TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
10. jaanuar 2006. a. nr LV-K-0061 |
Mõisavahe, Nõlvaku ja Lammi tänavate vahelise ala detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, planeerimisseaduse § 10 lg 1 ja lg 5, Tartu linna ehitusmääruse § 5 lg 9 ja Tartu Linnavolikogu 06. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Algatada Mõisavahe, Nõlvaku ja Lammi tänavate vahelise ala detailplaneeringu koostamine.
2. Kinnitada Mõisavahe, Nõlvaku ja Lammi tänavate vahelise ala detailplaneeringu lähteülesanne vastavalt lisale.
3. Korraldus jõustub 08. veebruarist 2006. a.
Linnapea | |
Linnasekretär |
Lisa | |
Tartu Linnavalitsuse | |
korralduse eelnõu nr LV-K-0061 juurde | |
L Ä H T E Ü L E S A N N E Töö nr LÜ-032-2005 1. Ülesande koostamise alus Detailplaneeringu koostamise algatamise ettepaneku tegija: Tartu Linnavalitsus. 2. Planeeringu eesmärk, planeeritava ala suurus, andmed planeeringualal olevate kruntide kohta ja lähteülesande kehtivusaeg Detailplaneeringu eesmärgiks on planeeritava ala kruntimine ning ehitustingimuste määramine kruntidele kombineeritud äri- ja korterelamute ehitamiseks. Alale on korraldatud hoonestuskava arhitektuurivõistlus. Planeeritava ala pindala on ca 25,7 ha. Andmed planeeringuala ja kruntide kohta: 3. Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid 3.1. Tartu Linnavolikogu 06.10.2005.a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneering. 3.2. Tartu Linnavolikogu 08.09.2005.a otsusega nr 474 kehtestatud Mõisavahe 69 ja Lammi tee äärsele alale rajatava spordikompleksi detailplaneering. 3.3. Mõisavahe ja Nõlvaku tänavate, Lammi tee ja kavandatava jalgpallistaadioni vahelise hoonestuskava ideekonkursi tulemused. 3.4. Perspektiivset Ringtee silda Nõlvaku tänavaga ühendava tänava eelprojekt 2004 AS K&H. Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid asuvad linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas, osakonna arhiivis ning Tartu linna veebilehel. 4. Lähteseisukohad planeeringu koostamiseks Planeeringuga esitada: 4.1. Olemasoleva olukorra iseloomustus: 4.4.1. kruntide kasutamise sihtotstarbed: korruselamumaa, ühiskondlike hoonete maa, ärimaa, üldmaa, transpordimaa. Lubatud ehitiste kasutamise otstarbed: kolme ja enama korteriga elamud, büroo- ja jaekaubandushooned haridusasutuste hooned ja muud ühiskondlikud hooned. Korterelamute puhul lubatud suurim korterite arv igas elamus eraldi; 4.4.2. hoonete suurim lubatud arv krundil: määrata planeeringuga, arvestades normikohaste kujadega ja nõudega, kus kompaktsed vabaaja veetmise alad ei tohi olla väiksemad kui avatud parkimise alad. 4.4.3. hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala: määrata planeeringuga, arvestades korterite arvule vastava parkimisala ja uushaljastuse rajamisega; 4.4.4. hoonete suurim ja vähim lubatud kõrgus määrata absoluutkõrgusena planeeringuga igal hoonel eraldi, muuhulgas arvestades insolatsiooni nõuetega. 4.5. Krundi hoonestusala piiritlemine: hoonestusalad siduda krundi piiridega. 4.6. Tänavate maa-alad, liiklus- ja parkimiskorraldus: Vastavalt Eesti Standardile EVS 843:2003 "Linnatänavad": 4.6.1. tänava maa-ala piirid (punased jooned) ja selle elementide (sõidutee, jalgrattatee, kõnnitee, eraldusriba) kirjeldus ja kavandatavad laiused, teekaitsevööndi vajadus ja ulatus; 4.6.2. kavandatavate tänavate ristprofiilid; 4.6.3. tänavate ja ristmike kõrgusarvud; 4.6.4. liikluskorralduse põhimõtted: autoliikluse ja kergliikluse sõidurajad, sõidusuunad ja nende eraldatus; 4.6.5. parklate asukohad, suurus ja kuju, krundi planeeritavale kasutusotstarbele ja hoonestusele vastav parkimiskohtade arv koos vastava arvutusega (elamute puhul mitte vähem, kui 1 parkimiskoht korteri kohta); 4.6.6. parkimine lahendada vähemalt 50% mahus kas kaetud parklatena või/ja hoone mahus; 4.6.7. kruntidele pääsu asukohad jalakäijatele ja sõidukitele, lubatavad pöörded tänavalt või piiride osad, kust väljasõitude rajamine on keelatud (avaliku ruumi analüüs). 4.7. Haljastuse ja heakorrastuse põhimõtted: 4.7.1. planeeritav kõrg- ja madalhaljastus. Haljasalad planeerida kompaktsed; 4.7.2. kruntide piirete vajadus (korterelamute kruntidel piirdeid mitte ette näha); 4.7.3. planeerida kas üks suur (arvestades Annelinna asustustihedust ja kavandatavat hoonestust ca 2000 m² - 3000 m²) või mitu väiksemat suletud territooriumiga koerte jalutus- ja mänguplatsi. Ala(d) määrata avalikku kasutusse; 4.7.4. vertikaalplaneerimise põhimõtted (maapinna kõrguse muutmine, sademete vee ärajuhtimine jmt); 4.7.5. määrata vabaaja veetmise alad (mänguväljakud, puhkealad jms); 4.8. Ehitistevahelised kujad: vastavalt normatiivdokumentidele koos viitega seadusandlikule aktile. 4.9. Tehnovõrkude ja -rajatiste asukohad: 4.9.1. olemasoleva olukorra iseloomustus; 4.9.2. planeeritavate hoonete ja rajatiste tehnovarustuse arvestuslikud põhinäitajad, põhimõtteline lahendus ja asukoht (veevarustus, heitvee ja sademetevee kanalisatsioon, soojavarustus, elektrivarustus, välisvalgustus, sidevarustus); 4.9.3. lubatud või keelatud lahendused hoonete ja rajatiste tehnovarustuse tagamisel; 4.9.4. tehnovõrkudele ja -rajatistele reserveeritavad maa-alad; 4.9.5. hüdrantide paiknemine; 4.9.6. tehnovõrkude koondtabel (planeeringu algatamise eelsed ja planeeringuga kavandatavad tehnovõrgud). 4.10. Keskkonnatingimused planeeringuga kavandatava elluviimiseks ning vajaduse korral ehitised, mille ehitusprojekti koostamisel on vaja läbi viia keskkonnamõju hindamine või riskianalüüs: Nõuded planeeritavatele hoonetele: Lähteülesande koostas:
Lpmko planeerija |
Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond on võidutööd arvestava detailplaneeringu lähteülesande linnavalitsuse istungile esitanud, kuid nimetatud töö kohast planeeringu algatamist ei peetud toona otstarbekaks.