EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
MÄÄRUS |
|
Tartu
|
21. mai 2024. a. nr LVK-M-0080 |
Kultuuri valdkonna toetused |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse paragrahvi 22 lõike 1 punkti 5 alusel.
1. peatükk
Üldsätted
§ 1. Reguleerimisala
Määrus reguleerib kultuuri valdkonnas toetuse andmise kriteeriume, toetuse taotlemise, taotluse hindamise, toetuse andmise ja kasutamise korda.
§ 2. Toetuse taotlemisele ja toetuse kasutamise kontrollimisele rakenduvad õigusaktid
Käesoleva määruse kohase toetuse taotlemisele ja toetuse andmise menetlemisele ning toetuse kasutamise üle järelevalve teostamisele kohaldatakse Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise korra sätteid, arvestades käesoleva määruse erisusi.
§ 3. Toetuse objekt
(1) Kultuuri valdkonna toetuse objekt on kultuuriprojekt, kolmeaastane kultuurifestival, kultuuriprogramm, kolmeaastane kultuuritegevus ning kultuuri investeering ja areng.
(2) Linnavalitsuse kultuuriosakonna (kultuuriosakonna)juhatajal on õigus kehtestada toetuse objektile konkreetseks ajaks prioriteete, millega taotleja peab toetuse saamiseks arvestama või millele vastavat taotlust toetuse andmisel eelistatakse.
§ 4. Toetuse taotlemise ühekordsuse põhimõte
(1) Käesoleva määruse kohaselt on ühele sündmusele, programmile või muule tegevusele võimalik toetust saada üks kord.
(2) Üks isik võib taotleda mitut käesolevas määruses nimetatud toetust, kui toetuse objekt on erinev.
§ 5. Toetuste taotluste vastuvõtmise väljakuulutamine
Kui käesolevas määruses ei ole toetuse objektile sätestatud taotlemise aega või eelarveaasta jooksul tekib lisavahendeid toetuse andmiseks, teavitatakse toetuse taotlemise ajast vähemalt kaks kuud enne taotluse esitamise tähtpäeva.
2. peatükk
Toetuse andmise täpsemad reeglid
1. jagu
Kultuuriprojekti toetus
§ 6. Kultuuriprojekti toetus
(1) Kultuuriprojekti toetus on toetus Tartu linnas või Tartu linnaga seotult piiritletud ajal avalikkusele suunatult toimuvat kultuurisündmust või -sündmuste sarja korraldavale juriidilisele isikule.
(2) Kultuuriprojekti toetus jaguneb:
1) väikeprojekti toetuseks (taotletav toetus alates 500 eurost kuni 5000 euroni, kaasa arvatud);
2) suurprojekti toetuseks (taotletav toetus alates 5001 eurost kuni 50 000 euroni, kaasa arvatud).
(3) Käesoleva määruse paragrahvis 46 nimetatud hindamiskomisjon võib teha linnavalitsusele ettepaneku anda linna kultuurielu oluliselt rikastavale üksikule rahvusvahelise mõõtmega suurprojektile toetust kuni 70 000 eurot. Sellises mahus toetuse taotlemiseks peab taotleja hiljemalt 1. juuniks esitama kultuuriosakonnale vabas vormis projekti tutvustuse, mille põhjal nõustab kultuuriosakond taotlejat ja annab soovituse edasiseks tegevuseks toetuse taotlemisel.
§ 7. Kultuuriprojekti toetuse taotlemise aeg
(1) Kultuuri väikeprojekti toetuse taotlus esitatakse Tartu linnaportaalis. Taotlust on võimalik esitada kuni kahel korral aastas.
(2) Kultuuri suurprojekti toetuse taotlus esitatakse Tartu linnaportaalis hiljemalt kalendriaasta 1. oktoobriks.
§ 8. Kultuuriprojekti toetuse taotlemine
Kultuuriprojekti toetuse taotluses peavad olema järgmised andmed:
1) kultuuriprojekti pealkiri;
2) toimumise aeg;
3) taotletav toetussumma;
4) kultuuriprojekti vastavuse kirjeldus käesoleva määruse paragrahvi 3 lõike 2 kohaselt seatud prioriteedile;
5) vajalikkuse põhjendus (sealhulgas projekti kirjeldus, üldeesmärk);
6) alameesmärgid, mõõdikud ja võtmetegevused eesmärgi saavutamiseks;
7) tegevusplaani kirjeldus;
8) elluviijate nimed, nende roll korralduses ja lühitutvustus;
9) teavitusplaani kirjeldus;
10) nägemus riskide maandamisest;
11) kavandatud tegevused keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi täitmise tagamiseks;
12) kogueelarve (kogueelarve peab sisaldama oma- ja kaasfinantseeringut);
13) vajadusel muud olulised andmed.
§ 9. Kultuuriprojekti toetuse kasutamise piirangud
(1) Kultuuriprojekti toetust ei ole lubatud kasutada:
1) kinnisvara omandamiseks ega kinnisvara omandamisega seotud kulude (sealhulgas laenumaksed või -intressid) katmiseks;
2) kommunaalteenuste eest tasumiseks (välja arvatud kultuuriprojekti läbiviimisega seotud kommunaalteenused);
3) varasematest perioodidest tulenevate võlgade, trahvide, viiviste või muude rahaliste kohustuste tasumiseks;
4) asjade ostmiseks või muudeks investeeringuteks, mida on võimalik kasutada olulises mahus muuks kui konkreetse kultuuriprojekti tarbeks.
(2) Kultuuriprojekti elluviijate töötasude maksmiseks on lubatud kasutada kuni 20% Tartu linnalt saadud toetusest.
§ 10. Kultuuriprojekti oma- ja kaasfinantseering
(1) Kultuuriprojekti toetuse saamise eeldus on oma- või kaasfinantseering vähemalt 10% väikeprojekti ja vähemalt 30% suurprojekti kogueelarvest.
(2) Omafinantseering võib olla vabatahtlik töö, mille rahaline väärtus arvestatakse Vabariigi Valitsuse kehtestatud töötasu alammäärast lähtudes.
§ 11. Kultuuriprojekti toetuse taotluse hindamise kriteeriumid
(1) Kultuuriprojekti toetuse taotlust hinnatakse järgmiste kriteeriumite alusel:
1) vajalikkus;
2) tegevuskava selgus;
3) elluviijate võimekus;
4) sihtgruppide määratluse ja teavitusplaani asjakohasus;
5) riskianalüüsi selgus;
6) kogueelarve realistlikkus.
