Asutuse nimetus: | Tartu Linnavolikogu |
Koosoleku pidaja: | Majanduskomisjon |
Reg nr: | 13 |
Kuupäev: | 02.11.2022 |
Kellaaeg: | 15:00 - 16:20 |
Toimumise koht: | Tartu, raekoda |
Juhataja: | Pärtel Piirimäe |
Protokollija: | Aune Rumm |
Osalejad: | Toomas Kapp, Marti Viilu, Karl Aaron Adson, Pärtel Piirimäe, Wout Verlinden, Ismail Mirzojev, Martin Bek, Laura Danilas, Eveliis Padar, Raul Kivi, Veljo Ipits, Friedrich Kaasik; kirjalikult Verni Loodmaa, Indrek Kalda |
Puudusid: | Merle Jääger |
Kutsutud: | abilinnapea Raimond Tamm, linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, linnamajanduse osakonna teedeteenistuse juhataja Oleg Lužetski, ruumiloome osakonna linnaplaneerija Indrek Ranniku, volikogu liikmed Mart Hiob ja Pille Tsopp-Pagan, Tartu Linna Noortevolikogu esindaja Emma Kruusmäe |
Seisund: | Allkirjastatud |
Sarja indeks: | 1-3 Linnavolikogu alatiste komisjonide protokollid |
Failid: | LVK_MK_Protokoll_2022_00013.asice ( 75 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU
MAJANDUSKOMISJON KOOSOLEKU PROTOKOLL |
|
Tartu |
02. november 2022. a. nr 13 |
Päevakord:
1. Loa andmine Põhja puiestee ja Muuseumi tee ehitamise riigihanke korraldamiseks
2. Informatsioon töö „Parkimiskorralduse strateegiliste suundade määratlemine ning ettepanekute tegemine parkimispoliitika kujundamiseks Tartus“ hanketingimustest
3. Informatsioon toidukullerite parkimise ja peatumisega seotud probleemidest ja lahendustest
1. Loa andmine Põhja puiestee ja Muuseumi tee ehitamise riigihanke korraldamiseks
Toomas Kapp, Veljo Ipits, Martin Bek ja Verni Loodmaa taandasid ennast eelnõu arutamisest ja otsustamisest.
Kuulati Raimond Tamme ettekannet ning Raimond Tamme ja Oleg Lužetski vastuseid küsimustele.
Linnavalitsus soovib volikogu luba korraldada riigihange Põhja puiestee ja Muuseumi tee ehitamiseks ning omanikujärelevalve teenuse osutamiseks tööde finantseerimisega linna 2023. a ja 2024. a eelarvest. Samuti küsitakse luba sõlmida kokkulepe Tartu vallaga ja ASiga Tartu Veevärk tööde rahastamise ja riigihanke läbiviimise tingimuste osas.
Komisjonis oli küsimusi ja arvamusi projekti lahenduse kohta.
Mart Hiob oli seisukohal, et Jaama tänava ja Põhja puiestee ristmik tuleks projektist välja jätta või lahendada see niimoodi, et rattateed läheks omavahel kokku. Lihtsalt üleasfalteerimine ei ole mõistlik lahendus. Samuti ei ole projektis Muuseumi tee ja Raadiraja tänava ristmikul rattateed, mida üldplaneering ette näeb. Kuigi see läheb juba valla territooriumile, peaks projektiga andma võimaluse see lahendada.
Raimond Tamm ja Oleg Lužetski selgitasid, et Jaama tänaval on kavas ainult ülekatte tegemine, tänaval on sügavad roopad. Rattateed lahendatakse ristmikul siis, kui ka Jaama tänav rekonstueeritakse, kuid seda lähiaastate perspektiivis praegu ei ole. Linn peab vahepeal tegema ülekatteid, kuna tervikliku rekonstrueerimiseni nii kiiresti ei jõua.
Pärtel Piirimäe märkis, et linna üldine suund on jalakäija ja ratturi eraldamine. Praegu on projekt selline, et ratturid, kes Põhja puiesteelt mööda rattateed tulevad, suunatakse ristmikule jõudmise ajaks kõnniteele sõitma. Rattur peab hoopis valima, kas ta liigub edasi kõnniteel ratta seljast maha tulles või sõidab sõiduteel, nagu liiklusseadus ette näeb.
