Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Seisukoha võtmine Raeremmelga tn 1, Raeremmelga tn 1a ja Raeremmelga tn 1c kruntide detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Reg. number: | 116 |
Seisund: | Allkirjastatud |
Vastuvõtmise kp: | 25.01.2011 |
Jõustumise kp: | 25.01.2011 |
Eelnõu: | Seisukoha võtmine Raeremmelga tn 1, Raeremmelga tn 1a ja Raeremmelga tn 1c kruntide detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Failid: | LVK2011012500116.pdf ( 32 kb ) LVK2011012500116.ddoc ( 58 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu
|
25. jaanuar 2011. a. nr 116 |
Seisukoha võtmine Raeremmelga tn 1, Raeremmelga tn 1a ja Raeremmelga tn 1c kruntide detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud ettepanekute osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Urmas Kruuse Linnapea |
Jüri Mölder Linnasekretär |
Ettepaneku / vastuväite esitaja/ kuupäev | Kokkuvõte ettepanekutest/vastuväidetest | Tartu Linnavalitsuse seisukoht |
Eve Alla, Helvi Pulles, Arnold Ivan, Imre Lall, Viivi Ivan 09.01.2011 | Kavandatavad parklad ning uus hoone asuksid olemasolevate elamukruntide (Luigelahe tn 23, 25, 27, 29 ja 31) vahetus läheduses, parklatega piirnev ja neile juurdepääsu võimaldav tee on nimetatud kruntidest ainult 4 m kaugusel. Arvestades kavandatavate hoonete otstarvet, võib oodata liiklusintensiivsuse olulist suurenemist nii kõnealusel teel kui ka piirkonnas laiemalt. Peale samasse piirkonda golfiväljaku rajamist on sellel teel liiklus juba märksa tihedam kui varem. Puudutatud elamukruntidel mängivad lapsed ning veedavad aega vanurid, kasvavad viljapuud ja –põõsad. Tihedam liiklus planeeritavates parklates ja juurdepääsuteedel kahjustab müra ja heitgaasidega oluliselt naabruses väljakujunenud rahulikku ja puhast elukeskkonda. 1. Seoses ülalkirjutatuga soovime, et planeering kohustaks rajama meie elamukruntide ja planeeringualal oleva tee vahele müra ja heitgaaside tõkkeks vähemalt 2 m kõrguse piisavalt tiheda heki enne kavandatava ehitustegevuse algust sellel alal ja tagaks heki säilimise hilisema ekspluatatsiooni vältel. 2. Samuti soovime, et planeeritavate parklate ja juurdepääsuteede valgustus lahendatakse selliselt, et oluliselt ei suureneks meie kruntide valgustatus pimedal ajal, välditaks valgusreostust. 3. Lisaks palume täiendavalt kaaluda planeeringust tulenevat mõju liiklusele Raeremmelga ja Hipodroomi tänavate halva nähtavusega niigi ohtlikul ristmikul ja võimalikke probleeme seoses ühistranspordi kasutamisega piirkonnas. | 1. Arvestada Planeeringu põhijoonisel näidata kohustusliku heki asukoht. Seletuskirjas sätestada, et Raeremmelga 1a ja 1c krundi omanikul tuleb enne ehitustööde algust istutada elamukruntide ja juurdepääsutee vahelisel alale vähemalt 2 m kõrgune hekk. 2. Arvestada Planeeringu seletuskirjas sätestada, et parklate ja juurdepääsuteede valgustuse projekteerimisel arvestada, et kavandatav valgustus ei suurendaks oluliselt piirnevatele kinnistutele langeva valguse hulka. 3. Arvestada osaliselt Liiklusintensiivsus võib planeeringu realiseerimisel tõenäoliselt kasvada ning seda eriti ürituste korral, kuid mitte niivõrd olulisel määral, et tekiks vajadus olemasolevat liikluslahendust ristmikul detailplaneeringu tasandil täiendada. Kuna antud hetkel puudub Raeremmelga tänaval kergliiklustee, siis tulevase liikluskorralduse lihtsustamiseks jalakäijate ja sõidukite vahel kavandatakse planeeringuga planeeringuala piires Raeremmelga tänavale kahepoolne kergliiklustee ja tänavamaad laiendatakse planeeringuala ulatuses. Suureneva ühistranspordi kasutamisega võimalikke tekkivaid probleeme detailplaneeringuga ei hinnata, kuna ühistranspordi korraldamine ei ole antud detailplaneeringu ülesanne. Probleemide tekkimise korral lahendatakse need planeeringumenetluse väliselt ühistranspordi korraldamise käigus. |
Tanel Neufeld 09.12.2010 | Seoses planeeritavaga pole detailplaneeringu koostajad prognoosinud planeeringuala ümbritsevatel tänavatel olulist liiklusintensiivsuse kasvu, samuti on ülimalt tagasihoidlikuks hinnatud jalakäijate liiklusintensiivsus piirkonnas. Raeremmelga tänavaga piirneva kinnistu omanikuna tunnen planeeringus toodu pärast muret. Detailplaneeringuala teenindav Raeremmelga tänava osa (lõigus Hipodroomi tn – planeeringuala) on täna tavaline Vana-Ihaste linnaosa tänav. Asfalteeritud ca 4,5 m laiuselt, kõnniteedeta. Arvestades aga planeeringus määratud minimaalse parkimiskohtade arvuga 113 ja hoonete võimaliku kasutusotstarbega (hotell vms.), tekib küsimus selle tänava sobivusest sellisena seda koormust teenindama (reisibussid, taksod, eriveokid?). Jalakäijate liiklusintensiivsus piirkonnas on vägagi hooajaline. Soojade ilmadega liigub sellel tänavalõigul Ranna pst ujumiskohta ja tagasi palju nii lapsi kui ka täiskasvanuid, kes liikluse suurenedes vajaksid tõenäoliselt kõnniteed/rattateed. Ehkki planeeringu seletuskirjas on märgitud planeeringualale juurdepääsudena lisaks Raeremmelga tänavale ka Ranna pst ja Raeremmelga tn 5 krunti, toimub valdav liiklus planeeringualale siiski mööda Raeremmelga tänavat. Ülaltoodust lähtuvalt leian, et oleks õige lülitada jutuks olev tänavalõik detailplaneeringusse ning tööde käigus hinnata võimalikku Raeremmelga tänava rekonstrueerimise vajadust. | Arvestada osaliselt. Planeeringuala piire mitte muuta. Tänava rekonstrueerimine lahendatakse vajadusel Hipodroomi tänavani iseseisva tänavaprojektiga. Raeremmelga tänavat laiendatakse planeeringuala ulatuses. Jalakäijate ja sõidukite vahelise liikluse lihtsustamiseks kavandatakse planeeringuga planeeringuala piires Raeremmelga tänavale kahepoolne kergliiklustee. |