(2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud kriteeriumite eest on võimalik maksimaalselt saada 100 punkti.
(3) Kui kultuuriprojekti toetuse taotlemisele on seatud prioriteetsed eesmärgid, antakse toetuse hindamisel seatud eesmärgi täitmise eest lisaks 10 punkti.
§ 12. Kultuuriprojekti toetuse andmine
(1) Kultuuri väikeprojekti toetus antakse taotlemisel määratud perioodiks.
(2) Kultuuri suurprojekti toetus antakse taotlemisele järgnevaks kalendriaastaks.
(3) Kultuuriprojekti toetuse andmise otsustab linnavalitsus.
(4) Toetuse andmisel rohkem kui 20% taotletust väiksemas mahus on taotlejal õigus vähendada kultuuriprojekti tegevusi toetuse vähendamisega samas proportsioonis, säilitades kultuuriprojekti eesmärgi ning kooskõlastades muudatused eelnevalt kultuuriosakonnaga.
§ 13. Kultuuriprojekti toetuse aruanne
Kultuuriprojekti toetuse saaja kohustub esitama Tartu linnaportaalis hiljemalt kultuuriprojekti elluviimise kuule järgneva teise kuu lõpuks aruande, milles esitatakse kultuuriprojekti kohta järgmine teave:
1) külastajate, osalejate või kasusaajate arv;
2) kultuuriprojekti eesmärkide saavutamine ja tulemuste analüüs;
3) ülevaade tegevustest ja nende erinevus tegevusplaanist;
4) ülevaade teavitustegevustest;
5) ülevaade eelarve täitmisest;
6) ülevaade keskkonnahoidlike meetmete rakendamisest koos nende rakendamist tõendavate materjalidega;
7) muu vajalik info kultuuriprojekti elluviimise kohta.
2. jagu
Kolmeaastane kultuurifestivali toetus
§ 14. Kolmeaastane kultuurifestivali toetus
(1) Kolmeaastane kultuurifestivali toetus on toetus Tartu linnas piiritletud ajal avalikkusele suunatult vähemalt kolmel järgneval aastal toimuvat kultuurifestivali korraldavale juriidilisele isikule tingimusel, et sama festivali korraldamiseks on Tartu linnalt kultuuri valdkonna toetust saadud vähemalt kolmel eelneval kalendriaastal.
(2) Kolmeaastast kultuurifestivali toetust ei saa sihtasutus, mille asutaja on riik või muu riigi osalusega juriidiline isik.
§ 15. Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse taotlemise aeg
Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse taotlus esitatakse Tartu linnaportaalis hiljemalt kalendriaasta 1. septembriks.
§ 16. Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse taotlemine
(1) Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse taotluses peavad olema järgmised andmed:
1) kultuurifestivali pealkiri;
2) toimumise aeg esimesel aastal, võimalusel ka teisel ja kolmandal aastal;
3) taotletav toetussumma iga aasta kohta;
4) kultuurifestivali vastavuse kirjeldus käesoleva määruse paragrahvi 3 lõike 2 kohaselt seatud prioriteedile;
5) vajalikkuse põhjendus (sealhulgas festivali kirjeldus, üldeesmärk ja olulisus valdkonnas);
6) esimese aasta põhisündmuste kirjeldus;
7) alameesmärgid, mõõdikud ja võtmetegevused eesmärgi saavutamiseks;
8) tegevusplaani kirjeldus esimese aasta kohta;
9) tegevusplaani kirjeldus teise ja kolmanda aasta kohta;
10) elluviijate nimed, nende roll korralduses ja lühitutvustus;
11) teavitustegevuste üldpõhimõtted ning teavitusplaan esimese aasta kohta;
12) nägemus riskide maandamisest;
13) kavandatud tegevused keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi täitmise tagamiseks;
14) rahastamise üldpõhimõtted, festivali kogueelarve esimese aasta kohta (kogueelarve peab sisaldama oma- ja kaasfinantseeringut), festivali kogueelarve teise ja kolmanda aasta kohta (kogueelarve peab sisaldama oma- ja kaasfinantseeringut);
15) vajadusel muud olulised andmed.
(2) Taotlusele tuleb lisada kinnitus, et tegevuste elluviijad on valmis tegevustes osalema.
§ 17. Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse määr ja toetuse kasutamise piirangud
(1) Kolmeaastase kultuurifestivali toetust saab taotleda alates 5001 eurost kuni 75 000 euroni (kaasa arvatud) aastas ühe kultuurifestivali kohta.
(2) Samal ajal antakse kolmeaastast kultuurifestivali toetust kuni viie kultuurifestivali korraldamiseks, arvestades eelarveliste vahendite olemasolu.
(3) Kolmeaastast kultuurifestivali toetust ei ole lubatud kasutada:
1) kinnisvara omandamiseks ega kinnisvara omandamisega seotud kulude (sealhulgas laenumaksed või -intressid) katmiseks;
2) kommunaalteenuste eest tasumiseks (välja arvatud kultuurifestivali läbiviimisega seotud kommunaalteenused);
3) varasematest perioodidest tulenevate võlgade, trahvide, viiviste või muude rahaliste kohustuste tasumiseks;
4) asjade ostmiseks või muudeks investeeringuteks, mida on võimalik kasutada olulises mahus muuks kui konkreetse kultuurifestivali tarbeks.
(4) Kultuurifestivali elluviijate töötasude maksmiseks on lubatud kasutada kuni 50% Tartu linnalt saadud toetusest.
§ 18. Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse oma- ja kaasfinantseering
(1) Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse saamise eeldus on oma- või kaasfinantseering vähemalt 40% festivali kogueelarvest.
(2) Omafinantseering võib olla vabatahtlik töö, mille rahaline väärtus arvestatakse Vabariigi Valitsuse kehtestatud töötasu alammäärast lähtudes.
§ 19. Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse taotluste hindamise kriteeriumid
(1) Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse taotlust hinnatakse järgmiste kriteeriumite alusel:
1) vajalikkuse põhjendus;
2) tegevusplaani selgus;
3) elluviijate võimekus;
4) teavitusplaani asjakohasus;
5) riskianalüüsi selgus;
6) kogueelarve realistlikkus ja festivali finantsiline jätkusuutlikkus.
(2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud kriteeriumite eest on võimalik maksimaalselt saada 100 punkti.
