Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-17-0144 |
Menetlev üksus: | Tartu Annelinna Gümnaasium |
Vastutav töötaja: | Jelena Bitova |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Anne õpib kõikjal |
Registreeritud: | 20.09.2017 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Projekt esitatakse kolme Annelinna kooli (Tartu Annelinna Gümnaasiumi, Aleksander Puškini kooli ja Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi) uurimuslikku õppe taseme parandamiseks. Projekt on suunatud III kooliastme kõigile õpilastele ja gümnaasiumi loodushuviga õpilastele. Väga tähtis on, et kõik põhikooli õpilased saaks esmase uurimuslikku õppe kogemuse loodusteadustes.ja teadvustaks keskkonda mõjutavate tegurite väärtust. Meie probleem on kaasaegsete vahendite ja õppevara puudus koolides loodus ja täppisteadustes uurmisuslike oskuste omandamiseks. Meie eesmärk on soetada vahendeid ja luua õppevara mis toetab õppekava uudset elluviimist, sealjuures teoatada iga õppija individuaalset ja sotsiaalset arengut, loovust, ettevõtlikkust ja digipädevust arendava õpikäsituse rakendamisel kaasaegse ja uuendusliku õppevara ühiskasutuskorralduse (Klass+) abil. Uurimuslik õpe (inquiry learning) on oluline meetod erinevate loodusteaduslike teadmiste ja oskuste omandamisel. Loodusõpetuse ainekavas on uurimuslikele oskustele pühendatud eraldi alajaotus õpitulemuste all, bioloogia ainekavas on selle käsitlemise vajadust rõhutatud õppeaine kirjelduses, geograafia ainekavas on uurimuslikke töid mainitud õppe- ja kasvatuseesmärkides, füüsika puhul on pikemalt selgitatud uurimuslike tööde tegemiseks vajalikku õpikeskkonda ning keemia ainekavas on uurimusliku tegevuse põhimõtete rakendamise oskus toodud välja ühe üldise õpitulemusena ja ka õppeaine kirjelduses. Uurimusliku õppe tulemuslikuks rakendamiseks on siiski vajalik kõigi nimetatud ainete õpetajate tihe koostöö, sest uurimusliku õppe abil omandatud uurimuslikke oskusi saab üle kanda ühest loodusainest teise, kuid need on rakendatavad ka laiemalt, väljaspool loodusvaldkonda. Uurimuslik õpe on protsess, mis tähendab, et selle eesmärk ei ole mitte niivõrd avastuste tegemine, vaid avastuste tegemiseks vajalike oskuste omandamine. Selle võimaldamiseks on vajalik soetada vahendid ja luua vastavad metoodilised juhendid. Uurimusliku õppe kõige iseloomulikumaks ning õpilastele ka enamasti kõige motiveerivamaks tegevuseks on eksperimentide läbiviimine või vaatluste tegemine. Uurimuslik õpe on tulemuslikum, kui seda sobival viisil toetada. Uurimuslik lähenemine võimaldab suurendada ka õpilaste huvi bioloogia, füüsika, keemia, geograafia ja loodusõpetuse vastu. | |
Eesmärgid | 1. ühiskasutuses uuendusliku ja kaasaegse looduskeskkonna uurimislikku õpet toetava mobiilsete seadmete ja õppevara soetamine õppekavaliste tegevuste eluviimiseks Tartu Annelinna koolide (Tartu Annelinna Gümnaasiumi, Aleksander Puškini kooli ja Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi) koostöös; 2. õppevara kasutuselevõtuks vajaliku õppematerjali arendamine eesmärgipärase kasutamise toetamiseks, sh digitaalse õppematerjali kättesaadavaks tegemine õppevaraportaali e-Koolikott kaudu; 3. õppevara kasutuselevõtuks vajaliku õpetajate täiendusõppe läbiviimine seadmete ja õppematerjalide heaperemeheliku ja eesmärgipärase kasutamise tagamiseks; 4. õppevara kasutuselevõtuks vajaliku ühiskasutuse korraldamisega seotud ühistegevused Tartu Annelinna Gümnaasiumi, Aleksander Puškini kooli ja Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi vahel. 5. projekti kodulehekülje loomine. 6. õpilased omandavad kaasaegse uurimustöö metoodika ja vahendite kasutamise oskust. | |
Tegevused | 1.ühiskasutuses uuendusliku ja kaasaegse looduskeskkonna uurimislikku õpet toetava mobiilsete seadmete ja õppevara soetamine. 2. õppevara kasutuselevõtuks vajaliku õppematerjali arendamine koostöös Tartu Ülikooli ja Maaülikooliga. 3. õppevara kasutuselevõtuks vajaliku õpetajate täiendusõppe korraldamine ja läbi viimine. Täiendusõpe on mõeldud kolme kooli loodusainete õpetajatele ja uurimustööde juhendajatele. 4. kasutavate seadmete hooldus ja ette valmistamine välitöödeks. 5. andmete kogumine ja avalikustamine projekti kodulehel. 6. loodusainete ainekavades ette nähtud teemade omandamiseks õpetajad ja õpilased kasutavad õppevahendeid keskkonna seisundi uurimisel. 7. kolme kooli ühiste õppekäikude korraldamine. 27 õppekäiku projekti jooksul. 8. iga aastase õpilaskonverentsi läbi viimine. | |
Tulemused | 1. õpilased on saanud baasteadmised uurimuslikkust õppest ja tutvunud vastavate vahenditega. 2. õpilased oskavad kasutada mõõtmisvahendeid ja koguda andmeid edasiseks analüüsiks. 3. õpilased oskavad hinnata keskkonna kvaliteedi määramiseks vajalikke tegevusi. 4. paraneb õppetöö kvaliteet ja õpilaste ainealased teadmised. 5. kogutuid andmeid saavad kasutada gümnaasiumi astme õpilased uurimistööde kirjutamiseks. 6. toimub koostöö partner koolide vahel, õpetajad omavad ühiseid ettekujutusi ja teadmisi uurimuslikkust õppest ja saavad kasutada teiste loodud materjale. | |
Maksumus | 100 000 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 100 000 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | SA Innove | |
Millise programmi / meetme raames | "Kaasaegse ja uuendusliku õppevara ühiskasutuskorralduse toetamine" | |
Juhtpartner | Tartu Annelinna Gümnaasium | |
Partnerid | Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium, Tartu Aleksander Puškini kool | |
Juht | Tatjana Ojavere | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.06.2018 - 01.06.2021 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Finantseerija lükkas tagasi |