Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-18-0104 |
Menetlev üksus: | Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium |
Vastutav töötaja: | Heili Visnapuu |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Kolme kooli aineteülese digikultuuri arendamine Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi multimeedialaboris |
Registreeritud: | 29.05.2018 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Projekti raames luuakse Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumisse multimeedialabor ühiskasutuseks Tartu Kivilinna Kooli ja Annelinna Gümnaasiumiga. Multimeedialabor on varustatud tänapäevaste võimekate multimeediaarvutitega koos vajalike programmide nii individuaalseteks kui meeskonnapõhisteks õppetegevusteks, mis aitab arendada aineteülest digikultuuri. Eesti elukestva õppe strateegia 2020 üheks eesmärgiks on rakendada koolides muutuvat õpikäsitust, mida nähakse kui ühte võimalust praktiliselt rakendada riiklikus õppekavas välja toodud pädevuspõhist lähenemist: arendada õppijas kriitilist ja loovat mõtlemist, analüüsioskust, ettevõtlikkust, meeskonnatöö oskust, toetada õppija kujunemist ennastjuhtivaks õppijaks. Projektis osalevate koolide peamiseks probleemiks on kaasaegsete digivahendite vähesus. Teadmine ja kompetents on koolides olemas. Loodava multimeedialabori fookus projekti perioodil on digipädevuse sellel osal, mis nõuab häid tehnilisi vahendeid ehk sisuloomel ja mida vahendite puudusel koolides vähe tehakse. Multimeedialabor toetaks strateegias välja toodud õpikäsitluse muutumist, kus saaksid õpilased praktikas rakendada heatasemelisi ainealaseid teadmisi multimeediumite kaudu ja õpetajad luua õpilastega õppimisprotsessis partnerlusel põhinevaid suhteid ning avardada õpilaste õppevõimekust läbi uudse õpetamisstrateegia, mida võimaldab multimeedialabor. | |
Eesmärgid | Antud projekti eesmärgiks on luua kolme Annelinna kooli ühistegevuseks multimeedialabor Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi, et viia läbi tegevusi, mis toetaks eelkõige digitaalse sisuloomega seotud pädevuste omandamist - peamine rõhuasetus on multimeediaõppel, mis vajab koolides kõige enam kaasaegseid õppevahendeid ja spetsiifilist kompetentsi. Samuti on eesmärgiks kolme kooli pedagoogidele läbi täiendkoolituste anda tuge õpilaste audiovisuaalse kirjaoskuse esmasel kujundamisel ja arendada praktilisi oskusi eri liiki filmistsenaariumi koostamisel kui ka selle tehnilisel teostamisel; praktiseerida uusi õppemeetodeid ja analüüsida üheskoos nii õppeprotsessi, sisu kui ka õppematerjale. Multimeedialabori fookus projektiperioodil on digipädevuse selle osa arendamisel, millest on koolides kõige enam puudus - digitaalsel sisuloomel, sh piltide, multimeediumide loomisel ja kasutamisel. Multimeedialaboris luuakse e-õppematerjale, mis õpetavad, kuidas suhelda ja teha koostööd erinevates digikeskkondades ning olla teadlik digikeskkonna ohtudest. Multimeedialabor võimaldab rakendada praktikas seda, mida siiani õpiti ainetes üksnes teoreetiliselt. | |
Tegevused | 1. ühiskasutuses kaasaegsete Apple multimeediaarvutite soetamine. 2. õppevara kasutuselevõtuks vajaliku õppeprogrammide Adobe Creative Cloud ja Final Cut Pro litsentside soetamine. 3. ühiskasutuses meediaseadmete soetamine õppetöö ja eneseteostuse arendamiseks. 4. õppevara kasutuselevõtuks vajaliku õpetajate täiendusõppe korraldamine ja läbiviimine. 5. partnerkoolidevahelise avatuse saavutamine ning multimeedialabori kasutusplaani koostamine. 6. õpilaste meediaprojektide realiseerimine. 7. õppematerjalide loomine. 8. kogemuste jagamine. | |
Tulemused | 1. partnerkoolide digivõimekus on kasvanud. 2. õpilastel on võimalus oma teoreetilisi digiteadmisi realiseerida multimeedialabori kaudu. 3. multimeedialaboris viiakse läbi tegevusi, mis toetavad eelkõige digitaalse sisuloomega seotud pädevuste omandamist. 4. kolmes koolis on olemas pädevad juhendajad, kes viivad läbi töötubasid ja õppeprogramme projektis osalevate koolide õpilastele ja õpetajatele. 5. partnerkoolide aineteülene digikultuur on arenenud ning Eesti elukestva õppe strateegia 2020 põhieesmärgid täidetud. 6. kogemused aitavad teistel Tartu koolidel eeskuju võtta. | |
Maksumus | 153 900 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 153 900 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | SA Innove | |
Millise programmi / meetme raames | Kaasaaegse ja uuendusliku õppevara ühiskasutuskorralduse toetamine | |
Juhtpartner | Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium | |
Partnerid | Tartu Kivilinna Kool Tartu Annelinna Gümnaasium | |
Juht | Riho Rosin | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.09.2018 - 31.08.2023 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Finantseerija lükkas tagasi |