(3) Kui kolmeaastase kultuurifestivali toetuse taotlemisele on seatud prioriteetsed eesmärgid, antakse toetuse hindamisel seatud eesmärgi täitmise eest lisaks 10 punkti.
§ 20. Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse andmine
(1) Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse andmisel kiidetakse heaks toetuse andmine kolmeks kalendriaastaks. Toetus antakse ja konkreetne toetuse suurus määratakse kindlaks ühe aasta kaupa.
(2) Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse heakskiitmise ja andmise otsustab linnavalitsus.
§ 21. Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse taotluse uuendamine ja aruanne
(1) Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse saaja kohustub esitama Tartu linnaportaalis hiljemalt toetuse saamise esimese ja teise aasta 31. oktoobriks täpsustatud informatsiooni järgmise aasta kohta:
1) kultuurifestivali toimumise aeg;
2) alameesmärgid, mõõdikud ja võtmetegevused eesmärgi saavutamiseks;
3) põhisündmuste kirjeldus;
4) tegevusplaani kirjeldus;
5) ülevaade kultuurifestivali tegevuse elluviijate seas toimunud muudatustest;
6) teavitusplaan;
7) järgmise aasta kogueelarve (kogueelarve peab sisaldama oma- ja kaasfinantseeringut).
(2) Kolmeaastase kultuurifestivali toetuse saaja kohustub esitama Tartu linnaportaalis iga aasta kohta hiljemalt festivalile järgneva kolmanda kuu lõpuks aruande, milles esitatakse toetuse saaja toimunud kultuurifestivalist järgmine teave:
1) külastajate, osalejate või kasusaajate arv;
2) kultuurifestivali eesmärkide saavutamine ja tulemuste analüüs;
3) ülevaade tegevustest ja nende erinevus tegevusplaanist;
4) ülevaade teavitustegevustest;
5) ülevaade eelarve täitmisest;
6) ülevaade keskkonnahoidlike meetmete rakendamisest koos nende rakendamist tõendavate materjalidega;
7) muu vajalik info kultuurifestivali elluviimise kohta.
3. jagu
Kultuuriprogrammi toetus
§ 22. Kultuuriprogrammi toetus
(1) Kultuuriprogrammi toetus on toetus Tartu linnas või Tartuga seotud aastaringset (vähemalt kümme kuud aastas) avalikkusele suunatud kultuurisündmuste sarja korraldavale mittetulundusühingule või sihtasutusele.
(2) Kultuuriprogrammi toetus jaguneb:
1) väikeprogrammi toetuseks (taotletav toetus kuni 10 000 eurot, kaasa arvatud);
2) suurprogrammi toetuseks (taotletav toetus alates 10 001 eurost kuni 50 000 euroni, kaasa arvatud).
(3) Kultuuriprogrammi toetust ei saa sihtasutus, mille asutaja on riik või muu riigi osalusega juriidiline isik.
§ 23. Kultuuriprogrammi toetuse taotlemise aeg
Kultuuriprogrammi toetuse taotlus esitatakse Tartu linnaportaalis hiljemalt kalendriaasta 1. oktoobriks.
§ 24. Kultuuriprogrammi toetuse taotlemine
Kultuuriprogrammi toetuse taotluses peavad olema järgmised andmed:
1) kultuuriprogrammi pealkiri;
2) taotletav toetussumma;
3) kultuuriprogrammi vastavuse kirjeldus käesoleva määruse paragrahvi 3 lõike 2 kohaselt seatud prioriteedile;
4) vajalikkuse põhjendus (sh programmi koostamise põhimõtted);
5) alameesmärgid, mõõdikud ja võtmetegevused eesmärgi saavutamiseks;
6) tegevusplaani kirjeldus;
7) elluviijate nimed, nende roll korralduses ja lühitutvustus;
8) teavitusplaani kirjeldus;
9) nägemus riskide maandamisest;
10) kavandatud tegevused keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi täitmise tagamiseks;
11) kultuuriprogrammi kogueelarve (kogueelarve peab sisaldama oma- ja kaasfinantseeringut);
12) vajadusel muud olulised andmed.
§ 25. Kultuuriprogrammi toetuse kasutamise piirangud
Kultuuriprogrammi toetust ei ole lubatud kasutada:
1) kinnisvara omandamiseks ega kinnisvara omandamisega seotud kulude (sealhulgas laenumaksed või -intressid) katmiseks;
2) varasematest perioodidest tulenevate võlgade, trahvide, viiviste või muude rahaliste kohustuste tasumiseks;
3) asjade ostmiseks või muudeks investeeringuteks, mida on võimalik kasutada olulises mahus muuks kui konkreetse kultuuriprogrammi tarbeks.
§ 26. Kultuuriprogrammi oma- ja kaasfinantseering
(1) Kultuuriprogrammi toetuse saamise eeldus on oma- või kaasfinantseering vähemalt 30% väikeprogrammi ja vähemalt 40% suurprogrammi kogueelarvest.
(2) Omafinantseering võib olla vabatahtlik töö, mille rahaline väärtus arvestatakse Vabariigi Valitsuse kehtestatud töötasu alammäärast lähtudes.
§ 27. Kultuuriprogrammi toetuse taotluse hindamise kriteeriumid
(1) Kultuuriprogrammi toetuse taotlust hinnatakse järgmiste kriteeriumite alusel:
1) vajalikkus;
2) tegevuskava selgus;
3) elluviijate võimekus;
4) sihtgruppide määratluse ja teavitusplaani asjakohasus;
5) riskianalüüsi selgus;
6) kogueelarve realistlikkus.
(2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud kriteeriumite eest on võimalik maksimaalselt saada 100 punkti.
(3) Kui kultuuriprogrammi toetuse taotlemisele on seatud prioriteetsed eesmärgid, antakse toetuse hindamisel seatud eesmärgi täitmise eest lisaks 10 punkti.
§ 28. Kultuuriprogrammi toetuse andmine
(1) Kultuuriprogrammi toetus antakse taotlemisele järgnevaks kalendriaastaks.
(2) Kultuuriprogrammi toetuse andmise otsustab linnavalitsus.
(3) Toetuse andmisel rohkem kui 20% taotletust väiksemas mahus on taotlejal õigus vähendada kultuuriprogrammi tegevusi toetuse vähendamisega samas proportsioonis, kooskõlastades muudatused eelnevalt kultuuriosakonnaga.
§ 29. Kultuuriprogrammi toetuse aruanne
Kultuuriprogrammi toetuse saaja kohustub esitama Tartu linnaportaalis hiljemalt programmi elluviimisele järgneva aasta 31. jaanuariks aruande, milles esitatakse kultuuriprogrammi kohta järgmine teave:
1) külastajate, osalejate või kasusaajate arv;
2) kultuuriprogrammi eesmärkide saavutamine ja tulemuste analüüs;
3) ülevaade programmi tegevustest ja nende erinevus tegevusplaanist;
4) ülevaade teavitustegevustest;
5) ülevaade eelarve täitmisest;
6) ülevaade keskkonnahoidlike meetmete rakendamisest koos nende rakendamist tõendavate materjalidega;
7) muu vajalik info kultuuriprogrammi elluviimise kohta.
4. jagu
Kolmeaastane kultuuritegevuse toetus
§ 30. Kolmeaastane kultuuritegevuse toetus
(1) Kolmeaastane kultuuritegevuse toetus on toetus Tartu linnas aastaringset (vähemalt kümme kuud aastas) avalikkusele suunatult vähemalt kolmel järgneval aastal toimuvat kvaliteetset kultuuriprogrammi pakkuvale mittetulundusühingule või sihtasutusele tingimusel, et taotleja on Tartu linnalt kultuuri valdkonna toetust saanud vähemalt kolmel eelneval kalendriaastal.
(2) Kolmeaastast kultuuritegevuse toetust ei saa sihtasutus, mille asutaja on riik või muu riigi osalusega juriidiline isik.
§ 31. Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse taotlemise aeg
Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse taotlus esitatakse Tartu linnaportaalis hiljemalt kalendriaasta 1. septembriks.
§ 32. Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse taotlemine
(1) Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse taotluses peavad olema järgmised andmed:
1) kolmeaastase kultuuritegevuse pealkiri;
2) taotletav toetussumma iga aasta kohta;
3) kolmeaastase kultuuritegevuse vastavuse kirjeldus käesoleva määruse paragrahvi 3 lõike 2 kohaselt seatud prioriteedile;
4) toetuse taotleja organisatsiooni olulisus valdkonnas, sealhulgas ülevaade senistest tegevustest;
5) alameesmärgid, mõõdikud ja võtmetegevused eesmärgi saavutamiseks;
6) tegevusplaani kirjeldus esimese aasta kohta;
7) tegevusplaani kirjeldus teise ja kolmanda aasta kohta;
8) elluviijate nimed, nende roll korralduses ja lühitutvustus;
9) teavitustegevuste üldpõhimõtted ning teavitusplaan esimese aasta kohta;
10) nägemus riskide maandamise kohta;
11) rahastamise üldpõhimõtted, tegevuse kogueelarve esimese aasta kohta (kogueelarve peab sisaldama oma- ja kaasfinantseeringut), tegevuse kogueelarve teise ja kolmanda aasta kohta (kogueelarve peab sisaldama oma- ja kaasfinantseeringut);
12) kavandatud tegevused keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendi täitmise tagamiseks;
13) vajadusel muud olulised andmed.
(2) Taotlusele tuleb lisada taotleja kehtiv arengukava ja kinnitus, et tegevuste elluviijad on valmis tegevustes osalema.
§ 33. Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse määr ja toetuse kasutamise piirangud
(1) Kolmeaastase kultuuritegevuse toetust saab taotleda alates 10 001 eurost kuni 75 000 euroni (kaasa arvatud) aastas ühe taotleja kohta.
(2) Samal ajal antakse kolmeaastast kultuuritegevuse toetust kuni viiele juriidilisele isikule, arvestades eelarveliste vahendite olemasolu.
(3) Kolmeaastast kultuuritegevuse toetust ei ole lubatud kasutada kinnisvara omandamiseks ega kinnisvara omandamisega seotud kulude (sealhulgas laenumaksed või -intressid) katmiseks, varasematest perioodidest tulenevate võlgade, trahvide, viiviste või muude rahaliste kohustuste eest tasumiseks.
§ 34. Kolmeaastase kultuuritegevuse oma- ja kaasfinantseering
(1) Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse saamise eeldus on oma- või kaasfinantseering 40% tegevuse kogueelarvest, sealhulgas peab toetuse saaja teenima omatulu vähemalt 10% kalendriaasta kogueelarvest.
(2) Omafinantseering võib olla vabatahtlik töö, mille rahaline väärtus arvestatakse Vabariigi Valitsuse kehtestatud töötasu alammäärast lähtudes.
§ 35. Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse taotluste hindamise kriteeriumid
(1) Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse taotlust hinnatakse järgmiste kriteeriumite alusel:
1) toetust taotleva organisatsiooni olulisus valdkonnas;
2) tegevusplaani selgus;
3) elluviijate võimekus;
4) sihtgruppide määratluse ja teavitusplaani asjakohasus;
5) riskianalüüsi selgus;
6) kogueelarve realistlikkus ja organisatsiooni finantsiline jätkusuutlikkus.
(2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud kriteeriumite eest on võimalik maksimaalselt saada 100 punkti.
(3) Kui kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse taotlemisele on seatud prioriteetsed eesmärgid, antakse toetuse hindamisel seatud eesmärgi täitmise eest lisaks 10 punkti.
§ 36. Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse andmine
(1) Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse andmisel kiidetakse heaks toetuse andmine kolmeks kalendriaastaks. Toetus antakse ja konkreetne toetuse suurus määratakse kindlaks ühe aasta kaupa.
(2) Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse heakskiitmise ja andmise otsustab linnavalitsus.
§ 37. Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse taotluse uuendamine ja aruanne
(1) Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse saaja kohustub esitama Tartu linnaportaalis hiljemalt toetuse saamise esimese ja teise aasta 31. oktoobriks täpsustatud informatsiooni järgmise aasta kohta:
1) tegevuse alameesmärgid, mõõdikud ja võtmetegevused eesmärgi saavutamiseks;
2) tegevusplaani kirjeldus;
3) ülevaade tegevuse elluviijate seas toimunud muudatustest;
4) teavitusplaani kirjeldus;
5) tegevuse järgmise aasta kogueelarve (kogueelarve peab sisaldama oma- ja kaasfinantseeringut).
(2) Kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse saaja kohustub esitama Tartu linnaportaalis iga aasta kohta hiljemalt järgneva aasta 31. märtsiks aruande, milles esitatakse toetuse saaja eelmise aasta tegevusest järgmine teave:
1) külastajate, osalejate või kasusaajate arv;
2) tegevuse eesmärkide saavutamine ja tulemuste analüüs;
3) ülevaade tegevustest ja nende erinevus tegevusplaanist;
4) ülevaade teavitustegevustest;
5) ülevaade eelarve täitmisest;
6) ülevaade keskkonnahoidlike meetmete rakendamisest koos nende rakendamist tõendavate materjalidega;
7) muu vajalik info tegevuste elluviimise kohta.
