Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-09-0061 |
Menetlev üksus: | Tartu linnavalitsuse haridusosakond |
Vastutav töötaja: | Maira Bogdanova |
Tähtaeg: | 14.06.2009 |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Pedagoogide tugisüsteemi "Pidepunkt" käivitamine |
Registreeritud: | 14.05.2009 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Pedagoogitöö on seotud tiheda suhtlemisega laste, vanemate, kolleegidega. Nende töös esineb palju pingeid ja stressirohkeid olukordi. Õpetajad on erinevatel aegadel juhtinud avalikkuse tähelepanu asjaolule, et neid tuleb toetada ja tagada tugiteenused. Emotsionaalsetest pingetest tulvil töö võib sageli üsna kiiresti viia läbipõlemiseni. Projekti raames soovime kõigepealt uurida ja analüüsida mujal maailmas toimivaid pedagoogide tugisüsteeme ning leida Tartu tingimustes sobiva tugisüsteemi, mida on võimalik ka teistel Eesti piirkondadel näidiseks võtta. Projekti raames toimub ka pedagoogide tugisüsteemi "Pidepunkt" käivitamine. Tugisüsteem "Pidepunkt koosneb laialt vaadates: 1) pedagoogidele nõustamisteenuste võimaldamisest; 2) pedagoogidele ühistegevuste võimaldamisest. Psühholoogid ütlevad, et lisaks nõustamisele, on kriisis oleval inimesel vaja: 1) füüsilist tegevust ja värskses õhus viibimist; 2) loovtegevusi; 3) veeprotseduure; 4) usku. Viimati nimetatud tegevustes osalemise saab pedagoog ise otsustada, kui talle on selleks tingimused loodud. Nõustamissüsteem eeldab aga tugispetsialisti olemasolu. Nõustamisteenuste süsteem peab pedagoogidele pakkuma: 1) individuaalset eripedagoogilist ja psühholoogilist nõustamist; 2) kovisiooni kooli tasandil; 3) supervisiooni ülelinnalisel tasandil. Tugisüsteemi ja tugiteenuste täpsem korraldamine selgub projekti käigus, selleks võetakse projekti raames vastav inimene tööle. | |
Eesmärgid | Üldeesmärk: Tartu linnas on pedagoogide toetamiseks väljaarendatud ja käivitatud ühtne tugiteenuste süsteem „Pidepunkt“. Alameesmärgid: 1) õppekvaliteedi tõstmine pedagoogide rahulolu suurendamise ja tööpingete vähendamise kaudu; 2) Tartu tingimustele sobiva pedagoogide tugisüsteemi välja töötamine ja käivitamine; 3) Pedagoogide teadmiste tõstmine läbipõlemisest ja eneseabi võimalustest; 4) Pedagoogide tugisüsteemide alase uurimuse väljaandmine raamatuna; 5) Koolipsühholoogide kaasamine pedagoogide tugisüsteemi toimimisse. | |
Tegevused | 1. Pedagoogi tööpingete uuring ja lasteaia pedagoogide rahulolu uuring 2. Pidepunkti koordinaatori ametikoha loomine 3. Supervisioonikoolitus 4. Pedagoogidele supervisiooni teenuse tagamine 5. Pedagoogide teadlikkuse tõstmine läbipõlemisest ja iseenda abistamise võimalustest 6. Pedagoogide ühistegevuse arendamine | |
Tulemused | 1) läbi on viidud pedagoogide tööpingete uuring 2) läbi on viidud lasteaia pedagoogide rahulolu uuring 3) on loodud Pidepunkti koordinaatori ametikoht piirkondliku õppenõustamiskeskuse juurde 4) välja on töötatud Tartu tingimustele sobiv pedagoogide tugisüsteem "Pidepunkt" 5) välja on antud pedagoogide tugisüsteeme tutvustav raamat 6) välja on antud Pidepunkti tutvustav infovoldik 7) käivitatud on pedagoogide tugisüsteem „Pidepunkt“ 8) käivitunud on kovisioonide võrgustik Tartu linna koolides 9) käivitunud on supervisioonide võrgustik Tartu linna koolides 10) pedagoogidele on tagatud individuaalne eripedagoogiline ja psühholoogiline nõustamine 11) pedagoogidele on loodud ühistegevuse võimalused ja korraldatud ühistegevusi 12) loodud on veebipõhine online pedagoogide nõustamisteenus, sh vastav keskkond 13) 1 õppenõustamiskeskuse tugispetsialist ja Pidepunkti koordinaator on läbinud supervisioonialase koolituse 14) individuaalset supervisiooni on viidud 1 kord aastas 20 koolijuhile 3 aastal 15) meeskonnasupervisiooni on läbi viidud 6le grupile 3 aastal 1 kord aastas 16) grupisupervisiooni on läbi viidud 4 grupile 3 aastal 1 kord aastas 17) koolipsühholoogidele ja koolijuhtidele on läbi viidud koolitus läbipõlemisest 18) igas koolis on koolipsühholoog läbi viinud koolituse läbipõlemisest ja eneseabi võimalustest 19) pidepunkti koordinaator on viinud igas koolis läbi teabepäeva Pidepunkti alal 20) koolipsühholoogid on koostanud infovoldiku läbipõlemisest pedagoogidele 21) koolipsühholoogid teevad vastuvõtupäevi piirkondlikus õppenõustamiskeskuses 22) pedagoogidele ühistegevuse korraldamiseks on tekkinud süsteem 23) asutatud on pedagoogide klubi 24) pedagoogidel toimuvad ühistegevused 25) pedagoogide klubil on välja töötatud oma sektor piirkondliku õppenõustamiskeskuse kodulehel 26) koolides on loodud ülelinnalised võimalused pedagoogidel ühistegevuste elluviimiseks 27) korraldatakse pedagoogide karikas võrkpallis 28) pedagoogidele on loodud võimalused Aura veekeskuse külastamiseks ühistel aegadel 29) pedagoogidele on viidud läbi ühistegevuste sarjad ja õpitoad | |
Maksumus | 2 068 439 EEK | |
Tartu kohustused | 68 524 EEK | |
Toetus | 1 999 915 EEK | |
Kellele taotlus esitatakse | Elukestva Õppe Arendamise Sihtasutus Innove | |
Millise programmi / meetme raames | Meede "Kooli poolelijätmise vähendamine, haridusele juurdepääsu suurendamine ning õppe kvaliteedi parandamine", alammeede "Kaasav, mitmekesine ja turvaline üldharidus" | |
Juhtpartner | Tartu linn | |
Partnerid | ||
Juht | Eneken Juurmann | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.01.2010 - 31.12.2012 | |
Osakond | HO | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |