EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
22. november 2023. a. nr LV-IP-0165 |
Tartu Linnavolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 11. juuni 2020. a määruse nr 96 "Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord" muutmine" eelnõu esitamine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 35 lõike 1 ning kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 5 lõigete 6 ja 7 ja § 21 lõike 1 alusel.
§ 1. Tartu Linnavolikogu 11. juuni 2020. a määrust nr 96 "Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord" muudetakse järgmiselt:
1) määruse paragrahvi 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"§ 4. Eelarve ülesehitus
(1) Tartu linna eelarve on tekkepõhine ja selle osad on:
1) põhitegevuse tulud;
2) põhitegevuse kulud;
3) investeerimistegevus;
4) finantseerimistegevus;
5) likviidsete varade muutus.
(2) Eelarvele võib vajadusel lisada muid osasid.
(3) Eelarve reservfond (reservfond) ettenägematute väljaminekute tegemiseks on kuni 1% kavandatud põhitegevuse kulude mahust.";
2) määruse paragrahvi 6 lõiget 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"(1) Linnavalitsus jaotab korraldusega eelarve struktuuriüksuste ning hallatavate asutuste vahel tegevusalade kaupa järgmiselt:
1) tulud rahandusministri kehtestatud kontoplaani kontogruppide kaupa;
2) kulud rahandusministri kehtestatud kontoplaani kontoklasside kaupa;
3) investeeringud investeerimisobjektide kaupa.";
3) määruse paragrahvi 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"(1) Linnavolikogu kantselei juhataja jaotab eelarve tegevusalade kaupa järgmiselt:
1) tulud rahandusministri kehtestatud kontoplaani kontogruppide kaupa;
2) kulud rahandusministri kehtestatud kontoplaani kontoklasside kaupa.";
4) määruse paragrahvi 28 lõiget 3 muudetakse ja sellest jäetakse välja sõnad "vastavalt lisale 7";
5) määruse paragrahvi 42 lõiget 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"(4) Kui sildfinantseerimise korras eraldatud vahendite tagasilaekumine on viibinud üle 12 kuu välisabi vahenditega rahastatud projekti või muu välisabi vahenditega tegevuse aruande esitamisest, tuleb vastutaval struktuuriüksusel kanda nõue ebatõenäoliselt laekuvaks ning kavandada vahendid puudujäägi katteks sama struktuuriüksuse eelarvelistest vahenditest.";
6) määrust täiendatakse paragrahviga 501 järgmiselt:
"§ 501. Linna rahavoo juhtimine
(1) Linna likviidsete varade maht peab tagama tähtaegse väljamaksete tegemise.'
(2) Eelarveaasta lõpus peavad likviidsed varad katma vähemalt ühe kuu põhitegevuse kulude mahu.".
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 11. juuni 2020. a määruse nr 96 "Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord" muutmine" eelnõu esitamine " juurde
Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord on vastu võetud 11. juunil 2020. a määrusega nr 96 ning seda on kahel korral täiendatud.
Käesolevaga muutmise eelnõu kõige olulisem osa käsitleb eelarve ülesehituse osa.
Esimene muudatus käsitleb eelarve linnavolikogu poolt vastu võetava eelarve ülesehitust. Linnavolikogu tasemel võetakse eelarve vastu vastavalt kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse paragrahvidele 5 ja 13-19. Eelarvel on edaspidi ainult üks lisa. Senised linnavolikogu vastu võetava eelarve kohustuslikud lisa vormid 2 kuni 6 kaotatakse ning volikogu taseme eelarve saab olema seaduse kohase üldistatuse astmega. Volikogu otsustamise ulatus sellega ei vähene, sest erinevad senised eelarve lisad kajastasid samu vahendeid erineval moel ning pigem muutsid eelarve täitmise kohmakaks, samas ei tekitanud olulist selgust. Eelarve vastuvõtmiseks esitatav seletuskiri kajastab eelarvet samas täpsusastmes nagu varasemalt. 2024. a Tartu linnaeelarve eelnõu on koostatud käesolevat muudatuse ettepanekut arvestades.
Teine ja kolmas muudatus täpsustavad seda, mil moel jaotab eelarve linnavalitsus (ametiasutusena) ja linnavolikogu kantselei (ametiasutusena).
Nimetatud muudatused võimaldavad linnavalitsusel eelarveaasta jooksul teha eelarves muudatusi tegevusalade ja ka näiteks investeerimiseobjektide vahel, mis on vajalikud eelarvega püstitatud eesmärkide elluviimiseks. Selleks, et muudatusi ei tehtaks meelevaldselt, toimub regulaarne eelarve täitmise aruannete esitamine vastavale määruse §ile 44.
Uue sättena on määruse eelnõusse lisatud linna rahavoogude juhtimine, millega seatakse reeglid linna likviidsete varade tasemele.