EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
22. august 2022. a. nr LV-K-1201 |
Osalemine projektis "Erasmus + projekt "Experientia docet - kogemus õpetab!"" |
Võttes aluseks Tartu linnavara eeskirja § 9 lg 1 ja lg 3 , Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Kiita heaks Tartu Herbert Masingu Kooli osalemine projektis "Experientia docet - kogemus õpetab!", mis on esitatud rahastamiseks Haridus- ja noorteametile Erasmus+ programmi raames.
2. Projekti heakskiitmisel omaosalus puudub.
3. Määrata projekti koordinaatoriks Tartu Herbert Masingu kooli direktori kt Siim Värv, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames allkirjaõigust.
4. Korraldus jõustub ...
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis "Erasmus + projekt "Experientia docet - kogemus õpetab!"" " juurde
Projekti nimi ja number
VP-22-0080 - Erasmus + projekt "Experientia docet - kogemus õpetab!" -
Lühikokkuvõte
THMK on viimastel aastatel pidevalt kasvanud nii õpilaste kui ka õpetajaskonna poolest. Õpetajatel, kes on tulnud meie kooli teistest koolidest, ei ole sageli pikaajalist praktikat HEV õpilastega töötamisel. Samuti vajavad noored õpetajad, kes õpivad ülikoolis või on oma õpingud äsja lõpetanud, praktikat ja kogemust, kuidas leida tee autistlike lasteni, kuidas ehitada oma tunnid üles niimoodi, et õpilaste tähelepanu ei hajuks ja õpitavad ained oleksid neile jõukohased.
Kooli alustalaks on tema õpetajad. THMK-s korraldatakse pidevalt koolituspäevi ja suhtutakse hästi õpetajate enesetäiendamisse. Samas on erivajadustega õpilastele hariduse andmine ja sotsiaalse suhtlemise õpetamine eriline väljakutse. Oleme kindlad, et erinevate koolide kogemuste ja rahvusvaheliste koolituste kaudu on võimalik meie kooli õpetamistaset muuta efektiivsemaks ja hariduslike erivajadustega laste õpetamise jaoks sobivamaks.
Viimastel aastatel on THMK-s alustatud autistlike laste õpetamist TEACCH- meetodil algklassidest saadik. Kõikide õppeainete õpetamine struktureeritult aitab õpilastel omandada oma õppimise rütm ning algoritmide järgi õppimine aitab neil korrastada mõttemaailma ja ainest arusaamist. Sellise meetodi järgi õppijad on jõudmas 6. klassi. Põhikooli kolmanda astme ainete osas puudub senine kogemus, kas ja kuidas struktureeritud õpet kasutada. Tavaliselt on selleks ajaks klassis koos nii pikka aega meie koolis õppinud ja süsteemiga harjunud õpilased kui ka hiljem kooli tulnud õpilased. Kuidas ühildada nende õpetamist nii, et (väike)klassis kõik ühtlaselt edasi jõuaksid?
Eesmärk ja alleesmärgid
1. Autismispektrihäiretega ning emotsionaalse trauma kogemusega õpilaste õpetamise ja seda toetava õppekeskkonna arendamise kompetentsi kasv.
2. Autistide koolitamiseks uued struktureeritud õppematerjalid.
3. Koolis kasutatakse mitmekesistatud aktiivõpet ja uut, õppimine läbi mängu, meetodit.
Tegevused
1. Töövarjuna tegutsemine välispartnerite juures
2. Erinevad kursused ja koolitused.
Tulemused
1. Töövarjuna on osalenud 6 projekti liiget
2. Erinevatel kursustel ja koolitustel on osalenud 6 projekti liiget.
Eelarve
Projekti kogumaksumus 57780 eurot
Tartu linna omaosalus 0 eurot
Toetus Tartu linnale 57780 eurot
Sildfinantseerimise vajadus
Sildfinantseerimise vajadus puudub.
Eelarve peamiste kululiikide lõikes
Koolituslähetuskulude klassifikaator 5504:
Korralduskulud 9 000,00 EUR
Majutuskulud 35 520,00 EUR
Sõidukulud 10 140,00 EUR
Koolituskulud 3 120,00 EUR
Rahastaja
Haridus- ja noorteamet
Erasmus+ väikesemahuline koostööprojekt
Partnerid
Projekti koordinaator: Siim Värv, Tartu Herbert Masingu kooli direktori kt; tel: 5662 6723; e-mail: Siim.Varv@masing.tartu.ee
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Kersti Kraas, Tartu Herbert Masingu kooli õpetaja; tel: 5656 0015; e-mail: Kersti.Kraasl@masing.tartu.ee
Partnerid: Anna Freud Schule, Mozgásjavító, Óvoda, Általános, Iskola, Gimnázium,, Kollégium,, Egységes, Gyógypedagógiai, Módszertani, Intézmény, EUROPASS SRL, Smart Teachers, Play More ehf
Projekti seos linna arengudokumentidega
Nii linna kui ka kooli arengukavades on ette nähtud kaasaegsete meetodite rakendamine ja uute õppevahendite juurutamine tulemusliku õppetöö läbiviimiseks.
Tähtajad
Projekti esitamine: mai 2022 (HARNO on rahastamisotsuse juba teinud)
Projekti elluviimine: 01.08.2022 - 31.07.2023