5. jagu
Kultuuri investeeringu- ja arengutoetus
§ 38. Kultuuri investeeringu- ja arengutoetus
(1) Kultuuri investeeringu- ja arengutoetus on toetus Tartu linnas kultuuri valdkonnas tegutsevale mittetulundusühingule või sihtasutusele tema tegutsemiskohas ehitus- või rekonstrueerimistööde tegemiseks või kultuuriproduktsiooni, -teenuse või -toote pakkumiseks vajaliku inventari või seadme ostmiseks või paigaldamiseks või muudeks tegevusteks, mis toetavad olulisel määral organisatsiooni arengut, tõstavad organisatsiooni võimekust, võimaldavad pakkuda uusi või olulisel määral paremal tasemel teenuseid või haarata uusi sihtrühmi.
(2) Kultuuri investeeringu- ja arengutoetust on õigus taotleda mittetulundusühingul või sihtasutusel, kes on Tartu linnalt käesoleva määruse alusel kultuuri valdkonna toetust saanud vähemalt kolmel eelneval kalendriaastal ning mille tegutsemiskoht, millele toetust taotletakse, on Tartu linnas, või mittetulundusühingul või sihtasutusel, mille koosseisus tegutseb rahvakultuurikollektiiv, kes osaleb Tartu linna kollektiivina nii üleriigilisel kui Tartu maakonna laulu- või tantsupeol.
(3) Kultuuri investeeringu- ja arengutoetust ei saa sihtasutus, mille asutaja on riik või muu riigi osalusega juriidiline isik.
§ 39. Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse taotlemise aeg
Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse taotlus esitatakse Tartu linnaportaalis hiljemalt kalendriaasta 1. märtsiks.
§ 40. Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse taotlemine
(1) Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse taotluses peavad olema järgmised andmed:
1) taotletav toetussumma;
2) tegevuse elluviimise aeg;
3) tegevuse vastavuse kirjeldus käesoleva määruse paragrahvi 3 lõike 2 kohaselt seatud prioriteedile;
4) planeeritava tegevuse eesmärk ning sisu kirjeldus (sh algtaseme ja soovitud lõpptaseme kirjeldus);
5) planeeritava arendustegevuse vajaduse ja mõju kirjeldus ning kasusaajate arv ja kirjeldus;
6) tegevusplaan koos arengu elluviimise ajakavaga;
7) tegevuse elluviijate nimed, nende roll korralduses ja lühitutvustus;
8) nägemus riskide maandamise kohta;
9) planeeritava tegevuse kogueelarve (kogueelarve peab sisaldama oma- ja kaasfinantseeringut);
10) vajadusel muud olulised andmed.
(2) Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse taotlusele tuleb lisada kolm hinnapakkumust, välja arvatud juhul, kui kolme hinnapakkumuse saamine ei ole võimalik. Hinnapakkumuste esitamata jätmise kohta tuleb esitada selgitus.
§ 41. Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse määr ja toetuse kasutamise piirangud
(1) Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse taotletav alammäär on 5000 eurot ja ülemmäär 10 000 eurot ühe taotleja kohta.
(2) Kultuuri investeeringu- ja arengutoetust võib kasutada:
1) organisatsiooni inimeste koolitamiseks;
2) õppe- või arendusreisideks;
3) arengudokumentide väljatöötamiseks ekspertteenuse tellimiseks;
4) inventari soetamisega kaasnevate arendus- ja koolitustegevuste rahastamiseks;
5) taotlejale kuuluval või üürilepingu alusel kasutataval (üürileping peab kehtima veel vähemalt kolm aastat) kinnisasjal ehitus- või rekonstrueerimistööde tegemiseks;
6) inventari või seadmete ostmiseks või paigaldamiseks, mida kasutatakse enamuse aastast Tartu linnas ja mis aitab kaasa organisatsiooni eesmärkide saavutamisele;
7) rahvakultuurkollektiivi kostüümide või instrumentide soetamiseks või täiendamiseks.
(3) Toetust ei saa kasutada:
1) töötasu maksmiseks;
2) taotleja eksponaadi soetamiseks ja rekonstrueerimiseks või muu sarnase eseme (näiteks dekoratsioon) soetamiseks või rekonstrueerimiseks;
3) käibemaksu tasumiseks, välja arvatud juhul, kui taotleja ei ole ise käibemaksukohuslane.
§ 42. Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse oma- ja kaasfinantseering
Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse saamise eeldus on oma- või kaasfinantseering vähemalt 25% investeeringu või arendustegevuse kogueelarvest.
§ 43. Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse taotluse hindamise kriteeriumid
(1) Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse taotlust hinnatakse järgmiste kriteeriumite alusel:
1) planeeritava tegevuse eesmärgi ja sisu kirjelduse selgus;
2) planeeritava tegevuse vajadus, mõju ja kasusaajate arv;
3) tegevusplaani ja ajakava realistlikkus ning tegevuse elluviijate võimekus;
4) riskianalüüsi selgus;
5) planeeritava tegevuse kogueelarve realistlikkus.
(2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud kriteeriumite eest on võimalik maksimaalselt saada 100 punkti.
(3) Kui kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse taotlemisele on seatud prioriteetsed eesmärgid, antakse taotluse hindamisel seatud eesmärgi täitmise eest lisaks 10 punkti.
§ 44. Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse andmine
(1) Kultuuri investeeringu- ja arengutoetus antakse toetuse taotlemise aastaks.
(2) Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse andmise otsustab linnavalitsus.
§ 45. Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse aruanne
Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse saaja kohustub esitama Tartu linnaportaalis hiljemalt tegevuste elluviimise kuule järgneva kuu lõpuks, aga mitte hiljem kui 31. detsembriks aruande, milles esitatakse järgmine teave:
1) ülevaade tehtud tegevustest ja lõpptulemuse kirjeldus;
2) tehtud tegevuste senine kasu ja mõju ning planeeritavad jätkutegevused;
3) ülevaade eelarve täitmisest;
4) muu vajalik info tegevuste elluviimise kohta.
3. peatükk
Taotluse menetlemine hindamiskomisjonis ja taotleja kohustused
§ 46. Toetuse taotluse hindamine
(1) Toetuse taotluste hindamiseks moodustab kultuuriosakonna juhataja hindamiskomisjoni.
