Asi: Learning about air pollution (Õhusaaste uurimine)

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-12-0015
Menetlev üksus: Tartu Kivilinna Kool
Vastutav töötaja: Aili Mölder
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Learning about air pollution (Õhusaaste uurimine)
Registreeritud: 25.01.2012

Projekt






Lühikokkuvõte


Projekti "Learning about air pollution" (Õhusaaste uurimine) eesmärk on tõsta õpilaste ja õpetajate teadlikkust globaalsetest kliimamuutustest ning suurendada õhusaaste uuringutega õpilaste matemaatika, loodusteaduste ja IKT-alaseid teadmisi ja oskusi.

Õpilased omandavad teadmisi atmosfääri aerosoolide mõjust globaalsetele kliimamuutustele satelliitide andmete põhjal. Lisaks sellele viiakse koolides läbi õhu tahmaosakeste vaatlusi ja mõõtmisi, et paremini mõista õhusaaste lokaalsete ja globaalsete probleemide seoseid. Uurimistulemuste põhjal koostavad õpilased aruandeid ja jagavad neid eakaaslastega nii kohalikul kui rahvusvahelisel tasandil.

Projekti peamised tegevused on: töö laboris, õppereisid, aruannete koostamine – graafikud ja tabelid (paberkandjal ja/või multimeedia versioon), andmete levitamine ja rahvusvahelised koosolekud.

Projekt annab hea võimaluse koostada õpilastel gümnaasiumi lõpetamiseks vajalikku uurimistööd.


Eesmärgid


Projekt keskendub kahele olulisele haridusalasele eesmärgile:
1) tõsta noorte teadlikkust keskkonnaalastes küsimustes ja anda neile valmidus rajada säästvamat elu, ühiskonda ja majandust Euroopas;
2) parandada õpilaste matemaatika, loodusteaduste ja tehnoloogiaalaseid teadmisi ja oskusi ning motiveerida neid valima tuleviku elukutse teadusuuringute ja tehnoloogia valdkonnas.
Täpsemalt on eesmärkideks:
· kasutada enam interaktiivseid õppimis/õpetamismeetodeid, et motiveerida õpilasi valima tulevikus teaduslik või tehnoloogialane karjäär;
· valmistada ette õppimis- ja õpetamismetoodika satelliiditehnoloogia ja kliimamuutuste uurimiseks;
· suurendada teaduslikku pädevust, uurimis- ja analüüsioskust läbi praktilise õppe, mis keskendub õhusaaste teemale (Uurimiseks kasutatakse spetsiaalset mõõturit – õpetajad koolitatakse välja kasutama TÜ teadlaste poolt välja töötatud tahmamõõturit. Õpetajad koolitavad omakorda õpilased välja, kes viivad läbi mõõtmisi.);
· teadlikkuse tõstmine Euroopa keskkonna ja kliimamuutuste küsimustes läbi õppimise, võrdlemise ja arutelude atmosfääri aerosoolide allikatest, levikust ja mõjust;
· leida uuringutega kohalikud õhusaaste allikad ja võtta kasutusele meetmed nende heidete vähendamiseks;
· tõsta teadlikkust satelliittehnoloogiatest ja kaugseirest Euroopas;
· parandada IKT-alaseid oskusi ja pädevusi satelliit-kaugseire vahendite kasutamisel õppimiseks ja kooli uuringuteks;
· parandada Euroopa-teadlikkust – jagades eesmärke ja väljakutseid, jagades paremaid kogemusi ja ühiseid lahendusi koostöö kaudu;
· tugevdada inglise keelt kui olulist rahvusvahelist suhtluskeelt, aga veel lisaks, kui olulist teaduslikku keelt.


Tegevused


Oktoober 2012. Projekti logo valimine – Türgi partner esitab valiku.
Oktoober 2012. Video õhusaaste mõõtmisest – sealjuures teaduslik taust ja protseduurid. Õpetajate koolitus TÜ mõõturi kasutamiseks.
Jaanuar 2013. Projekti veebilehe valmimine (Eesti partner).
September 2013. Animatsioonid õhusaaste ja energia säästmise kohta (kõik partnerid).
Mai 2014. Õppematerjalid ja –allikad (kõik partnerid).
Mai 2014. Õpilaste keskkonnaalased andmed ja uuringute aruanded (kõik partnerid).
Mai 2014. Õpilaste soovitused õhusaaste vähendamiseks läbi alternatiivsete energiaallikate kasutamise (kõik partnerid).
Juuli 2014. Projekti raamat (Saksamaa partner).
2013-2014. Projekti tutvustamine laiemale ringkonnale (kõik partnerid).


Tulemused


Projekti tulemusena paraneb õpilaste ja õpetajate teadlikkus õhusaaste probleemist, saasteainete liikumisest Euroopas ning saasteainete mõjust tervisele. Samuti hakkavad nad mõistma globaalse ja lokaalse õhusaaste seoseid ning mõistma üksikindiviidi rolli globaalsetes kliimamuutustes.

Õhusaaste mõõtmised koolides ning andmete jagamine ja võrdlemine suurendavad õpilaste ja õpetajate keskkonnaalaseid teadmisi, muudavad loodusainete õppimise ja õpetamise atraktiivsemaks ning samuti parandavad ja arendavad teaduslike küsimuste lahendamise oskust.

Koostöö tihenemine kõrgkoolidega, teadusliku uurimistöö alustega tutvumine ja rakendamine (gümnaasiumi lõpetamiseks vajalikuks uurimistööks).


Maksumus


25 000 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


25 000 EUR

Kellele taotlus esitatakse


SA Archimedes

Millise programmi / meetme raames


LIFELONG LEARNING PROGRAMME
COMENIUS Multilateral school partnerships

Juhtpartner


Tartu Kivilinna Gümnaasium

Partnerid


Tartu Kivilinna Gümnaasium, Eesti
Robert Schuman Europaschule, Saksamaa
Dörtyol Atatürk Anadolu Lisesi, Türgi
Gymnazium Ceska Trebova, Tšehhi
Lycée Bernard palissy, Prantsusmaa
Bischöffliches Institut Büllingen, Belgia
Pater Damian Sekundarschule, Belgia

Juht


Riho Rosin

Algus- ja lõpptähtaeg


01.09.2012 - 31.07.2014

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord