ühendusteed Tartu linna ja muu maailma vahel
- ülevaade nõudlusest õhutrandpordi järele Balti riikides 2000-2005
- nõudluse potentsiaal (konkreetsete sihtpunktide loetelu koos prognoositava reisija/kaubamahuga)
- potentsiaalsed regulaarlennuteenuse pakkujad
2. Konkreetse(te) liini(de) tasuvusanalüüs
- tavareisijad (äri/turism)
- cargo
3. Õhutranspordi infrastruktuurilised vajadused (terminali rajatised, stardi- ning maandumisrada, ruleerimisrada, lennujaama perrooni läbilaskevõime, kommunikatsioonid, navigatsioon, õhuliikluse juhtimissüsteemid)
- hetkeolukorra kirjeldus
- hinnang vajaminevatele investeeringutele ja rahastamise allikatele