Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-12-0015 |
Menetlev üksus: | Tartu Kivilinna Kool |
Vastutav töötaja: | Aili Mölder |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Learning about air pollution (Õhusaaste uurimine) |
Registreeritud: | 25.01.2012 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Projekti "Learning about air pollution" (Õhusaaste uurimine) eesmärk on tõsta õpilaste ja õpetajate teadlikkust globaalsetest kliimamuutustest ning suurendada õhusaaste uuringutega õpilaste matemaatika, loodusteaduste ja IKT-alaseid teadmisi ja oskusi. Õpilased omandavad teadmisi atmosfääri aerosoolide mõjust globaalsetele kliimamuutustele satelliitide andmete põhjal. Lisaks sellele viiakse koolides läbi õhu tahmaosakeste vaatlusi ja mõõtmisi, et paremini mõista õhusaaste lokaalsete ja globaalsete probleemide seoseid. Uurimistulemuste põhjal koostavad õpilased aruandeid ja jagavad neid eakaaslastega nii kohalikul kui rahvusvahelisel tasandil. Projekti peamised tegevused on: töö laboris, õppereisid, aruannete koostamine – graafikud ja tabelid (paberkandjal ja/või multimeedia versioon), andmete levitamine ja rahvusvahelised koosolekud. Projekt annab hea võimaluse koostada õpilastel gümnaasiumi lõpetamiseks vajalikku uurimistööd. | |
Eesmärgid | Projekt keskendub kahele olulisele haridusalasele eesmärgile: 1) tõsta noorte teadlikkust keskkonnaalastes küsimustes ja anda neile valmidus rajada säästvamat elu, ühiskonda ja majandust Euroopas; 2) parandada õpilaste matemaatika, loodusteaduste ja tehnoloogiaalaseid teadmisi ja oskusi ning motiveerida neid valima tuleviku elukutse teadusuuringute ja tehnoloogia valdkonnas. Täpsemalt on eesmärkideks: · kasutada enam interaktiivseid õppimis/õpetamismeetodeid, et motiveerida õpilasi valima tulevikus teaduslik või tehnoloogialane karjäär; · valmistada ette õppimis- ja õpetamismetoodika satelliiditehnoloogia ja kliimamuutuste uurimiseks; · suurendada teaduslikku pädevust, uurimis- ja analüüsioskust läbi praktilise õppe, mis keskendub õhusaaste teemale (Uurimiseks kasutatakse spetsiaalset mõõturit – õpetajad koolitatakse välja kasutama TÜ teadlaste poolt välja töötatud tahmamõõturit. Õpetajad koolitavad omakorda õpilased välja, kes viivad läbi mõõtmisi.); · teadlikkuse tõstmine Euroopa keskkonna ja kliimamuutuste küsimustes läbi õppimise, võrdlemise ja arutelude atmosfääri aerosoolide allikatest, levikust ja mõjust; · leida uuringutega kohalikud õhusaaste allikad ja võtta kasutusele meetmed nende heidete vähendamiseks; · tõsta teadlikkust satelliittehnoloogiatest ja kaugseirest Euroopas; · parandada IKT-alaseid oskusi ja pädevusi satelliit-kaugseire vahendite kasutamisel õppimiseks ja kooli uuringuteks; · parandada Euroopa-teadlikkust – jagades eesmärke ja väljakutseid, jagades paremaid kogemusi ja ühiseid lahendusi koostöö kaudu; · tugevdada inglise keelt kui olulist rahvusvahelist suhtluskeelt, aga veel lisaks, kui olulist teaduslikku keelt. | |
Tegevused | Oktoober 2012. Projekti logo valimine – Türgi partner esitab valiku. Oktoober 2012. Video õhusaaste mõõtmisest – sealjuures teaduslik taust ja protseduurid. Õpetajate koolitus TÜ mõõturi kasutamiseks. Jaanuar 2013. Projekti veebilehe valmimine (Eesti partner). September 2013. Animatsioonid õhusaaste ja energia säästmise kohta (kõik partnerid). Mai 2014. Õppematerjalid ja –allikad (kõik partnerid). Mai 2014. Õpilaste keskkonnaalased andmed ja uuringute aruanded (kõik partnerid). Mai 2014. Õpilaste soovitused õhusaaste vähendamiseks läbi alternatiivsete energiaallikate kasutamise (kõik partnerid). Juuli 2014. Projekti raamat (Saksamaa partner). 2013-2014. Projekti tutvustamine laiemale ringkonnale (kõik partnerid). | |
Tulemused | Projekti tulemusena paraneb õpilaste ja õpetajate teadlikkus õhusaaste probleemist, saasteainete liikumisest Euroopas ning saasteainete mõjust tervisele. Samuti hakkavad nad mõistma globaalse ja lokaalse õhusaaste seoseid ning mõistma üksikindiviidi rolli globaalsetes kliimamuutustes. Õhusaaste mõõtmised koolides ning andmete jagamine ja võrdlemine suurendavad õpilaste ja õpetajate keskkonnaalaseid teadmisi, muudavad loodusainete õppimise ja õpetamise atraktiivsemaks ning samuti parandavad ja arendavad teaduslike küsimuste lahendamise oskust. Koostöö tihenemine kõrgkoolidega, teadusliku uurimistöö alustega tutvumine ja rakendamine (gümnaasiumi lõpetamiseks vajalikuks uurimistööks). | |
Maksumus | 25 000 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 25 000 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | SA Archimedes | |
Millise programmi / meetme raames | LIFELONG LEARNING PROGRAMME COMENIUS Multilateral school partnerships | |
Juhtpartner | Tartu Kivilinna Gümnaasium | |
Partnerid | Tartu Kivilinna Gümnaasium, Eesti Robert Schuman Europaschule, Saksamaa Dörtyol Atatürk Anadolu Lisesi, Türgi Gymnazium Ceska Trebova, Tšehhi Lycée Bernard palissy, Prantsusmaa Bischöffliches Institut Büllingen, Belgia Pater Damian Sekundarschule, Belgia | |
Juht | Riho Rosin | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.09.2012 - 31.07.2014 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |