Korraldus: Krundi Riia tn 18 detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Krundi Riia tn 18 detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteülesande kinnitamine
Reg. number: 1107
Seisund: Allkirjastatud
Vastuvõtmise kp: 12.07.2005
Jõustumise kp: 12.07.2005
Failid: tlvk2005_1107.pdf ( 1153 kb )



Anto Ili


Abilinnapea
linnapea ülesannetes

Jüri Mölder
Linnasekretär




LISA
Tartu Linnavalitsuse 12.07.2005
korralduse nr 1107 juurde
Riia tn. 18 detailplaneeringu
L Ä H T E Ü L E S A N N E
Töö nr LÜ – 062 - 2005

1. Ülesande koostamise alus
Detailplaneeringu koostamise algatamise ettepaneku tegija SA TARTU KIIRABI (27.06.05).

2. Planeeringu eesmärk, planeeritava ala suurus, andmed planeeringualal olevate kruntide kohta ja lähteülesande kehtivusaeg
Detailplaneeringu eesmärgiks on kõrvalhoone lammutamine ja uue laohoone püstitamine.
Planeeritava ala pindala on ca 3522 m2
Riia tn. 18 - krundi omanik: Tartu Linnavalitsus; krundi olemasolev maakasutuse sihtotstarve: ühiskondlike hoonete maa; krundi pindala: 2956,4 m².
Lähteülesanne on kehtiv 18 kuud.

3. Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid
3.1 Tartu Linnavolikogu 06. oktoobri 1999. a määrus nr 99 “Tartu linna üldplaneeringu kehtestamine”;
3.2 Tartu Linnavolikogu 03. veebruari 2005. a otsus nr 392 "Tartu linna üldplaneeringu vastuvõtmine ja avalikule väljapanekule suunamine";
3.3 Tartu Linnavolikogu 08.mai1997. a otsus nr 90 “Filosoofi-Riia-Väike-Tähe-Võru t piirkonna üldplaneeringu kehtestamine”
3.4 Tartu Linnvalitsuse 31. juuli 1997 a. korraldus nr 1716 “Riia,Väike Tähe ja Era tänavatega piirneva ala detailplaneering”;
3.5 Tartu Linnavalitsuse 16. juuli 1998.a. korraldus nr 2030 “Riia 20, 22 ja Filosoofi 2b vahelise ala detailplaneeringu lähteülesande kinnitamine”;
3.6 Tartu Linnavolikogu 19. juuni 2003. a määrus nr 33 “Tartu linna ehitusmäärus”;
3.7 Tartu Linnavalitsuse 25. novembri 2003. a korraldus nr 4305 juhend "Detailplaneeringu koosseis ja vormistamise nõuded".
Arvestamisele kuuluvad kehtestatud planeeringud ja muud dokumendid asuvad linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna arhiivis ning/või Tartu linna veebilehel.

