Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Seisukoha võtmine Tulika tn 1, N.Lunini tn 12, N. Lunini tn 14, N. Lunini tn 16 ja lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Reg. number: | 520 |
Seisund: | Allkirjastatud |
Vastuvõtmise kp: | 20.05.2014 |
Jõustumise kp: | 20.05.2014 |
Eelnõu: | Seisukoha võtmine Tulika tn 1, N.Lunini tn 12, N. Lunini tn 14, N. Lunini tn 16 ja lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Failid: | LVK2014052000520.ddoc ( 62 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu
|
20. mai 2014. a. nr 520 |
Seisukoha võtmine Tulika tn 1, N.Lunini tn 12, N. Lunini tn 14, N. Lunini tn 16 ja lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute ja vastuväidete osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Lähtudes eeltoodust ning võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 20 lg 2, § 21 lg-d 1 ja 2 ning Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg-d 1, 3 ja 7, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Võtta seisukohad Tulika tn 1, N. Lunini tn 12, N. Lunini tn 14, N. Lunini tn 16 ja lähiala detailplaneeringu avaliku väljapaneku käigus esitatud ettepanekute osas järgmiselt:
1.1. Selgitus. Seletuskirja koostamisel on tuginetud Liikluslahendus OÜ poolt koostatud detailplaneeringu liiklusmõju analüüsi tulemustele, mille kompetentsuses ei ole linnal põhjust kahelda. Analüüsi kohaselt on planeeritud parkla poolt tekitatud liiklusprognoos järgmine: hommikusel tipptunnil (7.30-8.30) sisenevaid autosid 20, väljuvaid 6; õhtusel tipptunnil (16.30-17.30) sisenevaid autosid 13, väljuvaid 20.
Arvestada ettepanekut parkla sissesõidu asukoha muutmiseks.
Mitte arvestada ettepanekut planeerida parkla ainult sotsiaalkeskuse töötajatele ja see tõkkepuuga piirata, sest kavandatav parkla peab teenindama ka asutuse külastajaid ning see tuleb lahendada oma krundil. Kuna tegemist on avaliku funktsiooniga hoonega, ei ole mõistlik planeerida parklasse tõkkepuud. Parkimiskohtade arvu määramisel on arvestatud sotsiaalabi osakonna ettepanekuid ja teiste suure külastajate arvuga asutuste juures läbiviidud liiklusuuringuid.
1.2. Selgitus. Planeering annab võimaluse rajada Tulika tn 1 krundile sotsiaalkeskuse, milles tegutseb sotsiaalabi osakonna piirkonnakeskus, kus teenindatakse kõiki sotsiaalabi vajajaid Tammelinna - Veeriku piirkonnas. Lisaks on planeeringu järgi võimalik, et kavandatavasse keskusesse koondatakse mõnede mittetulundusühingute või linna allasutuste töö, kes pakuvad sotsiaalteenuseid erinevatele sihtrühmadele: lastega peredele ja eakatele inimestele. Hoonesse ei planeerita erihoolekande teenuste osutamist. Sotsiaalabi piirkonnakeskus on linnavalitsuse büroohoone ning ei ole võrreldav sotsiaalmajutusteenust pakkuvate asutustega - planeeringuga ei planeerita krundile sotsiaalmaja (majutusteenust pakkuvat asutust).
Sotsiaalkeskuse ühe osana planeeritava linnavalitsuse sotsiaalabi osakonna piirkonnakeskuse tavapärased kliendid on rahaliste toimetulekuraskustega inimesed - näiteks pered, kus on üks või enam töötut; miinimumpalka saavad, kuid kõrgete eluasemekuludega pered; inimesed, kellel on perioodiliselt vaja saada toetusi mõne suure ja eluliselt olulise kulutuse katteks - koduseadmed, ravimid, õnnetusjuhtumid, küttepuude ostmine. Sotsiaalabi piirkonnakeskuses teenindatakse kõiki sotsiaalabi vajajaid tööpäevadel ja tööaegadel: peamiselt toimetulekutoetuse vajajad - keskmiselt selle piirkonna lõikes kuni 200 inimest kuus; eakad ja puudega isikud - keskmiselt umbes 60 inimest kuus; lastega pered - samuti keskmiselt umbes 60 külastust kuus.
