EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
10. oktoober 2022. a. nr LV-IP-0169 |
Muudatusettepanek linnavolikogu otsuse "Ravila 75 krundi ja lähiala detailplaneeringu osaline kehtetuks tunnistamine" eelnõule |
KUULATI: |
Jüri Möldri ettekannet |
OTSUSTATI:
|
mitte nõustuda Eesti 200 fraktsiooni esitatud muudatusettepanekuga otsuse "Ravila 75 krundi ja lähiala detailplaneeringu osaline kehtetuks tunnistamine" eelnõule.
|
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Muudatusettepanek linnavolikogu otsuse "Ravila 75 krundi ja lähiala detailplaneeringu osaline kehtetuks tunnistamine" eelnõule " juurde
Eesti 200 fraktsioon on teinud ettepaneku tunnistada senine detailplaneering kehtetuks ja algatada ala uus detailplaneering ja sellest tulenevalt:
1. muuta eelnõu pealkirja ja sõnastada see „Ravila 75 krundi ja lähiala detailplaneeringu kehtetuks tunnistamine“;
2. muuta eelnõu punkti 1 ja sõnastada see „Tunnistada kehtetuks Ravila 75 krundi ja lähiala detailplaneering“;
3. muuta eelnõu preambulis viidet planeerimisseadusele ja sõnastada see „planeerimisseaduse § 140 lg 1 p 1“
Linnavalitsus ei nõustu ettepanekuga alljärgnevatel põhjustel:
1. Kinnistu omanikud ei ole avaldanud soovi detailplaneeringu täielikuks kehtetuks tunnistamiseks ega uue detailplaneeringu koostamiseks.
2. Ettevalmistatud otsuse eelnõu osas on läbi viidud PlanS § 140 lg 2 kohane teavitus- ja kaasamisprotsess, mis on eelduseks planeeringu osalise kehtetuks tunnistamise otsuse vastu võtmiseks. Ettepanekuid ega vastuväiteid selle käigus ei esitatud. Muudatusettepanekuga nõustumisel tuleks muudetud eelnõu tutvustamiseks ja PlanS nimetatud asutuste, omaniku, puudutatud isikute kaasamiseks viia läbi uus 30 päevane menetlus.
3. Kuna detailplaneeringu osalisel kehtetuks tunnistamisel on võimalik koostada ehitusprojekt põletusseadme püstitamiseks kooskõlas olemasoleva detailplaneeringuga, siis uue detailplaneeringu koostamise nõue ei oleks antud olukorras proportsionaalne, kooskõlas hea hea halduse tava ega menetlusökonoomika põhimõtetega. Planeerimisseadus ei sätesta reegleid, millises osas võib detailplaneeringu osaliselt kehtetuks tunnistada, seega on kohalikule omavalitsusele jäetud ulatuslik kaalutlusruum. Rahandusministeeriumi hinnangul saab kehtetuks tunnistada ka näiteks mingi tingimuse, mis antud ajahetkel pole enam asjakohane või mida ei saa enam ellu viia. Käesoleval juhul on tagatud planeeringu terviklahenduse elluviimine ka pärast detailplaneeringu osalist kehtetuks tunnistamist.
4. Kavandatav hoone kõrgus on linnaruumiliselt sobiv. Uue põletusseadme paigaldamiseks soovitakse rajada Ravila tn 77 kinnistule uus hoone, millel on kolm põhikorrust ja keldrikorrus, ülemisel neljandal katusetasandil paiknevad tehnoloogiliselt vajalikus asukohas trepikojad jm tehnoseadmed. Hoones kasutusele võetav tehnoloogiline lahendus vajab siseruumi puhaskõrgusena osaliselt kuni 18 m. Projekti järgi on Ravila tn 77 kinnistule kavandatava hoone ca 18 m kõrgete tehnoseadmete alused viidud 2,5 m maapinnast allapoole. Sügavamale minek ei ole tehnoloogiliselt ega ehitustehniliselt mõistlik. Maa alla minek võimaldab vähendada maapealse osa kõrgust. Hoone kõrgus maapinnast jääks 16,1 m, sh põhiosas on hoone kõrgus maapinnalt ca 14…15 m. Detailplaneeringuga määratud maksimaalsest kõrgusest (12 m maapinnast) ulatuks kõrgemale vaid tehnoloogilised seadmed ja neid ümbritsevad välispiirded. Hoone maanteepoolsel küljel paiknev maht on DP-järgse kõrgusega 12 m. Kokku ulatub üle DP-s ette antud 12m 686 m² pinda, mis on ca 28% hoone ehitisealusest pinnast. Vastavalt majandus- ja taristuministri 05.06.2015 määruse nr 57 "Ehitise tehniliste andmete loetelu ja arvestamise alused" § 30 lg 4 kohaselt ehitisel paiknevat tehnoseadet ja -süsteemi ning selle osa ehitise kõrguse hulka ei arvestata. Seega ei arvestata Ravila tn 77 hoone tehnoseadmete tasapinda eraldi korruseks, aga kuna käesolevaga on ette nähtud torustiku ümbritsemine seinte ja katusega, tuleb nimetatud väljaehitus arvestada hoone mahu ja kõrguse hulka. Ravila tn 75 krundi ja lähiala detailplaneeringuga on mh Ravila tn 75 ja Ravila tn 75a kruntidele lubatud rajada kuni 30 m kõrgeid tootmisotstarbega hooneid. Kavandatav hoone ei tekita täiendavat olulist visuaalset dominanti.
5. Projektile on koostatud keskkonnamõju hindamise aruanne, mille kohaselt on hoone tunnistatud nõuetele vastavaks ("AS Epler & Lorenz Ravila tn 75a põletustehase laiendamine ja põletusvõimsuse suurendamine", töö nr 21003888, Tartu 2021/2022).