Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Otsus |
Teema: | Aardla tn 23e // 23h krundi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
Reg. number: | 77 |
Seisund: | Allkirjastatud |
Vastuvõtmise kp: | 22.05.2014 |
Jõustumise kp: | 27.05.2014 |
Eelnõu: | Aardla tn 23e // 23h krundi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
Failid: | LVKO2014052200077.ddoc ( 166 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
OTSUS | |
Tartu
|
22. mai 2014. a. nr 77 |
Aardla tn 23e // 23h krundi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
2. Kavandatava tegevuse iseloom
Hoonestatud krunt soovitakse jagada kaheks, arvestades olemasoleva hoone reaalosadeks jagamise piiri ja hooneosadele väljastatud kasutuslubasid, ning määrata ehitusõigus äri- ja tootmisfunktsiooniga hoonete püstitamiseks. Ettepaneku kohaselt soovitakse ehitada kuni kaks 2-korruselist ligi 700 m2 suurust äri- ja tootmishoonet. Parkimine lahendatakse krundil, juurdepääs on määratud teeservituudiga läbi naaberkruntide.
Planeeritavale alale äri- ja tootmishoonete kavandamine ei too eeldatavalt kaasa olulist keskkonnamõju.
3. Tegevusega kaasnevad tagajärjed
Kavandatava tegevusega ei kaasne eeldatavalt järgmisi võimalikke mõjusid:
− vee, pinnase, õhu saastatus;
− müra;
− vibratsioon;
− valguse levik;
− soojuse eraldumine;
− kiirguse eraldumine;
− lõhna teke;
− mõju Natura 2000 võrgustiku alale või mõnele muule kaitstavale loodusobjektile;
− piiriülene mõju.
Planeeritav tegevus ei too eeldatavalt kaasa olulist keskkonnamõju. Tegevuse käigus tekkivad jäätmed antakse üle vastavat jäätmeluba omavale ettevõttele, jäätmed käideldakse vastavalt Tartu linna jäätmehoolduseeskirjale. Kavandatava tegevusega ei kaasne eeldatavalt avariiolukordade esinemise võimalust.
Kuna planeeritav ala asub Ropka tööstuse linnaosas ning ümbruskonnas on samuti äri- ja tootmismaa funktsiooniga krundid, siis planeerimise tulemusel olukord oluliselt ei muutu ehk ei lisandu teadaolevalt uusi funktsioone ja tegevusi, mis võiksid oluliselt mõjutada sotsiaalset ja/või looduskeskkonda. Eeltoodust tulenevalt on linnavolikogu seisukohal, et kavandatav tegevus ei ole KeHJS mõistes olulise keskkonnamõjuga tegevus ja planeeringule ei ole vajalik KSH algatamine.
Linnavalitsus on küsinud detailplaneeringu elluviimisega kaasneva KSH algatamise vajalikkuse üle otsustamiseks seisukohta Keskkonnaametilt. Keskkonnaamet märgib, et eelhinnangu kohaselt ei kaasne tegevusega olulist keskkonnamõju. Keskkonnatingimustega arvestamine on võimalik planeerimisseaduse § 9 lg 2 p 8 kohaselt planeeringumenetluse käigus.
Linnavolikogu on seisukohal, et planeeringu koostamisele võib asuda otsuse punktis 4 toodud lähtetingimustel.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, planeerimisseaduse § 10 lg 5, § 12 lg 1, keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lg 2 p 10, § 33 lg 1 p 3, § 34 lg 1, § 35 lg 1, lg-d 5 ja 6, Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005. a määruse nr 224 "Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise algatamise vajalikkust, täpsustatud loetelu" § 13 p 1 Tartu linna ehitusmääruse § 4 lg 4 p 7 ja lg 6, § 36 lg 1 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Keskkonnaameti esitatud seisukohta, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Algatada Aardla tn 23e // 23h krundi detailplaneeringu koostamine eesmärgiga kaaluda krundi jagamise ja ehitusõiguse määramise võimalusi äri- ja tootmishoonete püstitamiseks.
2. Kinnitada planeeringuala piir vastavalt otsuse lisale "Aardla tn 23e // 23h krundi detailplaneeringuala situatsiooniskeem".
3. Planeeringu koostamise algatamisega ei kaasne linnale kohustust avalikult kasutatava tee ja üldkasutatava haljastuse, välisvalgustuse ja sademeveekanalisatsiooni väljaehitamiseks või vastavate kulude kandmiseks.
4. Planeering tuleb koostada arvestades järgnevaid seisukohti:
4.1. Planeeringu joonised - olemasolev olukord, põhijoonis, tehnovõrgud ning maakasutus ja kitsendused - anda mõõtkavas M 1:500.
4.2. Krundi ehitusõigus määrata järgmiselt:
4.2.1. krundi kasutamise sihtotstarve - ärimaa ja tootmismaa;
4.2.2. hoonete suurim lubatud arv ja ehitusalune pindala määrata planeeringuga;
4.2.3. hoonete absoluutkõrgus määrata planeeringuga, arvestades olemasoleva Aardla tn 23h hoone kõrgust.
4.3. Ehitiste kasutamise lubatud otstarbed anda vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 4. detsembri 2012. a määrusele nr 78 "Ehitise kasutamise otstarvete loetelu".
4.4. Juurdepääsud, manööveralad ja parkimine lahendada lähtudes Eesti Standardist EVS 843:2003 "Linnatänavad". Planeeringueelne haljastuse osakaal peab säilima.
4.5. Planeeringuga käsitleda lume ladustamise võimalusi krundil.
5. Planeering kooskõlastada Lõuna-Eesti Päästekeskusega ja Muinsuskaitseametiga. Planeeringu koostamise käigus teha koostööd naaberkruntide omanikega.
6. Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks on vajalik.
7. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada detailplaneeringu algatamise teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna koduleheküljel ühe kuu jooksul pärast planeeringu algatamise otsuse tegemist.
8. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Triin Anette Kaasik Aseesimees |