|
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
|
Tartu
|
20. märts 2014. a. nr 57
|
Pargi tn 11 krundi detailplaneeringu koostamise algatamine ja lähteseisukohtade kinnitamine |
Tiiu Kesküla ja Merike Leib on esitanud detailplaneeringu koostamise algatamise ettepaneku Pargi tn 11 krundil eesmärgiga määrata ehitusõigus kolmekorruselise korterelamu rajamiseks. Ettepaneku esitajate soov on kavandada naaberhoonega sama kõrge nelja kuni viie korteriga elamu vastu naaberkrundil asuva Pargi tn 9 hoone tulemüüri. Hoone soovitakse paigutada tänavaga risti, kuna krunt on kitsas ja pikliku kujuga. Parkimine soovitakse lahendada krundil Pargi tänava pool.
Pargi tn 11 krunt pindalaga 680 m² asub Kesklinna linnaosas Karlova miljööväärtusega hoonestusalal ja arheoloogilises miljööpiirkonnas. Krunt on hoonestamata. Krundil asuvad mõned viljapuud ja marjapõõsad. Maapind krundil on ebatasane. Krundi tänavapoolse piiri ja tagumise piiri maapinna kõrguste vahe on üle 6,5 meetri ning eriti järsk on maapinna tõus krundi tagumises osas. Krunt on trapetsikujuline, tänava poolt mõõdetuna on krundi laius ligi 13 meetrit ja krundi teises otsas ligi 18 meetrit.
Pargi tn 11 krundile ulatub kaitstava looduse üksikobjekti - torkav kuusk (registrikood KLO4001128) - 50 meetrine piiranguvöönd.
Naaberkrundil Pargi tn 9 on kolmekorruseline madala viilkatusega korterelamu, mille otsafassaad on ehitatud tulemüürina Pargi tn 9 ja Pargi tn 11 vahelisele krundipiirile. Lähiümbruses asuvad kahe- ja kolmekorruselised puit- ja kivielamud.
Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneeringu "Karlova miljööväärtusliku ala kaitse- ja kasutustingimused" kohaselt on Pargi tn 11 krundile ette nähtud võimalik hoonestusala Pargi tänava äärde. Lubatud on 2-3korruseline hoonestus.
Planeeringu algatamise ettepanekus erineb hoonestusala asukoht teemaplaneeringuga näidatud võimaliku hoonestusala asukohast. Linnavolikogu on seisukohal, et linnaehituslikult on põhjendatud hoonestusala paigutamine krundi sisemusse, arvestades järgnevaid asjaolusid.
- Pargi tn 11 ja Pargi tn 9 kruntide tänavaäärsed piirid on ligi kolmandiku võrra kitsamad kui kvartali sügavuses asuvad piirid. Krundi kujust tulenevalt on ka olemasolev Pargi tn 9 elamu ehitatud krundi sisemusse, tulemüür krundi piiril on jätnud võimaluse naaberkrundi hoonestamisel elamute kokku ehitamiseks.
- Tagapool asuv uus hoone ei sulge naabermaja elanikele pealelõunast päikest ega nähtavust Pargi tänava Tähe tänava poolsele lõigule.
- Pargi tänaval liikujatele jääb alles vaade Päeva tn 7 ja Päeva tn 9 treppidele, maakivimüüritisega astangutele ja vahelduvale pinnareljeefile ka siis, kui Tähe tänava poolne maa-ala hoonestatakse.
- Kaks maja võimalikult lähestikku ehitatuna mõjuksid visuaalselt ühtse ja horisontaalse, mitte kõrguva hoonemassina.
- Parkimine on võimalik lahendada krundi piires, mis tänavaäärse hoone puhul oleks problemaatiline.
Planeeringu koostamisele võib asuda otsuse punktis 4 toodud lähtetingimustel.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, planeerimisseaduse § 10 lg 5, § 12 lg 1, Tartu linna ehitusmääruse § 4 lg 4 p-d 6, 7 ja lg 6 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut ja Tartu Linnavolikogu 18. veebruari 2010 otsusega nr 42 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringu teemaplaneeringut "Karlova miljööväärtusliku ala kaitse- ja kasutustingimused", Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b :
1. Algatada Pargi tn 11 krundi detailplaneeringu koostamine eesmärgiga kaaluda võimalusi määrata ehitusõigus korterelamu rajamiseks.
2. Kinnitada planeeringuala piir vastavalt lisale "Pargi tn 11 krundi detailplaneeringuala situatsiooniskeem".
3. Planeeringu koostamise algatamisega ei kaasne linnale kohustust avalikult kasutatava tee ja üldkasutatava haljastuse, välisvalgustuse ja sademeveekanalisatsiooni väljaehitamiseks või vastavate kulude kandmiseks.
4. Planeering tuleb koostada arvestades järgnevate lähteseisukohtadega:
4.1. Planeeringu joonised - olemasolev olukord, põhijoonis, tehnovõrgud ning maakasutus ja kitsendused - anda mõõtkavas M 1:500.
4.2. Krundi ehitusõigus määrata järgmiselt:
4.2.1. krundi kasutamise lubatud sihtotstarve on korterelamu maa;
4.2.2. hoonete suurim lubatud arv, ehitusalune pindala ja suurim lubatud absoluutkõrgus määrata planeeringuga, arvestades naaberhoone Pargi tn 9 vastavate näitajatega ning vajadusega lahendada krundil parkimine ja haljastus.
4.3. Ehitiste kasutamise lubatud otstarbed anda vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 4. detsembri 2012. a määrusele nr 78 "Ehitise kasutamise otstarvete loetelu".
4.4. Parkimine tuleb lahendada krundisiseselt vastavalt normidele, lähtudes Eesti Standardist EVS 843:2003 "Linnatänavad". Planeeringus kehtestada nõuded hoiuruumide projekteerimiseks lastekärude, jalgrataste jms tarbeks.
4.5. Hoone suurimaks lubatud korruselisuseks määrata kolm.
4.6. Planeeringuga täpsustada lume ladustamise alad krundil.
4.7. Planeeringus kajastada kaitsealuse üksikobjekti kaitsevööndi ulatus.
4.8. Planeering kooskõlastada Lõuna-Eesti Päästekeskusega ja Keskkonnaametiga. Planeeringu koostamise käigus teha koostööd naaberkruntide omanikega.
5. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada detailplaneeringu algatamise teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna koduleheküljel ühe kuu jooksul pärast planeeringu algatamise otsuse tegemist.
6. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Lisa
Tartu Linnavolikogu 20. märtsi 2014. a
otsuse nr 57 juurde
Pargi tn 11 krundi detailplaneeringuala situatsiooniskeem
Aadu Must
Esimees