Asutuse nimetus: | Tartu Linnavolikogu |
Koosoleku pidaja: | Rahanduskomisjon |
Reg nr: | 11 |
Kuupäev: | 07.10.2022 |
Kellaaeg: | 08:30 - 10:55 |
Toimumise koht: | Tartu, raekoda |
Juhataja: | Toomas Kapp |
Protokollija: | Aune Rumm |
Osalejad: | Toomas Kapp, Reno Laidre, Jüri Sasi, Väino Kull, Argo Annuk, Imre Vähi, Gert Goršanov, Jaan Toots, Pille Tsopp-Pagan, Margus Hanson, Aleks Desjatnikov, Kadri Leetmaa, Hannes Klaas, Indrek Katušin, Lembit Kalev |
Kutsutud: | linnapea Urmas Klaas, linnasekretär Jüri Mölder, abilinnapea Priit Humal, abilinnapea Gea Kangilaski, abilinnapea Lemmit Kaplinski, abilinnapea Raimond Tamm, linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, EKRE fraktsiooni esimees Silver Kuusik, Eesti 200 fraktsiooni esimees Kristina Kallas |
Seisund: | Allkirjastatud |
Sarja indeks: | 1-3 Linnavolikogu alatiste komisjonide protokollid |
Failid: | LVK_RHK_Protokoll_2022_00011.asice ( 84 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU
RAHANDUSKOMISJON KOOSOLEKU PROTOKOLL |
|
Tartu |
07. oktoober 2022. a. nr 11 |
Päevakord:
1. Tartu linna rahvusvahelised lennuühendused
2. Tartu linna 2022. aasta II lisaeelarve, muudatusettepanekud
3. Tartu linna arengukava 2018-2026 ja eelarvestrateegia 2023-2026 uue redaktsiooni kinnitamine
4. Loa andmine naatriumvalgustite LED valgustitega asendamise riigihanke korraldamiseks
5. Tartu linnavolikogu esimehe ja aseesimehe ning linnavalitsuse liikmete palkade määramine
6. Tartu Linnavolikogu 30. juuni 2016. a määruse nr 115 „Tartu linna koolieelsete munitsipaallasteasutuste rahastamisel vanemate poolt kaetava osa määra kehtestamine“ kehtetuks tunnistamine
1. Tartu linna rahvusvahelised lennuühendused
Kuulati Urmas Klaasi ja Jüri Mölderi ettekannet, vastuseid küsimustele ning komisjoni liikmete arvamusi.
Finnair teatas, et peatab käesoleva aasta oktoobrikuu lõpust Tartust lendamise. Kuna rahvusvaheliste lennuühenduste säilimine on kogu Lõuna-Eesti majandusliku ja sotsiaalse arengu seisukohast ülioluline, on linnavalitsus analüüsinud Tartust lendamise korraldamise ja selle edasise toetamise õiguslikke võimalusi. Linnavalitsus peab põhjendatuks määratleda Tartust lendamine üldhuviteenusena ja kehtestada lennuliini avaliku teenindamise kohustus ning anda lennuettevõtjale abi tingimustel, mis vastavad Altmargi kohtuotsusele.
Komisjoni liikmete küsimustele vastates selgitasid Urmas Klaas ja Jüri Mölder, kuidas on kavas kogu protsessi ja riigihanget ette valmistada. Eestis puudub seni kogemus Altmargi kohtuotsuse tingimustele vastava riigihanke korraldamiseks. Linnavalitsus soovib lisaks linnavalitsuse teenistujatele kaasata sellesse protsessi linnavalitsuse väliseid eksperte ja viia riigihange läbi esimesel võimalusel. Selleks on linnavalitsus esitanud rahataotluse 2022. a II lisaeelarvesse. Samuti planeeritakse linna 2023. a eelarvesse täiendavad vahendid Tartu lennuühenduste toetamiseks. Läbirääkimised jätkuvad ka riigiga ja ASiga Tallinna Lennujaam, et selgitada välja nende võimalused Tartu rahvusvaheliste lennuühenduste toetamiseks.