(2) Hindamiskomisjon kinnitab hiljemalt kaks kuud enne toetuse taotlemise tähtaega hindamisjuhendi ja iga hindamiskriteeriumi eest antavate punktide arvu, arvestades käesolevas määruses sätestatud piiranguid.
(3) Iga taotlust hindab vähemalt kolm hindamiskomisjoni liiget. Iga hindaja annab iga taotluse igale hindamiskriteeriumile punktid vastavalt oma äranägemisele ja vastavalt hindamiskomisjoni kinnitatud hindamisjuhendile. Lõplik punktisumma kujuneb hindamiskriteeriumitele antud punktide liitmisel ja jagamisel hindajate arvuga.
(4) Prioriteedi ja täiendavate vajalikkuse punktide andmine otsustatakse hindamiskomisjoni koosolekul konsensuslikult.
(5) Kultuuriprojekti ja kultuuriprogrammi puhul võib sõltumata kultuuriprojekti või kultuuriprogrammi toetuse taotluses kirjeldatud kultuuriprojekti või kultuuriprogrammi vajalikkusest hinnata kultuuriprojekti või kultuuriprogrammi vajalikkust kõrgemalt arvestades kultuuriprojekti või kultuuriprogrammi olulisust Tartu kultuurimaastikul ning sellest lähtuvalt anda taotlusele vajalikkuse eest täiendavalt punkte kuni maksimaalse vastava kriteeriumi hindeni.
§ 47. Kolmeaastase kultuuritegevuse ja kolmeaastase kultuurifestivali toetuse taotluste hindamise erisus
Kolmeaastase kultuuritegevuse ja kolmeaastase kultuurifestivali toetuse taotluste hindamise järgselt kohtub hindamiskomisjon enda valikul enim punkte saanud taotlejatega. Kohtumisel saab taotleja kavandatud tegevusi täiendavalt esitleda ning vajadusel täpsustada koostöös hindamiskomisjoniga. Kohtumiste järgselt teeb hindamiskomisjon ettepaneku toetuse andmise kohta. Hindamiskomisjoni liikmed võivad kohtumise järgselt esialgselt antud punkte muuta.
§ 48. Hinnatud taotluste osas toetuse andmise ettepaneku tegemine
(1) Hinnatud taotlustest moodustatakse vastavalt antud punktidele paremusjärjestus ning komisjon teeb ettepaneku neist rohkem punkte saanutele toetuse andmiseks, arvestades käesolevas määruses sätestatud piirangute ja eelarve võimalustega.
(2) Hindamiskomisjon võib teha ettepaneku toetuse andmiseks taotletust väiksemas mahus. Taotluse vähendatud mahus toetamisel võrreldakse kõiki samaks tähtajaks esitatud toetuse taotlusi, samuti arvestatakse konkreetsele taotlusele antud punkte, varasemat sama juriidilise isiku sarnasele sündmusele või tegevusele antud toetuse suurust (sealhulgas võrreldakse sündmuste toimumise kohta, osalejate arvu, sündmuste pikkust jms) ning eelarveliste vahendite olemasolu. Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse taotletust väiksemas mahus toetamiseks võib hindamiskomisjon teha ettepaneku tegevuste konkreetse osa ärajätmiseks.
§ 49. Toetuse saaja kohustused
Toetuse saaja kohustub:
1) hiljemalt ühe kuu jooksul toetuse summa ja toetuse kasutamise tingimuste kinnitamisele saatmisest Tartu linnaportaali kaudu teatama, kas ta võtab toetuse vastu või loobub sellest, ning kinnitama, et ta on teadlik käesolevas määruses nimetatud toetuse saaja kohustustest ja täidab neid;
2) taotluses nimetatu täielikult ellu viima, kui toetus anti täismahus või taotletust kuni 20% väiksemas mahus;
3) kasutama toetust taotluses nimetatud projekti, festivali, programmi, tegevuste, investeeringu või arengu elluviimisega seotud kulude katmiseks, arvestades käesolevas määruses nimetatud piiranguid;
4) järgima Tartu linna veebilehel avalikustatud keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendit või keskkonnahoidlike tegevuste põhimõtteid ja rakendama taotluses lubatud keskkonnahoidlikke meetmeid;
5) nimetama Tartu linna enda toetajana ning olema valmis osalema linna turundustegevustes;
6) esitama andmed oma sündmuste kohta Kultuuriaknasse esimesel võimalusel pärast sündmuse aja selgumist;
7) taotlema kultuuriosakonnalt heakskiitu taotluses esitatud meeskonnas, sündmuse toimumise ajas, tegevusplaanis või muus taotluse olulises osas muudatuste tegemiseks;
8) informeerima viivitamata kultuuriosakonda asjaoludest (muude rahastusallikate ära langemine, meeskonna lagunemine vms), mis tingivad tegevuste osalise või täies mahus ärajäämise;
9) esitama käesolevas määruses nimetatud aruanded tähtajaks;
10) kolmeaastase kultuurifestivali ja kultuuritegevuse toetuse saamisel esitama iga aasta oktoobrikuus järgneva aasta täpsustatud tegevusplaani;
11) lubama Tartu linnal teha järelevalvet toetuse kasutamise üle.
4. peatükk
Määruse kehtetuks tunnistamine ja jõustumine
§ 50. Määruse rakendamine
2024. aastal Tartu Linnavolikogu 17. aprilli 2019. a määruse nr 59 "Kultuuri valdkonna toetused" kohaselt antud kultuuriinvesteeringu toetuse kasutamise kohta tuleb esitada aruanne vastavalt käesoleva määruse paragrahvile 45.
§ 51. Määruse kehtetuks tunnistamine
Tartu Linnavolikogu 17. aprilli 2019. a määrus nr 59 "Kultuuri valdkonna toetused" tunnistatakse kehtetuks.
Sissejuhatus
Tartu Linnavolikogu kehtestas 17. aprillil 2019. a määruse nr 59 "Kultuuri valdkonna toetused". Määrus jõustus 1. juunil 2019. a ning selle kohaselt hakati toetusi andma 2020. a linna eelarvest. Uue toetussüsteemi kehtestamise tulemusena muutus kultuuri valdkonna toetuste taotlemise ning taotluste hindamise reeglistik selgemaks ning taotluste hindamise tulemus kultuurimaastiku tervikpilti vaadates õiglasemaks ja rahastajale sihipärasemaks. Kuna uus süsteem muutis oluliselt kultuuri valdkonna toetamise põhimõtteid ning oli varasemaga võrreldes täpsem, siis on ilmnenud taotlemisel ja taotluste hindamisel mitmeid kohti, mis on vajanud täpsustamist.