Sotsiaalabi osakonna viies toimivas piirkonnakeskuses ei ole täheldatud olulisi turvaprobleeme. Piirkonnakeskuste ümbruses ei ole registreeritud korrarikkumisi, mis oleksid toime pandud otseselt piirkonnakeskuse klientide poolt.
Sotsiaalkeskuse täpsem suunitlus selgub edasisel projekteerimisel, kuid planeeringuga soovitakse anda funktsioonide osas võimalikult lai valikuvõimalus. Keskuse täpsem sisu ja funktsioonid sõltuvad suuresti ka välisabi rahastamise tingimustest. Prognoositav maksimaalne teeninduskordade arv keskuses on kalkuleeritud kõigi funktsioonide toimimise korral. Prognoositav keskust kasutavate klientide arv jääb vahemikku 50-100 inimest päevas. Samas korraldavad keskuses tegutsevad mittetulundusühingud eakatele või lastele ühisüritusi, mis võivad tuua korraga rohkem osalejaid. Vastav selgitus lisada planeeringu seletuskirja.
Planeeringu põhijoonisel on näidatud mänguväljaku võimalik asukoht. Täpsem lahendus selgub projekteerimisel.
1.3. Selgitus. Autoparkla pinda ei tõsteta kõrgemale Tulika tn 3 krundi pinnast. Maapind tõuseb olemasolevalt Ravila tänava suunas, mis välistab sademevee valgumise Tulika tn 3 krundile. Lume ladustamise alani on planeeritud sademeveekanalisatsiooni trass, mille abil juhitakse liigne lumesulamisvesi sademeveekanalisatsiooni.
Naaberkruntide piiril maapinna kõrguste mitte muutmise lausega on mõeldud seda, et planeeritaval alal kõrguste muutmisel peab vertikaalplaneerimise koostama selliselt, et krundi piirilt valguksid veed planeeritava ala sisemuse suunas ehk siis kõrgus krundipiiril on suurem ning maapind langeb mingis ulatuses krundi sisemuse suunas.
Juhime tähelepanu, et detailplaneeringu ülesanne on anda vertikaalplaneerimise üldpõhimõtted, täpne lahendus, mis peab vältima liigvee sattumise naaberkruntidele, töötatakse välja projekteerimise staadiumis. Projekteerimise aluseks on detailplaneering.
1.4. Arvestada ettepanekut Tulika tn 1 krundist 2-4 meetri laiuse maariba eraldamiseks Tulika tn 3 krundiga liitmiseks, et erakrundi privaatsuse suurendamiseks oleks võimalik krundipiirile rajada näiteks kõrghaljastust.
1.5. Selgitus. Planeeringus on sätestatud, et nii Kullerkupu kui ka Tulika tn elamukruntide poolsele piirile on lubatud kuni 1,9 meetri kõrgune metallaed (soovitavalt metallvarb- või keevispaneelpiire).
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada detailplaneeringu avaliku väljapaneku tulemuste tutvustamiseks avalik arutelu.
3. Avaliku arutelu toimumise ajaks määrata 3. juuni kell 15.00 ning kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna nõupidamiste ruum Raekoja plats 3.
4. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada detailplaneeringu avaliku väljapaneku tulemuste tutvustamise ja avaliku arutelu toimumise aja ning koha kohta teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna koduleheküljel vähemalt nädal aega enne avaliku arutelu algust.
5. Korraldus jõustub 21. mail 2014. a.
Urmas Klaas linnapea |
Jüri Mölder linnasekretär |