Otsustati:
1.1. toetada eelnõu suunamist volikogu istungile;
1.2. linnavalitsusel hoida volikogu komisjone kursis hanke ettevalmistamise protsessiga.
2. Tartu linna 2022. aasta II lisaeelarve, muudatusettepanekud
Kuulati Priit Humala ettekannet, Priit Humala, Urmas Klaasi, Rein Haagi ja Jüri Mölderi vastuseid küsimustele ning komisjoni liikmete arvamusi.
Priit Humal tutvustas linnavalitsuse ettepanekuid, EKRE fraktsiooni ettepanekuid selgitas Silver Kuusik, Eesti 200 fraktsiooni liikme Kristiina Tõnnissoni ettepanekut kommenteeris Pille Tsopp-Pagan.
Priit Humal selgitas linnavalitsuse seisukohti EKRE fraktsiooni ja Kristiina Tõnnissoni ettepanekutele. Nõlvaku mänguväljaku lisavahendite vajadus on arusaadav, kuid 2022. aastasse pole seda objekti ajaliselt võimalik planeerida. Tartu ajaloo uurimiseks stipendiumifondi loomist puudutava ettepaneku osas märgib linnavalitsus, et järgmise aasta eelarve projektis on plaanitud rahastus uue Tartu ajalookogumiku koostamiseks. Alustavate õpetajate toetamise täiendavaid võimalusi analüüsitakse samuti 2023. aasta eelarve koostamise protsessis.
Lisaks tegi arengu- ja planeerimiskomisjon linnavalitsusele ettepaneku kaaluda Kastre vallale Vooremäe Tervisespordikeskuse teenindushoone rajamiseks antava toetuse suurendamist 75 tuhande euroni. Linnavalitsus ei pea toetuse suurendamist õigeks, kuna Kastre vald saab lisaeelarvest 50 000 eurot ja proportsionaalselt on see suurem kui teiste lähiomavalitsuste toetus kokku.
Komisjonis märgiti, et kuna arengu- ja planeerimiskomisjoni ettepanekul ei ole märgitud katteallikat, siis see ettepanek ei vasta eelarve muudatusettepanekute nõuetele ja volikogu istungil seda menetleda ei saa.
Ettepanekute hääletamine
Linnavalitsuse ettepanekuid aktsepteeriti, hääletamist ei nõutud.
EKRE fraktsiooni muudatusettepanek nr 1:
Nõlvaku kortermajade kinnistul asuva mänguväljaku suurendamine 30 000; reservfondi vähendamine -30 000 - poolt 5, vastu 10.
EKRE fraktsiooni muudatusettepanek nr 2:
Stipendiumfond Tartu linna ajaloo uurimiseks 30 000; reservfondi vähendamine -30 000 - poolt 2, vastu 11.
Kristiina Tõnnissoni ettepanek:
Lähtetoetus alustavale kooliõpetajale 159 78; haridusvaldkonna töötasude vähenemine -159 788 - poolt 2, vastu 11.
Otsustati:
2.1. toetada linnavalitsuse esitatud ettepanekuid;
2.2. mitte toetada EKRE fraktsiooni esitatud ettepanekuid;
2.3. mitte toetada Kristiina Tõnnissoni ettepanekut;
2.4. toetada linnavalitsuse seisukohta arengu- ja planeerimiskomisjoni ettepanekule ning eemaldada ettepanek katteallika puudumise tõttu volikogu istungil menetletavate ettepanekute tabelist;
2.5. toetada lisaeelarve eelnõu suunamist volikogu istungile.
3. Tartu linna arengukava 2018-2026 ja eelarvestrateegia 2023-2026 uue redaktsiooni kinnitamine
Kuulati Priit Humala ja Gea Kangilaski ettekannet ning Priit Humala, Gea Kangilaski ja Urmas Klaasi vastuseid küsimustele.
