Seisund: | Tegemisel |
Asja number: | VP-23-0046 |
Menetlev üksus: | Tartu Rakenduslik Kolledž |
Vastutav töötaja: | Andrei Atškasov |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | ElectriCars VET Hub (Elektriautode kutseõppe keskus) |
Registreeritud: | 27.02.2023 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Üldeesmärk on luua Euroopa-põhine koostööpartnerlus tehniliste kutsekoolide vahel, et vahetada häid tavasid uuenduslikest autotehnikute õpetamismetoodikatest, et kohaneda elektrisõidukite sektori kiire arenguga. Selle tulemusel saavad kutseõpetajad pakkuda kutseõppuritele vastavat õpet ja oskusi vastavalt sektori vajadustele, omandades samal ajal sügavama arusaama sellest, kuidas kutseharidus saab vastata tulevastele väljakutsetele. | |
Eesmärgid | Konkreetsed eesmärgid on järgmised: - Teha kindlaks ja vahetada parimaid praktikaid Euroopas autotööstuse/sõidukitega seotud erialade kutseõpetajate praeguseid õpetamismetoodikaid; - selgitada välja tulevased sektoritrendid, erialased profiilid ja sektori jaoks vajalikud oskused koostöös elektrisõidukite ettevõtetega; - Töötada välja piloottestimise kursuse moodul, mis on suunatud partnerite autotehnikutele spetsialiseerunud kutseõppe töötajatele, mis on vastavuses uute sektoritrendidega ja oskustega, mida elektri-/hübriidautode ettevõtted nõuavad; - Tõsta teadlikkust ja atraktiivsust kutsehariduse autotehniku õpingutest ja ametitest kui strateegilisest karjäärivõimalusest praegustele ja tulevastele noortele. | |
Tegevused | Peamised vajadused, mida projektis käsitleda, on järgmised: - Üldine vajadus on õpetada meie kutseõpetajaid, kuna nad ei ole elektri-/hübriidautode mehaanikale spetsialiseerunud; - (Õpilastele õpetatakse vanaviisi traditsioonilise kütusega autosid, kuid neile tuleks õpetada elektri-/hübriidautode mootorite toimimist). - Õpilasi tuleb õpetada remontima tavalisi kütusemootoriga autosid, kuid samal ajal tuleks neile õpetada ka elektri- ja hübriidautode remontimist. – Autode hoolduse ja remondiga seotud haridus seisab silmitsi paljude muutustega ja seda õpetatakse igas riigis erinevalt; Potentsiaal parimate tavade jagamiseks – elektrisõidukite tööstus kasvab, kuid reageerib sektori ebakindluse (nt akulaadimisjaamade võrkude vähearenemus) tõttu madalale nõudlusele; - Noortel/potentsiaalsetel automehaaniku eriala kutseõppuritel puudub üldine teadlikkus ja teadmised kutseõppe automehaaniku/autotööstuse õpingutest kui tuleviku strateegilisest karjäärivõimalusest. | |
Tulemused | Keskkond ja võitlus kliimamuutuse vastu vähendavad kliimamuutusi soodustavaid heitkoguseid. Kutsehariduse ja -koolituse innovatsiooni kaasaaitamine. Kutsehariduse pakkujate rahvusvahelistumise strateegiate loomine ja rakendamine. | |
Maksumus | 11 990 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 11 990 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Hispaania Erasmus+ agentuur | |
Millise programmi / meetme raames | Key Action 2: Cooperation Partnership (Erasmus+ koostööprojektid) | |
Juhtpartner | Xarxa FP Secretariat General (Hispaania) | |
Partnerid | Rovaniemen koulutuskuntayhtymä REDU (Soome) Tartu Rakenduslik Kolledž Fundacio BCN FP (Hispaania) Fundazione Lepido Rocco, Treviso (Itaalia) Liceul Tehnologic Dimitrie Leonida (Rumeenia) | |
Juht | Andrei Atškasov | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.10.2023 - 30.09.2026 | |
Osakond | VOCO |