Kultuuriosakonna eesmärk on toetuste korra kohta järjepidevalt tagasisidet küsida nii taotluseid hindavalt ekspertkomisjonilt kui ka taotlejatelt endilt. Tagasiside ning menetluspraktika põhjal on igal kevadel toetussüsteemi reguleerivat määrust täiendatud ja täpsustatud. Muuhulgas on viidud mobiilsustoetuse andmine eraldi määrusesse. Samuti on plaanis ühendada kultuuriinvesteeringu toetus ja kultuuri arengutoetus ning luua kolmeaastane kultuurifestivali toetus.
Seetõttu on parema loetavuse huvides mõistlik kehtestada uus määruse terviktekst.
Toetuse andmise reeglites kavandatavad muudatused on mitmel korral läbi arutatud kultuurivaldkonna taotluste hindamiskomisjoniga ning neid on tutvustatud ka valdkonna koostööpartneritele. Kolmeaastase kultuurifestivali toetust on arutatud festivalide korraldajate võrgustiku kohtumisel.
Ülevaade seni kehtinud määruse alusel antud toetustest
| 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Kultuuri suurprojekti toetus |
toetatud taotluste arv | 27 | 31 | 26 | 23 | 22 |
toetussumma | 435 802 | 418 999 | 445 711 | 446 551 | 486 379 |
Kultuuri väikeprojekti toetus |
toetatud taotluste arv | 42 | 38 | 35 | 44 | 16* |
toetussumma | 127 175 | 116 642 | 97 293 | 71 139 | 43 994* |
Kultuuri suurprogrammi toetus |
toetatud taotluste arv | 11 | 10 | 9 | 9 | 7 |
toetussumma | 298 077 | 278 101 | 245 545 | 240 000 | 225 000 |
Kultuuri väikeprogrammi toetus |
toetatud taotluste arv | 6 | 7 | 8 | 8 | 9 |
toetussumma | 26 231 | 41 800 | 46 734 | 48 350 | 54 630 |
Kolmeaastane kultuuritegevuse toetus |
toetatud taotluste arv | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 |
toetussumma | 142 000 | 142 000 | 142 000 | 185 500 | 290 000 |
Kultuuri arengutoetus |
toetatud taotluste arv | 3 | 6 | 0 | 0 | 0 |
toetussumma | 30 000 | 30 755 | 0 | 0 | 0 |
Kultuuriinvesteeringu toetus |
toetatud taotluste arv | 7 | 0 | 5 | 6 | 5 |
toetussumma | 66 885 | 0 | 30 000 | 40 000 | 43 428 |
KOKKU |
toetatud taotluste arv | 99 | 95 | 86 | 93 | 64 |
toetussumma | 1 126 170 | 1 028 297 | 1 007 283 | 1 031 540 | 1 143 431 |
* 2024. aasta II väikeprojekti toetusvoor on alles käimas, jagada on ca 30 tuhat eurot.
ÜLEVAADE PLANEERITAVATEST MUUDATUSTEST
Kultuuri valdkonna toetuste määruse uue terviktekstiga kaasnevad kolm olulisemat muudatust. Nendeks on hindamiskriteeriumide muutmine, kolmeaastane kultuurifestivali toetus ning arengu- ja investeeringutoetuse ühendamine, millest antakse ülevaade järgnevates alapeatükkides.
Lisaks tehakse määruses väiksemaid täpsustusi. Peamiselt ühtlustatakse erinevate toetusmeetmete samade teemade regulatsioonide sõnastusi, täpsustatakse taotlustele esitatavaid nõudeid lähtuvalt taotlusvormides kasutatavatest sõnastustest ja järjekorrast. Lisaks viiakse kõik taotluste hindamisprotseduuri puudutavad sätted kokku määruse hindamist käsitlevasse peatükki.
Hindamiskriteeriumid
Seni kehtinud määruse alusel hinnati kultuuriprojekte ja -programme viie kriteeriumi alusel. Nendeks olid 1) vajalikkus ja üldeesmärgi selgus; 2) alameesmärkide, tegevuste ning nende mõõdikute loogilisus ja asjakohasus; 3) elluviijate võimekus; 4) teavitusplaani asjakohasus; 5) kogueelarve realistlikkus ja plaanid riskide maandamiseks.
Hindajate tagasiside oli, et teine kriteerium on liiga suure kaaluga ning dubleerib esimest kriteeriumi. Samuti oli taotlustes näha, et alameesmärkide seadmine on taotlejatele kõige keerulisem. Seetõttu viiakse alameesmärkide ja mõõdikute hindamine vajalikkuse kriteeriumi alla kokku.
Eraldi kriteeriumina tuuakse välja tegevusplaani selgus, mis seni oli alameesmärkide kriteeriumiga koos, samuti riskianalüüs, mis seni oli koos eelarvega. Taotluste hindajad tõid välja, et kui ühes kriteeriumis on koos mitu erinevat aspekti (taotluse osa), on keeruline panna vastava kriteeriumi hinnet, kui taotluse osad on väga erineval tasemel.
Kuna kolmeaastase kultuurifestivali toetuse ja kolmeaastase kultuuritegevuse toetuse näol on tegemist pikemaajaliste kultuuriprojekti ja -programmi toetustega, siis on ka nende meetmete hindamiskriteeriumid sarnased. Kolmeaastaste meetmete puhul on eelarve kriteeriumi juurde lisatud festivali või organisatsiooni finantsilise jätkusuutlikkuse aspekt.
Uuendatud hindamiskriteeriumid on alljärgnevad:
1) vajalikkus (30 p);
2) tegevuskava selgus (15 p);
3) elluviijate võimekus (15 p);
4) sihtgruppide määratluse ja teavitusplaani asjakohasus (15 p);
5) riskianalüüsi selgus (10 p);
6) kogueelarve realistlikkus (15 p).
Nende põhjal kinnitab hindamiskomisjon eelnõu § 46 lg 1 ja 2 alusel hindamisjuhendi, kus määratakse kriteeriumide kaalud (maksimaalsed punktisummad) ning sõnastatakse ideaaltasemed. Hindamiskomisjoniga läbi arutatud ja planeeritavad kriteeriumide maksimaalsed punktid on toodud iga kriteeriumi juures sulgudes.
