TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
14. oktoober 2005. a. nr LV-K-1757 |
Lai tn 7 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, planeerimisseaduse § 10 lg 1, lg 5, Tartu linna ehitusmääruse § 5 lg 9 ja arvestades Tartu Linnavolikogu 06. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Algatada Lai tn 7 krundi detailplaneeringu koostamine.
2. Kinnitada Lai tn 7 krundi detailplaneeringu lähteülesanne vastavalt lisale.
3. Korraldus jõustub 11. novembrist 2005. a.
Linnapea | |
Linnasekretär |
Lisa | |
Tartu Linnavalitsuse | |
korralduse eelnõu nr LV-K-1757 juurde | |
L Ä H T E Ü L E S A N N E Töö nr LÜ – 065 - 2005 1. Ülesande koostamise alus Detailplaneeringu koostamise algatamise ettepaneku tegija: OÜ Seitse Teed (Sven Jalakas, 26.07.05). 2. Planeeringu eesmärk, planeeritava ala suurus, andmed planeeringualal oleva krundi kohta ja lähteülesande kehtivusaeg Detailplaneeringu eesmärgiks on Lai tn 7 krundil uusehitistele ehitusõiguse määramine. Planeeritava ala pindala on ca 850 m². 3. Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid 3.1. Tartu Linnavolikogu 06. oktoobri 2005. a määrus nr 125 “Tartu linna üldplaneeringu kehtestamine”. 3.2. Tartu Linnavolikogu 19. oktoobri 1995. a määrus nr 74 “Tartu vanalinna regenereerimisprojekti ja kesklinna osaüldplaneeringu korrektuuri kehtestamine”. 3.3. Tartu Linnavolikogu 01. veebruari 2001. a otsus nr 281 “Lai 11, 13, 15 ning Lutsu 4, 8, 10 kruntide detailplaneeringu kehtestamine”. 3.4. Eesti Vabariigi Valitsuse 17. juuni 2004. a määrus nr 218 “Tartu vanalinna muinsuskaitseala põhimäärus”. 3.5. Vabaduse autosilla rajamisega kaasneva lähiümbruse tänavavõrgustiku muutmise eskiisprojekt 2004. 3.6. Tartu Linnavolikogu 19. juuni 2003. a määrusega nr 33 kehtestatud "Tartu linna ehitusmäärus". 3.7. Tartu Linnavalitsuse 25. novembri 2003. a korraldusega nr 4305 kinnitatud juhend "Detailplaneeringu koosseis ja vormistamise nõuded". Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid asuvad linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis ning/või Tartu linna veebilehel. 3.8. Muinsuskaitseala vaadeldavuse tagamiseks tuleb arvestada muinsuskaitse eritingimuste nõuetega. 4. Lähteseisukohad planeeringu koostamiseks Planeeringuga esitada: 4.1. Olemasoleva olukorra iseloomustus: 4.4.1. krundi kasutamise lubatud sihtotstarbed: ärimaa, elamumaa; ehitise kasutamise otstarbed anda vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 26. novembri 2002.a määrusele nr 10 "Ehitise kasutamise otstarvete loetelu"; 4.4.2. hoonete suurim lubatud arv krundil: planeeringuga määrata uute hoonete arv ja vajadusel lubatud juurdeehitise tingimused; 4.4.3. hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala: määrata planeeringuga, arvestades parkimisvõimalustega krundil; 4.4.4. hoonete suurim ja vähim lubatud kõrgus (katuseharja absoluutkõrgusena): määrata planeeringuga, arvestades p 4.2. analüüsi. 4.5. Krundi hoonestusala piiritlemine: hoonestusala siduda krundi piiridega. 4.6. Tänavate maa-alad, liiklus- ja parkimiskorraldus vastavalt Eesti Standardile EVS 843:2003 "Linnatänavad": 4.6.1. Lai tänava tänavamaa piirid, selle elementide kirjeldus ja kavandatavad laiused ning iseloomulikud kõrgusarvud; 4.6.2. Lai tänava ristprofiil; 4.6.3. Lai tänava kõrgusarvud; 4.6.4. liikluskorralduse põhimõtted (auto- ja kergliikluse sõidurajad, sõidusuunad); 4.6.5. parklate asukohad, suurus ja kuju, krundi planeeritavale kasutusotstarbele ja hoonestusele vastav parkimiskohtade arv koos vastava arvutusega. Parkimine lahendada krundi piires. Keelatud on maa-aluse parkla rajamine; 4.6.6. krundile pääsu asukohad jalakäijatele ja sõidukitele, lubatavad pöörded tänavalt või piiride osad, kust väljasõitude rajamine on keelatud, juurdepääsude nähtavuskolmnurgad; 4.6.7. vajadusel ühistranspordi peatuste asukohad. 