Priit Humal selgitas pärast avalikustamist tehtud muudatusi eelarvetrateegias. Strateegiat korrigeeriti vastavalt uuele majandusprognoosile. Olulised tegurid linnale on väga kiire gaasihinna tõus, mis tõstab ühistranspordikulusid, suur palgasurve, ehitushindade tõus jne. Linna põhitegevuse tulem väheneb ja laenukoormus tõuseb.
Gea Kangilaski tutvustas arengukavale avalikustamise käigus tehtud ettepanekuid ja linnavalitsuse seisukohti.
Komisjonis oli küsimusi linna tegevuste kohta elanike arvu suurendamiseks.
Toomas Kapp tegi ettepaneku linnavalitsusele selgitada seda teemat lähemalt volikogu istungil ettekannetes.
Otsustati toetada eelnõu suunamist volikogu istungile.
4. Loa andmine naatriumvalgustite LED valgustitega asendamise riigihanke korraldamiseks
Kuulati Raimond Tamme ettekannet ning Raimond Tamme ja Rein Haagi vastuseid küsimustele.
Tartus on tänavavalgustuse võrgus rohkem kui 7000 vananenud tehnoloogiaga valgustit ning linnavalitsus teeb ettepaneku korraldada riigihange nende asendamiseks LED valgustitega.
Otsustati toetada eelnõu suunamist volikogu istungile.
5. Tartu linnavolikogu esimehe ja aseesimehe ning linnavalitsuse liikmete palkade määramine
Reno Laidre taandas ennast punkti arutamisest ja otsustamisest.
Kuulati Kristina Kallase ettekannet, vastuseid küsimustele ja komisjoni liikmete arvamusi.
Eesti 200 fraktsioon ei pea õigeks, et Tartu linnavolikogu esimehe, aseesimehe, linnapea ja linnavalitsuse liikmete palgad on seotud kõrgemate riigiteenijate ametipalkade kõrgeima palgamääraga, kuna see võtab volikogult ära otsustava rolli palkade määramisel ning ühtlasi on ebaõiglane, et linnajuhtide palgad tõusevad automaatselt suures ulatuses, samal ajal kui linnaelanike ostujõud inflatsiooni tingimustes langeb. Seetõttu teeb fraktsioon ettepaneku ettepaneku siduda Tartu linnajuhtide palgad Tartu linna keskmise palgaga, mis looks õiglasema seose inimeste sissetulekute ja linnajuhtide sissetulekute vahel. Ühtlasi otsustaks volikogu igal aastal ametipalkade summad eraldi otsusega.
Jüri Mölder kommenteeris, et kehtiv palgamudel on seadusega igati kooskõlas ja juriidilist probleemi siin kindlasti ei ole. Volikogul on alati võimalus otsustada asju ümber, volikogu pädevust selles küsimuses ei ole kuidagi ära võetud. Linna ametiasutuste palgajuhendis on põhimõte, et linn soovib maksta kõigile teenistujatele konkurentsivõimelist töötasu. Konkurentsivõime hindamiseks võrreldakse linna tasusid sarnaste töökohtade mediaantasemega palgaturul. Linnavalitsuse liikmetega võrreldavaid töökohti palgaturul palju ei ole ja kõrgemate riigiteenistujate ametipalkadega seoti tasud nimelt võrreldavuse eesmärgiga.
Otsustati eelnõu mitte toetada (eelnõu poolt 5, vastu 9).
6. Tartu Linnavolikogu 30. juuni 2016. a määruse nr 115 „Tartu linna koolieelsete munitsipaallasteasutuste rahastamisel vanemate poolt kaetava osa määra kehtestamine“ kehtetuks tunnistamine
Toomas Kapp | |
Koosoleku juhataja |
Aune Rumm Protokollija |