Raimond Tamm selgitas, et kuna hetkel ei ole kavas selle ristmiku ümberehitamist, siis jääb selline olukord, nagu on praegu. Põhjaliku rekonstrueerimise käigus ratturid ja jalakäijad eraldatakse.
Otsustati:
1.1. teha ettepanek lahendada Jaama tänava ja Põhja puiestee ristmikul rattaliiklus nii, et rattatee lõppemisel ei suunataks rattureid kõnniteele;
1.2. eelnõu toetada.
2. Informatsioon töö „Parkimiskorralduse strateegiliste suundade määratlemine ning ettepanekute tegemine parkimispoliitika kujundamiseks Tartus“ hanketingimustest
Kuulati Raimond Tamme ja Indrek Ranniku ettekannet, vastuseid küsimustele ja komisjoni liikmete arvamusi.
Komisjonile tutvustati töö lähteülesannet. Töö eesmärk on esitada parkimise strateegia ja põhimõtted, mis toetavad linnaruumi optimeeritud kasutust, aitavad kaasa linna ruumilise arengu põhimõtete elluviimisele ning soodustavad säästvamate transpordiviiside kasutamist. Uuringus käsitletakse avalikus ruumis asuvaid parklaid. Tööga soovitakse saada hinnang lühiajalises ja pikaajalises perspektiivis parkimisolukorrale, mis kujuneks linna sekkumiseta, ning kaks kuni kolm alternatiivset parkimisstrateegia stsenaariumi aastani 2035 koos võimalike meetmete ja nende mõju kirjeldusega. Samuti peab töö käsitlema tasulise parkimisega seotud küsimusi, tegema ettepanekuid erineva tasandi liikuvuskeskuste võimalike asukohtade jm teemade kohta. Uuringu põhjal kujundatakse linna parkimispoliitika, mis on aluseks investeeringutele ja tegevustele hinnanguliselt aastani 2035.
Komisjonis oli küsimusi ja arvamusi stsenaariumite sisu, uuringu ja planeerimisel kasutatavate parkimisnormide seoste, hanke tehnilise korralduse, optimaalse linnaruumi teema käsitluse, tasuta ala parkimise korralduse võimaluste ja muude teemade kohta.
Otsustati:
2.1. võtta informatsioon teadmiseks;
2.2. teha uuringu lähteülesandele järgmised ettepanekud:
2.2.1. vaadata üle stsenaariumite sõnastus, kuna praegu 0 ja 1 stsenaarium on väga sarnased ja kirjeldavad sisuliselt olemasolevat olukorda, aga peaks olema rohkem tulevikustsenaariume, et oleks võimalik millegi vahel valida;
2.2.2. käsitleda töös parkimise korraldamist tänavatel, mis ei kuulu tasulise parkimise alasse - kuidas motiveerida inimesi parkima autot oma hoovis, mitte tänaval;
2.2.3. käsitleda töös tasuta parkimislubade mõju kesklinna tänevaruumile;
2.2.4. sõnastada selgemalt linnaruumi optimaalse kasutamise teema, mida selle alla mõeldakse ja mis on linna eesmärgid.
3. Informatsioon toidukullerite parkimise ja peatumisega seotud probleemidest ja lahendustest
Kuulati Raimond Tamme ettekannet ja vastuseid küsimustele.
Linn teeb probleemide lahendamiseks ettevõtjatega koostööd, arusaadavalt on kullerite töös suur ajaline surve ja soovivad parkida võimalikult lähedale. Kavas on juurde teha lühiajaliseks peatumiseks mõeldud kaubalaadimise kohti, mida kullerid saavad kasutada. Kvartali kõrval saavad kasutada bussitaskut. Vajalik on tõhus järelevalve, et lühiajalise peatumise kohti ei kuritarvitataks.
Informatsioon võeti teadmiseks.
Pärtel Piirimäe | |
Koosoleku juhataja |
Aune Rumm Protokollija |