4. Lähteseisukohad planeeringu koostamiseks
Planeeringuga esitada:
4.1. Olemasoleva olukorra iseloomustus: 4.2. Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed:
· lähiümbruse olemasolev ja planeeritav liiklusskeem, sh juurdepääsud planeeritavale alale, jalakäijate liikumissuunad; 4.3. Planeeritava maa-ala kruntideks jaotamine:
maakasutuse koondtabel (planeeringu algatamise eelsed ja järgsed krundi pindalad, kasutamise sihtotstarbed).
4.4. Krundi ehitusõigus:
4.4.1. krundi kasutamise lubatud sihtotstarve: ühiskondlike hoonete maa; ehitise kasutamise otstarbed anda vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 26. novembri 2002.a määrusele nr 10 "Ehitise kasutamise otstarvete loetelu";
4.4.2. hoonete suurim lubatud arv krundil: planeeringuga määrata uute hoonete arv ja lubatud juurdeehituse tingimused, lammutatavad hooned;
4.4.3. hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala: määrata planeeringuga.
4.4.4. hoonete suurim ja vähim lubatud kõrgus (räästa ja katuseharja absoluutkõrgusena): määrata planeeringuga.
4.5. Krundi hoonestusala piiritlemine: hoonestusala siduda krundi piiridega.
4.6. Tänavate maa-alad, liiklus- ja parkimiskorraldus Vastavalt Eesti Standardile EVS 843:2003 "Linnatänavad":
4.6.1. tänavamaa piirid, selle elementide kirjeldus ja kavandatavad laiused ning iseloomulikud kõrgusarvud. Riia ja Era tn näitajad esitada vastavalt p. 3.4. nimetatud tööle;
4.6.2. Riia ja Era tn tänavate ristprofiilid;
4.6.3. Riia ja Era tn kõrgusarvud;
4.6.4. liikluskorralduse põhimõtted (auto- ja kergliikluse sõidurajad, sõidusuunad), jalakäijate liiklusohutuse tagamise meetmed;
4.6.5. parklate asukohad, suurus ja kuju, krundi planeeritavale kasutusotstarbele ja hoonestusele vastav parkimiskohtade arv koos vastava arvutusega;
4.6.6. krundile pääsu asukohad jalakäijatele ja sõidukitele, lubatavad pöörded tänavalt või piiride osad, kust väljasõitude rajamine on keelatud;
4.6.7. vajadusel ühistranspordi peatuste asukohad.
4.7. Haljastuse ja heakorrastuse põhimõtted:
4.7.1. säilitatav ja likvideeritav kõrghaljastus;
4.7.2. planeeritav kõrg- ja madalhaljastus;
4.7.3. kruntide piirded (materjal, kõrgus, tüüp);
4.7.4. vertikaalplaneerimise põhimõtted (maapinna kõrguse muutmine, sademete vee ärajuhtimine jmt).
4.8. Ehitistevahelised kujad: vastavalt normatiivdokumentidele koos viitega seadusandlikule aktile.
4.9. Tehnovõrkude ja -rajatiste asukohad:
4.9.1. olemasoleva olukorra iseloomustus.;
4.9.2. planeeritavate hoonete ja rajatiste tehnovarustuse arvestuslikud põhinäitajad, asukoht ja põhimõtteline lahendus (veevarustus, heitvee ja sademete vee kanalisatsioon, soojavarustus, elektrivarustus, välisvalgustus, sidevarustus);
4.9.3. lubatud või keelatud lahendused hoonete ja rajatiste tehnovarustuse tagamisel;
4.9.4. tehnovõrkudele ja -rajatistele reserveeritavad maa-alad;
4.9.5. vajadusel võimalikud tehnovarustuse variandid;
4.9.6. hüdrantide paiknemine.
4.9.7. tehnovõrkude koondtabel (planeeringu algatamise eelsed ja planeeringuga kavandatavad tehnovõrgud).
4.10. Keskkonnatingimused planeeringuga kavandatava elluviimiseks ning vajaduse korral ehitised, mille ehitusprojekti koostamisel on vaja läbi viia keskkonnamõju hindamine või riskianalüüs: 4.11. Vajaduse korral ettepanekud kaitse alla võetud maa-alade ja üksikobjektide kaitserežiimi täpsustamiseks, muutmiseks või lõpetamiseks, ettepanekud maa-alade või üksikobjektide kaitse alla võtmiseks.
4.12. Vajaduse korral miljööväärtusega hoonestusalade määramine ning nende kaitse- ja kasutustingimuste seadmine.
4.13. Arhitektuurinõuded ehitistele:
Planeeringuga määrata nõuded planeeritavale uushoonele: 4.14. Servituutide vajaduse määramine.
4.15. Kuritegevuse riske vähendavad nõuded ja tingimused: planeeringulahenduse väljatöötamisel tugineda Eesti standardile EVS 809-1:2002.
4.16. Muud seadusest ja teistest õigusaktidest tulenevad kinnisomandi kitsendused ning nende ulatus.
4.17. Planeeringu kehtestamisest tulenevate võimalike kahjude hüvitaja.
4.18. Planeeringu rakendamise võimalused: anda vastavalt Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg 1 nõutule.
Märkus: Kui planeeringu koostamise käigus muutuvad lähteseisukohad ulatuses, mis ei muuda planeeringu põhilahendust ning linnavalitsus ja linnavolikogu juhtiv komisjon on muudatustega nõustunud, ei kuulu lähteülesanne muutmisele.

5. Detailplaneeringu koosseisus esitatavad kaardid ja joonised
5.1. Situatsiooniskeem, M 1:10 000;
5.2. Olemasolev olukord vastavalt p 4.1., M 1:500;
5.3. Planeeringuala kontaktvööndi funktsionaalsed ja linnaehituslikud seosed vastavalt p 4.2 M 1: 2000;
5.4. Planeeringu põhikaart vastavalt p 4.3-4.8 ja 4.10, 4.11, 4.13, 4.15, M 1:500;
5.5. Planeeritud maakasutus ja kitsendused vastavalt p. 4.3, 4.12, 4.14, ja 4.17, M 1:500;
5.6. Tehnovõrkude planeering vastavalt p.4.9, M 1:500;
5.7. Detailplaneeringu lahendust illustreeriv kolmemõõtmeline joonis M 1:500.

6. Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine
Koostöö detailplaneeringu koostamisel, avaliku väljapaneku ja avaliku arutelu korraldamine ning detailplaneeringu kehtestamine toimub vastavalt Tartu Linnavolikogu 19. juuni 2003.a. määrusega nr 33 "Tartu linna ehitusmäärus" sätestatud korrale.

Planeering esitada vastavalt Tartu Linnavalitsuse 25.11.2003.a korraldusega nr 4305 kinnitatud juhendile “Detailplaneeringu koosseis ja vormistamise nõuded”.

Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks ei ole vajalik.

Detailplaneeringule hangitakse planeeringu koostaja poolt kooskõlastused:



Jüri Mölder
Linnasekretär