Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu eskiislahenduse heaks kiitmine ja avalikule arutelule suunamine |
Reg. number: | 733 |
Seisund: | Allkirjastatud |
Vastuvõtmise kp: | 09.07.2013 |
Jõustumise kp: | 09.07.2013 |
Eelnõu: | Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu eskiislahenduse heaks kiitmine ja avalikule arutelule suunamine |
Failid: | LVK2013070900733.ddoc ( 52 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu
|
09. juuli 2013. a. nr 733 |
Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu eskiislahenduse heaks kiitmine ja avalikule arutelule suunamine |
Planeeritav ala suurusega ligi 3,2 hektarit asub Kesklinna linnaosas. Kruntide praegused maakasutuse sihtotstarbed on ärimaa ja transpordimaa.
Tartu linna üldplaneeringu järgi paikneb ala kohas, mille maakasutuse juhtfunktsiooniks on teenidusettevõtete maa, lubatud korruselisus on 4-6 korrust. Planeeringulahendus on kooskõlas üldplaneeringuga.
Planeeringuga määratakse eraldi krunt Turu tn 2 keskusele ja Soola tn 6 hotellile. Bussijaama krunt (Soola tn 4) liidetakse Turu tn 2 krundiga.
Turu tn 2 krundi kasutamise otstarbed säilivad kui kaubandus- ja teenindushoone maa, meelelahutushoonete maa, büroo- ja administratiivhoone maa, meelelahutus- ja tervishoiuhoonete maa, tänavate maa, bussijaama maa, parkimisehitiste maa. Olemasolevat suurimat kõrgust ei suurendata. Ette on nähtud hoonete ehitusaluse pindala suurendamine praeguse bussijaama ja Tasku keskuse vahelise ala täisehitamisega koos bussijaama paigutamisega hoone sisemusse. Samuti võimaldatakse planeeringuga Dorpati hotelli ja Tasku keskuse ühendamine galeriidega, määratakse eelkõige bussiliikluse vajadustest ja jalakäijatele mugava juurdepääsu ning läbipääsu tagamisest lähtuv liikluslahendus.
Planeeringu mahus on koostatud Liikluslahendus OÜ poolt erinevate liikumisviiside võrdlev analüüs koos liikluse tekke ja parkimise nõudluse uuringuga.
Võrreldes olemasoleva olukorraga muudetakse liikluskorraldust Soola tänaval, Kaluri tänaval, bussijaama osas, Turu silda ühendaval tänaval ja Väike-Turu tn 1 kinnistul. Bussijaama ooteala viiakse Turu tn 2 hoone sisse ning seotakse otseselt kaubanduskeskusega. Hoone sees toimub nii reisijate bussi peale minek kui ka busside manööverdamine – kavandatud on 12 kohta ning 2 kohta Soola tänava äärde. Soola tn 3a krundil on planeeritud kohad taksodele ja sõiduautodele.
Kaluri tn 2 ja Soola tn 3 parkla juurdepääs on kavandatud ümber tõsta praeguselt Kaluri tänava kahesuunaliselt lõigult Sadama tänavale. Sellega saab Kaluri tänavale planeerida ühesuunalise liikluse ja lubada seal liigelda eelkõige bussidel, erandiks on praegune Turu tn 6 parklast väljasõit, mis säilib olemasolevas kohas kuni Turu tn 6 krundile uue hoone püstitamiseni.
Soola tänav alates Väike-Turu tänavast kuni jalakäijate sillani on kavandatud jalakäijate alana, kus on lubatud teenindav juurdepääs Dorpati hotellile ja turule kauba vedamiseks – turukülastajate juurdepääs on kavandatud Sadama tänava pikenduselt. Linnaliini bussipeatus Väike-Turu tänaval säilib praeguses asukohas, kuid seda pikendatakse bussipeatuse taga oleva parkla sissesõidu ümbertõstmisega Sadama tänava pikendusele.
Parkimine on ette nähtud krundisiseselt. Olemasolevate ja planeeritud hoonete parkimisvajadus on lahendatud peamiselt hoonete mahus asuvate olemasolevate parklatena.
Enne planeeringu kehtestamist on vajalik parima võimaliku lahenduse leidmiseks korraldada bussijaama territooriumile linnaruumi kujundusvõistlus, mille eesmärk on leida bussijaamale ja seda ümbritsevale alale selgelt tajutav linnaruumiline tervik.
Linnaruumi kujundusvõistlusega tuleb muuhulgas välja pakkuda võimalikud liiklus- ja kujunduslahendused Soola tn pikenduse, Soola tn - Väike-Turu tn ristumispiirkonnale. Eskiisis antud lahendus on linnavalitsuse seisukohalt tinglik ja kuulub täiendavale ülevaatamisele pärast võistluse tulemuste selgumist.
Turu tn 2 ja Soola tn 8 hoonele seatakse avaliku läbipääsu tagamise servituut hoone siseselt kella 7.00 kuni 23.00.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1 ja § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 16 lg 3, Tartu linna ehitusmääruse § 10 lg-d 4 ja 6 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005 määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Kiita heaks Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ning lähiala detailplaneeringu eskiislahendus järgmiste märkustega:
1.1 Linnaruumi kujundusvõistluse alasse tuleb muuhulgas haarata Soola tn pikendus, Soola tn ja Väike- Turu tn ristumispiirkond.
1.2. Soola tn pikenduse, Soola tn ja Väike-Turu tn ristumispiirkonna kohta eskiisis antud lahendus loetakse tinglikuks ja see kuulub täiendavale ülevaatamisele pärast võistluse tulemuste selgumist.
2. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada punktis 1 nimetatud detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustav arutelu.
3. Määrata arutelu ajaks 14.08.2013 kell 15:00 ja kohaks linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna nõupidamiste ruum Raekoja plats 3 III korrus.
4. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada planeeringu eskiislahendust tutvustava arutelu aja ja asukoha kohta teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu koduleheküljel vähemalt nädal aega enne arutelu toimumist.
5. Korraldus jõustub 10. juulil 2013. a.
Jüri Kõre Abilinnapea linnapea ülesannetes |
Helle Uusorg Õigusteenistuse vanemjurist linnasekretäri ülesannetes |