4.7. Haljastuse ja heakorrastuse põhimõtted: 4.7.1. säilitatav ja likvideeritav kõrghaljastus; 4.7.2. planeeritav kõrg- ja madalhaljastus: sätestada, et ehitusloaprojektis antakse haljastuse funktsionaal-mahuline lahendus, kus on soovitav kasutada lisaks murule ka põõsarinde taimi ja kõrghaljastust; 4.7.3. kruntide piirded (materjal, kõrgus, tüüp): sätestada, et ehitusloaprojektis antakse piirete arhitektuurne lahendus. 4.7.4. vertikaalplaneerimise põhimõtted (maapinna kõrguse muutmine, sademetevee ärajuhtimine jmt). 4.8. Ehitistevahelised kujad: vastavalt normatiivdokumentidele koos viitega seadusandlikule aktile. 4.9. Tehnovõrkude ja -rajatiste asukohad: 4.9.1. olemasoleva olukorra iseloomustus; 4.9.2 planeeritavate hoonete ja rajatiste tehnovarustuse arvestuslikud põhinäitajad, asukoht ja põhimõtteline lahendus (veevarustus, heitvee ja sademete vee kanalisatsioon, soojavarustus, elektrivarustus, välisvalgustus, sidevarustus); 4.9.3. lubatud või keelatud lahendused hoonete ja rajatiste tehnovarustuse tagamisel; ala asub kaugküttepiirkonnas; 4.9.4. tehnovõrkudele ja -rajatistele reserveeritavad maa-alad; 4.9.5. vajadusel võimalikud tehnovarustuse variandid; 4.9.6. hüdrantide paiknemine; 4.9.7. tehnovõrkude koondtabel (planeeringu algatamise eelsed ja planeeringuga kavandatavad tehnovõrgud). 4.10. Keskkonnatingimused planeeringuga kavandatava elluviimiseks ning vajaduse korral ehitised, mille ehitusprojekti koostamisel on vaja läbi viia keskkonnamõju hindamine või riskianalüüs: 4.12. Vajaduse korral miljööväärtusega hoonestusalade määramine ning nende kaitse- ja kasutustingimuste seadmine. 4.13. Arhitektuurinõuded ehitistele: Planeeringuga määrata nõuded planeeritavale uushoonele: 4.15. Kuritegevuse riske vähendavad nõuded ja tingimused: planeeringulahenduse väljatöötamisel tugineda Eesti standardile EVS 809-1:2002. 4.16. Muud seadusest ja teistest õigusaktidest tulenevad kinnisomandi kitsendused ning nende ulatus. Kuna planeeringuala asub vanalinna muinsuskaitsealal, tuleb planeeringulahenduse väljatöötamisel teha koostööd Tartu LV kultuuriväärtuste teenistusega. 4.17. Planeeringu kehtestamisest tulenevate võimalike kahjude hüvitaja. 4.18. Planeeringu rakendamise võimalused: anda vastavalt Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg 1 nõutule. Planeeringuga seada tingimus, kus p 5.7 nimetatud elamu arhitektuurne eskiislahendus on aluseks hoone projekteerimisele. Märkus: Kui planeeringu koostamise käigus muutuvad lähteseisukohad ulatuses, mis ei muuda planeeringu põhilahendust ning linnavalitsus on muudatustega nõustunud, ei kuulu lähteülesanne muutmisele. 5. Detailplaneeringu koosseisus esitatavad kaardid ja joonised 5.1. Situatsiooniskeem, M 1:10 000; 5.2. Olemasolev olukord vastavalt p 4.1., M 1:500; 5.3. Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed vastavalt p 4.2 M 1: 1000; 5.4. Planeeringu põhikaart vastavalt p 4.3.-4.8. ja 4.10., 4.11., 4.13., 4.15., M 1:500; 5.5. Planeeritud maakasutus ja kitsendused vastavalt p 4.3., 4.12., 4.14., ja 4.17., M 1:500; 5.6. Tehnovõrkude planeering vastavalt p 4.9., M 1:500; 5.7. Kavandatava hoone arhitektuurset eskiislahendust ja lähiala kontaktvööndit kajastavad kolmemõõtmelised joonised. 6. Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine toimub vastavalt Tartu Linnavolikogu 19. juuni 2003.a. määrusega nr 33 "Tartu linna ehitusmäärus" sätestatud korrale. Planeering esitada vastavalt Tartu Linnavalitsuse 25.11.2003.a korraldusega nr 4305 kinnitatud juhendile “Detailplaneeringu koosseis ja vormistamise nõuded”. Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks on vajalik. Planeeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavale arutelule tuleb muuhulgas esitada p 5.7 nimetatud materjalid. Detailplaneeringule hangitakse planeeringu koostaja poolt kooskõlastused: Detailplaneeringu lähteülesande koostas: LPMKO planeerija Jaana Hämarik Lai tn 7 krundi detailplaneeringu ala skeem |