Kolmeaastane kultuurifestivali toetus
Alates 2023. aastast on Tartu EFFE märgise võrgustiku liige. See on festivalilinnade võrgustik, mida koordineerib European Festivals Association. Samuti käib koos Tartu festivalikorraldajate võrgustik.
Sooviga tagada festivalidele kindlus ja stabiilsus rahastamise osas, töötati koostöös festivalide korraldajatega välja kolmeaastane kultuurifestivali toetusmeede. Meede on oma põhimõtetelt sarnane kolmeaastase kultuuritegevuse toetusega ehk laias laastus on tegemist kolmeaastase kultuuri suurprojekti toetusega.
Toetust saab taotleda taotlemisele järgneval kolmel aastal toimuva kultuurifestivali korraldamiseks, kui sama festivali korraldamiseks on sama määruse alusel vähemalt kolmel eelneval aastal kultuuri valdkonna toetust saadud. Korraga toetatakse kuni viie kultuurifestivali korraldamist, lähtuvalt eelarvelistest võimalustest.
Toetuse suurus on kuni 75 tuhat eurot ühes kalendriaastas. Toetuse taotlus tuleb esitada 1. septembriks. Pärast taotluste hindamist toimuvad taotlejatel hindamiskomisjoniga kohtumised, mille järel teeb hindamiskomisjon ettepaneku kultuurifestivali toetuse andmiseks. Neile, kes kolmeaastast kultuurifestivali toetust ei saa, jääb võimalus esitada taotlus kultuuri suurprojekti toetusmeetmesse. Meetme loomine hetkel lisakoormust linnaeelarvele ei too, sest vahendid on meetmete vahel ümber paigutatud ehk kultuuri suurprojektide meetme mahtu vähendatud.
Kultuuri investeeringu- ja arengutoetus
Kehtivas kultuuri valdkonna toetuste määruses on kaks toetusmeedet arendustegevuste toetamiseks. Kultuuriinvesteeringu toetus on ehitus- või rekonstrueerimistöödeks, inventari või seadme ostmiseks mõeldud toetus. Kultuuri arengutoetus on inimeste koolitamiseks, õppe- või arendusreisideks jm arendustegevusteks mõeldud toetus.
Kuna praktikas on mõnikord raske vahet teha investeeringul ja arendustegevusel või kaasneb investeeringuga ka arendustegevus, siis on mõistlik need toetused üheks liita. Sarnane on ka huvihariduse arengutoetus (Tartu Linnavolikogu 21.04.2022 määrus nr 18 “Huvihariduse toetused” §-d 19–27).
Kultuuri investeeringu- ja arengutoetus on toetus Tartu linnas kultuuri valdkonnas tegutsevale mittetulundusühingule või sihtasutusele tema tegutsemiskohas ehitus- või rekonstrueerimistööde tegemiseks või kultuuriproduktsiooni, -teenuse või -toote pakkumiseks vajaliku inventari või seadme ostmiseks või paigaldamiseks või muudeks tegevusteks, mis toetavad olulisel määral organisatsiooni arengut, tõstavad organisatsiooni võimekust, võimaldavad pakkuda uusi või olulisel määral paremal tasemel teenuseid või haarata uusi sihtrühmi.
Kultuuri investeeringu- ja arengutoetust on õigus taotleda mittetulundusühingul või sihtasutusel, kes on Tartu linnalt käesoleva määruse alusel kultuuri valdkonna toetust saanud vähemalt kolmel eelneval kalendriaastal. Selle kitsenduse eesmärk on toetada pikaajalisi ja jätkusuutlikke koostööpartnereid senisest parema kultuurist osasaamise võimaluse pakkumisel.
Uuendusena saavad toetust taotleda mittetulundusühingud või sihtasutused, mille koosseisus tegutseb rahvakultuurikollektiiv, kes osaleb Tartu linna kollektiivina nii üleriigilisel kui Tartu maakonna laulu- või tantsupeol.
Kuivõrd huvihariduse arengutoetust saavad taotleda pigem laste- ja noortekollektiivid, siis on oluline anda võimalus ka täiskasvanute kollektiividele taotleda toetust kostüümide või instrumentide soetamiseks või täiendamiseks.
Uue toetusmeetme hindamiskriteeriumid on kokku pandud seniste kahe toetusmeetme hindamiskriteeriumitest. Samuti on eeskujuks võetud mitmel aastal praktikas rakendatud huvihariduse arengutoetuse hindamiskriteeriume. Kultuuri investeeringu- ja arengutoetuse taotlust hinnatakse järgmiste kriteeriumite alusel:
1) planeeritava tegevuse eesmärgi ja sisu kirjelduse selgus;
2) planeeritava tegevuse vajadus, mõju ja kasusaajate arv;
3) tegevusplaani ja ajakava realistlikkus ning tegevuse elluviijate võimekus;
4) riskianalüüsi selgus;
5) planeeritava tegevuse kogueelarve realistlikkus.
Kuna kultuuri investeeringu- ja arengutoetus antakse kalendriaastaks, siis on taotlejal õigus seda kasutada ka detsembris, mis omakorda tähendaks üldisest loogikast lähtudes aruande esitamise kohustust hiljemalt jaanuari lõpuks. Tegemist on investeeringutoetusega, mis tähendab, et raamatupidamises märgitakse see kuluks alles pärast aruande esitamist (kui toetussumma ületab kapitaliseerimismäära). Kuna aga möödunud kalendriaasta lõpetamisega alustatakse raamatupidamises juba jaanuaris, siis on vajalik lühendada aruande esitamise tähtaega. Seetõttu tuleb esitada aruanne hiljemalt tegevuste elluviimise kuule järgneva kuu lõpuks, aga mitte hiljem kui 31. detsembriks. Rakendussättega laiendatakse seda aruande esitamise tähtaega ka 2024. aastal Tartu Linnavolikogu 17. aprilli 2019. a määruse nr 59 "Kultuuri valdkonna toetused" kohaselt antud kultuuriinvesteeringu toetuse kasutamise kohta.
Mõju Tartu linna eelarvele
Täiendavat mõju Tartu linna eelarvele määruse uue tervikteksti kehtestamisega ei kaasne. Toetusi antakse vastavalt linnaeelarve võimalustele. Uue toetusmeetme (kolmeaastane kultuurifestivali toetus) eesmärk on pakkuda koostööpartneritele kindlustunnet rahastamise osas.